le vagy maradva, az autók már nem mechanikus bowdenes módszerrel mérik a sebességüket aminek a rugója és a mágnese idővel fárad és elhangolódhat + már gyárilag sem volt atomóra
a mai autók mind kerékfordulat jeladóról (ha van ABS akkor onnan) veszik a sebességet + az ecu ismeri a szabványos kerékméreteket = keréknyomástól függően max 1-2%, de inkább pontosabban meg tudja mondani az autó valós sebességét. az óra pedig a gyárilag beállított értékkel felcsalt számra áll és kész. nyilván ez a legtöbb autónál átállítható, valszeg így lett mreni alfája ill a kolléga A4-ese is atomóra...
GPS ügyben pedig: a nagyon óccó spórolós GPS vevők valamint a telefonok pár * pár mm-es kis bütyök antennája valóban tud szenvedni a fémes hővédős szélvédő mögött, de egy normális antenna nem jön zavarba, max a felső vezetékek alatt és szűk sikátorokban picit pontatlanabb de még akkor is bőven jól vesz...
én értem,és tudom hogy direkt többet mutat szinte mindegyik mint a valós sebesség,de ha pl megnézed az ECU 90%ban közel valós(gps szerinti) sebességet mutat +-1km/h eltéréssel,az óra mégis 4-5-6al mutat többet...
én sem akartam elhinni,megnéztük többször több műszerrel külső vevővel is...
Az autók órái nem hitelesített műszerek, nem kell őket évente bekalibrálni stb... Az autók Km órái csak tájékoztató jellegűek. A traffipaxokat egyrészt ezért sem állítják pont a sebesség határ értékre. Ha hajszál pontos órák lennének az autókban, akkor a trafit már 50-es táblánál 51-re is állíthatnák.
tudom,ilyennel nem nagyon találkoztam még,nem tudom mitől lehet,de ez ilyen,többször is mértük több géppel és mindig ugyanaz volt 170fölött 1km/h-t csal és annyi
vw családnál eddig 6-8%-os felfelé csalással találkoztam, ennyivel mutat többet az óra a valósnál. vagcom kábelen ugyanaz az érték jön a motorvezérlőtől amit a GPS is mond ( a $GPVTG sor nem hazudik, pár tizedes pontosságú ), szóval az autó szabványos gumival tudja hogy pontosan mennyivel megy, csak direkt rádob picit a mutatóra hogy ne gyorshajts... annyira...
a szándékos felcsalásra persze van ellenpélda is azért, pl kolléga A4-e, amit valaki utólag átállított és az halál pontosan mutatja a sebességét. nyilván vagcom kábellel valamelyik csatorna értéket át lehet írni ami megmondja hogy hány % legyen a fel/lecsalás, de ennek nem néztem utána...
A kommersz GPS-ek 0.1 km/h pontossággal képesek mérni, és ez is a vevő pontatlansága miatt van. Ezzel szemben a sebességet doppler elven méri a GPS, nem használja a jelben tárolt kódokat, azok érkezési idejét, csak a mühold helyzetét és a vett jel frekvenciáját. Emiatt a sebességmérés sokkal pontosabb, mint a helymeghatározás.
majd alkalomadtán mérj le két azonos méretű, különböző gyártótól származó teljesen új gumit, hogy mennyi a kerülete. Aztán esetleg nézd meg, hogy ha növeled, illetve csökkented a guminyomást, akkor mekkora az eltérés a gps-hez. Illetve a kerék kerületében. Minden kocsinak picit csal gyárilag az órája. Mind picivel többet mutat. Legalábbis a 10M Ft-ig kategóriának
érdekes mer a puntoba is és a boránkba is ugyan az a gps van és ugyan úgy 5-6 km/h-el kevesebbet mutatok akár mennyivel mész...140nél 135 mind2 kocsiba, 50 helyett 45 mind2 kocsiba. a kerék mérete mind2nek gyári. érdekes... állo helyzetbe valamikor 1-2km/h irt ki, holott meg se mozdulunk... pedig mio és nem az olcsobbat fajtából.
a mai autók mind kerékfordulat jeladóról (ha van ABS akkor onnan) veszik a sebességet + az ecu ismeri a szabványos kerékméreteket = keréknyomástól függően max 1-2%, de inkább pontosabban meg tudja mondani az autó valós sebességét. az óra pedig a gyárilag beállított értékkel felcsalt számra áll és kész. nyilván ez a legtöbb autónál átállítható, valszeg így lett mreni alfája ill a kolléga A4-ese is atomóra...
GPS ügyben pedig: a nagyon óccó spórolós GPS vevők valamint a telefonok pár * pár mm-es kis bütyök antennája valóban tud szenvedni a fémes hővédős szélvédő mögött, de egy normális antenna nem jön zavarba, max a felső vezetékek alatt és szűk sikátorokban picit pontatlanabb de még akkor is bőven jól vesz...