Elektromos turbó
aktuális téma

Sziaztok! Tudnátok segíteni a témában? Milyenek ezek? Mennyit érnek ezek? Bármilyen kocsiba beszerelhetők? Áruk úgy hallottam nem vészes, olyan 40-50e ft körül lehet, inkább ilyenbe fektetnék, mint chiptuningba. Kell/érdemes ehhez valami komolyabb átalakítás a kocsin? Előre is köszi, és bocs ha hülyeségeket kérdeztem, nem vágom a témát.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
sziasztok
1.8 -as 16 szelepes 116 Le 2000-es kiadasu opelem van
a motrot szeretnem tuningolni
mivel kezdjem?
koszonom elore
1.8 -as 16 szelepes 116 Le 2000-es kiadasu opelem van
a motrot szeretnem tuningolni
mivel kezdjem?
koszonom elore

állj leee!!!



Mindig utáltam a matekot...
Minden nap tanul az ember. 

A 14,7-1 az tömegarány. 14,7kg levegőhöz kell 1 kg benzin. Tehát kb. 11300 liter levegőhöz kb 1,4 liter benzin.
"másodpercenként 80l" - ebben biztos vagy?
Ha jól tudom az optimális keverékarány 14,7:1-hez (levegő:benzin) Eszerint másodprcenként több mint 5 liter benzin fogy?

Ha jól tudom az optimális keverékarány 14,7:1-hez (levegő:benzin) Eszerint másodprcenként több mint 5 liter benzin fogy?
A turbinaoldal helyén egy elektromotor található, ami a kompresszor lapátjait (ez rendes csiga) pörgeti. Valszeg mivel nem függ a terheléstől (kipuffgáz) ezért is pörög fel gyorsabban. Tehát nem terhelésfüggő. Ha működik (padlógáz), folyamatosan a max. fordulaton (80000rpm) forog, ahol valóban 0.2bár körülre kúszik a nyomás (mértem)... Az más kérdés, hogy a kompresszor hatásfoka elég pici, tehát egy V8-t már biztos nem töltene fel egyáltalán. Talán 150-170Le alapteljesítményig használható...
A generátor téma... azért van a 2 akksi (2000A), mert az elektromor felpörgéséhez 240A indítóáram kell. Tehát a generátor az akksit tölti fel, elektromotorhoz közvetlenül semmi köze.
A turbonatorról meg hasonlókról itt egy jó cikk:
Electric blowers
Nagy hülyeség az egész. Amcsi fórumokon nagyon leszólják, mert csak rosszabb lesz tőle az autó... De jó a marketingja
A generátor téma... azért van a 2 akksi (2000A), mert az elektromor felpörgéséhez 240A indítóáram kell. Tehát a generátor az akksit tölti fel, elektromotorhoz közvetlenül semmi köze.
A turbonatorról meg hasonlókról itt egy jó cikk:
Electric blowers
Nagy hülyeség az egész. Amcsi fórumokon nagyon leszólják, mert csak rosszabb lesz tőle az autó... De jó a marketingja

Tudtok valamit esetleg a turbonatorról.Érdemes vele foglalkozni?
Tom boy
#25
2004. szeptember 01. 10:56
Lásd pl. dinitrogén oxid.
Felkúszik 1 kicsit az alapjárat, előugruk az őserő
. Na jó az azért talán nem. De az égéshez csak Oxigén kell, és a levegőben csak 21%-ban van jelen. Így meg többet fog kapni.

Ódor nagy szaki azt tudom. Ha ezt mondja, akkor úgy is lehet.
Bár én azon csodálkozom, hogy ehhez kell aksi külön, amit nekem meséltek ott a generátorra volt rákötve. De hat akkor a leírtak alapján látom már milyen lenne...
Bár én azon csodálkozom, hogy ehhez kell aksi külön, amit nekem meséltek ott a generátorra volt rákötve. De hat akkor a leírtak alapján látom már milyen lenne...
Köszi amúgy mindenkinek a hozzászólásokat, kezd összeállni a kép, hogy hagyom a fenében a dolgot! 

Kiváncsian várom én is az episod II-őt! 

mi fog történni?

1,6-os motor másodpercenként 80l levegőt szív 6000-s fordulaton. Szerinted ennél nagyobb a légszállítása ennek a valaminek? Mert én erősen kétlem.
Ha próbálkozni van kedvetek és van otthon Oxigén palackotok nyomjatok 1 kis kakaot belőle a légszűrőhöz járó mocinál, de azért ne túl sokat!
Ha próbálkozni van kedvetek és van otthon Oxigén palackotok nyomjatok 1 kis kakaot belőle a légszűrőhöz járó mocinál, de azért ne túl sokat!
Technikailag hibás a dolog.
Na most a turbó, ha tényleg turbó az?
Az ugyebár lapátok vannak mind két oldalán. Az egyik oldal a kipufogó, ott igen torló hatása van a lapátoknak. A másik oldal meg hát a levegő oldal, ott meg a lapátok szálítják a légtömegeket.
Ha ezt felteszed nem kipufogó hajtással egy szívó masinériára, akkor ugyebár nincsen torló hatás a kipufogóban. De ahogy mondod csak padlógázon működik, addig meg áll a turbina, és azon is keletkezik torlóhatás a beszívott levegőn nem? Az a turbina nincsen útban a levegőnek, csak a kipufogógázoknak van útban a másik turbina?

Na most a turbó, ha tényleg turbó az?
Az ugyebár lapátok vannak mind két oldalán. Az egyik oldal a kipufogó, ott igen torló hatása van a lapátoknak. A másik oldal meg hát a levegő oldal, ott meg a lapátok szálítják a légtömegeket.
Ha ezt felteszed nem kipufogó hajtással egy szívó masinériára, akkor ugyebár nincsen torló hatás a kipufogóban. De ahogy mondod csak padlógázon működik, addig meg áll a turbina, és azon is keletkezik torlóhatás a beszívott levegőn nem? Az a turbina nincsen útban a levegőnek, csak a kipufogógázoknak van útban a másik turbina?
JAJA! Erről én is olvastam usa fórumokon, és ott is leírták, hogy nem az igazi, mert akkora kakaót kell levenni a motorról (700W) hogy a generátorod teljes egészében terheled, és blokkolja a motort, ami már lefog pár lóerőt. Aztán meg ott a másik dolog, hogy a motort vákumra tervezték, programozták és nem túlnyomásra, amit nem tud értékelni.
Szóval felejtős.... (ja és jelentéktelen nyomást tud produkálni egy túrbóhoz képest)
Láttam 10ropiért német tunying magazinban ilyen kacatot, tök jó volt, a levegő csőbe kell betenni egy kommersz 12 V os venti volt egy csőben...
+15 LE-t írtak


Szóval felejtős.... (ja és jelentéktelen nyomást tud produkálni egy túrbóhoz képest)
Láttam 10ropiért német tunying magazinban ilyen kacatot, tök jó volt, a levegő csőbe kell betenni egy kommersz 12 V os venti volt egy csőben...
+15 LE-t írtak



Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!