A rendszámtáblák kötelező kicseréltetésével 12 milliárd forinthoz juthatna a kormányzat, mely a 2012-es költségvetés bevételei közé kerülne be – írja a hvg.hu [1]. Ezt az összeget már betervezték: a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által az Európai Bizottságnak a túlzotthiány-eljárás keretében küldött decemberi levelében, a kiadáscsökkentéssel és bevételnöveléssel foglalkozó táblázatban is szerepel ez a tétel. A többi tétel mellé a minisztérium munkatársai odaírták a kapcsolódó jogszabályt vagy intézkedést, de a rendszámtábák cseréjéhez nem írtak indoklást.
Biztonsági intézkedésnek tartják.Autós érdekvédőkörökben az a hír járja, hogy a kormány egy teljesen új szisztémát dolgoz ki a rendszámokra, melynek köszönhetően a szám- és betűsorból azonosítható lenne az üzemeltető lakhelye. Ezt a hvg.hu megkeresésére egy névtelenséget kérő kormányzati forrás is megerősítette. Egyes információk szerint a kormányban ezt bűnmegelőzési kérdésekkel indokolják. Így a rendőrök könnyebben kiszúrhatnák, ha egy autó a tulajdonos lakhelyétől távol van.
A minisztériumok egymásra mutogatnak
A hvg.hu megkereste az NGM-et és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot (NFM) is válasz reményében. A nemzetgazdasági tárca sajtósai először nem akarták kommentálni a kérdést, majd átirányították őket a közlekedésügyért felelős fejlesztési minisztériumhoz. Szerintük azonban a jelentést készítő gazdasági minisztérium az illetékes a kérdésben.
Jelenleg egy rendszám lecserélése 8500 forintba kerül. Ha a Magyarországon forgalomban lévő mind a 3 millió autó tábláit muszáj lenne kicserélni, az 25 millárdos összeget eredményezne. Egy év alatt azonban nem lehetne végrehajtani az összes cserét a megkeresett érdekvédelmi szervezetek szerint. Van olyan érdekvédő jogász, aki szerint elképzelhető, hogy az intézkedés egyetlen célja a bevételnövelés.
A regisztrációs adó miatt kiesett pénzt pótolhatják így
A cikkben emlékeztetnek arra, hogy a tavaly ősszel benyújtott, külföldi autók behozatalát sújtó regisztrációs adó [2]ról szóló törvény elfogadását követőn az NGM 39 milliárdos bevételre számított a 2010-es 30 és a 2011-es 32,3 milliárból kiindulva. Ám a Rogán Antal által benyújtott módosító miatt ma már csak 14 milliárdra becsülik ezt az adóbevételt. Ezt a felelősségbiztosításhoz újonnan hozzácsatolt baleseti adó [3]ból befolyó 24 milliárd, és a rendszámtáblák kötelező cseréje is kompenzálhatja.
Egy neve elhallgatását kérő forrásra hivatkozva azt is közlik, hogy az NFM-ben állítólag megtorpant az új azonosítási és nyilvántartási rendszer ötlete, ezért lehet, hogy nem kezdik el idén a rendszámtáblákat kicserélni. Egy december 28-i kormányrendelet még hárombetűs, háromszámos rendszámtáblákról ír, és még az uniós csatlakozás előtti rendszámtáblák cseréjét sem írja elő.
Mivel szakértők szerint idén nem várható ugrásszerű növekedés az autópiacon, ezért kizárható, hogy erre gondoltak volna. A cikk azzal a következtetéssel zárul, hogy akkor a kormány valószínűleg téves adatokat küldött az Európai Bizottságnak, így az sem világos, miből kívánják előteremteni a szóban forgó 12 milliárdot.
de ne jelentsék be!!! basszák seggbe a zsidó kurva anyjukat a ravatalon??????
Mi ez a baleseti faszság is???? B06-ban vagyok 4 év alatt nem mentem 10.000-et sem,fizetem az évi 40-50 ezeres biztit,emellé soha semmi káreseményem nem volt még egy katicabogarat sem ütöttem el!!!!! akkor kurjanak seggbe,ha tk-ra törtem valakit,akkor megérdemlem...de áll a nyüves tetves autom,lassan a kerekei is leengednek....rendszámcsere???? szopjanak halat,már az 5. lesz 10 év alatt....Teljesítmény adó....hábazmeg mindenhol 50-70-90-110-130 a max sebesség akkor nem mindegy hogy 50 vagy 150 lóerős a kocsim? gyorshajtottam,lehet megint seggbekurni 100 ezeré,ne kelljen már csak azért is fizetni mert vagyok!!!!!!4
Gondolom úgy lenne, mint a szlotákoknál, vagy az olaszoknál.
Csak mi van akkor, ha más a tulaj és az üzembentartó lakcíme? Budapesten fogja valaki használni a faterja autóját, aki Záhonyban lakik, akkor minden sarkon megállítják?
Másik meg az,hogy minden nyugati ötletet úgy vesznek át,hogy nekünk nehogy jó legyen. Névre szóló rendszám,lakhely jelöléssel,ez ok,de akkor ez lesz akkor is,ha 3 autóm van, egy biztosítás és 1 súlyadó,mivel egyszerre csak egyet tudok vezetni.
Inkább mondanák azt, hogy minden autótulaj fizessen be 8500 Ft-ot, és akkor tudjuk, hogy miről szól. Ez csak álca, ráadásul a 8500 nem is tiszta hasznon lesz, hiszen le kell gyártani a rendszámot.
Bűnmegelőzés? Ja, röhögnöm kell. Ennyire hülyének nézik az autótolvajokat?
Az a baj,hogy genetikailag annyira utáljuk egymást,hogy az valami hihetetlen.Mindenki önző módon csak magával törődik,a szomszég meg is dögölhet.Ezért nincs itt semmi összefogás,akinek meg van esze,ezt használja ki.
Romániában milyen botrány van a EÜ privatizálása miatt? Mi max azt mondjuk,hogy ez van,vagy tudomást se veszünk róla.
Remélem az autós társadalom azért kicsit jobban összefog mindenki jól felfogott érdekében.
Kicsit sok,amit az elmúlt években művelnek:
Zöldkártya:adószedés,mindenki tudott intézni ha jó volt a kocsi ha nem
Teljesítmény adó:így a legtöbben 2x annyi pénzt csengettek be
Jövedéki adó emelések: nincs hozzáfűzni való
Áfa 27%-ra emelése:EU alaptörvény kimondja,hogy a tagállamok max 25%-ra tehetik az áfa mértékét
Üzemanyag ár: no komment,ha a dollár drágul,akkor onnan veszik az olajat,ha az €,akkor meg máshonnan.
Baleseti adó: Mire fel? Mit finanszíroznak ebből?