Felni,gumi,infó
aktuális téma
Vátóméret kalkulátor
ET kalkulátor
ET, felni és gumi kalkulátor
Gumi kalkulátor
Gumitesztek
AEZ, DOTZ, DEZENT, ENZO felni konfigurátor
AUTEC felniválasztó
BBS konfigurátor
BORBET felni konfigurátor
Rotiform config
Carlsson felni konfigurátor
FONDMETAL felniválasztó
LORINSER felni konfigurátor
OZ Racing felni konfigurátor
RONAL felnikonfigurátor
ROTA felni lista
TSW felni konfigurátor
Játékos felniválasztó
Letölthető ET kalkulátor
17-es felnik súlya köszönet érte lasi-nak!
Hirdetés, arénakuncsorgás moderálásra kerül!
Mindegyiknek megvan a saját helye.
Szájkarate: normális hangnemben... azon túl moderálás és 1 nap BAN.
ET kalkulátor
ET, felni és gumi kalkulátor
Gumi kalkulátor
Gumitesztek
AEZ, DOTZ, DEZENT, ENZO felni konfigurátor
AUTEC felniválasztó
BBS konfigurátor
BORBET felni konfigurátor
Rotiform config
Carlsson felni konfigurátor
FONDMETAL felniválasztó
LORINSER felni konfigurátor
OZ Racing felni konfigurátor
RONAL felnikonfigurátor
ROTA felni lista
TSW felni konfigurátor
Játékos felniválasztó
Letölthető ET kalkulátor
17-es felnik súlya köszönet érte lasi-nak!
Hirdetés, arénakuncsorgás moderálásra kerül!
Mindegyiknek megvan a saját helye.
Szájkarate: normális hangnemben... azon túl moderálás és 1 nap BAN.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Az autógumik helyes tárolása kiemelkedő fontosságú azok élettartamának meghosszabbítása és a jármű biztonságos működése szempontjából. Sokan azonban figyelmen kívül hagyják ezt a tényezőt, és nem megfelelő körülmények között tárolják a gumikat, így idővel azok károsodni fognak. Mezey Tamás, az Autógumi Pláza társtulajdonosa osztotta meg velünk a legfontosabb lépéseket az autógumik szakszerű tárolásához.
Amikor a hőmérséklet tartósan 7 Celsius alá csökken, a biztonságos vezetéshez mindenképp tanácsos lecserélni a nyári abroncsokat. A gumicsere szezonjának közeledtével sokan teszik fel maguknak a kérdést: a téli vagy a négyévszakos autógumi lesz a megfelelő? Cikkünkben összeszedtük az egyes típusokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, hogy megkönnyítsük a választást.
A nyári gumik kínálata egyre szélesebb, sokan pedig az ADAC nyári gumi tesztjének eredményéhez igazítják a vásárlásaikat. Az Autotire-nál annak jártunk utána, hogy 2022-ben melyek a legjobb abroncsok. Az ADAC két méretben, a városi kompakt autók gyakori méretében, a 185/65 R15, és a SUV-k gyakori méretében, a 215/60 R16 méretben tette közzé teszteredményeit. Ezen a független teszten több szempontot is vizsgáltak, 16, illetve 18 abroncs mérettetett meg. Nézzük is az eredményeket.
A 225 45 R17 nyári gumik is pár évente megmérettetésre kerülnek az abroncstesztek mezőnyében. Ez a méret olyan autókra való, mint például az Audi A4, a Toyota Auris, a Ford Mondeo és a Skoda Octavia. Akinek ilyen autója van, az R17-es kategória teszteredményeit mindenképp érdemes tüzetesebben is szemügyre vennie. Minden méretkategóriát persze lehetetlenség lenne minden évben újra és újra letesztelni, de szerencsére pár évente azért a legnépszerűbb méretek előkerülnek, és születnek teszteredmények.
