opel corsa rángat+benzinszintmérő hiba

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
opel corsa rángat+benzinszintmérő hiba

Sziasztok!Kéne egy kis help! Nem tom mi lelte a gépet,de egyre sűrűbben rángat!Nem-nem a benzin van fogyóban!Cseréltem gyertyát is hátha az a bibi,de semmi változás!(Most NGK van benne)+benzinszintmérő fura dolgokra képes,ha telelököm sem megy a mutatója 3/4 nél följebb!Az óra ment tönkre vagy a tank körül keresgéljem a hiba okát??A segítséget előre is köszike!!

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2
KACSA0320
#35
2007. június 25. 10:10
Ezt sikerült találni!Remélem másnak is segít!
KACSA0320
#34
2007. június 25. 10:09
Na akkor ahogy ígértem, megosztom veletek eddigi tapasztalatom AGR (más nyelv szerint EGR) szelep ügyben. Az autó egy X16XEL 96-os F Astra, ami eredetileg családautónak indult, de végülis versenyautó lett belőle.

1. Miután megvettem 70e km-rel az autót 4 éve, nem sokkal utána jelentkezett a műszerfal sárgába borulása. Én sem ismertem még akkoriban ezt az AGR problémát, így mindjárt vittem Tech2-re. Az egyértelműen kiírta (az én vezérlőm olyan verzió, hogy csak a következő gyújtásráadásig őrzi meg az AGR hibakódot, de hallottam már olyanról is, ami utána is megőrizte) hogy ezzel a szeleppel volt a gond, de mivel azt mondták hogy nem kell vele törődni, mentem tovább...


2. Pár ezer km megtétele után azonban a műszerfal megint sárgába borult, és az autó meg is állt, nem lehetett elindítani (ráadásul pont egy puszta közepén). Ekkor végignéztem a szelepvezérlést és a szenzorokat, és miután mindent rendben találtam, próbáltam kis hűlés után újraindítani, ami végül sikerült is. Azonban itt már az első utam a szerelő volt, aki kivette és jól megpucolta, kiáztatta a szelepet. Ezek után ment is az autó vagy 10e km-t sárgulás nélkül...


3. Az említett km megtétele után azonban kezdődött előlről a dolog, már meg sem ijedtem. Ekkor kezdett kicsit idegesíteni, úgyhogy jobban utánajártam a témának. Ekkoriban ismertem meg a mostani szerelőmet, akivel együtt építettük át versenyautónak az autót a későbbiekben. Ő rögtön szóvá is tette, hogy jó lenne lezárni, mert nincs haszna, sőt, inkább negatívuma ennek a szelepnek (csakis az ECOTEC felirat miatt kell, kissé csökkenti a károsanyag-kibocsájtást).


4. De mivel akkoriban még szigorúan családi autónak volt használva, inkább megragadtam egy lehetőséget, és vettem egy bontott 40E km-es szelepet (ismerőstől, garantáltan annyi volt benne). Ezt kipucoltuk és beraktuk. Ezzel ment is az autó sárgulás nélkül újabb 20e km-t. Aztán kezdődött ismét előlről. Már rutinosan kezeltem a dolgot, immunis lettem a sárga lámpára...


5. Ekkortájt már megtörténtek az első kezdetleges átalakítások az autón, kezdte felvenni a sportos jelleget. Ezzel együtt újra felmerült a szelep lezárásának gondolata. Miután ennyit küzdöttem a témán, nem sokat gondolkodtam rajta, ráadtam a fejem, lezártuk. Eredmény: Azóta mentem vele 50e km-t, nem volt gond a szeleppel. A motor karakterisztikája alsó tartományban teljesen megváltozott, jobb lett. Eltűntek a kicsi rángatások, egyenletesebb a járása, dinamikusabb.
Mellesleg a lezárás után lett csinálva a műszaki és a zöldkártya, és simán átment a szelep nélkül. Pedig akkor már 130e km körül volt a motorban. A fogyasztás nem lett nagyobb.


Összegzésül: Ezekkel a tapasztalatokkal mégegyszer nem járnám végig ugyanezt az utat, hanem a gyári szelep első megakadásának megtörténte után lezárnám, nem várnám meg amíg a halálba kopik, mert úgy már a lezárás sem fogja megoldani a hibát, másikat kell venni bele.
Sőt, a szerelőm nem egy vadi új autón végezte el ezt a műveletet.


Végezetül kis technikai háttér:


A hiba leginkább az X-es motoroknál jelentkezik hamar, a Z-s motoroknál tapasztalatom szerint nagyságrendekkel később.


