No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
11 12 13 14 15 16 17 18
mrob
#47
2006. február 11. 19:18
ja csak lenne legális és nem a mindenki úgy megy de nem megengedett
Elmör
#46
2006. február 11. 19:18
Mit neki 160, inkább 220
Én nagyon keveset járok autópályán, de legalább 140-el szoktam menni, a Hondával volt 200 is ha baleset van, az meg nem miattam, hanem az miatt, aki nem néz a tükörbe
Álmosmondi
#45
2006. február 11. 19:18
Ja annál hgyorsabban nem is kell menni!
Szerintem a "haladó sáv" többsége anyival megy most is...
mrob
#44
2006. február 11. 19:17
én nem vonom bele árpa attila személyét és ha esetleg emelnek rajt akkor sem leszek neki hálás érte
Zolman
#43
2006. február 11. 19:17
ateex
#42
2006. február 11. 19:16
szerintem meg földutakat magyarországra!
2105
#41
2006. február 11. 19:16
Én eddig is sokkal többel jártam, mint a megengedett, most se változnak a szokásaim (talán csak a mostani autó végsebessége limitál.) Remélem a továbbiakban sem talál meg a radar.
Árpa Attila gondolom jól szórakozik, hogy minden autós az ő ötletével foglalkozik.
mrob
#40
2006. február 11. 19:16
csak egy kicsit lehetne jobban menni mint most
mrob
#39
2006. február 11. 19:15
sztem 160 elég lenne

tényleg nem kell majmolni a nagyokat.
Zolman
#37
2006. február 11. 19:14
igen.. főleg hogy múltkor egy traktorost kellet letessékelni az autópályáról mert ő termeli ki a kenyered ezért ő oda is felmehet... sőt már velorexest is szedtek ki múltkor meg apámékkal jött szembe a román!
Cox
#36
2006. február 11. 19:14
én megértem hogy árpa és még egy jó páran megtehetik de szerintem ezt azért leginkább a hétköznapi emberek használják és mondjuk ha megyek a családdal a balatonra nem biztos hogy jó lenne ha 250-nel kerülgetnének az elvakult fanatikusoknem kell mindig a nagyobbakat majmolni
D.a.n.n.y
#35
2006. február 11. 19:13
Veled együtt
mrob
#34
2006. február 11. 19:13
Zolman
#33
2006. február 11. 19:12
in the left sáv..
D.a.n.n.y
#32
2006. február 11. 19:12
imprezaben
#31
2006. február 11. 19:12
most nem azért, de mondjuk családi autok 70% alig megy 220km/h-t és nem lesz korlátozás ako az lesz hogy lesznek akik menek 100km/h-vel ,150km/h-vel és akik 180km/h-vel és a "barmok"akik 200km/h fölött!és sztem sokkal több lesz a balesetek száma!
SZIG
#30
2006. február 11. 19:12
Szerintem így is megy mindenki a maga tempójával, max ha felemelnék 160ra a határt, kevesebbet kéne perkálni, ha küldik a papírt
kadi418
#29
2006. február 11. 19:12
kispolszkival nem nehéz odaát írtam neked
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
11 12 13 14 15 16 17 18
Összesen 348 találat 18 oldalon