Részecskeszűrő, partikkelfilter.
aktuális téma

Egyre több a vita a részecskeszűrőkkel kapcsolatban... Sokan kiiktatják dízel autójukban, mások küzdenek vele! De mi is a helyzet?! Mit érdemes tenni, ha már egyszer van az autóban...?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
környezetvédelem



Én is kiszeretném iktatni a részecskeszűrőt valaki tud erről biztos információt adni van e hátránya?köszi előre is!
Meg üzlet (nem kicsit) a szervizeknek - gyartonak! A paraszt meg pengethet 200ezrenkent szazezreket!
Vagy:
- kidobja
- kitisztittatja
- diagnosztikailag regeneraltatja evente 2x!
Vagy:
- kidobja
- kitisztittatja
- diagnosztikailag regeneraltatja evente 2x!
"környezetvédelem" - itt sem csak az játszik, hanem az ipar...
Kis országunkban nem lesz sok ilyen autó 150e km-felett, amiben működik is.
Kis országunkban nem lesz sok ilyen autó 150e km-felett, amiben működik is.
Csak ugy kiszerelni nem erdemes, mert az auto hianyolni fogja, mivel nem lesz meresi adat! Mindenkepp ki kell a vezerlobol is programozni, mert letilt..
sziasztok! ha kiszedetem az autombol a részecskeszűrőt ( 607 ) betilthat? vagy csak kijelez aztan kész?!



Igen! De meger valakinek ennyit a kornyezetvedelem? A legtobb kinntrol behozott auto pont 150-200ezer kilomerteresek... Tehat DPF ( diesel particle filter ) halott vagy mar a veget jarja...
Élettartam?
- ez a nagy kérdés. Autómárkánként változik.
Van olyan, hogy 150e km-nél egyes autómárkánál cserét kér. ennek az összege anyagáron 700e Ft.
Van olyan, hogy x km-után már a kiütés sem használ, mert a vezérlőt elküldi 30LE-sbe...
Az ilyen autóknál a probléma később jelentkezik, nem amikor megveszi az ember. Nem tud számolni a költségekkel, vagy legalább is nehéz.
Egy biztos, megéri körültekintően eljárni, ha ilyennel találkozik, vesz és szerel az ember.
- ez a nagy kérdés. Autómárkánként változik.
Van olyan, hogy 150e km-nél egyes autómárkánál cserét kér. ennek az összege anyagáron 700e Ft.
Van olyan, hogy x km-után már a kiütés sem használ, mert a vezérlőt elküldi 30LE-sbe...
Az ilyen autóknál a probléma később jelentkezik, nem amikor megveszi az ember. Nem tud számolni a költségekkel, vagy legalább is nehéz.
Egy biztos, megéri körültekintően eljárni, ha ilyennel találkozik, vesz és szerel az ember.
Részecskeszűrő sucks...hálisten nekem nincs...
Ehhez én hülye vagyok. Hál'Istennek benzinnel járok, és nem kormol...
Egyébként szépen összeszedted! Kíváncsi vagyok, hány okos(kodó) lesz...

