No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
10 11 12 13 14 15 16 17 18
ateex
#68
2006. február 11. 19:25
Fábry Sándor mondjon le
Elmör
#66
2006. február 11. 19:25
Szóval nem akadályozom, csak bosszantja gondolom
Elmör
#65
2006. február 11. 19:24
Na ez igaz, sőt van hogy nem is indexel!!!
Én meg úgy szoktam nyomatni, hogy bár látom indexel, kiúgrok, viszont a kocsi gyorsul!
Cox
#64
2006. február 11. 19:24
ez az ezért nem kell utánozni azokat akit már tudják használni az ilyen találmányokat persze tisztelet a kivételnek de annyi a hétvégi autós
///AMG
#62
2006. február 11. 19:23
mrob
#61
2006. február 11. 19:23
pontosan.nem kell félned, nincs a lábad a féken állandóan hogy ha rendőr van akkor fékezz, és akkor még beléd is mehet az aki veled együtt halad most 1600-al.
Elmör
#60
2006. február 11. 19:22
még hogy lassabban, én közúton sem tudok 90-nel menni, minimum 100-al
honda111
#59
2006. február 11. 19:22
az élet 200 felett kezdődik!
Cox
#58
2006. február 11. 19:22
pedig már jó pár eurót belehetne hajtani
Zolman
#57
2006. február 11. 19:21
igen az általában rendszeres hogy mint a hülye index kib*asz (jobbesetbe) és megy.... az hogy 130al beérkezek a 100as tempója mögé mert ő előz... az levan sz**a ... de ez jellemző országúton is mikor 2-3-4-5 autó összeálll aztán a majom középen kinézi hogy ő most előz, index balra kivág.... közben már fél orra mellete van a kocsimnak.... múltkor előzök egy mergát meg egy ifát és pont a merga melett álllok hajszál pontosan erre aza p*cs elkezdi rámhúzni a kormányt... énmeg duda+szívbaj...
Elmör
#56
2006. február 11. 19:21
Na az kellene itthon is, mert amikor bemegy szuttyogni a belsőbe 90-nel, akkor tudnám lelökni az útról
Elmör
#54
2006. február 11. 19:20
Akkor legalább nem kellene félni, hogy bemérnek
SZIG
#53
2006. február 11. 19:20
Pro7en volt egy műsor az autópályarendőrségről...a bal sávon a forgalmat indokolatlanul feltartókat 40 Eurora büntették Itthon ilyet soha nem látni
Cox
#52
2006. február 11. 19:20
na ez is igaz hogy még így se tudják sokan használni nem még ha még jobban felgyorsul
[NvH]
#51
2006. február 11. 19:20
Má olyat is kitaláltak,hogy legyen kisebb az autópályán a sebesség,hogy kevesebbet fogyasszanak az autók,és kisebb legyen a károsanyag kibocsátása az autónak...
gsi 16v
#50
2006. február 11. 19:19
mrob
#49
2006. február 11. 19:19
mennek többel is
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
10 11 12 13 14 15 16 17 18
Összesen 348 találat 18 oldalon