Arra is van már lehetőség, hogy a tesztek eredményei alapján összesítésre kerüljenek az eredmények, és egy összesített rangsor alakulhasson ki. A nemzetközi abroncstesztek természetesen eltérőek, hiszen nem teljesen ugyanazokat a szempontokat vizsgálja az ADAC, mint mondjuk, az Autobild. Az útfelületek tesztjei azonban szinte minden teszten elsődlegesek, vagyis nyári gumik esetében a nedves és száraz útfelületeken történő fékezés, tapadás, útkezelés, vagy kanyarodás. Az értékelési módszer sem azonos, ennek ellenére azért jól megmutatkozik, hogy melyik abroncs számít a legjobbnak.
Melyik abroncsmárkák teljesítenek a legjobban nedves körülmények között a 225 45 R17 nyári gumik közül?
A nedves útfelületek vizsgálatánál egyes teszteken csak a fékezést, esetleg még az úttartást figyelik, de például az Autobild olyan tényezőket is figyelembe vesz, mint a körkanyarodás, az aquaplanning vagy felületkezelés. A nedves utak vizsgálatánál valószínűen nem okoz meglepetést a 225 45 R17 nyári gumik esetében sem, hogy a legjobbnak a prémium kategóriás abroncsok bizonyulnak. A legelső helyen ebben a méretkategóriában az összesített tesztek alapján a Michelin Pilot Sport 4 bizonyult a legjobbnak, de a GoodYear Eagle F1 Asymmetric és a Continental PremiumContact 6 is a legjobbak között van.
Az aquaplanning, vagyis a vízen csúszás jelenség esetében is hasonló az eredmény, Michelin Pilot Sport 4 és a a GoodYear Eagle F1 Asymmetric tekinthető a legjobbnak, ami viszont váratlan lehet, hogy a közöttük a legjobb háromban egy alacsony kategóriás abroncs is helyet kap, mégpedig a Maxxis Premitra HP5. A nedves terep tesztjein természetesen számos prémium és középkategóriás abroncs is helyet kapott még a jók között, mint a Pirelli P Zero, a Falken Azenis FK510 vagy a Falken Ziex ZE310 Ecorun.
A legjobb abroncsok száraz körülmények között
Természetesen nyáron egy abroncsnak nemcsak a nedves felületeken kell teljesítenie, hanem szárazon is. A száraz útfelületek tesztjein leginkább a fékezést és az útkezelés tesztelik, de a kormányzási válasz is döntő lehet egyes tesztek esetében. A legjobbnak a nedves felületek sztárja, a Michelin Pilot Sport 4 bizonyult, de a Continental PremiumContact 6 is szépen teljesít száraz felületeken a 225 45 R17 nyári gumi esetében.
A nyári gumik esetében a száraz teszteken a legtöbb abroncs jól teljesít, így nem meglepő, hogy a legjobbak között számos alacsony és középkategóriás abroncs is helyet kap a teszteredmények szerint. Száraz felületeken jól teljesít a Pirelli P Zero, a Hankook Ventus Prime3 K125, a Firestone Roadhawk, a Nokian Powerproof és a Maxxis Premitra HP5 is.
Az útfelületek tesztjein túl, avagy a legjobb ár, zaj és fogyasztás tesztjeiről
Bár egyes teszteken az útfelületek vizsgálatán túl mást nem is figyelnek a tesztelők, de sok esetben nemcsak az fékezés vagy az úttartás számít. Természetesen kisebb súllyal számít bele az eredménybe, de az árakat, a zajszintet és a fogyasztást is figyelik, ami nagyban befolyásolja az eredményeket. Az nem meglepetés, hogy a legjobb árakat az alacsony kategóriás abroncsoknál találjuk, a fogyasztás, illetve a gördülési ellenállás már érdekesebb kérdés. A 225 45 R17 nyári gumik esetében is elöl végeznek a prémium abroncsok, mint a Michelin Primacy 4, a GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 vagy a Continental PremiumContact 6.
A zajszint esetében a külső és belső zaj is számít, itt már a felős-közép kategóriás abroncsok is helyet szorítanak maguknak a legjobbak között, mint a például a Hankook Ventus Prime3 K125, mely zaj tekintetében a 225 45 R17 nyári gumik között az egyik legjobbnak számít.
