motorcseréhez szükséges engedélyek

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
motorcseréhez szükséges engedélyek

D16A6os motorom ugyanilyenre cserélném, milyen engedélyek szükségesek a hivatalos cseréhez? a topicot egyik barátom kérésére nyitottam, még mielött nekem esnétek hogy nem is ilyen motorom van

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Piet_
#476
2015. február 25. 16:26
használtautón van valami ilyen kalkulátor
*remus*
#475
2015. február 25. 16:16
Sziasztok

Regisztráció adó kalkulátort keresek Hengerűrtartalom és Euro besorolás különbség utáni számoláshoz motorcserével kapcsolatban
PapaMaci
#474
2014. november 25. 09:54
Amit épp építek, abba egy németektől behozott autóból lesz motor, szóval nem gond a regadó! És csak a különbözetet kell fizetni. Pl 1.4-1.6 csak 200ccm itán. Az meg nem olyan vészes összeg.
Amúgy a nem tipusazonos annyira bonyolult, hogy nár az is megfordult a fejemben, hogy eladom németországba a kész vasat, ott megcsináltatom a TÜV-öt, és visszavásárlom.
Egyszerűen röhej, hogy itt semmit nem lehet megcsinálni!
És akkor még ilyenekkel sokkolják a közhangulatot...
CE300
#473
2014. november 25. 09:52
De ha jó embert tudsz találni akkor bármi lehet és nem kerül vagyonba. Saját tapasztalat.
AirWick
#472
2014. november 25. 09:46
Ez igazán érdekes. A leírás amúgy a totalcar oldaláról való, de ők a hivatalos szövegből vették. Ott az is benne van, hogy a 12ezer forintos történet csak akkor működik, ha teljesül a feltétel, vagyis típus + motorkód + lóerő + hengerűrtartalom egyezik. Ellenkező esetben lehetetlen küldetés.. na meg ügye a regadó, amit nem igazán értek miért kell még egyszer kicsengetni, ha már egyszer kiszabták.. De a mai világban, ahol az adó után is adózni kell,..
Szóval használd ki a lehetőséget amíg rá nem jönnek hogy félreértelmezték a saját törvényüket
PapaMaci
#471
2014. november 25. 08:25
Eddig amiben cseréltem, ott minden az volt a kérdés, gyártották-e a tipust azzal a motorral. Ha igen, és nem volt alacsonyabb a környezetvédelmi besorolása, akkor megkaptam az engedályt 12kHUF-ért, aztán vizsga.
CE300
#470
2014. november 25. 00:21
Nagyobb motor esetén belekötnek még az élő fába is. Fék futómű minden ami biztonságtechnikai dolog. Meg ha jól tudom egy vagyont kell kicsengetni a regadó különbözet miatt.
AirWick
#469
2014. november 24. 23:28
Típus azonos.. benne van a nevében.. 1.4 = 2.0? Motorkódnak egyeznie kell. Nem a kocsi márkájának kell egyeznie.. idehaza legalábbis nem, max németeknél.

"Ha a járműbe a gyári motor helyett egy másik, nagyobb teljesítményű motort építünk be, az nem típusazonos (a motor kódja nem egyezik az eredetivel), a motor cseréje csak a motorcserét engedélyező, a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély megléte esetén végezhető el. Típusazonosnak − és ezért engedélyezési eljárás nélkül cserélhetőnek − csak az a motor minősül, amely az eredetivel gyártmány, hengerűrtartalom és típusjelzés tekintetében maradéktalanul egyezik." forrás: totalcar.hu
PapaMaci
#468
2014. november 24. 22:58
Tipusazonos, ha az adott tipust gyártották azzal a motorral. Ha ugyan olyan kódú motort teszel bele, csak be kell jelenteni, hogy módosítsák az okmányokban.
Ducatifun
#467
2014. november 24. 21:33
Hát, elment a kedvem az egésztől!
AirWick
#466
2014. november 24. 21:29
Típusazonos lenne ha csere, ha 1.4 tdci helyére 1.4 tdci menne ugyanolyan kocsiból. Amúgy megvan határozva hogy max mennyi lóerő vagy nyomaték különbség lehet. Most hirtelen nem tudom, de asszem 25-30 lóerő körül.
Más.. nem is biztos, hogy a bakok, tartók, váltó, kardán, stb passzolni fog.. meghát előbb a fékekkel kell kezdeni.
Ami a papírokat illeti: engedély -> hivatalos terv -> adásvételis motor -> regadó -> számlás szakszerű beépítés -> előre kifizetett kpm-es vizsga -> vagy oké, vagy nem oké és akkor bukta.
Németország: azonos márkájú kocsiból jön a motor? Igen -> hétvégén kikap, köv hétvégén betesz, műszaki, örülés.
Ducatifun
#465
2014. november 24. 21:28
Akkor az az érzésem, hogy a 2000-es motor halott mutatvány, max az 1.6 jöhet szóba, mert olyat építettek be gyárilag.
PapaMaci
#464
2014. november 24. 21:12
De itt még a hivatal sem ismeri a menetét. Nem is adják ki könnyen az engedélyt.
Ducatifun
#463
2014. november 24. 21:03
Ez magyarország, más normális országban olcsóbban kijön!
PapaMaci
#462
2014. november 24. 20:47
Akkor sz**ni fogsz a papírokkal! Terveztetni kell, engedélyeztetni és vizsgáztatni!
Én is benne vagyok, de lehet belecsúszom a papírokkal 150-200-ba.
Ducatifun
#461
2014. november 24. 20:31
PapaMaci
#460
2014. november 24. 20:30
De nem volt ilyen motor ebben a tipusban?
Ducatifun
#459
2014. november 24. 20:17
Már csak az a kérdés, hogy befér-e a motortérbe a 2000-es motor és a nagyobb hűtő?
PapaMaci
#458
2014. november 24. 20:10
A területileg illetékes NKH kirendeltséget keresd! Egész segítőkészek szoktak lenni. Mivel gondolom, tipusazonos a beépítendő motor, nagy összegek, és akadályok sem lesznek.
Ducatifun
#457
2014. november 24. 20:01
Üdv. mindenkinek! Gondolkodom én is egy motor cserén. Egy Ford Fusion 1.4 TDCI motor helyére építtetnék be egy Ford 2.0 TDCI motort. Szerintetek mennyire lenne ez halott mutatvány? Esetleg segítségért kihez tudok itt fordulni?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 476 találat 24 oldalon