F-Astránk előtt használt, hasonló középkategóriás, fapados kivitelű autónkhoz képest jóval zajosabbnak találom ezt az autót, ezért tisztelt F-Astrás típustársaim tapasztalataira támaszkodva szeretnék javítani a helyzeten. Elsőként azt tudakolom, ha valamelyikük autójának volt motorház-tető burkolata (nagyobb és Diesel kivitel sajátja), s azt valamilyen okból eltávolítani kényszerült, érzékelt-e az utastérben zajnövekedést. Autósboltban tudakolva az említett alkatrész árául 30e Ft-ot mondtak és “csak úgy blindre” nem szívesen költenék, csak ha lenne “füllel fogható” eredménye. Ötös sebességfokozatban, úgy 100 km/ó sebességnél (és alacsonyabb fokozatokban hasonló motorfordulatnál) egyre erősödő zaj hallatszik hátulról, melynek forrása vélekedésem szerint a kipufogó rendszer. Egyszer már jól felültettek ezzel, mondván a hátsó dobban elszabadult/leszakadt lamella okozza, így kicserélték a hátsó dobot, persze hiába. A rendszert ellenőriztem, csövek a kasznihoz nem érnek hozzá, gumibakok rendben. Azon morfondíroztam, hogy a padlólemeznek mondjuk az első ülésektől hátrafelé ( persze a csomagtartót és kerékjárati dobokat is beleértve ) lefedése valamilyen jó hangszigetelő képességű lemezzel hozna e zajcsökkenést és pláne ez mibe kerülne? A sebességváltó rudazat is zavaró rezgések okozója bizonyos motorfordulatszám-tartományban. Ha lefogom a sebváltó kart – megszűnik. Ezt egy karosszéria-lakatos időlegesen ún. sprézhető, majd méz-szerűre sűrűsödő anyaggal orvosolta, ám szeretném végül F-Astrás típustársaimtól azt tudakolni, szembesültek-e ilyen jelenséggel és sikerült-e megszüntetni.
Ott a pont, a jóember leírt mindent. A váltókar azért rezeg, mert kopottak a csuklót, illetve szarok a tartóbakok. A kipuff pedig lehet ugyan ebből az okból viszi magával a rezgést.(tartóbakok) Esetleg akkor tud még hangos lenni, ha óccsó oszt jó alkatrészeket használsz.
motorháztető burkolat a 2.0 16szelepesben pl van... a váltókar rezgése valószínűleg kopott váltókulisszára utal. A motortérben lévő kulisszarész műanyag alkatrészeit érdemes kicserélni (ha jól tudom van is hozzá külön javító szett). Ezenkívül ott ahol a tűzfalon áthalad a váltórudazat, van egy kemény műanyag karika és egy gumiharang...azokat is érdemes cserélni. Ha még ezekután is rezeg a kar, akkor jöhet a motor és váltótartó bakok cseréje. A 100km/h-nál hallható zúgás nem lehet esetleg kerékcsapágy?
F-Astránk előtt használt, hasonló középkategóriás, fapados kivitelű autónkhoz képest jóval zajosabbnak találom ezt az autót, ezért tisztelt F-Astrás típustársaim tapasztalataira támaszkodva szeretnék javítani a helyzeten. Elsőként azt tudakolom, ha valamelyikük autójának volt motorház-tető burkolata (nagyobb és Diesel kivitel sajátja), s azt valamilyen okból eltávolítani kényszerült, érzékelt-e az utastérben zajnövekedést. Autósboltban tudakolva az említett alkatrész árául 30e Ft-ot mondtak és “csak úgy blindre” nem szívesen költenék, csak ha lenne “füllel fogható” eredménye. Ötös sebességfokozatban, úgy 100 km/ó sebességnél (és alacsonyabb fokozatokban hasonló motorfordulatnál) egyre erősödő zaj hallatszik hátulról, melynek forrása vélekedésem szerint a kipufogó rendszer. Egyszer már jól felültettek ezzel, mondván a hátsó dobban elszabadult/leszakadt lamella okozza, így kicserélték a hátsó dobot, persze hiába. A rendszert ellenőriztem, csövek a kasznihoz nem érnek hozzá, gumibakok rendben. Azon morfondíroztam, hogy a padlólemeznek mondjuk az első ülésektől hátrafelé ( persze a csomagtartót és kerékjárati dobokat is beleértve ) lefedése valamilyen jó hangszigetelő képességű lemezzel hozna e zajcsökkenést és pláne ez mibe kerülne? A sebességváltó rudazat is zavaró rezgések okozója bizonyos motorfordulatszám-tartományban. Ha lefogom a sebváltó kart – megszűnik. Ezt egy karosszéria-lakatos időlegesen ún. sprézhető, majd méz-szerűre sűrűsödő anyaggal orvosolta, ám szeretném végül F-Astrás típustársaimtól azt tudakolni, szembesültek-e ilyen jelenséggel és sikerült-e megszüntetni.