Cikk: PLASTI DIP - A folyékony gumi

Témakör: Tuning
aktuális téma
PLASTI DIP - A folyékony gumi

Aki rendelkezik autóval és szereti is az autóját, biztos szembesült már vele, hogy mennyi gonddal jár hű társunk karbantartása. Kilyukadt, megsérült, ereszt, megkarcolódott, elkopott, elszakadt, kirepedezett, szétérett, felhasadt, kifakult, megrepedt és a többi és a többi, melyek orvosolására sokszor festegettünk, fújtunk, zsíroztunk, szigszalagoztunk, políroztunk, ragasztottunk akárcsak McGyver. a href="/account_shower.php?id=3273" onFocus="blur();"img src="http://img.carstyling.hu/img/arrow.gif" border="0" align="absmiddle"Bővebben/a

Ha kérdésed lenne, először olvasd el ezt: GYIK

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Mickey23
#5378
2016. április 21. 09:51
Szia,

Mikroszálas törlőkendő + clin. Fújd rá közvetlenül a műanyagra és töröld át kb. 2x 3x és jó lesz.
YELLOW
#5377
2016. április 20. 18:39
valamit elronthattál...
alattad lévő kommentben szépen le van írva, hogy kell és érdemes. a túl hideg és párás levegő nem jó. igaz én 5 éve fújtam vele, amikor bejött, szinte az elsők között, azóta is fent van a vesén és B oszlopon, hibátlan.
Blintux
#5376
2016. április 20. 14:31
Sziasztok!

Nos én is vettem két flakonnyi sprayt ebből a plasti dip festékből, Black blue színben.
Próbakép egy műanyag lapra fújtam három réteget.
Szépnek szép, de ragad! Bár nem nagyon, de elég ahhoz hogy ha megtörlöm egy ruhával, akkor arról a szöszök ráragadjanak.
Egy napja festettem, azóta nem száradhatott meg eléggé?

Autó belső elemeit szeretném vele lefújni, de ha ez ilyen ragacsos marad, akkor hogyan lehet tisztítani a felületet?
Nektek esetleg másként viselkedik az anyag? Vagy még több idő kell a száradáshoz?
mysterion
#5375
2016. április 15. 08:51
Szia!

Először is természetesen alapos tisztítás szükséges. Korábbi súlyok ragasztómaradványa, kátránypöttyök aránylag könnyen eltávolíthatók hőlégfúvó és egy aránylag éles keményfa darab segítségével. A fékport érdemes arra való löttyel fellazítani, aztán mehet a nagynyomású mosó. Amikor teljesen tiszta, még érdemes zsírtalanítani (pl. denaturált szesszel), portalanítani. Maszkolásnál én azt a módszert követtem, hogy kb egy centivel a felni mellett ragasztottam végig, és fújásnál a szélén is jó vastagon fújtam, így lett a gumin is egy olyan erősségű réteg a végén, amit könnyű lehúzni. Egy keréken kipróbáltam a vazelint, mint leválasztót, de csak nehezebben jött le, szóval felesleges, a gumiról is tökéletesen lehúzható, ha megkötött.

Asztalra téve, vízszintes pozícióban dolgoztam, igyekeztem a flakont a lehető legkevésbé megdönteni (max 40-45 fok). A felni közepével kezdtem, sosem sorokban haladtam, hanem körkörösen, változtatva a fújás szögét rétegről rétegre, hogy lehetőleg minden eldugott felületet érjen legalább 2-3 réteg. A közepe után a küllőkre merőlegesen fújtam 1-1 vékony réteget előbb az egyik, majd a másik oldalukról, végül a perem mentén a küllőközöket, és 1-2 körben a teljes peremet. Szerintem ez sokkal hatásosabb, mint párhuzamos vonalak mentém végigfújni az egészet, mint egy karosszériaelemet mondjuk.

4 réteg feketét kapott, majd 1 napot száradt, utána maszkolás, és 3 réteg piros a megfelelő helyen. Amennyiben két/többtónusú színezést szeretnél készíteni, arra kell ügyelni, hogy:

- az alsó réteg eléggé megkössön, ne szedje fel a maszkolószalag (jó a szobafestő szalag is, de nehezebben jön fel, plusz hagy némi trutyit, de könnyen lejön kézzel, vagy a ragasztószalaggal tapicskolva, de inkább 3M autóipari /automotive masking tape/ szalagot ajánlok)
- az új szín felvitele után, rögtön az utolsó réteg fújását követően fel kell szedni a szalagot, ekkor még lágy az anyag annyira, hogy szépen elválik a maszkolótól... később már nem, szikével kell elvágni

Ezek után kapott 2 réteg fényes réteget (Glossifier): 1 réteg "ködölés", második réteg pedig egy vastag

Ápolás: bár ellenálló anyag, nincs szívem nekiesni csak úgy szivaccsal, kefével. Érdemes inkább pH semleges, nem maró fékporoldót használni, aztán vagy nagynyomású mosóval tisztítani, vagy kézzel, mikroszálas/pamut kendővel.

