változó szelepvezérlés vs turbós moci...
aktuális téma

...Toyota Corolla 1.8 TS vs Seat Leon 1.8T Sport Sziasztok! Nem esetleges háború és összeugrasztás a célom, kérdéseim lennének, ha tudtok írjatok le érveket, ellenérveket. Szóval pillanatnyilag ez a két kiszemeltem. Kérdés az, miben másabb, jobb, rosszabb, egyáltalán összevethető-e egy 192LE változó szelepvezérlésű motor egy 180LE turbóssal? Melyik rugalmasabb motor, milyenek a fogyasztási arányok, városba esetleg melyik ajánlatosabb, ... és ilyen hansonlók érdekelnének. Ha tudtok, írjatok! Köszönöm!
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Ezt akartam én is mondani!

Settenkedő... 

el tudom képzelni...




el tudom képzelni...


Ez igaz ! De ez az első indításnál kiderűl ! Mert ha elmelegítette a turbót, akkor kilágyul a tömítő labirintgyűrű, és indítás után már pöffenti is a kéket !
Ilyen persze csak elvi síkon létezik, Te sose tennél ilyet! 







Igen 22 !!! Ez 2900ccm, két turbóval !! Mennyit enne? Mitől menne??

Én is a turbósra szavazok. Elvonatkoztatva a konkrét tipusoktól. A Leon amúgy nagyobb is mint a Corolla, vagyis mint autó használhatóbb ha esetleg nem egymagad utazol.
A Corolla pont a pörgős motorja miatt kevésbé jön be. Nem azért mert nem szeretem a pörgős motorokat, hanem azért mert bármely kis lökető pörgős motor kompromisszum. Ha dinamikusan akarsz haladni velük illik 6000 fölött tartani a fordulatot. Ilyenkor hangosak és sokat zabálnak. Ha meg alatta használod, akkor semmivel sem mennek jobban mint egy bármely más hasonló löketű autó. Ezzel szemben a Turbós moci már viszonylag alacsony fordulatról húz mint a barom, a nagy nyomaték miatt nagyon rugalmas, és mivel nem kell szétpörgetni, nem is fogyaszt feltétlenül többet, hiszen kis fordulaton magas fokozatban könnyedén megy.
Ami a turbó hátránya az az esetleges plussz hibaforrás, ami a turbót jellemezheti. Egy egy hajtósabb mutatvány után illik visszahűteni, ha ez nem történik meg akkor a turbó hamar kiköpi a lelkét. Emiatt főleg használtamn kicsit lutri lehet, mert nem tudhatjuk az előző gazdája miként tartotta be ezeket a játékszabályokat.



A Corolla pont a pörgős motorja miatt kevésbé jön be. Nem azért mert nem szeretem a pörgős motorokat, hanem azért mert bármely kis lökető pörgős motor kompromisszum. Ha dinamikusan akarsz haladni velük illik 6000 fölött tartani a fordulatot. Ilyenkor hangosak és sokat zabálnak. Ha meg alatta használod, akkor semmivel sem mennek jobban mint egy bármely más hasonló löketű autó. Ezzel szemben a Turbós moci már viszonylag alacsony fordulatról húz mint a barom, a nagy nyomaték miatt nagyon rugalmas, és mivel nem kell szétpörgetni, nem is fogyaszt feltétlenül többet, hiszen kis fordulaton magas fokozatban könnyedén megy.
Ami a turbó hátránya az az esetleges plussz hibaforrás, ami a turbót jellemezheti. Egy egy hajtósabb mutatvány után illik visszahűteni, ha ez nem történik meg akkor a turbó hamar kiköpi a lelkét. Emiatt főleg használtamn kicsit lutri lehet, mert nem tudhatjuk az előző gazdája miként tartotta be ezeket a játékszabályokat.




Tudod hogy én mindíg óvatos vagyok !!

Ez nem igaz !!!
Ez egy kis fogyasztású városi settenkedő !!
Amúgy meg attól függ, hányadik sebességben megyek 90-et !! Ha kettesben ordít, akár 30litert is benyal !




Amúgy meg attól függ, hányadik sebességben megyek 90-et !! Ha kettesben ordít, akár 30litert is benyal !

