Aki már kísérletezett ilyennel, írja ide a véleményét.
De addig is, gyorsan kezdem én:
vettem egy Tungsram superblue égőpárost. Ránézésre kicsit szivárványos a külseje, talán még mintha meg is lenne repedezve a gőzölés rajta.
Na, betettem, és pontosan ugyan olyan, mint a 300 forintos egyszerű H1-es izzó. Ilyet tehát NE!
Üdv,
Adam
Most majdnem megsajnáltalak Lényeg, hogy nem tervezek olyan autot venni, amibe h7 kell, igy nálam feleslegesen áll. Inkább használja valaki, mint nálam álljon. Hja... A lámpa is a szobában volt az ölemben, amikor bele akartam tenni az izzot, és természetesen az elsönél észleltem a hibát, szoval 0.0km-esek.
Hali
Nekem van két pár h7-es nbp. Amikor feltéptem, akkor szembesültem vele, hogy nekem nem is az kell. Igy most polcon állnak. Ha kell, szivesen pénzzé teszem öket. H1-esekkel már feltöltöttem a lámpáim.
És még egy apró történet...
Nagyon kedves televíziós képmérnök kollégámnak hoztam egy pár nbp-t a 124-es merciébe, és azóta egyik találkozásunknál sem mulasztja el megköszönni. Ő is azóta lát rendesen az úton.
Nem tudom, ki, milyen tapasztalatok alapján írja, hogy jobban lehet látni a kék fénynél? Sajnos a fizika mást mutat. Minél magasabb a színhőmérséklet, annál kevésbé hatol át pl a víz felszínén, ezáltal jóval kevesebb a visszavert fény. Igy lehet bármekkora fényerő, ha még sem látok semmit vizes úton. Városban biztos király, ahol van közvil, de én elég sokat vezetek éjjel városon kívül, és tudom, mit ér. A másik, hogy az emberi szem a sárgás fényekből képes a legtöbb részletet, információt begyüjteni. Igy van megkonstruálva. A kék, meg mosódik. Nézzetek csak meg egy nagy fényerejű kék LEDet, és látjátok, hogy nehéz rá fókuszálni. Sajnos ez is a szem korlátja. Végezetül, a közvilágítás sem véletlenül sárga.
Egyiketse! Vegyél HOD izzót... nem HID..mint a xenon, hanem H.O.D ilyen kékes a lámpája, de ne fossál tőle, atommega jól világt, jól néz ki...és féyereje is nagyon jó! Nekem eddig ez bírja a legjobban! A lntebb emltet izzókat meg 2 havonta dobáltam kifelé!
Akkor felteszek egy kérdést. Ha most választhatnátok, hogy melyiket teszitek az autótokba, akkor melyikre esne a választásotok a kettő közül: (Elég a szám is.)
1: GE/Tungsram Megalight Ultra 120%
2: Osram Night Breaker Plus
Mint irtam, projis lámpában nbp van a karikás kocsimban. De ujra kellett foncsoroztatnom. Azota elég franko Egy picit szerintem magam alá világitok, de még igy is jobb, mint elötte a xenonnal.
A golfban meg h4 van, az egyik kb 1,5 év után megszünt világitani. Mondjuk abban nem teljesen makulátlan a villany.
Azt már tudom, hogy a Ge/Tungsram Megalight Ultra 90% vagy 120%-os nagyon jó, meg az Osram NightBreaker, de elméletileg az Osram tovább bírja. Legalábbis többen használták tovább mint 1 évig. Tungsramnál vki írta a fél évet és pukk... Igaz, néhol a Tungsram olcsóbb mint a NBP.
Én is így voltam vele. Igaz én magas 10.000 K-s xenon izzót raktam az angel eye-s os tuning projis lámpába és se esőbe, se esőmentes időbe nem láttam vele. Így most valami csoda +50%-os fényerősséggel bíró nem tudom milyen izzót raktam bele, ami jobb mint a xenon volt, de még nem az igazi. Tudtok mondani valami olyan izzót amivel lehet látni a projektoros lámpa ellenére?