No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Álmosmondi
#148
2006. február 11. 19:45
Nekünk ha öszejöün tavasszal egy 210 lovas V6 lesz a valagam alatt!
De akkor sem kell többel menni, mert sokan hiszik, hogy tudnak de nem!
SZIG
#147
2006. február 11. 19:45
Magyarország - Baleseti statisztikák
Minden 24. baleset történik autópályán, ez a balesetek 4%-át jelenti
A halálos balesetek kevesebb, mint 5%-a az autópályán történik
A legkevesebb baleset az autópályán következik be.
A legtöbb baleset lakott területen belül történik, 7-szer több halálos kimenetelű mint az autópályán
Lakott területen kívül történik a legtöbb halálos baleset, 12-szer több mint autópályán
galex
#144
2006. február 11. 19:44
most még okélenne nekem a 160, de ha lecserélem a Corsár jövőre, az is kevés lesz
ahogy az előző autómmal is kevés lett volna a 160
SZIG
#143
2006. február 11. 19:44
ateex
#142
2006. február 11. 19:43
SZIG
#141
2006. február 11. 19:43
Álmosmondi
#140
2006. február 11. 19:42
NO SPEED LIMIT!!!!!!!!
Vagyis 160-as speedlimit legyenmá!
BollaFeri
#139
2006. február 11. 19:42
nah télleg bye!
Scream
#138
2006. február 11. 19:42
még a végén benne leszünk a tv-ben mint vmi buzdító oldal
SZIG
#137
2006. február 11. 19:42
Itt a weboldal...nsl130NO SPEED LIMIT
galex
#135
2006. február 11. 19:41
ya!
rúgd ki a pedált hajojjon az a kurva lemez! A PICSÁBA!
ChPh
#134
2006. február 11. 19:41
utolsó figyelmeztetés
és retoziók jönnek!
BollaFeri
#133
2006. február 11. 19:40
na én lépek, bye all!
BollaFeri
#132
2006. február 11. 19:40
#131
2006. február 11. 19:39
ateex
#130
2006. február 11. 19:39
www.cigany.lap.hu
hogy mik vannak
mrob
#129
2006. február 11. 19:39
na kanyarodjunk vissza a topic eredeti témájához
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Összesen 348 találat 18 oldalon