Igen a kerékpározás jót tenne neked!!!
Kevésbé rettegnének a Győriek!


Kevésbé rettegnének a Győriek!

Én is szoktam neki küldeni, már amennyire lehet, néha el is csodálkozom a 7-8 literen! Persze én csak 75Le-öt nyagatok!





Ez a 10-12re még azt mondom ok, hiszen valamit valamiért, én a 15-16tól ijedtem meg!
Szóval összegezve: a turbós nyomatékosabb, nagyobb tartományban élvezhető, könnyebben tuningolható, viszont hogy többet eszik-e a nyomatékszegény VVTL-i mocitól, az kérdéses. Szerintem többet. Mert 6000 elett autókázva egy VVTL-i-vel sima 1.8asként megy a gép, csak után jön ki ez erő belőle. Míg egy turbós már kajál 3000nél. Bár hozzá teszem, valszeg a Corolla is jól mehet egy sima 1.6os 100LE után azzal a Celica mocival.
Sajnos kipróbálni nem nagyon tudom őket.

Szóval összegezve: a turbós nyomatékosabb, nagyobb tartományban élvezhető, könnyebben tuningolható, viszont hogy többet eszik-e a nyomatékszegény VVTL-i mocitól, az kérdéses. Szerintem többet. Mert 6000 elett autókázva egy VVTL-i-vel sima 1.8asként megy a gép, csak után jön ki ez erő belőle. Míg egy turbós már kajál 3000nél. Bár hozzá teszem, valszeg a Corolla is jól mehet egy sima 1.6os 100LE után azzal a Celica mocival.

Sajnos kipróbálni nem nagyon tudom őket.

Optimista ?? Nem az !! Az én gépem is annyit eszik, amennyit kap !! Ha meg tudnám állni, hogy ne nyomjam állandóan, akkor megállna 10-12Literben !! De ez eddig egyszer sikerült, akkor is csak azért, mert tiszta jég volt az út !! Az ismerőseim is állandóan rácsodálkoznak amikor azt mondom, hogy 22Liter lett a fogy, de hát mi a szartól menne??? Levegőtől ???
Sokan szépítgetik a fogyasztási adatokat, de minek??? Ez egy erős autó, ami sokat eszik !!De csak ha nyomom neki ! De ha nem nyomom, akkor minek építettem ilyen rettenetet ??Biciklizhetnék is !




VR6: 90nél kb 15 lityó! 



Még az is tök korrekt!
Vegyél inkább vmi turbós japánt! Eclipse turbó?!


Vegyél inkább vmi turbós japánt! Eclipse turbó?!


Irigykedsz rá mi!
A tiéd fogyasztana annyit! Nekem 90km/h 4l, bár ez nem vág ide!


Üdv csapat!
A családba van egy 1.8t leon.Városi fogyasztása 11-12 liter.Országúti 120-130-as tempónál 9-9.5 liter.Ördög a vas!De egy biztos, Carlosrcng-ek igaza van ki kell próbálni mindegyiket!Csak valós érzések alapján lehet reális döntést hozni!!!
A családba van egy 1.8t leon.Városi fogyasztása 11-12 liter.Országúti 120-130-as tempónál 9-9.5 liter.Ördög a vas!De egy biztos, Carlosrcng-ek igaza van ki kell próbálni mindegyiket!Csak valós érzések alapján lehet reális döntést hozni!!!

Így van !!! A 7liter az 90KM/h, semmi gáznyomkodás, semmi kaszkadőrködés !! Ez egy finom használatra vonatkozó adat !! Vegyesen használva 10-12L !!
A jól megépített turbósról beszélek, ami nem pazarol (mint mondjuk az enyém ) hanem annyi benzint kap mindíg, és mindenhol, ami megfelelő !! A Subarus (user: 2.5STi ) cimborámnak volt egy 150Le-s négyes 1.8T-ja, ami padon mérve nyalta a 300Le-t, egész nap ordított, akkor sem tudott megetetni többet, mint 15L !! Pedig ez az ember elég beteg

Corolla TS 3.9-4m-tól, Leon 1.8T 3.5m-tól. Ezek 2002-2003-as verdák.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!