Arra is van már lehetőség, hogy a tesztek eredményei alapján összesítésre kerüljenek az eredmények, és egy összesített rangsor alakulhasson ki. A nemzetközi abroncstesztek természetesen eltérőek, hiszen nem teljesen ugyanazokat a szempontokat vizsgálja az ADAC, mint mondjuk, az Autobild. Az útfelületek tesztjei azonban szinte minden teszten elsődlegesek, vagyis nyári gumik esetében a nedves és száraz útfelületeken történő fékezés, tapadás, útkezelés, vagy kanyarodás. Az értékelési módszer sem azonos, ennek ellenére azért jól megmutatkozik, hogy melyik abroncs számít a legjobbnak.
Melyik abroncsmárkák teljesítenek a legjobban nedves körülmények között a 225 45 R17 nyári gumik közül?
A nedves útfelületek vizsgálatánál egyes teszteken csak a fékezést, esetleg még az úttartást figyelik, de például az Autobild olyan tényezőket is figyelembe vesz, mint a körkanyarodás, az aquaplanning vagy felületkezelés. A nedves utak vizsgálatánál valószínűen nem okoz meglepetést a 225 45 R17 nyári gumik esetében sem, hogy a legjobbnak a prémium kategóriás abroncsok bizonyulnak. A legelső helyen ebben a méretkategóriában az összesített tesztek alapján a Michelin Pilot Sport 4 bizonyult a legjobbnak, de a GoodYear Eagle F1 Asymmetric és a Continental PremiumContact 6 is a legjobbak között van.
Az aquaplanning, vagyis a vízen csúszás jelenség esetében is hasonló az eredmény, Michelin Pilot Sport 4 és a a GoodYear Eagle F1 Asymmetric tekinthető a legjobbnak, ami viszont váratlan lehet, hogy a közöttük a legjobb háromban egy alacsony kategóriás abroncs is helyet kap, mégpedig a Maxxis Premitra HP5. A nedves terep tesztjein természetesen számos prémium és középkategóriás abroncs is helyet kapott még a jók között, mint a Pirelli P Zero, a Falken Azenis FK510 vagy a Falken Ziex ZE310 Ecorun.
A legjobb abroncsok száraz körülmények között
Természetesen nyáron egy abroncsnak nemcsak a nedves felületeken kell teljesítenie, hanem szárazon is. A száraz útfelületek tesztjein leginkább a fékezést és az útkezelés tesztelik, de a kormányzási válasz is döntő lehet egyes tesztek esetében. A legjobbnak a nedves felületek sztárja, a Michelin Pilot Sport 4 bizonyult, de a Continental PremiumContact 6 is szépen teljesít száraz felületeken a 225 45 R17 nyári gumi esetében.
A nyári gumik esetében a száraz teszteken a legtöbb abroncs jól teljesít, így nem meglepő, hogy a legjobbak között számos alacsony és középkategóriás abroncs is helyet kap a teszteredmények szerint. Száraz felületeken jól teljesít a Pirelli P Zero, a Hankook Ventus Prime3 K125, a Firestone Roadhawk, a Nokian Powerproof és a Maxxis Premitra HP5 is.
Az útfelületek tesztjein túl, avagy a legjobb ár, zaj és fogyasztás tesztjeiről
Bár egyes teszteken az útfelületek vizsgálatán túl mást nem is figyelnek a tesztelők, de sok esetben nemcsak az fékezés vagy az úttartás számít. Természetesen kisebb súllyal számít bele az eredménybe, de az árakat, a zajszintet és a fogyasztást is figyelik, ami nagyban befolyásolja az eredményeket. Az nem meglepetés, hogy a legjobb árakat az alacsony kategóriás abroncsoknál találjuk, a fogyasztás, illetve a gördülési ellenállás már érdekesebb kérdés. A 225 45 R17 nyári gumik esetében is elöl végeznek a prémium abroncsok, mint a Michelin Primacy 4, a GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 vagy a Continental PremiumContact 6.
A zajszint esetében a külső és belső zaj is számít, itt már a felős-közép kategóriás abroncsok is helyet szorítanak maguknak a legjobbak között, mint a például a Hankook Ventus Prime3 K125, mely zaj tekintetében a 225 45 R17 nyári gumik között az egyik legjobbnak számít.