A hiba oka: A koromtól a szelep szára folyamatosan kopik. Egy idő után ez a kopás olyan mértékű lesz, hogy szelep szára könnyen megszorul a vezetőben.


A hiba tünete: kigyullad a check engine sárga lámpa, és attól függően hogy a szelep hol és mennyire akadt meg, a következő dolog tapasztalható:
- Ha zárt állapotban, akkor ugyanúgy megy tovább az autó, esetenként hamar el is alszik a sárga lámpa.
- Ha nyitott állapotban, akkor a nyitottság mértékétől függően rángatni kezd az autó, elmegy az alapjárat, illetve teljesen meg is áll.


Hiba tüneti kezelése egy pusztán, ha megállt az autó: Hagyjuk kicsit kihűlni a motort, meg is lehet kocogtatni a szelepet kicsit.


Hiba tüneti kezelése pár ezer kilóméter távlatára: Ki kell szedni a szelepet és kimosni, kitisztítani.


Hiba kezelése jópár tízezer km távlatára: le kell zárni a szelepet. Ha már halálba kopott a szelep, akkor ez sem segít sajnos...


AGR szelep helye X16XEL motornál (általában a 16v motoroknál): Szemből nézve a motor jobb felső sarkában hátul, kicsit a szívósor szintje alatt. Egy kb. 5-6 cm átmérőjű hengeres tárgy, ami két torx csavarral van rögzítve, 5 pólusú csatlakozó megy rá.


AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni.(Opel fórum)
Titto
#33
2007. június 21. 18:14
légtömegmérő tönkremeneteléhez nincs szükség direktszűrőre...xsara1ben is meghalt kb 5 éve, 30 volt a csere. az sokszor le is állt, néha kereszteződés közepén
4g15
#30
2007. június 21. 17:46
Nekem megtorpant az autóm 3-5 ezer fordulat között,elosztó fedél,és rotor csere lett a vége.
De lehet,hogy neked ezek nincsenek is.
Zolman
#29
2007. június 21. 17:43
bontsd el és vegyél audit
Korzáspeti
#28
2007. június 21. 17:42
Kérdezd vanyek_-et, ő majd segít!
KACSA0320
#27
2007. június 21. 11:55
Köszike mindenkinek a szakvéleményét!
Ha bárki ezzel kapcsolatban tud még valami okosat írjon!Köszi még 1x!!!
Wadmalac
#26
2007. június 21. 11:07
A Bosch alaktrészeket elég rendeltetésszerűen használni hogy gallyramenjenek.
Wadmalac
#25
2007. június 21. 11:06
Ha nem a torlólapos hanem a fűtőszálas légmennyiségmérő van benne, akkor kinyírhatta. Ha elkoszolódik a fűtőszál, túlmelegedhet és megszakad. De akkor lenne hibakód. Simán megdögölhetett magától is. De egy tisztítási próbálkozást megér a dolog, hátha helyrebillen. A torlólapost lehet tisztítani karburátortisztító spray-vel, a fűtőszálast csak levegővel. De nem 8 bar-on, mert szétcsapja.
Gáspár
#24
2007. június 21. 10:56
sztem gallyragvágta a direktszűrő
Gáspár
#23
2007. június 21. 10:55
tutti hogy légtömegmérő
AntZ
#22
2007. június 21. 10:52
A légtömegmennyiség mérőre szavazok! Nekem is hasonló dolgokat művelt a Pug! Nálam ez volt a baj! Kicseréltem azóta megszünt!
ViperXXL
#21
2007. június 21. 10:51
nekem azt mondták hogy nem (opel szervizes ismerősöm), de van aki azt mondja hogy igen mert jobban koszosodik tölle a mérő
KACSA0320
#20
2007. június 21. 10:46
Szerintetek lehet a sportlégszűrő az oka???
Wadmalac
#19
2007. június 21. 10:43
Akkor a légmennyiségmérő a leggyanúsabb. Esetleg fordulatszám jeladó.
KACSA0320
#18
2007. június 21. 10:35
Gyertya csere megvolt!
KACSA0320
#17
2007. június 21. 10:35
Hibakód nincs!
KACSA0320
#16
2007. június 21. 10:34
Pontosítanék még,hogy mikor és hogy jelentkezik a rángatás!Szinte mindig akkor jön elő amikor kicsit van lenyomva a gázpedál,ha elkezd rángatni rátaposok a gázra utána semmi baja 60-ig mert ott már nem nyomhatom tovább(városban)gázpedál le fel ez megy!De érdekes,hogy nem mindig!Február óta van nálam az autó azóta nem cseréltem benzinszűrőt!(Csak kis gázadásnál jelentkezik a problem!)
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2
Összesen 35 találat 2 oldalon