Egyébként szépen összeszedted! Kíváncsi vagyok, hány okos(kodó) lesz...
Érdemes e kiiktatni a részecskeszűrőt a rendszerből, kiprogramoztatni a vezerlőből?
Milyen mellékhatásai vannak ha ki van iktatva ( a kormolást leszámítva)?
Milyen mellékhatásai vannak ha ki van iktatva ( a kormolást leszámítva)?
1. Amit tudni érdemes a részecskeszűrőről.
Mára egyszerűen ciki lett füstcsíkot húzni. Ezért Európában minden magára valamit adó autógyár reszecskeszurovel gyartja dizel autojat! De!!!
A részecskeszűrő nagyon makacs dolog. Ha hajtjuk az autót, akkor a gázadásra kiköpött dízel korompamacsokat kapdossa el, és ettől eltömődik, ha városban araszolunk vele, akkor nincs elég hőmérséklet, ha meg alapjáraton állunk, akkor meg kihűl és szintén nincs hő! Ha városban csak rövid, néhány kilométeres utakra használjuk az autót, gondoljunk arra, hogy valamikor regenerálni is kell. 50-60 foknál hidegebb motor mellett neki sem áll a vezérlő, és ehhez képest 15-30 percet vesz igénybe az automatikus folyamat. Viszonylag folyamatos tempóban (kb120Km/h) autózott fél órára van szükség, és legalább 500 km-enként tehát látogassuk meg a nagymamát hetente? Ez nem megoldás.
Előbb utóbb a szervizben köt ki az autónk és az alábbi problémák léphetnek fel:
- kisebb teljesítmény (ahogy a koszos eltömődött légszűrő, így a koromszűrő is tönkreteheti a turbót, ami sokszázezer forint)
- nagyobb fogyasztás az eltömődött kipufogó miatt
- hibaüzenetek (turbónyomás elégtelenség, részecskeszűrő hiba)
- szervízállásba kerülhet az autó (50km –ként megáll)
- részecskeszűrő elromlik (a túl sok lerakódott korom miatt kontrollálhatatlanná válhat, sőt spontán is beindulhat a regeneráció, ami a kerámiatest repedéséhez, vagy akár megolvadásához, és csak súlyos százezrekben mérhető kiadásokhoz vezet.)
A szervizben meg majd megpróbálnak meggyőzni, hogy több százezerért cseréltessük, ki a meghibásodott alkatrészt.
Mellesleg a megfelelő mosóberendezéssel a szűrő tisztítható és még hosszú ideig használható. De ehhez 1-2 napra le kell tenni az autót, szétszerelni a kipufogórendszert. Tehát ez már egy végállapot, ami szintén közel százezres tétel.
Elsőként mondhatnánk azt is, hogy ne használd az autót, vagy csak autópályán egyenletes tempóban, nem fékezve. De ez nem megoldás, főleg, mert dízelt általában az vesz, aki sokat használja az autóját.
A koromról tudjuk, hogy szénből, illetve szénhidrogénekből áll, így nincs más dolgunk, mint elégetni.
A szervizteszterrel végzett, speciális, kíméletes regenerációval a túltöltött szűrő gyakran menthető, és minden esetben elkerülhetőek a mellékhatások.
Ez egy diagnosztikai program mely kitisztítja a kormot
Utóbefecskendezésekkel megemeli a hőt a részecskeszűrőben, úgy hogy többlet gázolajat juttat a rendszerbe, s közben becsukja a fojtószelepet. A korom, pedig ég, mint a Reichstag. A folyamatot a motorvezérlő elektronika koordinálja a nyomáskülönbség-szenzor és egy vagy gyakrabban két hőmérő szonda jeleit figyelve, és megpróbálja a szűrő hőmérsékletét az optimális 700-750 fokos sávban tartani. A regeneráció hossza 15-30 perc, ez alatt alatt kiürül.
Egyesek úgy gondolhatják, a részecskeszűrővel csak a baj van, és dehogyis kell nekik. Ezért sok helyen megjelentek már a hirdetések hogy kiiktathatóak és kiprogramozzák az autójukból, és egy csövet tesznek a helyére (kb60ezerért) Pedig a bonyolult és összetett működés ellenére, a Direkt Regeneráció mellett megbízhatóan és problémamentesen üzemelhetnek évekig.
Mindenki maga döntse el, hogy gyermekei egészsége megér-e ennyit.
Mára egyszerűen ciki lett füstcsíkot húzni. Ezért Európában minden magára valamit adó autógyár reszecskeszurovel gyartja dizel autojat! De!!!
A részecskeszűrő nagyon makacs dolog. Ha hajtjuk az autót, akkor a gázadásra kiköpött dízel korompamacsokat kapdossa el, és ettől eltömődik, ha városban araszolunk vele, akkor nincs elég hőmérséklet, ha meg alapjáraton állunk, akkor meg kihűl és szintén nincs hő! Ha városban csak rövid, néhány kilométeres utakra használjuk az autót, gondoljunk arra, hogy valamikor regenerálni is kell. 50-60 foknál hidegebb motor mellett neki sem áll a vezérlő, és ehhez képest 15-30 percet vesz igénybe az automatikus folyamat. Viszonylag folyamatos tempóban (kb120Km/h) autózott fél órára van szükség, és legalább 500 km-enként tehát látogassuk meg a nagymamát hetente? Ez nem megoldás.
Előbb utóbb a szervizben köt ki az autónk és az alábbi problémák léphetnek fel:
- kisebb teljesítmény (ahogy a koszos eltömődött légszűrő, így a koromszűrő is tönkreteheti a turbót, ami sokszázezer forint)
- nagyobb fogyasztás az eltömődött kipufogó miatt
- hibaüzenetek (turbónyomás elégtelenség, részecskeszűrő hiba)
- szervízállásba kerülhet az autó (50km –ként megáll)
- részecskeszűrő elromlik (a túl sok lerakódott korom miatt kontrollálhatatlanná válhat, sőt spontán is beindulhat a regeneráció, ami a kerámiatest repedéséhez, vagy akár megolvadásához, és csak súlyos százezrekben mérhető kiadásokhoz vezet.)
A szervizben meg majd megpróbálnak meggyőzni, hogy több százezerért cseréltessük, ki a meghibásodott alkatrészt.
Mellesleg a megfelelő mosóberendezéssel a szűrő tisztítható és még hosszú ideig használható. De ehhez 1-2 napra le kell tenni az autót, szétszerelni a kipufogórendszert. Tehát ez már egy végállapot, ami szintén közel százezres tétel.
Elsőként mondhatnánk azt is, hogy ne használd az autót, vagy csak autópályán egyenletes tempóban, nem fékezve. De ez nem megoldás, főleg, mert dízelt általában az vesz, aki sokat használja az autóját.
A koromról tudjuk, hogy szénből, illetve szénhidrogénekből áll, így nincs más dolgunk, mint elégetni.
A szervizteszterrel végzett, speciális, kíméletes regenerációval a túltöltött szűrő gyakran menthető, és minden esetben elkerülhetőek a mellékhatások.
Ez egy diagnosztikai program mely kitisztítja a kormot
Utóbefecskendezésekkel megemeli a hőt a részecskeszűrőben, úgy hogy többlet gázolajat juttat a rendszerbe, s közben becsukja a fojtószelepet. A korom, pedig ég, mint a Reichstag. A folyamatot a motorvezérlő elektronika koordinálja a nyomáskülönbség-szenzor és egy vagy gyakrabban két hőmérő szonda jeleit figyelve, és megpróbálja a szűrő hőmérsékletét az optimális 700-750 fokos sávban tartani. A regeneráció hossza 15-30 perc, ez alatt alatt kiürül.
Egyesek úgy gondolhatják, a részecskeszűrővel csak a baj van, és dehogyis kell nekik. Ezért sok helyen megjelentek már a hirdetések hogy kiiktathatóak és kiprogramozzák az autójukból, és egy csövet tesznek a helyére (kb60ezerért) Pedig a bonyolult és összetett működés ellenére, a Direkt Regeneráció mellett megbízhatóan és problémamentesen üzemelhetnek évekig.
Mindenki maga döntse el, hogy gyermekei egészsége megér-e ennyit.
Egyre több a vita a részecskeszűrőkkel kapcsolatban... Sokan kiiktatják dízel autójukban, mások küzdenek vele! De mi is a helyzet?! Mit érdemes tenni, ha már egyszer van az autóban...?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!