1.9 PDTDI motorok!

Témakör: Tuning
aktuális téma
1.9 PDTDI motorok!

Minden ami 1.9 pdtdi motorral kapcsolatos, technikai kérdések, hibák, tuning!



Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Adi30
#6277
2016. február 15. 10:25
2 es oktavia 1.9 Pd tdi 77 kwos 5 sebeséges
Adi30
#6276
2016. február 15. 10:21
Sziasztok skoda oktavia 1.9 es pd tdi van 100 temponal elkezd valami bugni rezonalni érezni az egyész kasznin 100 alatt semmi, 100 as tempott elhagyom akkor abahagya ha kinyomom a kuplungott egyböl abahagya simán gurulok semmi baj voltam átnézet a gumikat semmi gond ha üresjáraton felpörgetem semmi gond ha visszateszem 4 esbe akkor a 100 tempnal kezd el bugni rázni gyorsitok tovabb elhagya valami ötlet mi lehet a baj ?
Mark07
#6275
2016. február 04. 23:22
Sziasztok!

Először is köszi a segítséget!
Kb. egy hónapja mikor először írtam, szét is szedtem az EGR szelepet, aztán egy kis tisztításon esett át.
EGR
Ezután a kipufogógáz hibajelző eltűnt, viszont még pár alkalommal a motorvezérlés hiba jelzett. Már nem egyszer pörgettem a motort hosszútávon, hogy kicsit tisztuljon, de miután felkapcsoltam a tempomatot egy percen belül rögtön villogni kezdett.Már gépre is feltettem, 1 hibát: Underboost turbo-t ír. Most átnéztem, a MAP-szenzor teljesen tiszta, a légtömegmérő is és a légmennyiség szabályzó is szépen mozog. Következőnek a turbot akarom szétszedni és kitisztítani, mert gondolom a lapátok el vannak koszosodva, így nem tudja a vákuumszelep megfelelően állítgatni. A tempomat esetébem meg, lehet állandóan pozícionálni akarja és néha meg-meg akadhat, amit hibának jelez. Vagy ez hülyeség? Van még valami ilyen kis kütyü ami bekavarhat?
Üdv: Mark
BodeszEin
#6274
2016. február 03. 21:32
Sziasztok, mi lehet a probléma a következő motorhangnál :
[ link: www.youtube.com ]

