motorcseréhez szükséges engedélyek

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
motorcseréhez szükséges engedélyek

D16A6os motorom ugyanilyenre cserélném, milyen engedélyek szükségesek a hivatalos cseréhez? a topicot egyik barátom kérésére nyitottam, még mielött nekem esnétek hogy nem is ilyen motorom van

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
PETIgolf
#176
2008. június 22. 20:00
1,9td böl 1,9tdit hogy lehet?köszi
BollaFeri
#175
2008. június 22. 19:57
Valaki nem tudja, mi kell ahhoz pontosan, hogy egy 1.4 1.6 legyen? Az ugye mind1, hogy turbo-s is..
actionmen
#174
2008. június 22. 19:54
Nos igazából szakmámba vág a dolog....
Eredetiségvizsgáló i.ü.szakértő az egyik szakmám és jelenkeg is ebben dolgozom.
Az NKH álláspontja szerint átalakítás ill. karosszéria és motorcsere nincs!
CSAK! Gyártmányon és típuson belüli morcsere engedéjezett! Tehát ugyan azzal a típuskóddal ellátott motort lehet beletenni az adott jáműbe amivel gyárilag szerelték!
Az eljárás a következő: Az a jármű amelyből a motor származik ki kell legyen vonva végleg a forgalomból és rendelkeznie kell a csonkolt forgalmi engedélyével, és az alkatrész adás-vételi szerződésével.
Egyéb esetben ha új motor akkor számla, kintről behozott motor kivont forgalmi, számla - adásvételi, "vámpapírok", szakműhely nyilatkozat a beszerelésről!
Beépítés után hatósági műszakivizsgáztatás, eredetiségvizsgálat, ományokba bejegyzés.
Cirka 100 e a történet.
Egyszerübb ha a motorazonosítót tartalmazó blokk marad ée az összes többit cserélitek!
De ha a jármü okmányaiban csak a motorazonosító típuskód szerepel akkor egyszerübb a helyzet.....
Bobi Robi
#173
2008. június 22. 19:40
Ez egy olyan dolog, amit anno az akkori okos emberek kitaláltak, és szabályzatba foglalták... Tény hogy kb annyit ér mint halottnak a beöntés, de ez soha nem volt szempont náluk.
Ez a 10 %-os dolog megvolt régen is, csak szerencsére a kutya nem foglalkozott vele. Most sajna elkezdték az ilyen szöveggel történő kifogásolásokat, amiket említettem is, hogy pl típusidegen motor sem kerülhet beépítésre. De ha valaki ilyenre szánja el magát, akkor előtte úgy is érdeklődik a területileg illetékes KF-nél, ahol esetleg utána lehet kérdezni szóban, hogy van-e valéami akadálya ennek a dolognak. De sajnos az is tény, hogy semmi érdekük nem füződik egy-egy átalakításhoz, így előszeretettel intenek be.
Ez a "max egy 10-es a vizsgán" dolog még müködik egy ideig biztosan. Én sem ettőla részétől tartottam, hanem a buzgó rendőröktől, meg az utszéli KPM-es, KF-es ellenőrzésektől.
winy
#172
2008. június 22. 08:58
sziasztok.tudom,hogy nem annyira ide való.azt nem tudjtok véletlenül,hogy a spoilerezéshez milyen engedélyek kellenek?lökhárítók ,de inkább a kiszélesített üvegszál sárvédő érdekelne.
zolacka
#171
2008. június 22. 08:49
Sziasztok!

Én nem tudom ,hogyan működik a hivatalos eljárás,de ha tényleg igaz,hogy max 10% tejesítménynövekedés lehett akkor semmi érteleme az egésznek.
Kb 10% ha ki chippelik (persze ha lehet)vagy raksz rá egy rendszert! Azt meg senki nem veszi észre max egy 10-es a vizsgán 2 évente! Olcsóbb kevesebb utánajárás és idegesség!
Bobi Robi
#170
2008. június 22. 08:20
Hello. Szia!
Milliók csak akkor szükségesek, ha kellően "beteg" vagy a dologhoz, és teljes felújításba kezdesz. A papírok, ha megadják, elvileg kijönnek 100.000.- alatt. Attól függ mennyit kér a tervező mérnök egy komplett átalakítási tervért.