Legyen szó akár a nyári, akár a téli időszakról, utazás során különösen fontos a megfelelő autógumi használata. A laikusok és a tapasztaltabb járművezetők egyaránt időnként gondban vannak azzal, hogy az adott időjárási körülményekhez milyen típusú abroncsokat érdemes választani. Napjainkban még mindig sokan döntenek a kedvezőbb árú gumik mellett, azonban egyre többen fektetnek hangsúlyt a minőségre. Na de mi a helyzet a négyévszakos gumikkal? Cikkünkben arra keressük a választ, hogy vajon megéri-e ilyen típusú abroncsokat tetetni a gépjárműre.
hát nem? te melyik oldalra jársz? nem ide, mert ezer éve nem láttalak írni ide.
kb. 3-an filmezünk, aztán a statler "fizetett" képlinkelő az aki osztja a képeket, csak azt nem tudom kinek.
kb. ennyi a forgalom az oldalon. semmi élet, már tényleg csak megszokás miatt lépek be, meg ha már szeretek filmezni, megosztok pár gondolatot. de mint autós téma, nincs már itt semmi. hiába kérdez bárki, válaszok nincsenek, vagy alig. az összes autós oldal haldoklik, de sok más is. én viszont nem látom úgy, hogy ehhez az FB-nek köze lenne, mert ott sem az az élet van, mint ami ezeken a webhelyeken volt korábban.
kb. 3-an filmezünk, aztán a statler "fizetett" képlinkelő az aki osztja a képeket, csak azt nem tudom kinek.
kb. ennyi a forgalom az oldalon. semmi élet, már tényleg csak megszokás miatt lépek be, meg ha már szeretek filmezni, megosztok pár gondolatot. de mint autós téma, nincs már itt semmi. hiába kérdez bárki, válaszok nincsenek, vagy alig. az összes autós oldal haldoklik, de sok más is. én viszont nem látom úgy, hogy ehhez az FB-nek köze lenne, mert ott sem az az élet van, mint ami ezeken a webhelyeken volt korábban.
ennyire a végét járja?
"...akik bűnösek, szenvedjenek!"
mintha számítana már bármi is ezen az oldalon
Sorry, hirdetéseket a megfelelő helyre
Sziasztok!
Nankang nyári gumit használ valaki?
Nézegetem a 19-es szettemre a nyári gumikat és egyik ismerősöm még a Linglongot ajánlotta, ami korrekt árban van és megbízható állítása szerint.
Én nem nagyon ismerem ezeket, de pont fele árban vannak, mint a prémium márkák.
Köszi a véleményeket!
G.
Nankang nyári gumit használ valaki?
Nézegetem a 19-es szettemre a nyári gumikat és egyik ismerősöm még a Linglongot ajánlotta, ami korrekt árban van és megbízható állítása szerint.
Én nem nagyon ismerem ezeket, de pont fele árban vannak, mint a prémium márkák.
Köszi a véleményeket!
G.
Hali osztokör módositot győr környékén valaki csinál?
Sziasztok, RS Megane-ra milyen gumit ajánlanátok? 225/40 R18
így lehet nagyon gyorsan kitiltást kapni... kéretlen reklámmal...
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy meg lehet még ezeket menteni? van értelme egyáltalán? Illetve kb mennyit kéne ráfordítani ha igen..
Az lenne a kérdésem hogy meg lehet még ezeket menteni? van értelme egyáltalán? Illetve kb mennyit kéne ráfordítani ha igen..
Helló,
Van esetleg valakinek valami tippje, hogy milyen gyártmányú/típusú felni az alábbi?
Valaminek a replikája? Ha igen, melyik autót szerelték ilyen felnivel eredetileg?
7,5 x 17, ET 35, 5 x 100
Előre is köszi, ha esetleg tud valaki segíteni.
Van esetleg valakinek valami tippje, hogy milyen gyártmányú/típusú felni az alábbi?
Valaminek a replikája? Ha igen, melyik autót szerelték ilyen felnivel eredetileg?
7,5 x 17, ET 35, 5 x 100
Előre is köszi, ha esetleg tud valaki segíteni.
Én Ibizára a Polo Fun felnijét tenném.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!