LED-ezzünk???!!! De hogyan???
aktuális téma

Sziasztok!
Ide ebbe a topicba a LED-ezéssel kapcsolatos tapasztalatokat, észrevételeket és kérdéseket írhatjátok!
Nem csak a műszerfalra korlátozva hanem az egész autóra nézve!
LED árak, típusok, kötési variációk, ki mit hogy oldott meg!
Próbaképp indítom a fórumot, mert nem igen van ezzel kapcsolatos topic, és egyre népszerűbb az autózásban is a LED, de nem csak a színek miatt hanem, mert ha jól kötik akkor egy örökké valóság az izzóhoz képest!
Pár link:
www.ledauto.hu
www.miraled.hu
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Teljesen jogos a felvetésed a helyzetfény/féklámpa fényerőt illetően. Mondjuk én alapban sem tartom valami túl nagyra ezeket a lámpákat mert igazából gyengébb típusú és minőségű leddel szerelik mint a minőségi ledes lámpákat aminek ez az eredménye, elég csak a ledcsíkos Dectane lámpákra gondolni ahol a ledcsík igazából helyzetjelző funkciót tölt be nem menetfényt mint hirdetik és ez nemcsak az esetleges vezérlőmodul teljes hiánya miatt sem következik be de a fényerő is jelentősen alulmarad a minimum meghatározott szintnél.
Ez elég érdekes mert nekem "B" vectrából származó gyári késleltetős belső lámpám van 9db 5050smd leddel szerelt izzó van benne és nem pislákol.
A felségem "B" vectrájában ugyan ez a felállás és neki igen. Nem hiszem hogy a gyári késleltető lenne a hibás. Astrákban szerintem ugyan ilyen van. Ugyan azokat a funkciókat tudja: távirányítóról való nyitáskor is felkapcsolja már előre a lámpát, csukáskor késleletet gyújtásra leveszi, két oldalt két olvasólámpa.
A felségem "B" vectrájában ugyan ez a felállás és neki igen. Nem hiszem hogy a gyári késleltető lenne a hibás. Astrákban szerintem ugyan ilyen van. Ugyan azokat a funkciókat tudja: távirányítóról való nyitáskor is felkapcsolja már előre a lámpát, csukáskor késleletet gyújtásra leveszi, két oldalt két olvasólámpa.
Őszintén szólva jó szarok ezek a dectane lámpák. Baromira kicsi a fényerő béli különbség a helyzetjelző és fék között.
Szerintem sokkal nagyobbnak kell lennie.
Gyári ledeseknél nagyobb is. Hagyományos izzónál ugye 5w vs. 21w ról beszélünk ami ha nem is 4szeres de leglább 2-3x fényerőben. itt meg kb max 1,5-2 ami elég sovány.
Szerintem sokkal nagyobbnak kell lennie.
Gyári ledeseknél nagyobb is. Hagyományos izzónál ugye 5w vs. 21w ról beszélünk ami ha nem is 4szeres de leglább 2-3x fényerőben. itt meg kb max 1,5-2 ami elég sovány.
Egy videó Dectane utólagos ledes lámpáról, az elején jól látszik hogy mikor gyújtást ad végigmegy egy ellenőrző program a lámpákban levő ledeken is.
A gyári ledes lámpánál vagy Dectane utólagosnál orvosolva van a kérdés. Bár a Dectane lámpáknál is csak a Wv, Skoda típusokra láttam utólagos típus azonost ami minden átalakítás nélkül működik. A házilagosnál ez macerás kissé.
Akkor jó, mert nálam áramot kapcsol a kapcsoló mivel szigetelve van a kasznitól, az hogy ez jó vagy sem megoldásként az más kérdés, még nemvolt gondom vele.
üdv!
astra-ban a belső világításnak vezérlő elektronikája van, ami halványítja amikor lekapcsol és központizár nyitásra bekapcsolja. ez enged át minimális feszültséget, ami miatt parázslanak a kis nyitófeszültségű ledek. próbálj meg sorba kötni a ledekkel egy diódát és lehet megszűnik.
astra-ban a belső világításnak vezérlő elektronikája van, ami halványítja amikor lekapcsol és központizár nyitásra bekapcsolja. ez enged át minimális feszültséget, ami miatt parázslanak a kis nyitófeszültségű ledek. próbálj meg sorba kötni a ledekkel egy diódát és lehet megszűnik.

Calibrában a Led es hátsó lámpánál 10ből 2 szer visszajelzi hogy kiégett az izzó. 

Az ajtózáró kapcsoló testet kapcsol szinte mindig nem áramot. A led neki tutti azért világít mert valahol van egy hely ahol áthúz a vezeték. Még a ladámban volt ilyen hogy halványan parázslott a LED aztán kasztnizákor kiderült hogy volt egy szakasz vezeték ahol sérült volt a szigetelés. Nem volt ahhoz elég hogy letesteljen rendesen és világítson de ahhoz elég hogy sötétben legyen egy kis parázslás
ledes hátsólámpánál is elöjön vagy gyárilag már orvosolva van? van benne gyárilag ellenállás?
Ha kipróbálod hogy egy izzót kiveszel az index rendszerből már gyorsabb lesz a maradék izzón a villogás üteme. Ez a hiba simán maradna a ledes cuccal. 

Persze, mivel nincs kellő terhelés az izzó ellenállása miatt. Ledes indexrelé szükséges. Vagy ellenállásozás vagy meghagyod a háttrében az izzókat. Ezek a variánsok vannak. 

Ha ledes izzóra cserélem az index izzókat attól változni fog a villogás sebessége?

Nálam teljesen direktbe vannak kötve a ledek bár párszor volt hogy parázslás volt de az kontakhiba volt. ha csukod az ajtót a kapcsolónál 0 kell hogy legyen a fesz.
többször tapasztaltam már ilyet, de ez most kifejezetten idegesít. Az ellenállásra én is gondoltam. Elöszőr relézve volt, de az meghülyítette a központi zárat. mindjárt megnézem ellenállással

Köss próbaképpen párhuzamosan egy 4.7Kohm-os ellenállást a LED-el. Ha még mindig világít akkor lehet csökkenteni. (3, 2, 1, KOhm)
Akkor valami kontakhiba van, alapban még a ledeknek sem szabadna parázslani ha csuka van az ajtó. Nézd meg zárt ajtónál mennyi feszültséget kap a led.
Helló srácok!
Egy apró problémával szembesültem amikor éppen építettem be a lábtérvilágítást. 2x10 cm ledcsíkból áll az egész művelet, és egy állandó pozitívot kap, a kapcsolását pedig magas az ajtó nyitás érzékelő végzi.
Na most az a problémám, hogy működik szépen minden, de megszakított, tehát zárt ajtóknál, van egy minimális feszültség átfolyás a ledeken, aminek köszönhetően egy kicsit világítanak. Ezt mivel lehetne megszüntetni?
Egy apró problémával szembesültem amikor éppen építettem be a lábtérvilágítást. 2x10 cm ledcsíkból áll az egész művelet, és egy állandó pozitívot kap, a kapcsolását pedig magas az ajtó nyitás érzékelő végzi.
Na most az a problémám, hogy működik szépen minden, de megszakított, tehát zárt ajtóknál, van egy minimális feszültség átfolyás a ledeken, aminek köszönhetően egy kicsit világítanak. Ezt mivel lehetne megszüntetni?
Köszönöm a választ 



Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!