Van még egy szer, amit érdemes kipróbálni, ez a DipCoat spray, ami egyrészt keményít a felületen, ezáltal ellenállóbb is lesz, valamint könnyebben tisztítható, és a gumis tapintás is átalakul kissé műanyagosabbá.

A szükséges mennyiséget illetően, nekem 4 flakon fekete kellett, 1 piros, 1 glossifier. Egy kevés maradt mindből, az összesen 6 réteg ellenére is, úgy, hogy a felni belseje is kapott egyetlen vastag fekete réteget.

Beszerzésre javaslom a fenti linken elérhető forgalmazót, nekem bevált. Olcsóbb, mint idehaza, nagyobb a választék is, a szállítás pedig €6.5 és egy hét alatt megjön.

A végeredmény pedig képeken látható.





peety2
#5374
2016. április 04. 21:08
Príma!!! Nagyon szépen köszi előre is! Ha kérdésem lesz esetleg egy konkrét ötlet kivitelezésével kapcsolatban, jelzek...
Mickey23
#5372
2016. április 04. 08:41
Szia, elvileg itt minden le van írva, színeket a webshopban tudod megnézni.
Ha ez után felmerül valami kérdés még, keress nyugodtan telefonon vagy emailen.

peety2
#5371
2016. április 03. 14:19
Sziasztok!
Érdeklődnék, mik a tapasztalatok felnik fújásával kapcsolatban? Egyáltalán felnikre mennyire ajánlott a Plasti Dip? Mennyire tartós? Ha érdemes ezzel kísérletezni, mi lenne ennek a módja? Gumistól lehet-e, vagy gumi nélkül a teljes felnit, kívül-belül...? Milyen előkészületeket igényel?
Mennyi anyag kell pl. 4db 16"-os, 6 vékony küllős felni tartós, igényes behordásához?
Hol található esetleg pontos leírás ennek módjáról? Honnan lehet színeket választani? Hol tudok rendelni?
Sorry, annyit tudok az egészről, hogy létezik ilyen eljárás is, de a részletekről semmit...
Előre is köszi az infókat!
doxam
#5370
2016. március 16. 16:28
szIa,

Köszi az infót, jól hangzik
Mickey23
#5369
2016. március 16. 09:09
Szia,

Tárgyalás alatt van a pigment forgalmazóval a Magyarországi forgalmazás, szerintem pár hónapon belül elérhető lesz nálunk is. Majdnem minden pigmentet fekete alapra kell fújni a szebb hatás érdekében.
doxam
#5368
2016. március 15. 00:40
az akkor igen fura, az elsőnél http-vel betoltam a linket, a 2.nál meg lehagytam a http-t már....a fórum ördöge erre járt..
YELLOW
#5367
2016. március 14. 22:11
nem tudom, hogy csináltad, de nekem nem duplázta...
doxam
#5366
2016. március 14. 22:06
jaja, hulladék...de mondom, harmadjára csak nem tolom be, látszik, hogy csak duplázza a http-t
doxam
#5363
2016. március 14. 20:01
érdeklődnék itthoni dipes eladóktól, hogy ez a fajta "solid pearl" anyag elérhető lesz-e itthon? vagy kintről kell még rendelni? (mondjuk elméletileg svájcból már tudnak küldeni, eddig USA volt az akadálya a dolognak)

http://http://cardipdesign.com/produkt/hyper-black-graphite/

mivel a festékgyártók nem adják ki ezt a fajta "mély-fémes" hatású festéket kereskedelembe, ezért ez egy jó alternatíva lehetne. az oldal elmondása szerint fekete alapra kellene ráfújni az ezzel a hyperblack szemcsékkel kevert lakkot.
Mickey23
#5362
2016. február 26. 09:20
Sziasztok,

Először is elnézést szeretnénk kérni a kisebb-nagyobb szünetért, de voltak változások mind cégen belül mind cégen kívül. Volt pár tárgyalás is a kinti forgalmazóval, most már szinte a teljes termékskála elérhető itthon is. Megújult a weboldalunk, a webshop és a facebook oldalunk is. Továbbra is várjuk kérdéseiteket a témával kapcsolatban.
Mickey23
#5361
2016. február 26. 09:07
Szia,

Szerintem jó hozzá, elvileg minden a hígításon múlik meg azon hogy milyen fejet hasznász hozzá. Elvileg Paint Zoom is kiviszi ami egy gyengébb kategória de már azzal is láttunk szépen megfújt felületet.
PerecG3
#5360
2016. január 13. 11:26
Sziasztok

Bosch pfs 1000 festékszóró rendszer jó lehet a fújáshoz? Vagy inkább wagner w550 vagy w610??

Köszönöm
PlaXtix
#5359
2015. december 16. 12:38
Szia,
egy flakon spray elég rá. Vásárolni a [ link: www.plastidip.hu ] oldalunkról elérhető viszonteladóknál vagy nálunk a webshopban tudsz. Üdvözlettel,pg
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 5418 találat 271 oldalon