Akkumulátor gondok/problémák.... KÉRDÉS??
aktuális téma

Az lenne a gondom hogy : miota elég sokmindent rákötötem az aksimra elégsokmindent azota elég sürüen nem hajlando elinditani a verdámat!!!! (vagyi hamar lemerül)
Namost az lenne a kérdésem hogy nekem most egy elég pici aksim van benne egy 44amperos és szeretnék bele egy nagyobbat venni és azt szeretném meg kérdezni hogy elö van-e irva hogy max. mekkorát rakhatok bele gyárilag elövan-e irva???? én egy 66mA-oson gondolkodom.....Nos szerintetek????
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Az autó akkumulátor cseréje egy időnként előforduló karbantartási feladat, amely elengedhetetlen az autó megbízható működéséhez. Egy akkumulátor élettartama jellemzően 4-6 év, de a használat módja és a környezeti tényezők hatással lehetnek erre az időtartamra. Ha az autó nehezen indul, halvány fényszórók vagy egyéb elektromos problémák jelentkeznek, érdemes megvizsgálni az akkumulátor állapotát.
Üdv!
Hazafelé jövet,háztól vagy 500 méterre szépen kivillant a műszerfalon az akksi,stop,servo,abs,légzsák jel.Szépen sorban.Aztán az akku és stop kivételével a többi elaludt.Félreálltam,leállítottam.Aztán gyújtás,semmi gond,majd indítás és ismét stop és akku.Gondoltam mi van ha nincs töltés?Hát mondom ez a pár háznyi távolságot már megteszem...
Otthon multiméterrel rámértem az akksira ami kb 1 hetes,üresjárati kapocsfeszültség 12,5x V.Indítás után ez szépen megnőtt 16,3-5V-ra!!!Na mondom gyorsan állítsam le,mert ez így kinyírja az akksit.
Gondolom elszállt a feszültségszabályzó a generátorban.
kérdésem,hogy van-e valami okosság rá amivel itthon reggel gyorsan meg tudnám csinálni,vagy csere,vagy ez is csak valami "tipikus" Renault Scenic tréfa?
Hazafelé jövet,háztól vagy 500 méterre szépen kivillant a műszerfalon az akksi,stop,servo,abs,légzsák jel.Szépen sorban.Aztán az akku és stop kivételével a többi elaludt.Félreálltam,leállítottam.Aztán gyújtás,semmi gond,majd indítás és ismét stop és akku.Gondoltam mi van ha nincs töltés?Hát mondom ez a pár háznyi távolságot már megteszem...
Otthon multiméterrel rámértem az akksira ami kb 1 hetes,üresjárati kapocsfeszültség 12,5x V.Indítás után ez szépen megnőtt 16,3-5V-ra!!!Na mondom gyorsan állítsam le,mert ez így kinyírja az akksit.
Gondolom elszállt a feszültségszabályzó a generátorban.
kérdésem,hogy van-e valami okosság rá amivel itthon reggel gyorsan meg tudnám csinálni,vagy csere,vagy ez is csak valami "tipikus" Renault Scenic tréfa?
A 2 csonk után feltudsz nyitni egy müanyag fület ott fogsz látni 6 csavart utána belelátsz az aksi belsejébe ezekbe úgynevezett lemezek vannak nah azt elkéne hogy lepje a víz
De ezt csak akkor nézd meg ha nem sikerül gariba visszalökni nekik


Garancia mint olyan erre is van csak épp ráfogták hogy (idézőjelben) én tettem tönkre. Nyilván semminek se tesz jót hogy nincs napi szinten használva , de ez már olyan sz@rrágás mintha az ő költsége lenne
nem tudom ellenörzés céljából szétvágják e ha visszaküldi a gyárba hogy szar vagy csak simán bezúzzák 




