változó szelepvezérlés vs turbós moci...

aktuális téma
változó szelepvezérlés vs turbós moci...

...Toyota Corolla 1.8 TS vs Seat Leon 1.8T Sport Sziasztok! Nem esetleges háború és összeugrasztás a célom, kérdéseim lennének, ha tudtok írjatok le érveket, ellenérveket. Szóval pillanatnyilag ez a két kiszemeltem. Kérdés az, miben másabb, jobb, rosszabb, egyáltalán összevethető-e egy 192LE változó szelepvezérlésű motor egy 180LE turbóssal? Melyik rugalmasabb motor, milyenek a fogyasztási arányok, városba esetleg melyik ajánlatosabb, ... és ilyen hansonlók érdekelnének. Ha tudtok, írjatok! Köszönöm!

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
30 31 32 33 34 35 36
tommy
#35
2005. február 25. 10:30
GTAti
#34
2005. február 25. 10:29
Settenkedő...

el tudom képzelni...
2.8VR6
#33
2005. február 25. 10:29
Ez igaz ! De ez az első indításnál kiderűl ! Mert ha elmelegítette a turbót, akkor kilágyul a tömítő labirintgyűrű, és indítás után már pöffenti is a kéket !
GTAti
#32
2005. február 25. 10:26
Ilyen persze csak elvi síkon létezik, Te sose tennél ilyet!
2.8VR6
#31
2005. február 25. 10:26
Igen 22 !!! Ez 2900ccm, két turbóval !! Mennyit enne? Mitől menne??
Joe 156
#30
2005. február 25. 10:25
Én is a turbósra szavazok. Elvonatkoztatva a konkrét tipusoktól. A Leon amúgy nagyobb is mint a Corolla, vagyis mint autó használhatóbb ha esetleg nem egymagad utazol.
A Corolla pont a pörgős motorja miatt kevésbé jön be. Nem azért mert nem szeretem a pörgős motorokat, hanem azért mert bármely kis lökető pörgős motor kompromisszum. Ha dinamikusan akarsz haladni velük illik 6000 fölött tartani a fordulatot. Ilyenkor hangosak és sokat zabálnak. Ha meg alatta használod, akkor semmivel sem mennek jobban mint egy bármely más hasonló löketű autó. Ezzel szemben a Turbós moci már viszonylag alacsony fordulatról húz mint a barom, a nagy nyomaték miatt nagyon rugalmas, és mivel nem kell szétpörgetni, nem is fogyaszt feltétlenül többet, hiszen kis fordulaton magas fokozatban könnyedén megy.
Ami a turbó hátránya az az esetleges plussz hibaforrás, ami a turbót jellemezheti. Egy egy hajtósabb mutatvány után illik visszahűteni, ha ez nem történik meg akkor a turbó hamar kiköpi a lelkét. Emiatt főleg használtamn kicsit lutri lehet, mert nem tudhatjuk az előző gazdája miként tartotta be ezeket a játékszabályokat.
2.8VR6
#29
2005. február 25. 10:23
Tudod hogy én mindíg óvatos vagyok !!
2.8VR6
#27
2005. február 25. 10:18
Ez nem igaz !!! Ez egy kis fogyasztású városi settenkedő !!
Amúgy meg attól függ, hányadik sebességben megyek 90-et !! Ha kettesben ordít, akár 30litert is benyal !
garda kart
#26
2005. február 25. 10:17
Igen a kerékpározás jót tenne neked!!!
Kevésbé rettegnének a Győriek!
tommy
#25
2005. február 25. 10:17
Én is szoktam neki küldeni, már amennyire lehet, néha el is csodálkozom a 7-8 literen! Persze én csak 75Le-öt nyagatok!
JiM
#24
2005. február 25. 10:15
Ez a 10-12re még azt mondom ok, hiszen valamit valamiért, én a 15-16tól ijedtem meg!
Szóval összegezve: a turbós nyomatékosabb, nagyobb tartományban élvezhető, könnyebben tuningolható, viszont hogy többet eszik-e a nyomatékszegény VVTL-i mocitól, az kérdéses. Szerintem többet. Mert 6000 elett autókázva egy VVTL-i-vel sima 1.8asként megy a gép, csak után jön ki ez erő belőle. Míg egy turbós már kajál 3000nél. Bár hozzá teszem, valszeg a Corolla is jól mehet egy sima 1.6os 100LE után azzal a Celica mocival.
Sajnos kipróbálni nem nagyon tudom őket.
2.8VR6
#23
2005. február 25. 10:13
Optimista ?? Nem az !! Az én gépem is annyit eszik, amennyit kap !! Ha meg tudnám állni, hogy ne nyomjam állandóan, akkor megállna 10-12Literben !! De ez eddig egyszer sikerült, akkor is csak azért, mert tiszta jég volt az út !! Az ismerőseim is állandóan rácsodálkoznak amikor azt mondom, hogy 22Liter lett a fogy, de hát mi a szartól menne??? Levegőtől ???Sokan szépítgetik a fogyasztási adatokat, de minek??? Ez egy erős autó, ami sokat eszik !!De csak ha nyomom neki ! De ha nem nyomom, akkor minek építettem ilyen rettenetet ??Biciklizhetnék is !
GTAti
#22
2005. február 25. 10:12
GTAti
#21
2005. február 25. 10:11
Még az is tök korrekt!

Vegyél inkább vmi turbós japánt! Eclipse turbó?!
tommy
#20
2005. február 25. 10:10
Irigykedsz rá mi! A tiéd fogyasztana annyit! Nekem 90km/h 4l, bár ez nem vág ide!
garda kart
#19
2005. február 25. 10:09
Üdv csapat!
A családba van egy 1.8t leon.Városi fogyasztása 11-12 liter.Országúti 120-130-as tempónál 9-9.5 liter.Ördög a vas!De egy biztos, Carlosrcng-ek igaza van ki kell próbálni mindegyiket!Csak valós érzések alapján lehet reális döntést hozni!!!
2.8VR6
#18
2005. február 25. 10:08
Így van !!! A 7liter az 90KM/h, semmi gáznyomkodás, semmi kaszkadőrködés !! Ez egy finom használatra vonatkozó adat !! Vegyesen használva 10-12L !!
2.8VR6
#17
2005. február 25. 10:06
A jól megépített turbósról beszélek, ami nem pazarol (mint mondjuk az enyém ) hanem annyi benzint kap mindíg, és mindenhol, ami megfelelő !! A Subarus (user: 2.5STi ) cimborámnak volt egy 150Le-s négyes 1.8T-ja, ami padon mérve nyalta a 300Le-t, egész nap ordított, akkor sem tudott megetetni többet, mint 15L !! Pedig ez az ember elég beteg
JiM
#16
2005. február 25. 10:04
Corolla TS 3.9-4m-tól, Leon 1.8T 3.5m-tól. Ezek 2002-2003-as verdák.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
30 31 32 33 34 35 36
Összesen 715 találat 36 oldalon