Autóápolás, tisztítószerek

Témakör: Tuning
aktuális téma
Autóápolás, tisztítószerek
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
6 7 8 9 10 11
Vitya
#18
2004. augusztus 06. 01:04
szoval senki se mossa az autojat:)
Haga
#17
2004. augusztus 06. 00:03
NA, először is köszi a sok hasznos tanácsot!
Bár a szivacs vs. kefe téma még msot sem tuti.
Ma megnéztem egy haver 5 éves Astráját, és kicsit ledöbbenetem, milyen szép az enyémhez képest.
Ő mutatott rajta pár erős karcot, amik mind úgy néznek ki,hogy egy tenyérnyi helyen, sok párhuzamos hajszálkarc. Na, szerinte azokat akkor csinálta, amikor szivaccsal msota a kocsit.
Pedig minden alkalommal jól lelocsolom az autót, majd habosan mosom. Még a szavasbőrt is megvizezem, nem tök szárazal törölgetem le a vízcseppeket, nehogy azzal karcoljam ssze, de úgy látszik,hiába minden.
Ezekben a tescós/akármiylen polírozókban nem hiszek, az igazi az üzemi polírozás lenne, de az egy negyed hifi ára nekem(20 ezer).
Lehet valami javulást várni a színspecifikus polírozóktól, eltüntetnek valami karcot, amiket szintén tescoban/akárhol lehet venni?(turtle wax,motip,stb?)
(végülis valamit csak érnek a teknős dolgok, mert a Polskink, miután egy éven át kinn aludt, alig járatva, egséz télen hó borította, a hó alatt kőfagyos réteggel, és mikor megszerezvén a jogim, elővettem, 3ezer Ft-s, teflonos, színtelen turtle waxxal csak egy kkis körben lesikáltam, azon a helyen olyan erős piros lett a fényezés, hogy mindenki at kérdezte, mi lett ott a festéssel,mellette narancssárga volt akaszni többi része.
Még egy dolog:
szerintetek egy akármiylen polír, akár üzemi is valamennyire javíthat azon, ha az újrafestett motorháztető(állítólag gyári színkódra festve) mégis elüt az autó többi részétől?

Kösz mindent!
Akro
#16
2004. augusztus 05. 08:56
Karlo:
Az OK hogy sok kuton dolgoztál,de ha jól tudom a benzinkutakon gépi automosó van,nem kézi...szal nem értem,bár ha tévedek elnézést kérek,elhisezm hogy sko autot lemostál már,de csatlakoznék Bishop állaáspontjához,az tény hogy bazi nagy szivaccsal sokkal nagyobb felületet mosol le mint kefével,de igazából azt nem indokoltad meg miért szarabb a kefe.
Ezügyben az álláspontom változatlan,sok évi szivaccsal történi mosás idővel meghozza negatív következményeit!
Abban viszont egyetértek hogy alaposan "beáztatott" kaszni,jól felhaposított samponnal.
A szarvasbőr viszont a legokosabb autoápolási kellék,ebben igazad van, gyönyörű csík és folt mentes fényezést kapsz!
Bishop:
A teknöcös(turtle) wax felejtős, ha arra a zöld müanyagdobozosra gondolsz amihez kis sárga kerek szivacsot mellékelnek.
Nemrég DDS-en fazeknakmutattam mit müvelt ez a szar skodám fényezésével...hát röviden tacsra tette!
Irtam az elözö kommentemben, "Car Lovely" ,én ezt tudom ajánlani!
fazek81:
Ezt meg kell cáfolnom,a skoda kaszni pont azért ilyen jó, mert egyrészt kivétel nélkül minden mosáskor a kerékjárati ívek belső pérémét kézzel(!) lepucolom (bal kéz síka,jobb kézbe slag) + a küszöb aljára is nagy gondod forditok!
Télen leveretni az alját nagyon okos dolog csak sok embernek mindenapi használatra van a járgány nem ér rá ilyenekkel "szarakodni", ha nincs több rétegben,megfelellöen lealvázvédőzve egy koros járgány, okos dolog leveretni a szutykot mielött beállsz a garázsba!
Én minden télen ezt csinálom, ha néha driftelek a skodrival.
Szar mert hideg van,lefagy a kezed, meg térdelsz a kocsi mellett,de azért van szinte hibátlanul egybe a kaszni 16 év után!
fazek81
#15
2004. augusztus 04. 12:55
tökjó, hogy neked ennyi időd van a kocsidra
fazek81
#14
2004. augusztus 04. 12:55
van egy ismerősöm, volt neki egy ford escortja. kb 2havonta mosta csak, mert kb leszarta hogy néz ki és nem is volt ideje rá, sokat melózott. az autónak rozsdamentes kasztnija volt 15 évesen, és pont azért, mert kevés vizet látott. alváza szintén hibátlan volt. Sok ember mossa az alvázat is télen gyakran, merthogy rámegy a sós lötty, aztán szétrohad. Pedig ha nem mosod, akkor csak egy réteg kosz megy rá, hiszen a többi réteg arra az előzőre rakódik, így nem jut el az alvázig. ha pedig hetente lemosod, akkor hetente újabb hatások érik az alvázat, és csá. szóval én a kevesebb mosás híve vagyok
Bishop
#13
2004. augusztus 04. 12:51
Sajna kell, mert ezzel a mocsok színnel... kell!
Van amikor csak öblítem meg kefe....
fazek81
#12
2004. augusztus 04. 12:50
komolyan 3-4 naponta mosod a kocsid??? én kb havonta 1x-2x maximum rosok nehogy szétrohadjon
Bishop
#11
2004. augusztus 04. 12:38
Érdekes, pont ellentéte annak amit Akro állít.
De neked már van tapasztalatod az nagyon jó! Bár más, ha a saját autódat mosod 3 - 4 naponta és minden apró baszt észre veszel rajta és más mikor nem a sajátdat mosogatod. no a kérdésem az lenne hol és mennyiért lehet frankó szivacsot meg szarvasbőt venni?

