Melyik a jó motorolaj????

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
Melyik a jó motorolaj????

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
YELLOW
#3856
2014. április 13. 19:03
keresztfater autószerelő volt, nem dolgozik már szakmában, de már 5 évesen ott bújtam a motorban mellette. sőt magamnak cserélem az olajat, meg amit tudok, csak, hogy világos legyen, és foglalkozom autó diagnosztikával is, igaz főleg BMW-kkel, hobby-ból, mert szeretem és érdekel. nincs műszerem olajvizsgálathoz, de bármiben is cserélünk, a sajátomból az egészet félre rakom, másokból mintákat teszek el. felírkálom milyen módon használták, km, stb, mindent.
csak az éghajlat számít? mi vagy te a rendszerváltás előtti kórból itt ragadt szerelő? az egész olajzó rendszer, szivattyú, meg minden, a furatok, nem olyan már mint régen. az olajok is nagyon sokat változtak, viszont a hosszú csereperiódusban nem hiszek, hiába ír az én autóm 25ezret, 10-12 körül cserélem, a longlife olajat.
a másik dolog, hogy a 10w feletti olajok, félszintetikusak, ásványi személy autóba nem nagyon van már, de ezek is hajlamosak az iszaposodásra. a másik, hogy hidegen van a éegnagyobb kopás, egy iylen sűrű olajat, még 25 fokos melegben is mire eljuttat mindenhova, addigra baszva van az egész. és mondom, az új autókbana rendszer nem erre van felkészítve. mérnökök tervezték, nem hülyék.
TaaT
#3855
2014. április 13. 18:01
"persze nem turbosrol meg hdi-ről beszélek."

Pont ezekről beszélek, szemrebbenés nélkül beleöntik egyesek a sima 10W40-et merthogy olcsóbb 3000ft-al a 4L, miközben nagyon nem az való bele.

"Régi Suzukikkal üzletkötők járnak,5-6 száz ezer km van bennük"

Ja az egy régi motor, biztos mehet bele a régebbi szabványú olaj. Mint ahogy korábban írtam a dízel kettesgolfunk is jól el van a 10W40-es Magnatec-el.
haverr
#3854
2014. április 13. 17:40
Ezt miből állapítottad meg? próbáltad?..én igen,képzeld 20w50-el,egy olyan autóba,amibe más 5w40-et rak.mi lett vele?köszöni szépen,nagyon szereti az új tulaja,kapcsolatban vagyunk mert rokon,235 ezer km-van benne.Miért próbáltam ki?..hogy ne csak a pofám járjon,hanem a tapasztalat is,persze nem drága autó,vállaltam a kockázatot. Persze a gyártói jóváírás itt sem volt szigorúan meghatározva...Elnézést ha megzavartam a bájcsevegést .
haverr
#3853
2014. április 13. 17:35
Rendben hagylak titeket beszélgetni,mert látom ez is az Interneten olvastam és szaki vagyok fórum. Volt már olajaos a kezetek?...Amikor az 5w40 és 10w40 es olajokról beszéltem nem a hidegoldali viszkozítására gondoltam.A 40 mindegyiknél 40, melegoldalon ugyan annyinak kellene lenni de nem az.Akármilyen furcsa is melegen vastagabb a 10w40 -es az 5w40 pedig vékonyabb mint írják. Téved az adatlap? Igen,elég nagyot!..és ezt nem csak én állítom...Még egyszer a gyengébbek kedvéért leírom,nem a gyári jóváírással vitatkozom,amibe 0w20 kell,abba menjen az de mint a Mazda írása is azt szajkózza, hogy öreg meg sok km-es autóba is mehet a vékony olaj,ez egy égbekiálltó marhaság. Én diagnosztikákkal beszélek meg szerelőkkel, ti meg olvassátok a sok összeszedett marhaságot a neten.Hiába szaki,ahhoz próba kell, teszt, ellenőrzés, hogy tudjuk melyik olaj , hogy működik egy autóba.milyen autóm van?..több is van és volt,német ,japán,Az egyikhez oda van írva,hogy 5w40 -es olaj használata nem megengedett,a másiknál pedig ajánlják még a 15w40-et is ,csak az éghajlat számít, és nem 20 éves egyik sem.Előtte is próbálkoztam az olajokkal,dieselben,benzinesben egyaránt és amelyikhez gyárilag nincs kifejezetten ajánlva vékony olaj, abba eszembe sincs belerakni.Mindegy ,kiszállok...nincs értelme,úgy sem értitek.
tommy13
#3852
2014. április 13. 17:19
ez így igaz ... a mi gépünket pl egy "racsing" xW-50 ; xxW-60-as olajjal simán ki lehet nyírni terhelve, mert túl sűrű
YELLOW
#3851
2014. április 13. 16:38
kössz haver, te oszt nagyon hozzáértő vagy. inkább ne szólalj meg.
az 5w meg a 10w a hideg oldali, szóval semmi köze a melegoldali viszkóhoz.
a másik, ha értenél egy picit hozzá, akkor üzem meleg motornál, melegoldali viszkótól függetlenül, ugyanolyan az olaj sűrűsége, a 30-nak meg a 40-nek is, meg az 50-nek is. autóversenyző vagy? verseny géped van? nem tudjuk, mert mint írtam nem látszik, de akkor felesleges. ha verseny pályára járnál, számítana, hogy ne híguljon fel az olaj, nagyobb terhelés miatt, ne égjen meg. viszont normál használatban a nagyobb melegoldali vizkós olajnak rosszabb a szivattyúzhatósága. sőt fogyasztás növekedést eredményez. az ECO meg iylen Blue meg tököm tudja környzeetbarát autókba 0w-20-as olajat tesznek. sőt ferrariba is tesztelték, pedig az nem egy eco kis autó.
szóval ülj le 1-es.
haverr
#3850
2014. április 13. 16:28
nem arról van szó hogy szintetikus vagy félszintetikus,hanem arrol hogy melegoldalon az 5w40 'hígabb' mint a 10w40. Hiába a sok viszkozítási adat, a valóságban nem ezt mutatja és sok autó motorjának ez nem tesz jót.Talán az 5w50 megfelelő lenne.Az meg egy marhaság ,hogy 10w40 től tönkremegy, még vastagabbtól sem lesz semmi baja.20 éve is gyártottak precíz illesztésű autókat és mi ment bele?..15w40.....persze nem turbosrol meg hdi-ről beszélek.Régi Suzukikkal üzletkötők járnak,5-6 száz ezer km van bennük,a leggagyibb olajjal tankolva végig....tudom mert ismerem őket...
TaaT
#3849
2014. április 13. 14:48
Most itt hiába isteníted a félszintetikus 10W40-et, a legtöbb modern autóba már NEM jó. Sok trehány szerviz "jó lesz az bele komám" alapon olcsó 10W40-es olajat tölt a modern motorokba aminek egyik következménye a motor meghibásodása is lehet.

