F-Astra komfort tuning

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
F-Astra komfort tuning

F-Astránk előtt használt, hasonló középkategóriás, fapados kivitelű autónkhoz képest jóval zajosabbnak találom ezt az autót, ezért tisztelt F-Astrás típustársaim tapasztalataira támaszkodva szeretnék javítani a helyzeten. Elsőként azt tudakolom, ha valamelyikük autójának volt motorház-tető burkolata (nagyobb és Diesel kivitel sajátja), s azt valamilyen okból eltávolítani kényszerült, érzékelt-e az utastérben zajnövekedést. Autósboltban tudakolva az említett alkatrész árául 30e Ft-ot mondtak és “csak úgy blindre” nem szívesen költenék, csak ha lenne “füllel fogható” eredménye. Ötös sebességfokozatban, úgy 100 km/ó sebességnél (és alacsonyabb fokozatokban hasonló motorfordulatnál) egyre erősödő zaj hallatszik hátulról, melynek forrása vélekedésem szerint a kipufogó rendszer. Egyszer már jól felültettek ezzel, mondván a hátsó dobban elszabadult/leszakadt lamella okozza, így kicserélték a hátsó dobot, persze hiába. A rendszert ellenőriztem, csövek a kasznihoz nem érnek hozzá, gumibakok rendben. Azon morfondíroztam, hogy a padlólemeznek mondjuk az első ülésektől hátrafelé ( persze a csomagtartót és kerékjárati dobokat is beleértve ) lefedése valamilyen jó hangszigetelő képességű lemezzel hozna e zajcsökkenést és pláne ez mibe kerülne? A sebességváltó rudazat is zavaró rezgések okozója bizonyos motorfordulatszám-tartományban. Ha lefogom a sebváltó kart – megszűnik. Ezt egy karosszéria-lakatos időlegesen ún. sprézhető, majd méz-szerűre sűrűsödő anyaggal orvosolta, ám szeretném végül F-Astrás típustársaimtól azt tudakolni, szembesültek-e ilyen jelenséggel és sikerült-e megszüntetni.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
TasiA
#10
2008. december 01. 11:48
Ott a pont, a jóember leírt mindent. A váltókar azért rezeg, mert kopottak a csuklót, illetve szarok a tartóbakok. A kipuff pedig lehet ugyan ebből az okból viszi magával a rezgést.(tartóbakok) Esetleg akkor tud még hangos lenni, ha óccsó oszt jó alkatrészeket használsz.
fReak
#9
2008. november 28. 21:16
motorháztető burkolat a 2.0 16szelepesben pl van... a váltókar rezgése valószínűleg kopott váltókulisszára utal. A motortérben lévő kulisszarész műanyag alkatrészeit érdemes kicserélni (ha jól tudom van is hozzá külön javító szett). Ezenkívül ott ahol a tűzfalon áthalad a váltórudazat, van egy kemény műanyag karika és egy gumiharang...azokat is érdemes cserélni. Ha még ezekután is rezeg a kar, akkor jöhet a motor és váltótartó bakok cseréje. A 100km/h-nál hallható zúgás nem lehet esetleg kerékcsapágy?
OpEL_FaN#1
#8
2008. november 28. 21:07
Astra gsi
#7
2006. augusztus 04. 10:27
Astra gsi
#6
2006. augusztus 04. 10:26
jah mert egy sportdob kiiktatva a középdob +kat olyan hangot ad hogy észre sem veszed hogy jár e a moci mert a kipuff elnyomja
1816V
#5
2006. augusztus 04. 10:25
Nem lesz 15-nél több comment!
1816V
#4
2006. augusztus 04. 10:24
Mit vársz egy 20 éves technológiától, hogy halk legyen mint egy mostani, új luxusautó?

Inkább építs sport kipuff rendszert, és élvezd a hangját! Nekem a motorom+kipuff hangja tetszik a legjobban!
Astra gsi
#3
2006. augusztus 04. 10:19
ez a topis is rövid életű lesz!!

inkább írd be a motorhoz ott jobban felfigyelnek
Astra gsi
#2
2006. augusztus 04. 10:15
erősödő motorzaj??nem is hallom a mocit 50-es rendszer +saválló dob!
Katalizátor és középdob kiiktratva na így már nem sokat hallok a mociból
csirip
#1
2006. augusztus 04. 10:14
F-Astránk előtt használt, hasonló középkategóriás, fapados kivitelű autónkhoz képest jóval zajosabbnak találom ezt az autót, ezért tisztelt F-Astrás típustársaim tapasztalataira támaszkodva szeretnék javítani a helyzeten. Elsőként azt tudakolom, ha valamelyikük autójának volt motorház-tető burkolata (nagyobb és Diesel kivitel sajátja), s azt valamilyen okból eltávolítani kényszerült, érzékelt-e az utastérben zajnövekedést. Autósboltban tudakolva az említett alkatrész árául 30e Ft-ot mondtak és “csak úgy blindre” nem szívesen költenék, csak ha lenne “füllel fogható” eredménye. Ötös sebességfokozatban, úgy 100 km/ó sebességnél (és alacsonyabb fokozatokban hasonló motorfordulatnál) egyre erősödő zaj hallatszik hátulról, melynek forrása vélekedésem szerint a kipufogó rendszer. Egyszer már jól felültettek ezzel, mondván a hátsó dobban elszabadult/leszakadt lamella okozza, így kicserélték a hátsó dobot, persze hiába. A rendszert ellenőriztem, csövek a kasznihoz nem érnek hozzá, gumibakok rendben. Azon morfondíroztam, hogy a padlólemeznek mondjuk az első ülésektől hátrafelé ( persze a csomagtartót és kerékjárati dobokat is beleértve ) lefedése valamilyen jó hangszigetelő képességű lemezzel hozna e zajcsökkenést és pláne ez mibe kerülne? A sebességváltó rudazat is zavaró rezgések okozója bizonyos motorfordulatszám-tartományban. Ha lefogom a sebváltó kart – megszűnik. Ezt egy karosszéria-lakatos időlegesen ún. sprézhető, majd méz-szerűre sűrűsödő anyaggal orvosolta, ám szeretném végül F-Astrás típustársaimtól azt tudakolni, szembesültek-e ilyen jelenséggel és sikerült-e megszüntetni.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!