Sziasztok!
Mivel konkrétan nem találtam ezzel kapcsolatos topicot, úgy gondoltam, megér egy misét ennek a fajta teljesítménynövelésnek a tisztázása is. okan esküsznek rá, de vajon tényleg annyira jó...? Kinek milyen céggel milyen tapasztalata volt? Stb.
jóformán haverom.... elég barátian csinálja meg nekem. Nem várok tőle semmi extrát csak egy kis nyomatékot, mert abból elég nagy hiány van. Arra pedig sztem jó
mert nem ér semmit! sőt ha olyan szakember mint akihez az előző tulaj vitte az autómat, akkor még utána viheted máshova is. Nekem egyik ismerősöm csinálta meg, mert az enyém rángatott rakd el azt a pénzt és inkább vegyél mindig jobb minőségű olajat, meg gumit...
http://www.xtremetuning.hu/ én hozzá fogom vinni az autót (tudom hogy nem egy nagy matek chippelni egy Ignist) Kiváncsi leszek rá. Vitt innen már valaki hozzá autót?
Végre hétvégén teszteltem németeknél nagyobb sebességnél is a chiptuningot.
Eddig 120-200-ig kb 34-37 másodperc (valamikor jócskán több is) kellett, most meg elég 21 másodperc.
Tudom, hogy sz*r az autóm, mert nincs nyomaték, nem megy, egy velorex is lenyom 0-100-nál stb., de nálam tényleg hozott a chip másodpercekben mérhető javulást.
Hát illene egy 12-es arányú sűrítés neki,de ehez 95-ös benzinnél már a gyújtásba is bele kell nyúlni.11-es arány a minimum,ez még elmegy 95-ös benzinnel. 12-12.5-ös arányt meg a 98-as elbírja gyújtás mókolás nélkül.
Ráadásúl a gyári tiltásod feletti fordulatszám tartományban folyamatosan esik a motor teljesítmény a görbe alapján.Szerintem az egész mérés egy átbaszás.
Ha tényleg jót akarsz,akkor a sport vezérműtengelyhez kompressziót kéne növelni,mert a sport tengelyt egy gyári motorba berakva "szarabbúl"fog menni,mint a széria állapotban. Vagyis alacsony fordulaton annyival lesz rosszabb a szériától,amennyivel magas fordulaton jobb lesz tőle.És így érzésre hú b+ de megindúl 5000-től,közben alatta meg körbeautóz egy széria motoros vas. Méretni meg menj el Budakalászra az Istvanko-hoz!Nála nem a befizetett lóvéval arányosan nő a mért lóerő,mint Pécsen a Boxternél,ahol a cimbijük álltal csinált 1.3 16v swift lófasz tuningal 120le és 180Nm volt.
Na szóval összefoglalva: A pénz nem kenyérre kellett. A beépített dbilas cuccokat nagyságrendekkel olcsóbban vettem, mint a bolti ára. Valaki angel-eye lámpára költ, megint más valaki több 100eFt-ért épít hifit, más bojler meg sárkány matricákat aggat az autóra. Nekem meg teljesítmény tuning kellett, mert kicsit csalódtam az autó tudásában egy csíkos tetejű Ignisnek köszönhetően(nem-nem-nem akarok kocsit cserélni turbósra meg 8000ccm v12-re, mert asszony megruházna ). És a LÉNYEG: kijelenthetem (30-40 perces tesztelgető autózás után), hogy az autóm menetdinamikája drasztikusan javult! Nekem megérte.