Melyik a jó motorolaj????
aktuális téma
Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
köszi, hogy csak ezért beregisztráltál. nyilván a forgalmazó vagy, vagy viszont eladó.
Böngészés közben év elején külföldi fórumokon nagyon jókat olvastam a Millers márkáról, el is kezdtem őket használni (motor 5w40, váltó olaj 75w90, és üzemanyag adalékok), és nagy meglepődésemre mindegyik termék teljesítette mindazt amiket a forgalmazó elmondott a termékekről. Szeretek sok mindent és a legjobb minőségeket kipróbálni, és eddig ez a márka bizonyult a legjobbnak. Én az úgynevezett Nano termékeket használom. Az náluk a prémium kategória. A PDF tisztítójuk és a cetánszámnövelő sokat segített a kocsimnak.
Külföldi oldalon még több.
De azon belül is ahogy látom 4 féle 10w40 van.
Hát igen, hogy nem irtam hogy 10w-40 re gondolok.
Az adatlapjáról valóban sok hasznos információt láthatsz egy olajról.
Én azonban mégis mindig azt mondom, hogy a puding próbája az evés. De azt erősen kétlem, hogy fogyasztás vagy hang alapján sokmindent el lehetne dönteni. Nekem pl sokkal halkabb járása van a motornak ásványi olajjal, ettől függetlenül sosem tennék bele olyat. A fogyasztásban pedig szerintem annyira kicsi lehet a különbség, hogy nem tudsz olyan szinte laboratóriumi körülményeket biztosítani, ahol ez valójában megmutatkozna. Szerintem. Az én módszerem egyszerű, bár hosszadalmas.Használom fél évig, 1 évig 1 bizonyos olajjal, majd fogom és szerteszét kapom a motort és szépen leellenőrzöm belülről. Bizony érdekes dolgokat tudok így meg Az egyik lerakódásokat okoz (Repsol), a másik nagyon szép olajfilmet hoz létre a hengerfalon, de a főtengely már nem olyan szép ( Castrol) a másiknál pont fordítva (ELF) . Kb 4 év ilyen kutakodás után jutottam el oda, hogy a FUCHS egyik full szintetikus olaját használom, mert ez árban is elég jó, minőségben pedig kiváló. A fogyasztás meg annyi, amennyit öntök bele: kb 17-18 liter/1000km
Én azonban mégis mindig azt mondom, hogy a puding próbája az evés. De azt erősen kétlem, hogy fogyasztás vagy hang alapján sokmindent el lehetne dönteni. Nekem pl sokkal halkabb járása van a motornak ásványi olajjal, ettől függetlenül sosem tennék bele olyat. A fogyasztásban pedig szerintem annyira kicsi lehet a különbség, hogy nem tudsz olyan szinte laboratóriumi körülményeket biztosítani, ahol ez valójában megmutatkozna. Szerintem. Az én módszerem egyszerű, bár hosszadalmas.Használom fél évig, 1 évig 1 bizonyos olajjal, majd fogom és szerteszét kapom a motort és szépen leellenőrzöm belülről. Bizony érdekes dolgokat tudok így meg Az egyik lerakódásokat okoz (Repsol), a másik nagyon szép olajfilmet hoz létre a hengerfalon, de a főtengely már nem olyan szép ( Castrol) a másiknál pont fordítva (ELF) . Kb 4 év ilyen kutakodás után jutottam el oda, hogy a FUCHS egyik full szintetikus olaját használom, mert ez árban is elég jó, minőségben pedig kiváló. A fogyasztás meg annyi, amennyit öntök bele: kb 17-18 liter/1000km
A motor állapotától függ, és a motor korszerűségétől, a golfodba, még újkorában is voltak hézagok bőven.
A viszkozitási index csak azt mutatja mekkora különbség van folyósságban hideg illetve meleg használat között egy olajnál. Látható, hogy a 2 olaj ebben szinte egyforma(166-164), de ez az adat másodlagos. A 0w olaj eléggé híg az 5w hez képest lásd 40 fok és 100 fok melleti adatokat aminek mértékegysége 1 mm2/s = 1 cSt (centistoke), a kinematikus viszkozitás mértékegysége
Minél magasabb az olaj viszkozitása, annál nehezebben folyik, minél alacsonyabb, annál könnyebben. Az alkatrészek kenése szempontjából az arany középút a legjobb. Ha túl magas ugyanis a viszkozitás, akkor az olajkeringés nehezen indul be, ráadásul az olaj esetleg el sem jut egyes kenési pontokra, mert túl vastag, hogy odaférjen. Ha túl alacsony a viszkozitás, akkor a nagy nyomás hatására esetleg kiszorulhat az olaj az alkatrészek közül, és így nem képes megakadályozni a fém-fém érintkezést
Tehát minnél kisebbek azok a számok, annál hígabb az olaj. Azt viszont neked kell tudni, ami olaj benne van, hogyan viselkedik vele, és merre kell elindulni. Vékonyabb vagy vastagabb olaj felé.(Ugye egyazon jelölésen belül is van eltérés) Ha neked pl vékony a 0 de az adott 5s olaj sok. A Total Quartz ineo 5-30 pl. 40 fokon 69mm2/s 100 fokon 12mm2/s, tehát hidegen valamivel folyósabb mint a mobil1 5w30.
