MOTOROS TOPIC

Témakör: Real life
aktuális téma
MOTOROS TOPIC

TÖBB USER OLDALÁN LÁTTAM, HOGY EGYBEN MOTORKERÉKPÁR TULAJDONOS IS, KÍVÁNCSI VAGYOK HÁNYAN VAGYUNK??? AKIT ZAVAR HOGY EZ ITT "CAR"STYLING, ATTÓL ELNÉZÉST.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Kiemelt hozzászólás
Quad
#2308
2018. július 12. 23:34
Ismét Mark Marquez, a balos kanyarok királya lesz a nyerő sachsenringi futamon?

A spanyol pilóta zsinórban már 8 futamot nyert a Német GP-n. Először 2010-ben állhatott fel a dobogó tetejére még a 125 köbcentis kategóriában, majd a középső géposztályban kétszer is megszerezte a győzelmet, 2013 óta pedig a királykategóriában dominál.

Mi lehet a titka a 25 éves versenyzőnek? Elmondása szerint ez az egyik kedvenc pályája, ami annak is köszönhető, hogy itt több a balos kanyar, mint a jobbos. A MotoGP versenynaptárában a helyszínek 90%-án az óra mutatójával megegyező irányba halad a menetirány. Ez egy elhanyagolható tényező lenne? Interjúk alapján több versenyző is jobban élvezi a balos fordulókat, mint a jobbosokat. Minek köszönhető, hogy még ilyen magas szinten is különbséget jelentenek a kanyarok iránya a motorosoknak?

Vezetéstechnikai szempontból kedvezőbbek a balos pályák. Az új vezetési stílusnak köszönhetően a versenyzők rendkívül sokszor használják a hátsóféket, nem csak a kanyar előtt, de amennyiben van rá lehetőség a kanyar közben és a kijáraton is. Ez azért fontos, mert a hátsó fék hatására a motort könnyebben az ideális íven tudják tartani a pilóták. Emellett kontrolálhatóbbá válik a hátsógumi csúsztatása, illetve a kigyorsításon a motor elsőkerekét ezzel a technikával tartják lent a földön. A hátsófékkar pedig a jobb lábtartó előtt helyezkedik el, így a jobbos kanyarokban használhatatlanná válik, mert olyan mélyen döntik a motort, hogy leérni a lábfej.

A gázmarkolat is jobb oldalon helyezkedik el, így a balos kanyarokban könnyebben, kényelmesebben kezelhető, mint az ellentétes irányúakban. Közel 60 fokos dőlésszöget produkálnak a MotoGP-motorok a kanyarokban, az üléspozíciónak köszönhetően pedig elég kényelmetlen szögben esik a pilótának a kormány és a gázkar, míg a balos íveken sokkal könnyebben és kényelmesebb pozícióban érik el azt.

Természetesen van egy tudományosabb, biomechanikai magyarázat is, melyet egyelőre még hivatalosan nem támasztottak alá. Köztudott, hogy minden személynek van egy erősebb, ügyesebb, koordináltabb oldala a végtagokat illetően. Ki balkezes és ballábas, ki pedig jobbkezes és jobblábas. Természetesen ezek keveredhetnek, de többségben ez utóbbi fordul elő a leggyakrabban. A balos kanyarokban a versenyzők a külső oldalukkal, a jobb kezükkel és lábukkal tartják magukat, illetve ezzel végzik az apró korrekciókat, ami szükségesek a motor íven tartásához.

A profi sportolók és versenyzők külön fejlesztik a gyengébb végtagjaikat különböző koordinációs gyakorlatokkal, ezzel is megpróbálva egy szintre hozni az erősebb oldallal.

Elég is a sok tudományból, a MotoGP még mindig az óriási tempóról és az izgalmas összecsapásokról híres. Egy futammal korábban, Hollandiában a nézők minden idők egyik legizgalmasabb versenyét láthatták. Ezen a hétvégén tehát Németországban, Sachsenringen mérik össze a versenyzők a tudásukat, a nézők pedig mindezt figyelemmel követhetik élőben a Spíler1 Tv műsorán.
lasi
#2307
2014. december 29. 20:10
Idén is megvolt az évzáró quadozás, picit zordabb időjárás ellenére is.
Kiemelt hozzászólás
videoTOM
#2306
2014. december 16. 11:14
Lamborghini V12 egy motoron
lasi
#2305
2013. december 31. 07:21
Bár nincs hó, az élet nem állhat meg
lasi
#2304
2013. február 11. 21:14
jóbarát
#2303
2012. november 02. 18:27
Joey79
#2302
2012. szeptember 19. 07:57
6éves volt a gumim (elöregedett, felkeményedett), és elfékeztem magam 4sávos úton nagy forgalomban...
LaciToledo
#2300
2012. szeptember 18. 19:38
Ugyanilyen bukóm van nekem is
Joey79
#2299
2012. szeptember 18. 19:01
A voltot csak azért írtam, mert csúsztam vele de csak egy kicsit!
Joey79
#2298
2012. szeptember 18. 19:00
4éve muszáj voltam részletre venni, mert inkább fiatalabb megbízható, kevés km-es mellett döntöttem, motorosok ajánlották! (5évesen 7400km)
Nem is csalódtam benne, tökéletes (volt) minden!!!
Joey79
#2297
2012. szeptember 18. 18:57
Nem ismerem, de a használtautó is csak 3db-ot dob ki! Ez nem valami japán belpiacos???
Joey79
#2295
2012. szeptember 18. 18:54
Adam Vito
#2293
2012. szeptember 18. 18:51
Erről a típusról tudtok valamit?
lasi
#2292
2012. szeptember 18. 18:50
áh....... itthon mindenki kemény
Adam Vito
#2291
2012. szeptember 18. 18:49

Akkor otthon, ha akar valamit, kussvan :D
Adam Vito
#2290
2012. szeptember 18. 18:49
SV a blokk miatt kéne
V motor kéne igazán, csak ami jó is, fiatal is és tetszik is, az a ktsghatárokon túl van...
lasi
#2289
2012. szeptember 18. 18:49
az is........ fegyveres biztonsági őr egy bankban
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 2308 találat 116 oldalon