Elektromos turbó

Témakör: Tuning
aktuális téma
Elektromos turbó

Sziaztok! Tudnátok segíteni a témában? Milyenek ezek? Mennyit érnek ezek? Bármilyen kocsiba beszerelhetők? Áruk úgy hallottam nem vészes, olyan 40-50e ft körül lehet, inkább ilyenbe fektetnék, mint chiptuningba. Kell/érdemes ehhez valami komolyabb átalakítás a kocsin? Előre is köszi, és bocs ha hülyeségeket kérdeztem, nem vágom a témát.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
21 22 23 24 25 26 27
nacsesz
#36
2005. március 14. 11:04
e. turbóóóóó!!!!!!! szeressem
Aty TTT
#35
2005. március 14. 10:54
sziasztok
1.8 -as 16 szelepes 116 Le 2000-es kiadasu opelem van
a motrot szeretnem tuningolni
mivel kezdjem?
koszonom elore
SkylineGTR
#33
2004. december 24. 23:47
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Üdv
Bishop
#32
2004. szeptember 01. 21:29
Mindig utáltam a matekot...
Nous
#30
2004. szeptember 01. 21:14
POS
#29
2004. szeptember 01. 20:58
A 14,7-1 az tömegarány. 14,7kg levegőhöz kell 1 kg benzin. Tehát kb. 11300 liter levegőhöz kb 1,4 liter benzin.
Nous
#28
2004. szeptember 01. 20:47
"másodpercenként 80l" - ebben biztos vagy?
Ha jól tudom az optimális keverékarány 14,7:1-hez (levegő:benzin) Eszerint másodprcenként több mint 5 liter benzin fogy?
Lordie
#27
2004. szeptember 01. 18:03
A turbinaoldal helyén egy elektromotor található, ami a kompresszor lapátjait (ez rendes csiga) pörgeti. Valszeg mivel nem függ a terheléstől (kipuffgáz) ezért is pörög fel gyorsabban. Tehát nem terhelésfüggő. Ha működik (padlógáz), folyamatosan a max. fordulaton (80000rpm) forog, ahol valóban 0.2bár körülre kúszik a nyomás (mértem)... Az más kérdés, hogy a kompresszor hatásfoka elég pici, tehát egy V8-t már biztos nem töltene fel egyáltalán. Talán 150-170Le alapteljesítményig használható...

A generátor téma... azért van a 2 akksi (2000A), mert az elektromor felpörgéséhez 240A indítóáram kell. Tehát a generátor az akksit tölti fel, elektromotorhoz közvetlenül semmi köze.

A turbonatorról meg hasonlókról itt egy jó cikk:

Electric blowers

Nagy hülyeség az egész. Amcsi fórumokon nagyon leszólják, mert csak rosszabb lesz tőle az autó... De jó a marketingja
Roger
#26
2004. szeptember 01. 13:50
Tudtok valamit esetleg a turbonatorról.Érdemes vele foglalkozni?
Tom boy
#25
2004. szeptember 01. 10:56
_Tomiboy
#24
2004. szeptember 01. 10:35
Felkúszik 1 kicsit az alapjárat, előugruk az őserő. Na jó az azért talán nem. De az égéshez csak Oxigén kell, és a levegőben csak 21%-ban van jelen. Így meg többet fog kapni.
JiM
#23
2004. szeptember 01. 10:14
Ódor nagy szaki azt tudom. Ha ezt mondja, akkor úgy is lehet.
Bár én azon csodálkozom, hogy ehhez kell aksi külön, amit nekem meséltek ott a generátorra volt rákötve. De hat akkor a leírtak alapján látom már milyen lenne...
JiM
#22
2004. szeptember 01. 10:13
Köszi amúgy mindenkinek a hozzászólásokat, kezd összeállni a kép, hogy hagyom a fenében a dolgot!
JiM
#21
2004. szeptember 01. 10:12
Kiváncsian várom én is az episod II-őt!
Mr.Spock
#20
2004. szeptember 01. 09:27
_Tomiboy
#19
2004. szeptember 01. 09:25
1,6-os motor másodpercenként 80l levegőt szív 6000-s fordulaton. Szerinted ennél nagyobb a légszállítása ennek a valaminek? Mert én erősen kétlem.
Ha próbálkozni van kedvetek és van otthon Oxigén palackotok nyomjatok 1 kis kakaot belőle a légszűrőhöz járó mocinál, de azért ne túl sokat!
SixtusAnge
#18
2004. szeptember 01. 08:16
Technikailag hibás a dolog.
Na most a turbó, ha tényleg turbó az?
Az ugyebár lapátok vannak mind két oldalán. Az egyik oldal a kipufogó, ott igen torló hatása van a lapátoknak. A másik oldal meg hát a levegő oldal, ott meg a lapátok szálítják a légtömegeket.
Ha ezt felteszed nem kipufogó hajtással egy szívó masinériára, akkor ugyebár nincsen torló hatás a kipufogóban. De ahogy mondod csak padlógázon működik, addig meg áll a turbina, és azon is keletkezik torlóhatás a beszívott levegőn nem? Az a turbina nincsen útban a levegőnek, csak a kipufogógázoknak van útban a másik turbina?
Bishop
#17
2004. szeptember 01. 08:10
JAJA! Erről én is olvastam usa fórumokon, és ott is leírták, hogy nem az igazi, mert akkora kakaót kell levenni a motorról (700W) hogy a generátorod teljes egészében terheled, és blokkolja a motort, ami már lefog pár lóerőt. Aztán meg ott a másik dolog, hogy a motort vákumra tervezték, programozták és nem túlnyomásra, amit nem tud értékelni.
Szóval felejtős.... (ja és jelentéktelen nyomást tud produkálni egy túrbóhoz képest)

Láttam 10ropiért német tunying magazinban ilyen kacatot, tök jó volt, a levegő csőbe kell betenni egy kommersz 12 V os venti volt egy csőben...
+15 LE-t írtak
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
21 22 23 24 25 26 27
Összesen 536 találat 27 oldalon