Lefújószelep (popoff, blowoff)
aktuális téma

Minden popoffal-blowoffal kaocsolatos kérdés, válasz, teória, felvetés...
----------------------------------------------------------------------
jöhetnek tapasztalatok, hibák is vagy bármi ami a témával kapcsolatos...
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Annyit tennék hozzá ehez a korrekt leíráshoz, hogy nem csak hogy "lehet árt a túrbónak ha nincs BOV" hanem kifejeztetten kártékonyan hat a túrbó tengelyére a hirtelen nagy lökés. Igazából 0,5 bár körüli értékeken még nem nagy a gond, de 1 bár fölött kötelező, és sok autóban van gyárilag is mégsem hallani semmit, mert direkt csöndesre csinálják meg... (mondjuk szerintem ez a legnagyobb faszság, de a nagypapa lehet nem tudná miért szuszog a gép..)
Úgy tudom a TDI gépekbe ez a lefújás csak "mesterséges" vezérléssel megoldható.. Mármint nincs pillangó szelep, tehát nem lesz túlnyomás, mert a levegő felesleg a dízel esetében nem gond, mivel máshogy működik..
Tény hogy kúrvára feelinges...
Úgy tudom a TDI gépekbe ez a lefújás csak "mesterséges" vezérléssel megoldható.. Mármint nincs pillangó szelep, tehát nem lesz túlnyomás, mert a levegő felesleg a dízel esetében nem gond, mivel máshogy működik..
Tény hogy kúrvára feelinges...
Ez már kellett
Annyi láma beszél annyi hülyeséget hogy csak vakargatom a fejem néha



Annyi láma beszél annyi hülyeséget hogy csak vakargatom a fejem néha



Köszi!
Csak leírtam a dolgokat, mivel voltak kételyek...

Csak leírtam a dolgokat, mivel voltak kételyek...


Szerintem akinek van, az pontosan tudja, hogy mire való és mitől függ a hangja. Van olyan is akinek csak lesz, de ő a turbó tanulmányozásával kezdi úgy is, az meg hozza magával ezt is...

az autód fényezése nagyon ott van

TEhát!
A LEfújószelep nem csak a hang miatt van az autóban! Az, hogy növeli a turbólyukat, az meg nem igaz.
Működése:
A pillangószelep elzár, feltórlódik a levegő a pill.szelep és a turbó közeött, ami lelassítja a turbó lapátját (nembiztos, hogy jót is tesz a szerkezetnek). A lefújószelep viszont ezt a feltorlódó levegőt kiengedi a szabadbe, ill a gyáriakon a levegőszűrő és a turbó közé. Így a turbólapát nem lassul le, hanem magasabb fordulaton forog, így ha újbol gázt adunk, az hamarabb eléri a kívánt fordulatot, ezáltal kiküszöböli a turbóLYUKat! Nem kell megvárni, hogy alacsonyabb fordulatról pörögjön fel a turbó és elérje a nyomást.
A lefújás hangja függ:
- A szelep kialakításától
- nagyságától (nem mindig a nagy a hangosabb!!!)
- autótipustól
- turbónyomástól
- gázelvételtől
A sziszegés lefújáskor tehát ezek kombinációjából jött létre. A videóban a hang alapján egy benzines eléggé húzott motorról van szó.
Sokan kérdezik, ill. állítják, hogy a diesel és a benzines lefújó nem egyforma, ill. nem lehet őket felcserélni... Meg a szelep ha 0.5 bar-nál elengedi a nyomást, akkor azt nem lehet alkalmazni 2 bar-os nyomásnál....
Ez mind hülyeség! Telejesen egyforák, felcserélhetőek, és mindent meg lehet oldani, csak érteni kell hozzá!
Hirtelen ennyi...
Ha valakinek kérdése van a témával kapcsolatban, illetve szüksége van lefújószelepre benzinesbe és dieselbe, akkor nyugodtan keressen meg. Az árakat megpróbáljuk minél olcsóbbra vinni.
Beszerelé is megoldható!
A LEfújószelep nem csak a hang miatt van az autóban! Az, hogy növeli a turbólyukat, az meg nem igaz.
Működése:
A pillangószelep elzár, feltórlódik a levegő a pill.szelep és a turbó közeött, ami lelassítja a turbó lapátját (nembiztos, hogy jót is tesz a szerkezetnek). A lefújószelep viszont ezt a feltorlódó levegőt kiengedi a szabadbe, ill a gyáriakon a levegőszűrő és a turbó közé. Így a turbólapát nem lassul le, hanem magasabb fordulaton forog, így ha újbol gázt adunk, az hamarabb eléri a kívánt fordulatot, ezáltal kiküszöböli a turbóLYUKat! Nem kell megvárni, hogy alacsonyabb fordulatról pörögjön fel a turbó és elérje a nyomást.
A lefújás hangja függ:
- A szelep kialakításától
- nagyságától (nem mindig a nagy a hangosabb!!!)
- autótipustól
- turbónyomástól
- gázelvételtől
A sziszegés lefújáskor tehát ezek kombinációjából jött létre. A videóban a hang alapján egy benzines eléggé húzott motorról van szó.
Sokan kérdezik, ill. állítják, hogy a diesel és a benzines lefújó nem egyforma, ill. nem lehet őket felcserélni... Meg a szelep ha 0.5 bar-nál elengedi a nyomást, akkor azt nem lehet alkalmazni 2 bar-os nyomásnál....
Ez mind hülyeség! Telejesen egyforák, felcserélhetőek, és mindent meg lehet oldani, csak érteni kell hozzá!
Hirtelen ennyi...
Ha valakinek kérdése van a témával kapcsolatban, illetve szüksége van lefújószelepre benzinesbe és dieselbe, akkor nyugodtan keressen meg. Az árakat megpróbáljuk minél olcsóbbra vinni.
Beszerelé is megoldható!
kapd beeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!