Egyik cimborámtól nem kértek csak 25.000.-et, másiktól bőven 60.000.- felett.
Amikor én beadtam anno az átalakítási kérelmet, nekem kb 10.500.-12.000.- között volt valahol (sajnos nem emlékszem már pontosan rá - de ez az a dokumentum, kérelem amibe érdemes egy kalap alatt beleírni minden olyan dolgot, ami az eredetitől eltérő, s így nem kell külön-külön tizenezreket fizetni érte. Nekem ebben voltak a Sparco kagylóülések, a 4 pontos Sparco övek, a Sparco kormány, a típustól eltérő 903 ccm-es motor, a nagyobb, szélesebb felnik és gumik, 175/50-es gumik 13-as felniken. Így a rend éber őrei nem nagyon tudnak belekötni az átalakításokba, és nem kell mindíg visszalakítani a vizsgára az autót) Szóval az átalakítási kérelembe érdemes mindent beleírni, amin változtatni szeretnél. Egy tervező mérnök (azt hiszem talán okleveles autógépész-technikus tervező mérnök szükséges hozzá pontosan) változó, hogy mit kér egy ilyen munkáért, de érdemes olyan embert keresni, aki látott, vagy hallott már hasonlót. Én nagyon sok mindent magamnak gyüjtöttem össze ciboráktól, barátoktól, lengyelektől, és szedtem egy csokorba (jó formán "tervbe") és tettem le a terező asztalára. Így sok mindent nem neki kellett kitalálnia, megoldania, én meg nem unatkoztam addig sem, meg volt némi rálátásom a későbbi dolgokra.
A beadást követően emlékeim szerint 60 napon belül kell választ adniuk, hogy engedélyezik-e vagy sem az átalakítást, s ha ez megvan, akkor 1 év áll rendelkezésedre az átalakítást illetően, amikor is soron kívüli műszaki vizsgára kell vinned az átalakított autót a területileg illetékes Közlekedési Felügyeletre, ahol az engedélyt kiadták. Legalább is nekem ez volt feltüntetve a határozaton.
Itt megcsodálják az autót, az átalakításokat, és többen megkérdezik tőled, hogy "hogy lehet valaki ennyire beteg?", "mennyibe került ez az egész?", "párkapcsolatod rendben megmaradt-e?", stb. érdekes kérdésekkel bombáznak.
Itt kell fizetned egy vizsgálati díjat, valamint eg soron kívüli bevizsgálási díjat amik összesen 20.000.- alatt megálltak emlékeim szerint. Majd fizetni az új törzskönyvért, és az új forgalmiért amibe ha szerencséd van bejegyeznek mindent. Ezt feltétlenül érdemes inkább 6-szor megnézni a helyszínen.
És elvileg itt a dolgok végére is értél.
Gyakorlatilag egy autóépítés szerintem soha nem ér el olyan stádiumba, hogy kimondja a tulaj: "befejeztem...". Sokkal inkább csak abba a stádiumba, hogy "nincs több ötletem", vagy "elfogyott a pénzem pillanatnyilag"...
Nekem hogy így nézzen ki az autóm, ahogyan hozzávetőlegesen 1,6-1,8 miskát kellett költenem, de koránt sincs vége a dolgoknak. Persze eközben mindent kicsréltünk rajta a tető kivételével, s mindent Lengyel honból hoztam hozzá. Egy -egy út kb 1000-1200 km volt, s összesen 5-ször jártam meg ezidő alatt, mire sikerült minden megvennem hozzá. Ott vannak az egyedi elképzelések, amiket szerettem volna megvalósítani a kasznin, ott van a motor amit érdemes felújítani A-tól Z-ig beszerelés előtt, szóval van mire költeni ha az ember egy ilyen átfogó dologra adja a fejét. S ettől még sokak szemében a lámpánál állva "ez akkor is csak egy kispolski, Nyomjuk le!!!" típusú autó marad. Ezek az emberek szarba sem nézik a munkádat, azt hogy mennyibe is került neked mindez pénz, idő, munka, idegi állapot tekintetében, és basznak neked pl elsőbséget adni, vagy időben megállni mögötted, esetleg később indulni mögötted, mint ahogyan te elindulnál a lámpánál állva... Az már csak hab a tortán, hogy a biztosítónak ezekután bizonygathatod, hogy egy ilyen, hasonló autó hiába X éves és hiba 50.000.- a piaci értéke, neked némileg többe került midez, s nem vagy hajlandó saját zsebből újrakezdeni az egészet, stb.