én kb évente cseréltem akksikat és mindig volt gari rá függetlenül attól hogy én raktam be.ezt szerintem boltja válogatja.
Gari csak akkor van ha hivatalos pecsét is van a beszerelésről (pl szakműhelyben szerelték be), hacsak nem az eladó teszi ezt meg.
Természetesen nem állandó jelleggel volt töltve, ahogy írtam is még 8hónapja sincs nálam! Amúgy különösebben nem érdekel csak kíváncsi voltam kinek mi a tapasztalata...az eladó részéről korrektebb lett volna ha eladáskor azt mondja nem ad rá garanciát mert kalap sz@r ez az akksi XD
Sajnos a vízpótlás, és a töltés nem biztos, hogy megoldja a problémát, mert nagy valószínűséggel el is szulfátosodott az akku, szóval azt is kezelni kellene!
Az egy éven keresztüli folyamatos töltés biztosan nem tesz neki jót, ha a töltő nem rendelkezik automata szintentartó csepptöltő funkcióval, mint pl egy ctek töltő. De akkor sem tudom, hogy a boltban hogyan állapították meg a túltöltés tényét. Viszont az biztos, hogy amint kinyitod a leragasztott dugókat, ugrott a garid.
Nem normális, tehát valóban sok volt töltés neki, mert csak akkor megy el sav ha nagyon töltve van. Önts bele desztvizet a szintig és rakd fel a töltőre. Az autót töltését meg nézd meg (vagy az akkutöltőjét)
Az autóval minden ok. A kérdés az hogy egy ilyen komolyságú töltő szerintem tuti nem tudja kinyírni még ha egy évig töltöm egyhuzamban akkor se?!?
Most hogy már mindegy megnéztem, de nem lehet , le van zárva rendesen nem tudtam lefeszegetni se. És az normális hogy kevés benne a sav 8hónap "használat" után?
Ezek szerint nem mértél feszültségeket.
A legjobb tudásom szerint, ha az autó elektronikája rendben van, akkor ki kell cserélni a garis akkut.
A rendben levés, az az önindító áramfelvétele, és a töltés megléte. Az önindító egy személyautóban 100-150A körül szokott lenni. A töltést meg meg lehet nézni, hogy mekkora a feszültség alapjáraton, ez 14-14.4V, az összes fogyasztó bekapcsolásával nem szabad sokat esnie illetve max 3000-es fordulatszámon vissza kell állnia a 14-14.4V-ra.
Ha ez megvan, akkor nincs vitakérdés!
A legjobb tudásom szerint, ha az autó elektronikája rendben van, akkor ki kell cserélni a garis akkut.
A rendben levés, az az önindító áramfelvétele, és a töltés megléte. Az önindító egy személyautóban 100-150A körül szokott lenni. A töltést meg meg lehet nézni, hogy mekkora a feszültség alapjáraton, ez 14-14.4V, az összes fogyasztó bekapcsolásával nem szabad sokat esnie illetve max 3000-es fordulatszámon vissza kell állnia a 14-14.4V-ra.
Ha ez megvan, akkor nincs vitakérdés!
csajom kocsija nem indult ma reggel, be kellett tolni. én nem szaroztam, hivtama kontaktomat, hogy most kell akksi, vettem is egy 50Ah-st egy 10esért.
Akármennyire is zárt le lehet venni a kupakokat is (ami egyben van a 6 db) Nekem Exide van csak a rajta levő matricát kellett elvágni. Megnézni az sav szintet ha jó megmérni ill töltőre felrakni hogy pezseg-e minden cella ? Ha nem akkor az a cella zárlatos ami nem pezseg. Honnan tudják hogy túl lett töltve max a sav tűnhet el belőle.
nekem is iylen töltőm van. új kora óta pl gyors töltés mint olyan mondhatni nem létezik. ha átkapcsolom, kb fél percig megy és a hőkioldó leold. persze én hülye nem vittem vissza. pedig nem egy olcsó töltő azért.

rendszerű, gondozásmentes - elektrolit szintet ellenőrizni utántölteni nem lehet. 8 hónapot bírt .
Mi a jelenség? Mit tesz az akku? És miből állapították meg, hogy túl lett töltve?

Van egy bőven garanciás akksim amit nem hajlandók kicserélni mert szerintük túl lett töltve és ezért ment tönkre


Ja és egy varta akksi

Akkumulátor Szaküzlet
Nyíregyháza Rákóczi út 36.
(Rákóczi-Pacsirta út sarkán)
Tel.: 06-30-5654759
Akkumulátor kínálatunk:
Személy és kisteherautó
Motorkerékpár, robogó
Teherautó, traktor, munkagép
Vizi járművek
Elektromos járművek, gépek
Egyéb akkumulátorok
További kínálatunk:
Akkuteszterek
Akkutöltők
Tápegységek
Inverterek/konverterek(24V>12V, 12-24V>230V)
XADO adalékok(Fémkerámia a kenéstechnikában)
INGYENES kiszállítás Nyíregyháza területén!
INGYENES beszerelés!
INGYENES akkuteszt és töltésellenőrzés!
Használt akkumulátor beszámítás!
Nyíregyháza Rákóczi út 36.
(Rákóczi-Pacsirta út sarkán)
Tel.: 06-30-5654759
Akkumulátor kínálatunk:
Személy és kisteherautó
Motorkerékpár, robogó
Teherautó, traktor, munkagép
Vizi járművek
Elektromos járművek, gépek
Egyéb akkumulátorok
További kínálatunk:
Akkuteszterek
Akkutöltők
Tápegységek
Inverterek/konverterek(24V>12V, 12-24V>230V)
XADO adalékok(Fémkerámia a kenéstechnikában)
INGYENES kiszállítás Nyíregyháza területén!
INGYENES beszerelés!
INGYENES akkuteszt és töltésellenőrzés!
Használt akkumulátor beszámítás!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!