rakjál sípot a szűrőbe


Bishop, ha mondjuk a gyárinál nagyobb átmérőjű és hosszú szívócsövet rakok be, a MAF nme fog megzavarodni tőle?
király a képed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! milen galant gti-t találtál?

dúrvás egy gép az a GTti!
Attól függ milyen a géped, hondánál igaznán előnyös a dolgo, de más verdán is lehet okoskodni, csak ez függ sokmindentől.. Persze ez 300K alatti összeg..
Hát ha a túrbó visítását szeretnéd hallani akkor a szívó oldalon a túrbó és a légszűrő közötti csövet kell a lehető legrövidebbre csinálni, és fémből, a legminimálisabb hangelnyelő gumi illeszték felhasználásával.. Nekem is sokkal jobb lett a szívóhang mióta a 25cm-es gumicső helyett egy 20cm.es PVC csövet tettem be ideiglenesen..
Jah és lehetőleg tölcséresedjen kicsit.
A kipufogó oldal is jó a TDI-nél mert múltkor Bíró szép fehért TDI -jével közlekedtünk és nagyon fincsi visítás volt végig, szinte hallható ahogy a hengerek tolják a túrbónak a kottát alacsony fordulaton .. Ezt ő egy spéci (ideiglenes) kipu megoldással oldotta meg.. egy darab 60-as patent ívet illesztett a túrbó kilépő nyílására, hogy legalább lefelé menjen a füst.. Nekem tetszett, és ami undorító hogy nem volt hangos.. Van előnye a TDI-nek...
Jah és lehetőleg tölcséresedjen kicsit.
A kipufogó oldal is jó a TDI-nél mert múltkor Bíró szép fehért TDI -jével közlekedtünk és nagyon fincsi visítás volt végig, szinte hallható ahogy a hengerek tolják a túrbónak a kottát alacsony fordulaton .. Ezt ő egy spéci (ideiglenes) kipu megoldással oldotta meg.. egy darab 60-as patent ívet illesztett a túrbó kilépő nyílására, hogy legalább lefelé menjen a füst.. Nekem tetszett, és ami undorító hogy nem volt hangos.. Van előnye a TDI-nek...
mármint lefújó szelep!
hy all!
nekem kellene egy lyen hol lehet beszerezni és mennyibe kerül?
nekem kellene egy lyen hol lehet beszerezni és mennyibe kerül?

hát "hivatalos" cégeknél az alapszett (+35-40%) 500-600e-től indul.
ha ügyes vagy és vannak kapcsolataid,akár 300-400ból is ki tudsz hozni 1 rendeset.
de persze ez kocsitól is függ,+ h mennyi plusz erőt akarsz.
ha ügyes vagy és vannak kapcsolataid,akár 300-400ból is ki tudsz hozni 1 rendeset.
de persze ez kocsitól is függ,+ h mennyi plusz erőt akarsz.
az sokmindentöl függ, leginkább attol hogy milyen autora?
sziasztok!
azt szeretném kérdezni hogy turbózást kb mennyiből lehet kihozni?
és mik kellenek hozzá?
azt szeretném kérdezni hogy turbózást kb mennyiből lehet kihozni?
és mik kellenek hozzá?
7000nél már félelmetes hangja van a motornak és 9-ig van órázva de 7,5-8e-nél tilt.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
az atmospheric aminek nagy hangja van.a gyarival szemben nem feltetlenul csokkenti a turbolyukat.
ugyanis ha ujra kell szivnia az adott levegomennyiseget akkor nem gyorsabb mint ha nem engedne ki az osszeset hanem egy resze visszajut a szivosorhoz.