Lefújószelep (popoff, blowoff)

Témakör: Tuning
aktuális téma
Lefújószelep (popoff, blowoff)

Minden popoffal-blowoffal kaocsolatos kérdés, válasz, teória, felvetés...
----------------------------------------------------------------------

jöhetnek tapasztalatok, hibák is vagy bármi ami a témával kapcsolatos...

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
fotosopper
#1258
2006. augusztus 17. 11:46
nem csöndes hanem recirculating bov.a gyari ami visszakeringeti a szivosor kornyekere.minimalis hangja van.
az atmospheric aminek nagy hangja van.a gyarival szemben nem feltetlenul csokkenti a turbolyukat.
ugyanis ha ujra kell szivnia az adott levegomennyiseget akkor nem gyorsabb mint ha nem engedne ki az osszeset hanem egy resze visszajut a szivosorhoz.
Bishop
#1257
2006. augusztus 17. 11:43
Annyit tennék hozzá ehez a korrekt leíráshoz, hogy nem csak hogy "lehet árt a túrbónak ha nincs BOV" hanem kifejeztetten kártékonyan hat a túrbó tengelyére a hirtelen nagy lökés. Igazából 0,5 bár körüli értékeken még nem nagy a gond, de 1 bár fölött kötelező, és sok autóban van gyárilag is mégsem hallani semmit, mert direkt csöndesre csinálják meg... (mondjuk szerintem ez a legnagyobb faszság, de a nagypapa lehet nem tudná miért szuszog a gép..)

Úgy tudom a TDI gépekbe ez a lefújás csak "mesterséges" vezérléssel megoldható.. Mármint nincs pillangó szelep, tehát nem lesz túlnyomás, mert a levegő felesleg a dízel esetében nem gond, mivel máshogy működik..

Tény hogy kúrvára feelinges...

Mici
#1256
2006. augusztus 17. 11:29
Ez már kellett
Annyi láma beszél annyi hülyeséget hogy csak vakargatom a fejem néha
Ruddee4
#1255
2006. augusztus 17. 11:12
Köszi!

Csak leírtam a dolgokat, mivel voltak kételyek...


Anita MR2
#1254
2006. augusztus 17. 11:10
(ez az első mondatra vonatkozott)
Szerintem akinek van, az pontosan tudja, hogy mire való és mitől függ a hangja. Van olyan is akinek csak lesz, de ő a turbó tanulmányozásával kezdi úgy is, az meg hozza magával ezt is...

az autód fényezése nagyon ott van
Ruddee4
#1253
2006. augusztus 17. 10:37
TEhát!

A LEfújószelep nem csak a hang miatt van az autóban! Az, hogy növeli a turbólyukat, az meg nem igaz.

Működése:

A pillangószelep elzár, feltórlódik a levegő a pill.szelep és a turbó közeött, ami lelassítja a turbó lapátját (nembiztos, hogy jót is tesz a szerkezetnek). A lefújószelep viszont ezt a feltorlódó levegőt kiengedi a szabadbe, ill a gyáriakon a levegőszűrő és a turbó közé. Így a turbólapát nem lassul le, hanem magasabb fordulaton forog, így ha újbol gázt adunk, az hamarabb eléri a kívánt fordulatot, ezáltal kiküszöböli a turbóLYUKat! Nem kell megvárni, hogy alacsonyabb fordulatról pörögjön fel a turbó és elérje a nyomást.

A lefújás hangja függ:

- A szelep kialakításától
- nagyságától (nem mindig a nagy a hangosabb!!!)
- autótipustól
- turbónyomástól
- gázelvételtől

A sziszegés lefújáskor tehát ezek kombinációjából jött létre. A videóban a hang alapján egy benzines eléggé húzott motorról van szó.

Sokan kérdezik, ill. állítják, hogy a diesel és a benzines lefújó nem egyforma, ill. nem lehet őket felcserélni... Meg a szelep ha 0.5 bar-nál elengedi a nyomást, akkor azt nem lehet alkalmazni 2 bar-os nyomásnál....
Ez mind hülyeség! Telejesen egyforák, felcserélhetőek, és mindent meg lehet oldani, csak érteni kell hozzá!

Hirtelen ennyi...
Ha valakinek kérdése van a témával kapcsolatban, illetve szüksége van lefújószelepre benzinesbe és dieselbe, akkor nyugodtan keressen meg. Az árakat megpróbáljuk minél olcsóbbra vinni.

Beszerelé is megoldható!
TTam
#1252
2006. augusztus 09. 16:10
meganeozod
#1251
2006. augusztus 09. 16:06
narancs
#1250
2006. augusztus 09. 16:02
Bishop, ha mondjuk a gyárinál nagyobb átmérőjű és hosszú szívócsövet rakok be, a MAF nme fog megzavarodni tőle?
narancs
#1249
2006. augusztus 09. 16:01
király a képed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! milen galant gti-t találtál?
Bishop
#1248
2006. augusztus 09. 15:58
dúrvás egy gép az a GTti!
Bishop
#1247
2006. augusztus 09. 15:57
Attól függ milyen a géped, hondánál igaznán előnyös a dolgo, de más verdán is lehet okoskodni, csak ez függ sokmindentől.. Persze ez 300K alatti összeg..
Bishop
#1246
2006. augusztus 09. 15:56
Hát ha a túrbó visítását szeretnéd hallani akkor a szívó oldalon a túrbó és a légszűrő közötti csövet kell a lehető legrövidebbre csinálni, és fémből, a legminimálisabb hangelnyelő gumi illeszték felhasználásával.. Nekem is sokkal jobb lett a szívóhang mióta a 25cm-es gumicső helyett egy 20cm.es PVC csövet tettem be ideiglenesen..

Jah és lehetőleg tölcséresedjen kicsit.

A kipufogó oldal is jó a TDI-nél mert múltkor Bíró szép fehért TDI -jével közlekedtünk és nagyon fincsi visítás volt végig, szinte hallható ahogy a hengerek tolják a túrbónak a kottát alacsony fordulaton .. Ezt ő egy spéci (ideiglenes) kipu megoldással oldotta meg.. egy darab 60-as patent ívet illesztett a túrbó kilépő nyílására, hogy legalább lefelé menjen a füst.. Nekem tetszett, és ami undorító hogy nem volt hangos.. Van előnye a TDI-nek...
TTamás
#1245
2006. augusztus 09. 15:53
TTamás
#1244
2006. augusztus 09. 15:53
hy all!
nekem kellene egy lyen hol lehet beszerezni és mennyibe kerül?
Feron
#1243
2006. augusztus 09. 15:52
hát "hivatalos" cégeknél az alapszett (+35-40%) 500-600e-től indul.
ha ügyes vagy és vannak kapcsolataid,akár 300-400ból is ki tudsz hozni 1 rendeset.
de persze ez kocsitól is függ,+ h mennyi plusz erőt akarsz.
initialD
#1242
2006. augusztus 09. 15:52
az sokmindentöl függ, leginkább attol hogy milyen autora?
mil
#1241
2006. augusztus 09. 15:43
sziasztok!

azt szeretném kérdezni hogy turbózást kb mennyiből lehet kihozni?
és mik kellenek hozzá?
Deev
#1240
2006. július 28. 18:46
7000nél már félelmetes hangja van a motornak és 9-ig van órázva de 7,5-8e-nél tilt.
fReak
#1239
2006. július 28. 17:38
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 5858 találat 293 oldalon