Annak ellenére hogy külön kategória van VETerán korú autóknak, sajnos egyetlen témábavágó és márkafüggetlen fórum sincs. Szeretnék lehetőleg "szakmai szemmel" ismerkedni és tapasztalatokat cserélni itteni kategória társakkal és youngtimer tulajdonosokkal vagy csak kedvelőkkel, lehet saját autót bemutatni esetleg lelőhelyeket, ügyeskezű szakembereket vagy alkatrész forgalmazókat javasolni NEM reklám jelleggel és ami még ide passzolhat. Lehetőleg az észnélküli képtologatást mellőzzük, NE OFFOLJUNK vagy balhézzunk feleslegesen! Köszönöm..
Üdv,
Ha veteránozásra adod a fejed akkor 1 dolgot nem szabad: kapkodni.
Menj ki veterán találkozókra, nézelődj, beszélgess a tulajokkal.
És amit jó ha tudsz:
Amikor már egy vagon pénzt és időt beleöltél akkor nem lesz szíved kivinni esőben, télen, hóban, sárban. Tehát csak akkor kezdj bele ha ez nem gond és ha váratlanul becsúszik 50-100e Ft-nyi kiadás akkor az ne okozzon gondot!
Mind1 milyen öreg autót veszel azzal lesznek gondok. Hisz öregek. Ha meg isten ments kifogsz egy gányolt vasat akkor feneketlen kút lesz belőle amibe öntheted a pénzt és sose lesz jó!
És egy jótanács: TE SZERELD! Mert ha odaadod egy "szakinak" vagy "haversrác"-nak akkor a "szaki" vesz majd a pénzedből lapostévét, odanyúlós telefont meg felújítja még a fia házát is! De az autód soha nem lesz olyan amilyennek akarod és soha nem fog úgy vigyázni rá mint TE!
Nem akarattal nem vigyáznak rá, csak figyelmetlenek, vagy "nem az enyém leszarom". Ha meg meg akarod fizetni azt, hogy úgy vigyázzanak rá mint Te akkor jobb ha milliomos vagy mert nem lesz olcsó.
Vigyázz a lakatosokkal, fényezőkkel, boltosokkal! Nem mind kókler de nagyon nagy %-uk sajnos az és gond nélkül átvág mint sz a r t_a_palánkon.
Jó keresgélést és legyen sok örömöd a veteránozásban!
Én azt tanácsolnám, ha veteránozni akarsz és nem sz*pni, mint állat, hogy egy szép állapotú régi zsigulit keress valami öregtől egy faluban. Alkatrész gyakorlatilag korlátlanul áll rendelkezésre és azokat az autókat még azért régen megkímélték nagyon sokan, hiszen "elit" autónak számított. A többi keleti járművet csak ütötték-vágták, hajtották, amíg ment. Bár én megszállott Trabantos vagyok, de soha nem hiszem azt el, hogy valakinek egy Trabant volt a templomba járós kocsija...
Egyébként a veteránozás ma már inkább "úri sport" a veteránvizsgák, papírozás halálra van nehezítve. Iszonyat sok pénz kell már hozzá, ha tényleg totál hivatalosan akarsz bármit is csinálni. Mindegy, milyen autóról van szó.
Az én trabim 36 éves, de eszem ágában sincs veteránoztatni. Simán betolom 2 évente műszakira és kész. Jóval olcsóbb, egyszerűbb és nyugodtan húzhatom vele a futót, mehetek külföldre stb.
Ja és még egy indok: az enyém még egykörös főfékhengerrel működik, ha hivatalosan veteránoztatnám (csak ezzel a főfékhengerrel lehetne, mert ez a gyárija), akkor egy 40km/h-ás sebességkorlátozást vezetnének be a forgalmijába (új , fasza kis rendelet) Na csúnya lett volna Csernobilba elmennem 40-nel ..
Nem akarlak elkedvetleníteni,de manapság veteránozni már nem olyan mint régebben,mondjuk 10-15 éve. Alig lehet fellelni alkatrészeket. Nincs kinálat se kereslet,folyamatosan külföldön kell keresgélni az meg ugye extra pénz...ha meg valami egyszerübb autórol van szó,azok meg kb mind egyformán rossz állapotban vannak már, skoda,lada,trabant, wartburg stb,olyan állapotban kerülnek be hozzánk a bontóba,hogy legtöbbször semmit nem tudok vagy nem érdemeskimenteni belőlük... Én is egy 89-es skoda 120-assal kezdtem még 2000-ben,aztán volt 91-es 735-ös bmw-m,a bimmer mellé építettem egy 87-es 190-es evo versemyautót,mnrmrég összeraktam egy másik 87-es skodrit,most meg ismét 91- es bmw-t építek...azt kell mondjam szép,meg jó,meg a a talik miatt is jópofa de az egész éves rettegés, hogy mikor megy neki valaki,mikor rohad le valahol a gép,mikor veri el jégeső stb stb...részemről most is egy kerek 40 éves járművet faragok,de mondjuk ez más tészta...ezzel nem szabad és nem is túl gazdaságos közlekedni a sok mazsola közt... Mercury Cougar 1975 7.6 V8 nascar motor+fék+futómmű+kerekek...kicsit erös a pesti forgalomhoz képest,meg ugye teljes mértékben pótolhatatatlan minden porcikája...
Ha veteránozásra adod a fejed akkor 1 dolgot nem szabad: kapkodni.
Menj ki veterán találkozókra, nézelődj, beszélgess a tulajokkal.
És amit jó ha tudsz:
Amikor már egy vagon pénzt és időt beleöltél akkor nem lesz szíved kivinni esőben, télen, hóban, sárban. Tehát csak akkor kezdj bele ha ez nem gond és ha váratlanul becsúszik 50-100e Ft-nyi kiadás akkor az ne okozzon gondot!
Mind1 milyen öreg autót veszel azzal lesznek gondok. Hisz öregek. Ha meg isten ments kifogsz egy gányolt vasat akkor feneketlen kút lesz belőle amibe öntheted a pénzt és sose lesz jó!
És egy jótanács: TE SZERELD! Mert ha odaadod egy "szakinak" vagy "haversrác"-nak akkor a "szaki" vesz majd a pénzedből lapostévét, odanyúlós telefont meg felújítja még a fia házát is! De az autód soha nem lesz olyan amilyennek akarod és soha nem fog úgy vigyázni rá mint TE!
Nem akarattal nem vigyáznak rá, csak figyelmetlenek, vagy "nem az enyém leszarom". Ha meg meg akarod fizetni azt, hogy úgy vigyázzanak rá mint Te akkor jobb ha milliomos vagy mert nem lesz olcsó.
Vigyázz a lakatosokkal, fényezőkkel, boltosokkal! Nem mind kókler de nagyon nagy %-uk sajnos az és gond nélkül átvág mint sz a r t_a_palánkon.
Jó keresgélést és legyen sok örömöd a veteránozásban!