Cikk: Powertuning - több erő, kevesebb büntetés

Témakör: Tuning
aktuális téma
Powertuning - több erő, kevesebb büntetés

Teljesítményoptimalizálás és Traffipax blokkolás egy helyen: ezt kínálja számunkra az elektronikai tuning egységekkel operáló POWERTUNING csapata. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2
makita
#21
2008. szeptember 25. 13:07
és ráadásul kb 30-40 ezerrel többe kerül ez a csodadoboz!Na ilyenem biztos nem lessz!
Abarth
#20
2008. szeptember 12. 15:27
Nagyon tisztában vagyok vele, hogy a p-boxok hogyan működnek mi is árulunk, de akit csak lehet lebeszélek róla mert egy sapka kókuszt nem érnek.

Az lehet hogy több mint 3000autóra gyártanak és mindegyiknek ugyan olyan a befecskendező rendszere, de(!) vegyünk egy 1.3Mjet Pandát szériában az autókra 68-75le-ket mérnek, a 75le-sre ha a 68asra tervezett programját írják rá akkor brutál szar lesz, ugyanez fordítva. Anno a saját pandámra előzőleg egy ugyanúgy 74le-s szoftverét írtuk fel és katasztrófa volt füstölt és alig ment (pedig minden paraméter egyezett!) a végén a megoldást egy Suzuki Wagonr DDIS (Mjet) átírt szoftvere lett a megoldás a tökéletes füstmentes közlekedéshez, 74-ből csináltunk 100at és nem füstöl 6000km után se!!!

A különbség kézzel fogható..
Bullshit
#19
2008. szeptember 12. 15:18
Ja és a "normális" tunigdoboz árakról beszélünk, akkor a Küberl 149.990 Ft bár van akciós ára is...
Bullshit
#18
2008. szeptember 12. 15:16
Hát lehet igazad van.
De vegyük példának okáért a Küberl tunindboxokat.
Kicsit több mint 3000 autra csinálltak TÜV vizsgát és azokra állították be.
A tuningbox lehet nem kimondottan autóra van állítva, hanem az adagoló falytája.
Csak a common rail nál van a Bosch, Siemens, Delphi, Denso
Akkor ottvan még a PD (Pumpe Düse) és az elektromos adagolós, a VP, LP...
A P-box lehet, hogy nem a legjobb, hidd el énis a Küberl-t ajánlom mindenkinek.
Most nem rátukmálni akarom senkire, hanem csak a rossz tévhiteket elűzni.
Ha bármiylen kérdésed lenne, vagy bárkinek lenne szívesen segítek mindenben, vagy nézzetek szét az oldalon:
Powertuning
Abarth
#17
2008. szeptember 12. 15:10
Igen, de a pbox nem csak a motornak árt hanem az elektronikának is, és ha már az ember motort erősít hasonló pénzért a több teljesítményt választja.

Egy normális (Steinbauer, KCR) tuninbox 160-190e-ft 100e ftból az ACR kft. 20év tapasztalattal megcsinálja az autót olyanra amilyennek lennie kell, garanciával.

A p-boxok egy kaptafára kerülnek le a futószalagról, egy autóhoz lövik be az adott márkán ill. típuson belül. Két tök egyforma motor között is akár 20% teljesítménykülönbség lehet. Ezért ha nem az autóhoz állítják, hanem a gyári értékeket csak "megmásítja" egy pbox az kifejezetten káros is lehet a motor számára fele akkora teljesítménnyel, ezért van az hogy a pboxos autók úgy füstölnek mint az állat a pbox csak nyomatja bele a gázolajat a motorba az meg nem tudja elégetni..... Nekem biztos nem kellene.
Bullshit
#16
2008. szeptember 12. 14:45
Hát csak kérdés az, hogy a chiptuning megéri-e, hogy utána szarrá kopjon a motorod, vagy a tuningbox, ami nem dob a kocsi teljesítményén 40-50%-ot csak 20-25%-ot.
Igaz kinek a pap, kinek a papné.
Egy példa, hogy normális tuningdoboznak mi az előnye.
Abarth
#15
2008. szeptember 12. 14:41
A tuningbox semmit sem ér a gyártók 90%ában 2 cég akinek tényleg ér egy keveset azok meg annyiba kerülnek mint egy pados méréssel kalibrált chiptuning ami ráadásul tényleg annyi amennyit a papíron látsz.
A p-boxok ráadásul tönkre is teszik a motort.
Bullshit
#14
2008. szeptember 12. 14:28
A lézerblokkoló használata legalás és a rendőr se büntet meg érete.

