Bemutatunk néhány egyszerű karbantartási-ellenőrzési ötletet, amelyekkel megelőzhetjük a jellegzetes téli autós nyűgöket: a befagyást, az akku lemerülését, a kilátás drasztikus romlását. Bővebben
Sok kis egyszerű aprósággal rengeteg bajtól kímélhetjük meg megunkat, amúgy tök furncsa, hogy nem beszélnek a cikkben a téli gumik fontosságáról. A [link: gumi-gumik.com] oldal sok segítséget nyújt mindenkinek, aki nem kapott elég infot ezen az oldalon.
Úgy jön ide, hogy ha akarod ha nem a meleg hűtőfolyadék akkor is áramlik a hűtő felső részébe, így a menetszél azzal már hűti vissza az egész rendszert zárt termosztát mellett is.
A gravitáció,hogy jön ide?A forró víz fent marad attól
a másik,mi van azokkal az autókkal amiknek a felsőcsőnél van a termosztát?Na ott semmi meleg víz nem jut a hűtőbe,mert itt hirtelen a VW-böl lett kiindulva
Szerinted!
Ha gravitációról hallottál már és fogdostad az autód vízcsöveit akkor gyorsan rá lehet jönni, hogy zárt termosztát mellett a motorban és a fűtőradiátorban kering a hűtővíz+mivel nincs semmilyen termosztát és csap a felső vastag vízcsőnél ami a hengerfejtől a hűtőig megy az is szépen melegszik és itt van a gond.
A hűtő felső pár centis része is részt vesz már ilyenkor is a hűtésben, így ha csak azt a felső részt betakarod akkor sokkal hamarabb el tudja érni az üzemi hőmérsékletet és a termosztátnak ehhez semmi köze.
Ezért takargatják"hideg" országokban a hűtő felső részét és így túl melegedni sem tud, mert ha nyit a termosztát akkor a hűtő alsó része ugyan úgy megkapja a hideg levegőt és szépen vissza tud hűlni.
Pl mondjuk ami a passatokban szokott lenni kieg fűtés az nem állófűt csak a motor indítása után kezdi el gyorsabban melegíteni a vizet mint maga a motor.
A hűtővíz azért egy idő után már nem csak a motorban kering, hanem felmelegszik annyira, hogy nyisson a termosztát a hűtő felé is. Igaz, nem teljesen, de valamennyit kell nyitnia. És bizony nagyon nem mindegy, hogy +30 vagy -10 fokos "víz" megy vissza a motorra Épp ezért nem szabad kitakarni teljesen sem a hűtőt, mert bizony 1-2 ismerősömnek megfőzte télen a vizet, mivel nem tudott hol visszahűlni és mire felmentünk a hegyre, már kevés volt a fűtés benyitása ahhoz, hogy ne forrjon fel
Különben meg egy rendes autóba nem is kell hűtővíz !
Sokkal több értelme van egy kiegészítő, állófűtésnek mint a hűtő takargatásának.
A legtöbb ilyen korszerű dízelről általában ki szokott derülni ,hohy azért nem fűt rendesen mert pl nem ilyen éghajlatú országban került forgalomba és hiányzik belőle a kiegészítő fűtés a motor meg olyan kevés hulladék hőt termel ,hogy az nem elég a normális fűtéshez
Talán mert ott sokkal hidegebb is tud lenni és akár a beáramló menetszél is tud esetleg annyira hűteni ,de ,ha műszakilag minden rendben működik akkor nem sok értelme van
de volt. kb ott is annyi értelme van eltakarni a hűtőt mint manapság
Mivel a termosztár zárva van így a víz csak a motorban kering a hűtőben nem .
Akkor meg miért is kell eltakarni a hűtőt ?