Minél magasabb az olaj viszkozitása, annál nehezebben folyik, minél alacsonyabb, annál könnyebben. Az alkatrészek kenése szempontjából az arany középút a legjobb. Ha túl magas ugyanis a viszkozitás, akkor az olajkeringés nehezen indul be, ráadásul az olaj esetleg el sem jut egyes kenési pontokra, mert túl vastag, hogy odaférjen. Ha túl alacsony a viszkozitás, akkor a nagy nyomás hatására esetleg kiszorulhat az olaj az alkatrészek közül, és így nem képes megakadályozni a fém-fém érintkezést
Tehát minnél kisebbek azok a számok, annál hígabb az olaj. Azt viszont neked kell tudni, ami olaj benne van, hogyan viselkedik vele, és merre kell elindulni. Vékonyabb vagy vastagabb olaj felé.(Ugye egyazon jelölésen belül is van eltérés) Ha neked pl vékony a 0 de az adott 5s olaj sok. A Total Quartz ineo 5-30 pl. 40 fokon 69mm2/s 100 fokon 12mm2/s, tehát hidegen valamivel folyósabb mint a mobil1 5w30.
Nem írtad le milyen liqui moly pontosan ezért nem ezt néztem van több féle 10w40, tudom miről beszélek nem keverek semmit semmivel.
és ne keverjük a 30 as meleg oldali vizskozitással
Utána néztem amit írtál..
Liqui Moly Total
Van azért különbség. te amiről beszélsz az a meleg oldali viszkozitása 40 az teljesen normál
Liqui Moly Total
Van azért különbség. te amiről beszélsz az a meleg oldali viszkozitása 40 az teljesen normál
"Ez is vele jár mivel vastag olaj." ez érdekes mondat. ezzel az olajjal hamarabb elhallgat a hidrotőkék, más olajjal meg még egy darabig szól. ha te állítod hogy vastag akkor lassabban áramlanak be a kis furatokon és később kéne elcsöndesednie, nem?
két egyforma motor nincs a világon, egyik így kopott be másik meg ugy, egyik ezzel az olajjal kimegy a világból másik meg minden baja van vele.
Lenko..
Hogy 15W-40 szintet hozza Liqui-Moly, most hogy igaz vagy sem. én sem láttam még a tesztett, de hogy még hogy fékezi hidegen a motort, még vissza esik a fordulat(ilyen még nem volt velem), egy nagy baromság, mondjuk itt Magyarországon nincsenek tartos -30 fokos fagyok, hogy öntsek bele 0W vagy 5W olajat, tejesen felesleges. hideg oldali viszkozitás 10W bőven elég ide. de megézném egy olyan tesztet hogy melegen és hidegen hogyan folyik az olaj
Lenko..
Hogy 15W-40 szintet hozza Liqui-Moly, most hogy igaz vagy sem. én sem láttam még a tesztett, de hogy még hogy fékezi hidegen a motort, még vissza esik a fordulat(ilyen még nem volt velem), egy nagy baromság, mondjuk itt Magyarországon nincsenek tartos -30 fokos fagyok, hogy öntsek bele 0W vagy 5W olajat, tejesen felesleges. hideg oldali viszkozitás 10W bőven elég ide. de megézném egy olyan tesztet hogy melegen és hidegen hogyan folyik az olaj
"az adatlapból világosan kiderül, hogyan fog viselkedni. Ki sem kell próbálni egy olajat, hogy megmondjuk hogyan fog viselkedni egy adott használatban lévő olajhoz képest, mert azzal tudjuk hogyan viselkedik az autó, és csak össze kell hasonlítani az adatlapot."
Na akkor ebből mit tudunk meg a 2 olajról?
Na akkor ebből mit tudunk meg a 2 olajról?
Már korábban leírtam itt, nem elég annyit tudni, hogy 10w40 vagy bármi más jelölésű, meg hogy az autó ezt a gyártót szereti meg amazt, és kirpóbáltunk 10féle olajat mire rájöttünk. Megvan az oka minden gyártó máshogy adalékolja az olaját ezért az adatlapból világosan kiderül, hogyan fog viselkedni. Ki sem kell próbálni egy olajat, hogy megmondjuk hogyan fog viselkedni egy adott használatban lévő olajhoz képest, mert azzal tudjuk hogyan viselkedik az autó, és csak össze kell hasonlítani az adatlapot. Nagyon max még 2féle olajat kell kipróbálni ideális esetben 1félét a motorban lévőn felül, hogy az kerüljön az autóba ami az adott állapotához mérten megfelelő működést biztosítson.(fogyasztás, hang)
Ilyet bele oszt le van tojva az olajfogyás, egy darabig...
Ez is vele jár mivel vastag olaj. Közel olyan értéket produkál mint pl. a 15w40 total classic.
Nem a fogyasztás rol van szo hanem ezen csendesebben jar a motor. Mas olajjal zörögnek a hidrotőkék.
Megnéztem az adatlapját, azon egyszerű oknál fogva nem eszi, mert még 100fokon is viszonylag sűrű(közel 15w40es olaj tulajdonságaival bír). Hidegen is nagyon sűrű, disznó mód foghatja a motort is még be nem melegszik. Azaz egyesből 2esbe váltáskor a fordulatszámmérőt mintha visszapofoznák úgy leesik a fordulat a sűrű olajtól.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!