Mert ugye az ocsmányban, meg hasonlók, frankón osztanak mindent, de nem tudom az mennyire minőségi erre a célra.

És a polírozásról mi a vélemény? (tudod turtle wax + tiszta rongy + fél nap)
karlo1
#10
2004. augusztus 04. 11:56
Dolgoztam pár kúton és mostam már párszáz autót.A kefe felejtős!Főleg ha már kicsit nem új!Jól beáztatott kaszni plussz kifejezetten nagy autómosó szivacs sok samponnal.Az öblítést követően pedig szarvasbőr!Tuti csepp,folt és karcmentes.Higgyetek!
llaci1
#9
2004. augusztus 04. 11:42
Nem érdemes a legolcsóbb szereket venni, mert nem biztos, hogy hatnak is. Tudom ajánlani a német Sonaxot. Árban középkategóriás.
dawe
#8
2004. augusztus 04. 10:04
..a preventet nem ismerem! de ez a berner cucc tényleg nagyon ott van olyan 1e ért vettem 4-5mp és már le is ugrott a kátrány
Akro
#7
2004. augusztus 04. 09:43
Ha már lehet választani egyértelműen KEFE!
A szivacsba beleragadnak az apró porszemek,amiket nem is látunk,csak gyűlik és gyűlik, és fokozatosan erősödnak azok a bizonyos kör-körös karcnyomok a mociháztetőn.
Ellenben a kefének ugye nincs "összefüggő" felülete ezáltal nincs ami "továbbfigye" a karcolást okozó porszemeket apró kavicsokat.
A kefét se szabad erőből rányomni és úgy sikálni a kocsit, nem szabad hogy elfeküdjenek,meggörbüljenek a szálak mosás közben.
Ez az Én tapasztalatom...
A másik, a prevent sztem egyáltalalán nem gagyi,jó minőség elfogadható áron.
Ha pedig paszta vagy wax,akkor a "Car Lovely" nevű flakonmos szert próbáljátok ki.
Sampon: Én azt vallom hogy mindenképpen viaszos sampon legyen, egész év alatt olyan rétegeket tesz az autora ami télen jól jöhet,főleg öregebb autoknál.
Uff,én beszéltem!
fazek81
#6
2004. augusztus 04. 00:30
na igen, ez a kefe vs. szivacs téma engem is érdekelne...
Da BroS
#5
2004. augusztus 03. 23:26
Bogár,kéznyom,dirt killer-----> Sunlicht
Haga
#4
2004. augusztus 03. 23:15
Köszi!
Egyszer vettem gagyi preventet, kátrányoldó, motorblokktisztító, de a robogóm blokkját úy megmarta, pár másodperc rajtahagyás után,hogy kasztnira meg sem próbálom.
Inkább komlyabb, drágább szerek érdekelnének, ami tuti hatásos!
dawe
#3
2004. augusztus 03. 23:00
a szurok pontok engem is nagyon zavartak! van rá spray vmi berner ha jól emléxem, de reggel megnézem... az külön az ilyen szennyeződések eltávolítására találták ki!
Haga
#2
2004. augusztus 03. 22:57
Háj!
Először is, remélem, nem fogtok haragudni,hogy egy esetleges újabb, fölösleges topicot nyitottam.
Már régtől töröm a fejem, hogy szakértőet kérdezzek ez ügyben.
Szóval az a helyzet,hgy mikor megvettem a kocsit, elég zsír állapotban volt.
Ahogy eltelt pár hónap, és elég gyakran mosogattam, a motorháztető kezdett egyre szörnyűbben kinézni. AKkora karcolások voltak rajta, a sárga alapon jól befeketedve,hogy már-már szöges karcolásnak hitték páran.
És csak több és több karc keletkezett rajta, ahogy egyre óvatosabban mosogattm.
A géptetős helyzet most megoldódott, hogy megtörtem, és újra kellett fényezni,ma viszont az autó tetején vettem észre, hasonlóan feltűnő, mély karcolatokat.
Pedig pár hónapja, már külön szivaccsal mosom a kb. a kilincsektől lefelé a kocsit, ahol több felvert sár szokott lenni(nehogy a szivacsba kerülőm láthatatlan kavicsdarabkák karcolják össze mindenhol).
Mondák,hogy szivacs eleve nem jó kocsit mosni, mert az olyan sűrű,hogy amikor először meghúzom, a még piszkos felületen, az apró szemcséket végighúzva a kasztnin, összekarcolja azt. Inkább a kefe a jó,mert az ritka.
Én viszont éppen azért váltottam szivacsra, mert a kefe tűnt túl keménynek.
Hol az igazság?

Másik dolog:
Próbáltam már többféle sampont, fújós bogároldót is, de egyik sem volt igazán erős,hogy a lökhárítóra száradt bogarakat szépen lehozza.
Eszembe jutott,hogy kézmosó, zöld ultra nem lenne-e jó megoldás. Meg is próbáltam, pillanatok alatt olyan tiszta lett a lökös,mint még soha azelőtt.
Viszont félek, nem súrolószer-e az ultra, azaz, nem karcolja-e össze-vissza fényezést.
Mi a jó megoldás bogárra, sőt a sárga fényezésen nagyon feltűnő szurokpontokra a kocsi oldalán???

Köszi előre is a segítségeket és várom az egyéb autóápolási ötleteket!!


Haga
#1
2004. augusztus 03. 22:56
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
6 7 8 9 10 11
Összesen 218 találat 11 oldalon