Kagyló ülések--->Elvehetik a forgalmit?
aktuális téma

Sziasztok! Egy olyan dologgal találtam magam szembe, hogy kagyló ülések kerültek a kocsimba, amik nem dönthetök(és magam miatt nem is állíthatóak elöre hátra) Mivel nem találtam olyan topicot ami ezzel foglalkozik, ugy gondoltam h nyitok egyet. Tapasztalatok, kibuvók ez ügyben, mindent szivesen fogadok:)
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Hali!én úgy tudom ha nincs műbizonylatod hozzá akkor KPM és átalakítási engedéllyel le kell újra vizsgáztatni majd a forgalmiba be kell iratni!Felénk elég keményen nézik ha nem gyári ülés van benne én jogosnak tartom abból a szempontból hogy ha gányolva van berakva az ülés sokkkal veszélyesebb mint a gyári mert ha netán letörik a felfogatás út közbe másokat is veszélyeztet az ember!Nekem is megvan a kagylóm de nem rakom bele addig míg KPM vizsgára nem tudom vinni(pénz kell hozzá) mer addig csak fejfájás lenne belőle meg csekk.Akkor nem büntethet ha dönthető a kagyló én így tudom.

Igen elvehetik a forgalmit!!!
Nkh.hu oldalon megtalálsz mindent az átalakításokkal kapcsolatban, ezen kívül van pár ilyennel kapcsolatos fórum is már az oldalon:
http://www.carstyling.hu/forum_shower.php?id=6702
Nkh.hu oldalon megtalálsz mindent az átalakításokkal kapcsolatban, ezen kívül van pár ilyennel kapcsolatos fórum is már az oldalon:
http://www.carstyling.hu/forum_shower.php?id=6702
én eddig ugy tudtam, h gyári helyre kell rögziteni az üléseket(nem irta h közdabarabbal lehet e) és h állithatonak kell lennie elöre hátra, a pedálok elérése érdekében. nálam ezek megvannak

Ne vedd tutira, én is más autósoktól hallottam, mert engem is érdekelt a dolog. Most lesz műszakim, majd kiderül. 

ezt azért jo hallani
nálam 20x40x5-ös zártszelvényböl vannak a rögzitések, és a gyári helyre havvan hegesztve

nálam 20x40x5-ös zártszelvényböl vannak a rögzitések, és a gyári helyre havvan hegesztve

Sokszor felmerülő kérdés, hogy az autón milyen módosítások végezhetők el még a törvényes kereteken belül, mit írnak elő a törvények, jogszabályok és a rendeletek, ki az illetékes az ilyen ügyek eldöntésében és mi mennyibe kerül.
Az általános vélekedés úgy hiszem az, hogy leginkább semmit nem érdemes törvényes úton módon csinálni, mert vagy túl drága vagy egyáltalán nem is lehetséges.
Kezdetnek: A hivatalos szerv ha jól gondolom a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
Vonatkozó jogszabály:
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
- a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény
Engedélyező hatóság:
- NKH területileg illetékes regionális igazgatósága
Jármű átalakításának engedélyezése
A jármű átalakítása a már forgalomba helyezett (magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott) jármű olyan megváltoztatása, amely a járműre már meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje, valamint új hatósági alvázszám beütése
Nem minősül átalakításnak
1. a, olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a 6/1990. KöHÉM rendelet előírja vagy megengedi;
2. b, a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
3. c, a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
4. d, a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
5. e, szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
6. f, a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
7. g, a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel a 6/1990. KöHÉM rendeletben foglalt követelményeknek;
8. h, a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre az NKH Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít.
Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely a 6/1990. KöHÉM rendeletben meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított jellemzőinek romlását eredményezi.
A teljes 6/1990. KöHÉM rendelet.
Az általános vélekedés úgy hiszem az, hogy leginkább semmit nem érdemes törvényes úton módon csinálni, mert vagy túl drága vagy egyáltalán nem is lehetséges.
Kezdetnek: A hivatalos szerv ha jól gondolom a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
Vonatkozó jogszabály:
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
- a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény
Engedélyező hatóság:
- NKH területileg illetékes regionális igazgatósága
Jármű átalakításának engedélyezése
A jármű átalakítása a már forgalomba helyezett (magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott) jármű olyan megváltoztatása, amely a járműre már meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje, valamint új hatósági alvázszám beütése
Nem minősül átalakításnak
1. a, olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a 6/1990. KöHÉM rendelet előírja vagy megengedi;
2. b, a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
3. c, a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
4. d, a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
5. e, szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
6. f, a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
7. g, a gépkocsira megkülönböztető fény- és hangjelző berendezés felszerelése, amennyiben az megfelel a 6/1990. KöHÉM rendeletben foglalt követelményeknek;
8. h, a jármű olyan módon vagy mértékben történő megváltoztatása, amelyre az NKH Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága alkalmazási engedélyt ad, illetőleg amelyet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít.
Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely a 6/1990. KöHÉM rendeletben meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított jellemzőinek romlását eredményezi.
A teljes 6/1990. KöHÉM rendelet.
Dönthetőséget nem tudom, de elvileg csak a rögzítésbe szólhatnak bele. Ha megfelelően stabilnak ítélik, nem tehetnek semmit.
kinézem belölük
emiatt nyitottam a topicot, hátha csak én hiszek el mindent


üdv. hát könnyen megeshet bármi

amugy hali

az az érdekes, hogy nálam az ülések és az övek is utcán használhatok, direkt ilyeneket vettem.... erre jön a hir, hogy ha nem állitható repül a forgalmim, és mehetek szigoritott kpm vizsgára

Az az én véleményem, hogy túl sokat megengednek maguknak,mondván a jelvény feljogosítja öket,és mindezt a mi biztonságunkért teszik.. nem lepödnék meg ha igaz lenne a hír,és a nem "E" katos ülésekért begyüjtenének pár forgalmit

Ja és olyan rémhireket kaptam, hogy ezért a rendörbácsi elveheti a forgalmit

Sziasztok!
Egy olyan dologgal találtam magam szembe, hogy kagyló ülések kerültek a kocsimba, amik nem dönthetök(és magam miatt nem is állíthatóak elöre hátra)
Mivel nem találtam olyan topicot ami ezzel foglalkozik, ugy gondoltam h nyitok egyet.
Tapasztalatok, kibuvók ez ügyben, mindent szivesen fogadok:)
Egy olyan dologgal találtam magam szembe, hogy kagyló ülések kerültek a kocsimba, amik nem dönthetök(és magam miatt nem is állíthatóak elöre hátra)
Mivel nem találtam olyan topicot ami ezzel foglalkozik, ugy gondoltam h nyitok egyet.
Tapasztalatok, kibuvók ez ügyben, mindent szivesen fogadok:)
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!