Egy másik fórumon olvastam hogy le volt beszélve a főnökséggel és ki volt fizetve a méregdrága Motul olaj az új Subaruba, erre a szerelő a kiskocsin tolja oda a 10W40-es magnatec-et.

Persze a régi motorokba tökéletes a 10W40, de azért mindent a helyén kell kezelni.
YELLOW
#3848
2014. április 13. 14:39
egyenlőre azt sem látni, hogy autód lenne... adatlap nuku, meg semmi.
vizet? hát a full szintetikusnak van valami értelme. biztos azért gyártják drágán, mert az előállítása is sokkal költségesebb, mert szar.
haverr
#3847
2014. április 13. 13:47
Nem matuzsálem csak az én autómba olajat kell rakni nem vizet de mindenki azt hisz amit akar .....
TaaT
#3846
2014. április 11. 14:10
A filterabc-n is van ingyen posta tizenpárezer forinttól szal én is összeálltam faterral és együtt rendeltük az olajat anno.
YELLOW
#3845
2014. április 11. 14:08
nxyílván, csak az árra mondtam, mert mi 0w-30, 5w-30 körül beszélgettük, nyílván a rész szintetikus, meg a nagyobb viszkó számú olaj olcsóbb.
TaaT
#3844
2014. április 11. 14:04
dízel kettesgolfba pl teljesen jó.
tonyiwwrc
#3843
2014. április 11. 12:23
én tegnap vettem 25500.- ért 9 liter Castrol 0W30 Edge olajat....az jó?
YELLOW
#3842
2014. április 11. 06:57
én a formula 3000-ről szoktam rendelni, de én ahhoz képest mondom, hogy korábban egy ezressel olcsóbb volt. ahhoz képest sokat emelkedett, főleg, hogy azonos, viszkozitású és ajánlású castrol FST is annyiba kerül literesben, vagy az edge professional. persze oké, az eneos jó, csak régebben olcsóbb volt. mi is most állunk faterral olajvásár előtt, ezért lepődtem meg. nem nézem minden nap az árakat. míg más olajok ára nem nagyon változott, addig az eneos drágult.
YELLOW
#3841
2014. április 11. 06:54
mi itt nem 10w-40-ről beszélünk... mibe való az matuzsálembe?
TaaT
#3840
2014. április 10. 23:23
"azért nem a legjobb ár... egy 4 literesen 1000Ft plussz van."

Csak az én olajamra néztem rá, Mobil1 Esp Formula 5W30 4L

Filterabc: 9200ft
formula3000: 10600ft

Lehet más olcsóbb, csak ezt néztem.
haverr
#3838
2014. április 10. 23:03
érden 5000 ért lehet 10w40 est venni...
Bmxn1
#3837
2014. március 14. 11:23
Sziasztok!

Érdeklődés szinten, esetleg tapasztalatok alapján Chipes TDI RS Octaviaba mit ajánlotok? 2007-es részecskeszűrő ki van műtve
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Összesen 4036 találat 202 oldalon