De ebbe most nem megyek bele, mert enm erről szólt egyenlőr e téma, csak elragaodott a téma.
Szóval kb ezekre, és ennyire kell számítani a dolgok kapcsán. De nekünk pl már előszeretettel hangoztatták a KF-nél, hogy típus idegen motorral nem szerelhető a gépjármű, csak olyannal, amivel valaha is lejött a gyártósorról, és forgalomba került. Elvileg van ilyen meghatározás az átalakítást illetően, amit eddig a kutya nem nézett. Mint ahogyan benne van az is, hogy egy átalakítás során emlékeim szerint 10%-os teljesítmény növekedés az engedélyezett... (így a mienk is csak ennyivel növekedett - az igaz hogy az 1,4-es Astrát még megtudjuk vele fogni, de erről majd egy másik történet keretein belül.)
Remélem nem fárasztottam senkit, és tudtam valamelyest segíteni. Ha kérdés van ennek kapcsán még, akkor igyekszem segíteni ha tudok, és van rá igény.
MihiG60
#169
2008. június 22. 07:31
Én voltam bennt az okmányirodában kb 3 hónapja és akkor kérdeztem ezt az 1,6 ből 1.6Td-t... a JP motorkod helyett a JR-et tudod csak hivatalossan....ami kb 20-25 ezer lesz....(remélem jól emléxem hogy JR) ...a motorról kell a származási papir és a forgalmi fénymásolata...ha más tipust szeretnél akkor egyedi átalakításuvá válik a dolog ahol a költségek állítolag milliónál kezdődnek....
oka
#168
2008. június 22. 01:34
hi mindenki! ilyet itthon már szinte kérdezni is félek (éljenek a papírok...) de : ha 1 motor motorját akarom 1 autóba tenni, vmi csoda folytán lehet az ilyent engedélyeztetni? kösz vkinek a választ...
csonti_vw
#167
2008. január 29. 18:16
Akkor ha lesz is motorcsere, nem lesz lepapírozva és kész
Tom Camaro
#166
2008. január 29. 15:27
Én durván másfél évet szívtam ezzel a dologgal,mert a motor kintről érkezett,motorszám nélkül,stbstb..A lényeg hogy nekem az opelnél kellett bevizsgáltatni a motort,hogy tényleg Chevrolet gyártmány-e.Az volt.Ezen még rágódtak 1 fél évig,aztán amikor másodszorra akarták visszahívni,mondtam hogy nem érdekes már a dolog.Elvittem,leműszakiztattam máshol(úgyis annyira vágják a kinti típusokat/motorokat..) és kész.Magyarország.
Gismoo
#165
2008. január 29. 15:25
és arról ki mit tud költségileg és papírilag, hogy mondjuk egy behozott papírhiányos autóból a jó motort be lehet-e hivatalosan tenni 1 itthon forgalomban lévő gépállatba? de úgy hogy a motor hengerűrtartalma is különbözik.
???
glo
#163
2008. január 29. 14:44
Az átalakítás (tuning) már csak egyedi eljárás keretében engedélyeztethetö, ami úgy kezdödik, hogy részletes mérnöki terv, dokumentációval az autó megváltoztatásáról. Majd ha megadják az elvi engedélyt, elkezdheted a tuningot, amelyet részletesen dokumentálsz, és amikor elkészül a mü, akkor majd ök jóváhagyják, ha akarják (hozzáértésük sokszor a leveli békáéval egyezik meg, de a pecsét mégis az ö kezükben van sajnos). Kb. milliós extra költség, csak magán a tényleges építési költségen kívül.
BollaFeri
#161
2008. január 29. 14:33
de menj be ocsmányirodába, és kérdezd meg. vagy kpm
BollaFeri
#160
2008. január 29. 14:33
ugy rémlik, h 11ezer az átiratás. kjategorian belüli, 1.6-osok, és diesel.
csonti_vw
#159
2008. január 29. 14:23
Semmi normális ötlet?
hobizoli
#158
2008. január 29. 14:08
csonti_vw
#157
2008. január 29. 14:01
És milyen költségekkel járna?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Összesen 476 találat 24 oldalon