Cikk: Téli felkészítés
aktuális téma

Bemutatunk néhány egyszerű karbantartási-ellenőrzési ötletet, amelyekkel megelőzhetjük a jellegzetes téli autós nyűgöket: a befagyást, az akku lemerülését, a kilátás drasztikus romlását. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Sok kis egyszerű aprósággal rengeteg bajtól kímélhetjük meg megunkat, amúgy tök furncsa, hogy nem beszélnek a cikkben a téli gumik fontosságáról. A [link: gumi-gumik.com] oldal sok segítséget nyújt mindenkinek, aki nem kapott elég infot ezen az oldalon.
Úgy jön ide, hogy ha akarod ha nem a meleg hűtőfolyadék akkor is áramlik a hűtő felső részébe, így a menetszél azzal már hűti vissza az egész rendszert zárt termosztát mellett is.

A gravitáció,hogy jön ide?A forró víz fent marad attól


a másik,mi van azokkal az autókkal amiknek a felsőcsőnél van a termosztát?Na ott semmi meleg víz nem jut a hűtőbe,mert itt hirtelen a VW-böl lett kiindulva

Szerinted!
Ha gravitációról hallottál már és fogdostad az autód vízcsöveit akkor gyorsan rá lehet jönni, hogy zárt termosztát mellett a motorban és a fűtőradiátorban kering a hűtővíz+mivel nincs semmilyen termosztát és csap a felső vastag vízcsőnél ami a hengerfejtől a hűtőig megy az is szépen melegszik és itt van a gond.
A hűtő felső pár centis része is részt vesz már ilyenkor is a hűtésben, így ha csak azt a felső részt betakarod akkor sokkal hamarabb el tudja érni az üzemi hőmérsékletet és a termosztátnak ehhez semmi köze.
Ezért takargatják"hideg" országokban a hűtő felső részét és így túl melegedni sem tud, mert ha nyit a termosztát akkor a hűtő alsó része ugyan úgy megkapja a hideg levegőt és szépen vissza tud hűlni.
Ha gravitációról hallottál már és fogdostad az autód vízcsöveit akkor gyorsan rá lehet jönni, hogy zárt termosztát mellett a motorban és a fűtőradiátorban kering a hűtővíz+mivel nincs semmilyen termosztát és csap a felső vastag vízcsőnél ami a hengerfejtől a hűtőig megy az is szépen melegszik és itt van a gond.
A hűtő felső pár centis része is részt vesz már ilyenkor is a hűtésben, így ha csak azt a felső részt betakarod akkor sokkal hamarabb el tudja érni az üzemi hőmérsékletet és a termosztátnak ehhez semmi köze.
Ezért takargatják"hideg" országokban a hűtő felső részét és így túl melegedni sem tud, mert ha nyit a termosztát akkor a hűtő alsó része ugyan úgy megkapja a hideg levegőt és szépen vissza tud hűlni.
Pl mondjuk ami a passatokban szokott lenni kieg fűtés az nem állófűt csak a motor indítása után kezdi el gyorsabban melegíteni a vizet mint maga a motor.
De az állófűtés úgy tudom menetközben nem megy, vagy igen?
A hűtővíz azért egy idő után már nem csak a motorban kering, hanem felmelegszik annyira, hogy nyisson a termosztát a hűtő felé is. Igaz, nem teljesen, de valamennyit kell nyitnia. És bizony nagyon nem mindegy, hogy +30 vagy -10 fokos "víz" megy vissza a motorra
Épp ezért nem szabad kitakarni teljesen sem a hűtőt, mert bizony 1-2 ismerősömnek megfőzte télen a vizet, mivel nem tudott hol visszahűlni és mire felmentünk a hegyre, már kevés volt a fűtés benyitása ahhoz, hogy ne forrjon fel
Különben meg egy rendes autóba nem is kell hűtővíz !


Különben meg egy rendes autóba nem is kell hűtővíz !

Sokkal több értelme van egy kiegészítő, állófűtésnek mint a hűtő takargatásának.
A legtöbb ilyen korszerű dízelről általában ki szokott derülni ,hohy azért nem fűt rendesen mert pl nem ilyen éghajlatú országban került forgalomba és hiányzik belőle a kiegészítő fűtés a motor meg olyan kevés hulladék hőt termel ,hogy az nem elég a normális fűtéshez
A legtöbb ilyen korszerű dízelről általában ki szokott derülni ,hohy azért nem fűt rendesen mert pl nem ilyen éghajlatú országban került forgalomba és hiányzik belőle a kiegészítő fűtés a motor meg olyan kevés hulladék hőt termel ,hogy az nem elég a normális fűtéshez
Talán mert ott sokkal hidegebb is tud lenni és akár a beáramló menetszél is tud esetleg annyira hűteni ,de ,ha műszakilag minden rendben működik akkor nem sok értelme van
De akkor hidegebb helyeken miért csinálják, finnország, kanada stb?
de volt. kb ott is annyi értelme van eltakarni a hűtőt mint manapság
Mivel a termosztár zárva van így a víz csak a motorban kering a hűtőben nem .
Akkor meg miért is kell eltakarni a hűtőt ?

Mivel a termosztár zárva van így a víz csak a motorban kering a hűtőben nem .
Akkor meg miért is kell eltakarni a hűtőt ?
Ladákban nem volt termosztát?
Termosztát meg viccből lakik odabent
Szülőknek a PD passat nem melegszik be 20km alatt ha -10fok körül van.
Dízel doblóra is csináltatott az újságkihordós ponyvát.
Dízel doblóra is csináltatott az újságkihordós ponyvát.
Akkor még1x
Ez biztos ?
"nem kell hűtőtakarókat felrakni"
Pedig ajánlott, főleg a dízeleseknek.
Pedig ajánlott, főleg a dízeleseknek.

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!