Autós elektrokémiai korrózióvédelem

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
Autós elektrokémiai korrózióvédelem

Üdv! Arra lennék kíváncsi: ki mit hallott/tapasztalt az ilyen elven működő berendezésekkel kapcsolatban? Érnek-e egyáltalán valamit, honnan, és mennyiért lehetne ilyet beszerezni, illetve, hogy egyáltalán alkalmazhatók-e porlasztósoknál bonyolultabb elektronikájú autókon anélkül, hogy megmarhítaná a motorvezérlőt? Szerintem érdekes téma, várom a tippeket, észrevételeket Itt egy kis kapcsolódó

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
OpEL_FaN#1
#11
2009. április 01. 20:05
OpEL_FaN#1
#10
2009. április 01. 20:04
erről jut eszembe: pont a napokban olvastam valahol egy műszakicikkeket gyártó cég tiszta-haszon elemzését... a teljes éves hasznuknak jóval több mint a felét szerzik szervizelésből..
megyarul többet nyernek azon ha szarrámegy amit eladtak, mint maga az eladás lehet az autógyárak is ilyen megfontolásból szarnak a hidegindítási kopás csökkentésére, meg örökéletű korrózióvédelemre, meg ilyenekre
Pöle Peta
#9
2009. április 01. 18:59
Az autógyárak egy részének igenis célja, hogy hosszabb ideig legyenek használhatók a járművek...
Egy ma gyártott autó 10 év múlva még ugyanúgy autó lesz, ahogyan ma is autó egy 10 éve gyártott jármű... Csak már költeni kell rá...
Pöle Peta
#8
2009. április 01. 18:59
Az autógyárak egy részének igenis célja, hogy hosszabb ideig legyenek használhatók a járművek...
Egy ma gyártott autó 10 év múlva még ugyanúgy autó lesz, ahogyan ma is autó egy 10 éve gyártott jármű... Csak már költeni kell rá...
OpEL_FaN#1
#7
2009. április 01. 17:45
Nem érdekük.. Tömegtermelés + max 10évente cserélj újabbra.. sajnos ez az érdekük.. Egyik tanárom anno szabadalmaztatott egy elő-olajnyomás generáló készüléket.. annyit csinált, hogy relékkel szabályzott szelepeket át, egy olajszűrő méretű tartályban a motor járatása közben eltárolja az olajnyomást.. indítás előtt, meg beengedi ezt a nyomást az olajzókörbe.. ennyi.. egy egyszerű (de nagyszerű) tanár képes volt összedobni egy -a motor életét jelentősen meghosszabbító - szerkezetet.. most épp leendő partnert keres a sorozatgyártásához.. na, de érted, ennyi erővel autógyárak is alkalmazhatnák akár pont ezt a technikát.. de miért érné meg nekik?
Pöle Peta
#6
2009. március 31. 23:39
Jól elvagy magadban...
Ha lenne értelme, akkor már alkalmaznák az autógyárak
OpEL_FaN#1
#5
2009. március 31. 23:35
"Katódos védelem:
a fémionok kilépését "védőáram" akadályozz meg---"
OpEL_FaN#1
#4
2009. március 31. 21:42
"KATÓDIKUS VÉDELEM ALKALMAZÁSA

Ezen eljárás keretében egy aktívabb fémet csatlakoztatnak elektromosan a védendő fémhez. Például cinket vagy magnéziumot alkalmaznak anódként acélnak tengeri környezetben való védelmére.

A katódikus védelem elérhető egyenáram rákapcsolásával is egy viszonylag inert anód alkalmazásával. Elektrolitra természetesen szükség van. Ezt a módszert széles körben alkalmazzák vízalatti csővezetékek, tengeri berendezések, valamint víztartályok védelmére. Ugyanakkor az elektromos áram fogyasztása költséggel jár, ami gátat szab ezen módszer alkalmazásának, továbbá ez a módszer nem alkalmazható ott, ahol sok vegyi anyag van, vagy ahol nincs jelen elektrolit.
"
OpEL_FaN#1
#3
2009. március 31. 21:38
OpEL_FaN#1
#1
2009. március 31. 21:30
Üdv! Arra lennék kíváncsi: ki mit hallott/tapasztalt az ilyen elven működő berendezésekkel kapcsolatban? Érnek-e egyáltalán valamit, honnan, és mennyiért lehetne ilyet beszerezni, illetve, hogy egyáltalán alkalmazhatók-e porlasztósoknál bonyolultabb elektronikájú autókon anélkül, hogy megmarhítaná a motorvezérlőt? Szerintem érdekes téma, várom a tippeket, észrevételeket Itt egy kis kapcsolódó
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!