Cikk: SPRING MY RIDE #5 - nyári kerekek ellenőrzése

Témakör: Címlapon
aktuális téma
SPRING MY RIDE #5 - nyári kerekek ellenőrzése

A nyári kerekek felszerelése előtt meg kell győződnöd róla, hogy még mindig megfelelőek állapotban vannak-e. A gumiabroncs folyamatosan nyomás alatt áll, rendkívüi stressz éri használat közben. Éppen ezért, a nyári gumiabroncsokat soha nem szabad több, mint öt évig használni. Bõvebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
YELLOW
#4
2018. április 24. 19:20
azokat, akik 5 évet hajtanak én sem érteni. de sajnos gumi és gumi között és nagy különbség van.
pl Pirelli rettentően öregszik. pedig ott a P7 Cinturatto ami kategória első és nagyon jó a kopásállósága is. ez mind szép és jó, de iylen gumi csak annak való, aki 2 éven belül lejárja. azaz sok km-t megy. mert amíg egy Dunlop, Conti sportgumi mondjuk elmegy 30-40ezret jobb esetben nem nyírva (csak saccolok), addig a P7 60-80-at is simán. viszont ezt 2 év alatt meg kell tenni.
aztán ha már sport gumik. nekik romlik a legjobban a tapadásuk az évek múlásával.
tehát nagyon nehéz megfelelő gumit találni. az átlag nem is foglalkozik ezzel. vesz valamit, amit a gumi s ajánl, mert ott porosodik nála, és elhiszik megveszik.
faternak is 10-11 éves volt a Bridgestone nyári és volt legalább 5mm mintája. Turanza ER300 semmi baja nem volt, akár az én régi télim, egész jó állapotban voltak és nem is volt kikeményedve. de apám cserélni akarta.
szóval a 10 év reális. ezt a gumigyártók is megmondták. viszont mint említettem nem minden gyártó csinál tartós gumikat.
a japán gumik jobbak ebből a szempontból, viszont néhány japán nagyon kopós is mellé.

nekem az a durva, amikor kínai gumikon látom gurulni a nagy 10 millás autókat. vagy 2mm-es hazsnált gumit vesznek az X5-X6-ra.

én is olyan vagyok jóval előre tekintek. tehát én már akkor látom és kalkulálom a gyalogost, hogy amikor oda érek, ő is akkor ér-e a zebrához és hasonlók. de sosem tudhatod, mert lehet egy autós 10 méterre tőled rántja rád a kormányt. most ez csak egy példa ezt lehetne elemezni, mag találgatni.
a cm-ek meg igenis számítanak. hidd el. már csak gumik (új) között is méterek lehetnek, ami akár egy kocsihossz.
szóval sok minden a szerencsén múlik.
szállító
#3
2018. április 24. 15:53
nyilván abban egyet értek, hogy az újabb gumi jobb, ezt hülyeség lenne vitatni, a kérdés szerintem az, hogy az újabb és a régi különbözetet az autósok hány százaléka tudná úgy kihasználni, hogy nyerjen vele jelentőset, ami megérné a plusz anyagi befektetést. Szerintem csak nagyon kis részük.

Véleményem szerint már az is előrelépés, hogy a téli szezonnak nem kopásjelzőn lévő nyárival indulnak neki, amit azért régebben gyakran lehetett látni.

Azt viszont túlzásnak tartom, több okból is, hogy az (átlag autóval rendelkező )emberek 5 évente új szettet vegyenek. Szerintem totál felesleg az átlagos közlekedéshez. Mint ahogyan írtad is, csak nagyon extrém esetekben lehet a különbséget érezni. Defenzív vezetéssel szerintem az esetek 95% -ban elkerülhető a baj, ha már abban kell bízni, hogy a cm -eken múljon az élet, már régen rossz. Én átlagban nem is az utat nézem magam előtt, hanem a szembejövőket fürkészem, látok -e valami szokatlant és rendhagyót, illetve vagy fél percenként a tükröt. Ez eddig már sok kellemetlenségtől megmentett, talán évente, ha egyszer kerülök olyan szituációba, hogy nagyot fékezzek vagy kormányt rántsak el. Ez nyilván picit sarkítás, mert a kátyúk miatt folyamatosan magam elé is pillantok, de inkább a figyelmemet a távolabbi dolgok kötik le (200-500m).

Sőt, szerintem külön rossz, hogy a gyakorlatlan vezetők többsége úgy érzi (és ez sajnos tapasztalat a személyes környezetmen belül is), hogy ha új téli/nyári gumit tesz az autóra, az egyenlő azzal, hogy bárhol elkanyarodik vagy megáll, míg a használton azért jobban figyelnek... egyszerűen az új gumi felelőtlenebbé teszi a sofőrök nagyobb részét.

YELLOW
#2
2018. április 24. 14:07
nekem 16 éves volt a télim, Bridgestone. azt hittem 12 éves. így gyorsan lecseréltem. pedig a 4-4,5mm-es mintával sem volt semmi gond nagy hóban. kis apró repedések csak. két szezon óta van meg az új, de 1700km-t ment csak. Laufenn, hankook gyártmány, de nem érzem annyira jónak, mint a 16 évest. ami abban nyilvánul csak, meg, hogy túl ballonos, nem annyira merev az oldalfala, így nekem nagyon kenős az érzése. tapadásra nem tűnik rossznak.
a nyárim már 11 évesek lesznek, és sajnos 3-4 éve érzem, hogy nem az igazi. BFGoodrich. érdes aszfalton még tapad azért,d e érezni az anyagán, hogy kemény, kis apró repedések vannak csak. körforgóban már dobja a farát egy ideje. idén le akartam, cserélni, egy felni festéssel egybekötve, de kicsúsztam a határidőből így marad még egy szezont. normál használat mellett valóban nincs különbség.

a probléma ott lehet, hogy sosem tudhatod mikor kell vészfékezned, vagy elrántani a kormányt. nem te hibádból hanem másokéból is akár, vagy valami állat miatt. és akkor bizony a cm-ek is számítanak. azt mondom lehet te tudod milyen gumijaid vannak és annak megfelelően közlekedsz, de bármikor szembe jöhet egy barom. főleg a 4-esen.
szállító
#1
2018. április 24. 13:51
Ez a gumiabroncs 5 évig használhtó szabály a valóságban is létezik, feltéve, hogy csak pályanapokon akarod használni az autót vagy minden egyes kanyarban határon autózol, esetleg "negyed mérföldről negyed mérföldre élsz". Minden egyéb esetben normál hétköznapi használat mellett lehet 10+ éves abroncs is fent az autódon, jelentősebb különbséget nem fogsz érezni. Szerintem nincs is olyan autóm otthon, amin 5 évnél fiatalabb téli vagy nyári gumi lenne és naponta a 4 -es főúton használva őket (télen/nyáron) még mindig életben vagyok, sőt még csak karc sem esett az autóim egyikén sem (legalábbis a gumik miatt). Inkább legyen egy ismert (prémium) gumigyártó 10 éves abroncsa az autómon, mint egy nevenincs új kínai, mert azokkal tényleg rossz a tapasztalatom, ha új, ha 10 éves.

Bocs, ha valakinek ezzel a kommenttel romntom az üzletét, de ez nagyon kikívánkozott belőlem a cikk elolvasása után.

Üdv.Gergő

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!