Motortér tuning, csinosítás

Témakör: Tuning
aktuális téma
Motortér tuning, csinosítás

Kerestem ilyen témát, de nem találtam, akkor legyen már egy topic ennek is Hogyan lehetne kicsit szinesebbé, látványosabbá tenni egy amúgy nem túl érdekes autó motorterét a szokásos direktszűrőn, toronymerevítőn, neondróton, ledes csavarfejen, és hasonló gagyikon kívül.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5
Kiemelt hozzászólás
videoTOM
#242
2021. július 18. 23:58
Az idő előrehaladtával az autógyártók egyre kifinomultabb megoldásokat alkalmaztak annak érdekében, hogy csökkentsék a rezgés átadását a motorról a jármű alvázara. Az egyszerű gumi-fém támaszokról először hidraulikus felfüggesztésre váltottak az 1970-es évek elején. Az ilyen típusú felfüggesztéseknél egy folyadékot (általában etilén-glikolt) vezetnek be a speciális kamrákba, ami azok belsejében áramolva további párnázási funkciót biztosít a gumibakokhoz képest.

A motorfelfüggesztések fejlődése együtt járt az autók megnövekedett összetettségével: az elmúlt években számos olyan újítás bevezetésének lehettünk tanúi, amelyek a fogyasztás és a szennyezés csökkentését célozták, és amelyek hatással voltak a motor működésére. A Start 6 Stop technológia és a hengerek szelektív kikapcsolása megnövelte azokat az erőket, amelyeket a motor az autó alkatrészeire továbbított, ezért a rezgések és zajok kezeléséhez újfajta módszerekre volt szükség.

A gyártók az aktív motorfelfüggesztés bevezetésével reagáltak az igényekre: ebbe a családba többféle felfüggesztés tartozik, amelyek különböző módon igazodnak az autó vezetési körülményeihez. Az ilyen felfüggesztések bevezetése a fedélzeti elektronika fejlődésének volt köszönhető: számos ECU-jához (elektronikus vezérlőegységéhez) számos alkatrész csatlakoztatható, a kapott adatok alapján pedig kiigazítható azok működése.

Az aktív felfüggesztések a motor működési frekvenciájához igazodva működnek és olyan mozgásokat generálnak, amelyek képesek kiegyensúlyozni a különféle érzékelők által észlelt rezgéseket. Az ilyen összetevőknek köszönhetően az utasok által észlelt zaj akár 20 dB-el is csökkenthető.

Az elmúlt években a motorfelfüggesztések fejlődését az új anyagok keresése jellemezte. Az autógyártók azzal szembesültek, hogy az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében csökkenteni kell az autók tömegét: a végső cél az volt, hogy megfeleljenek az új, szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak.

Az Euro 6 szabvány szerinti járművektől kezdődően tanúi lehettünk a műanyagok fokozatos bevezetésének, amelyek lehetővé teszik az alkatrészek tömegének csökkentését, azonos szilárdság és dinamikus teljesítmény mellett.

A motorfelfüggesztések is hasonló fejlődésen mentek keresztül: a műanyagok, mint például az üvegszál erősítésű poliamid, lehetővé teszik a motorfelfüggesztés súlyának akár 30-40%-kal történő csökkentését is anélkül, hogy veszélyeztetnék annak funkcionalitását. A műanyagok ezenkívül a régi anyagokhoz, például az acélhoz és alumíniumhoz képest nagyobb mértékben hasznosíthatók újra: Ily módon az autógyártók betarthatják az élettartamuk végére ért járművekre vonatkozó európai előírásokat.

Erre a fejlődésre a Dacia Duster és Opel Insignia járműveken alkalmazott motor-felfüggesztés a példa.
Stefo
#241
2015. május 29. 16:41
Valaki csinosítgatta már a motorteret? Kedvet kaptam hozzá, hogy én is megcsináljam. Teszek be egy kis karbon-fóliát + festegetek kicsit. Milyen típusú festék lenne jó szerintetek a célra?
boki
#240
2007. március 26. 22:10
Én is lépek....jóccakát mindenkinek. Pá!
TaaT
#239
2007. március 26. 22:08

Na lépek... jócakát...

boki
#238
2007. március 26. 22:06
Íme a Sebring-i 12 órás versenyen 2000-ben használt 3,5L-es V8-as Audi motor, ha már a szép motorokról van szó
boki
#237
2007. március 26. 22:03
boki
#235
2007. március 26. 22:02
azok helyett lehetett volna valami eredetibbet lőni rá, de a motor az simán
TaaT
#234
2007. március 26. 22:02
boki
#233
2007. március 26. 22:01
Azért ez se csúnya
TaaT
#232
2007. március 26. 22:00
Gear... csak az a fránya M3 pill, és RS lökös...
TaaT
#231
2007. március 26. 21:58

Az egyik legszebb...



boki
#230
2007. március 26. 21:58
Nekem ez is bejön
boki
#228
2007. március 26. 21:54
pl:


TaaT
#227
2007. március 26. 21:54

Gold...



boki
#226
2007. március 26. 21:51
TaaT
#225
2007. március 26. 21:48





Rusi01
#224
2007. március 26. 21:46
ez is egy szép darab. trabi waresz mocival
boki
#223
2007. március 26. 21:44
az biztos. Ez tényleg szép!
Rusi01
#222
2007. március 26. 21:42
Rusi01
#221
2007. március 26. 21:41
TaaT
#218
2007. március 26. 21:37





boki
#217
2007. március 26. 21:36
mi van mindenki elmegy?
kriszrudi
#215
2007. március 26. 21:34
tete007
#211
2007. március 26. 21:33
ja bosi most nézem kétszer ment a kép
játszik a NETem
Nimrod001
#209
2007. március 26. 21:32
na én mára léptem, pás
tete007
#208
2007. március 26. 21:32
lehet ugy csinálták hogy nafta helyet festéket tetek a motorba azt hengerfej nélkül csúkot motor tetövel rá inditotad
boki
#207
2007. március 26. 21:31
Eddig nem tudtam mire hasonlít de ez a jó hasonlat rá.
tete007
#205
2007. március 26. 21:30
jó estét

ez olyan szépen formás csak nincsen bene ÉkszijasTURBO
renci
#203
2007. március 26. 21:28
Nimrod001
#200
2007. március 26. 21:25
nem én csináltam, úgy találtam, én nem voltam
kriszrudi
#198
2007. március 26. 21:25
Nem is rózsaszin inkább ...........
boki
#197
2007. március 26. 21:24
láttam ezt a gépet tavaly Kiskunlacházán akkor még kék-fehér volt az uralkodó design, legalábbis a kasztnin belül. Meg szombaton is Szegeden akkor már pirosan.
kriszrudi
#196
2007. március 26. 21:24
Ezt a hétvégin csinátad mi ?


Az én véleményem . A rózsaszines árnyalat -legalábbis a fotón- nem gyün be
boki
#195
2007. március 26. 21:22
én személy szerint ezt már giccsesnek tartom
Nimrod001
#194
2007. március 26. 21:21
erről mi a vélemány?
boki
#193
2007. március 26. 21:20
Ja ez is igaz!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5
Összesen 242 találat 5 oldalon