"A 175/2003 (X.28.) Korm. rendelet hatályba lépését követően a radar detektorok és a lézerblokkolók nem tartoznak a "közbiztonságra különösen veszélyes eszközök" kategóriájába."

A tuningdobozok pedig hatásosak, én tapasztaltam, van kipróbálási lehetőség is, ha valaki nem hinne benne annyia.
A fogyasztáscsökkenés akkor értendő, ha ugyanúgy vezetsz mint eddig, vagyis nem taposod ki a belét, akkor elérhető vele fogyasztáscsökkenés, mivel a tuningdoboz után ugyanazt a tömeget mozgatja nagyobb erővel.

A teljesítmény növekedés Diesel autóknál minimum + 20-25 LE és + 40 NM.
Latya
#13
2008. augusztus 19. 21:22
jah... elég nagy ellentmondások...
Gizmo
#12
2008. július 20. 18:14
Újabb " csodaszer" Jah, kevesebb üzemanyagból nagyobb telejsítmény. Háppersze. Egér a marson. Jah.
cylon
#11
2008. július 20. 18:06
ehh tuningbox

nincsen jó tapasztalatom vele.....35 e km és zabálja a gép a naftát,füstöl de nem megy......inkább turbo ennyi pézér, vagy ha már van akkor még emelünk a nyomáson.....
q765
#10
2008. július 16. 18:32
a németek lefoglalják a kocsit, ha megtalálják benne.
q765
#9
2008. július 16. 18:18
a detektálo a legális nálunk, a blokkolo nem.. más országokban minden tilos
Blindmouse
#8
2008. július 16. 18:04
Én inkább feljebbtekerem a töltőnyomást, és megvan a 10% :)
Vesszbali
#7
2008. július 16. 18:02
A lézerblokkoló az most legális vagy nem..?
uszilard
#6
2008. május 23. 15:50
Az esztelen adagolás hatására pedig eltorzul a keverési arány és e végett az autó gyengébb lesz és értelmetlenül túlfogyaszt. De lehet az is hogy épp fogyasztást optimalizál melynek hatására elszegényedik a keverék ami jelentősen lerövidíti a csapágyak életét, esetleg turbós autóknál megnő a hő terhelés amit a dugattyúk hálálnak meg. Az előgyújtás optimalizálásért szintén élnek halnak a hajtókar csapágyak.. De még jó hogy megmarad a mérnökök által mérőpadon felvett jelleggörbe, sok értelme van ha nem kerül alkalmazásra.. Azért örülök hogy 15-25% hoz 0.8- dévútól a 8l-es v8 asokon át a kamionokig:) Az ilyen szövegekben mindig ellentmondásosnak éreztem azt a részt is hogy valaki autója jobban fog menni kevesebb üzemanyaggal. Persze azt vesz mindenki amit akar.
Orbi
#5
2008. április 21. 20:00
Nincs benne motorvezérlő.
Mint a cikk is írja: "...mely a vezérlőegységből jövő jeleket felfogja, majd azokat optimalizálva küldi tovább a befecskendezésnek. Ez azt jelenti, hogy semmilyen beavatkozás nem történik a gépjármű ECU-jába..."
Magyarul: Az ECU (dieselnél: EDC) a motorvezérlő, az időzíti a gyújtástől elkedzve a befecskendezőidőíg mindent. Ez a doboz, fogja és kicsit megváltoztatja az ECU (motorvezérlő) által kiadott jeleket. Érzékelők-->ECU-->tuningdoboz-->motor.
Ez a kis doboz semmi mást nem csinál, mint nagyobb előgyújtást ad (főleg nagy fordulaton), meghosszabbítja a befecskendezési időt (esetleg az utóbefecskendezést is a nyomaték miatt) és kicsit "eltorzítja" a Lambda-szonda jeleit.
Ergo: Ha sokszor teljesen padlóíg nyomod a gázt, akkor megközelítőleg 30ezer km után meghal a Lambdaszonda (vagy modernebb autóknál a Lambdaszondák) és a katalizátor. Mindez azért, mert ez a doboz, eszetlenül adagolja a motornak az anyagot (padlón!) Amit nem bír a szonda meg a katalizátor.
Fetya
#4
2008. április 18. 11:53
A tuning dobozban motorvezérlő van??? Ez hogy lehet?
John Deere
#2
2008. április 17. 15:50
A kapcsolódó linkeknél jól lett írva, mindenki katt arra.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2
Összesen 21 találat 2 oldalon