motor 1.9 PD TDI 101 LE AVB kod 2001 évjárat
Baddi
#6273
2016. január 14. 15:43
Sziasztok,
olyan kérdésem lenne, hogy van egy 2001 évjáratú B5,5 Passatom.
A múlt hét végén nagy esőzések közben nagyobb sebességgel közlekedtem a főutakon. Többször nagyobb pocsolyába futottam bele egész este vezettem. Úgy 15-20 alkalommal mentem bele így pocsolyába. Hajnalra egyszercsak elment az erő az autóból. mintha a Turbó nem működött volna. korábban volt turbó cső kilyukadásom akkor kaptam hibaüzit. és cseréltem, de most semmi hibaüzi nem volt. Majd egyszercsak valamikor visszavákltottam felpörgettem az autót, és újra ment rendesen. de nemsokkal később újabb pocsolyába mentem bele, és újra nem ment úgy ahogy megszoktam. Újra kicsit meghuzattam visszaváltáskor, és emgint ment. Végül úgy álltam le vele reggel, hogy épp nem ment. Másnap már nem is húzott rendesen. sem visszaváltás kiuhaztás sem más nem segíttet. 2 napra rá reggel megint üzemelt rendesen munkába menet. hazafele már nem. és azóta eltelt 3 nap alatt sem húz rendesen az autó. Szerintetek valami beázott? Vagy a turbó szenzor ? vagy más ötlet? Köszi előre is a válaszokat.
zsotis
#6272
2016. január 14. 00:14
Nem transzfer hanem tandempumpa!!
zsotis
#6271
2016. január 14. 00:06
Dombnak lefelé állj akkor jól fog indulni.Levegősödik! Lehet transzfer pumpánál van a gond. Van hozzá felújító készlet.Lehet pd elem visszafolyónál gumi tömítés. Egyik rosszabb mint a másik ami cserét ill.JÓ Szakember kell hozzá.Esetleg rossz minőségű üzemanyagszűrő prob. Üzemanyag csövek ell. stb üdv Zsolt
zsotis
#6270
2016. január 13. 23:40
Map szenzor vezeték szakadás! Keressétek meg hol szakad el, oxidálódott vagy dörzsölődött ki.Üdv Zsolt
zsotis
#6269
2016. január 13. 23:05
Szia! Ha biztos nincs kábel hiba akkor Azért áll meg a motor mert nincs megfelelő üzemanyagnyomás. Túl sok a résolaj. Valószínűleg valamelyik pd csúcs a hibás. Nézzétek meg diagnosztika géppel a pd korrekciókat értékeket hengerenként.Lassan indulni sem fog a motor, Keress valakit aki ért is hozzá ez nem játék nem lehet csak úgy kitalálni a hibát.Sokba fog kerülni a találgatás.üdv Zsolt
rcsrcs
#6268
2016. január 13. 12:11
Nekem volt hasonló, valójában a turbó nyomás ment el, márkaszervizben azt mondták turbó csere. De ritkán jelentkezett és nem tetszett az ára, így nem cseréltünk.
Aztán Barcelonában újra volt ilyen, akkor egy spanyol akivel voltak kis nehézségeik a közös nyelv megtalálásában 130€-ér kicserélt egy "turbó szenzort", ami nem tudom pontosan mi volt mert nem értettem jól amit magyaráz spanyolul, de azóta mentem közel 300ekm-t és nem jelentkezik a hiba.
rcsrcs
#6267
2016. január 13. 11:31
Sziasztok,
Két PDTDI autónk van, egy Skoda 2,0-ás 485ekm-rel, a másik Seat 1,9 85KW-os 185ekm-rel.
Ez utóbbit ritkán vezetem, és feltűnt, hogy lényesen hangosabb az utóbbi.
Igaz gyárilag picit a hangszigetelése is rosszabb a Seatnak.
Mi okozhatja azt a dízel kerregést, csattogást, ami csak az 1,9-es produkál már pici gázadásra is, de gázelvételre elhallgat, akkor szépen csendben van. Olyan mintha a befecskendezés okozná?
A PD elem adhat ki extra fémes csattogó hangot, úgy hogy közben jól megy, nem füstöl, jól fogyaszt?
A Skodában futásteljesítménye dacára nincs ez a hang.
Kompisti
#6266
2016. január 12. 20:39
Sziasztok. 1.9 pdtdi 131 le skoda superb gazadasnal rangat, neha tempomat mellett is, es alapjaraton is megall neha a motor ha uzemmeleg. Uzemanyagrendszer atnezve. Egy hibakod volt,az alapjan kabelkotehcsere, de megmaradt a hiba. Valakinek lenne otlete? Mar nincs tippem.
csery406
#6265
2016. január 11. 11:27
Üdv.Én úgy tudtam hogy csak akkor szoktak cserélni vastagabbra ha a blokkot síkolják.Mivel akkor változik a dugó kiállása a blokkból.
KertAce
#6264
2016. január 10. 20:57
Ha a hengerfej síkolva lett akkor illik egyel vastagabb tömítéssel összerakni. Persze ezt mérni kellene de általában vastagabbal szokták utána összerakni.
Vándor64
#6263
2016. január 10. 20:08
Igen! Az összes jelölés a megfelelő helyen van, többször ellenőrizve. Annyi változás az eredeti leíráshoz, hogy többek szerint (akik ráhallgattak és próbálták) csak egy henger kopog. Szerintük az alapjáraton is minden beindítás után más hangon jár, hol lágyabb, hol keményebb a járása. Az igaz, hogy van amikor hangosabb a motor! A hengerfejtömítés ugyanolyan vastagságú lett belerakva mint eredetileg volt, csak más gyártmány.
Előre is kösz a segítségekért!
Dveed87
#6262
2016. január 10. 12:26
Sziasztok!

Szerintetek az alábbi motyókkal milyen teljesítményre számíthatok?


Az alabbi motyókkal milyen teljesitmenyre számíthatok?
1.9 Tdi (90lo) Vw Golf 4 AGR motorkód
BV43 (kek) csiga
Nagy cooler
502 csucs
60as nyitott rendszer
Gyári adagoló
EGR off
Chip

Köszönöm!
KertAce
#6261
2016. január 10. 09:39
A vezérműtengely fokolása jól van beállítva?
Vándor64
#6260
2016. január 09. 18:01
Sziasztok!

Segítséget kérnék! Skoda Octavia II (motorkód: BXE) a motorból hirtelen minden előzmény nélkül sűrű sötétszürke füst kezdet távozni a kipufogón, erő megmaradt, járása egyenletes sima maradt. A szerelő a hengerfej PD fészkek kikopását jelölte meg hibának. Így hengerfej felújításon esett át (PD fészek perselyezés, szelepcsiszolás, síkköszörülés, hidrotőke csere). A javítás után a motor alapjáraton szépen jár, de ha közlekedek vele az alapjárati fordulatszámról történő finom és hirtelen gyorsításkor erősen kopog, míg el nem éri a kb 2000-2200-as fordulatot, utána nem vagy csak az erős motorhangtól már nem hallani . A hibatárban semmit sem tárol. Nem füstöl (még feketét sem), viszont a javítás előtti fogyasztásához képest kb 0,7-1 literrel többet fogyaszt 100km-en, és ennek ellenére gyengébb mint eredetileg volt. A szerelők nem találnak semmit!
Ha valakinek van valami ötlete azt örömmel meghallgatom.
Előre is köszönöm!
zerka
#6259
2016. január 03. 23:22
Sziasztok!

Olyan problémám lenne (hasonló SpeedCseryéhez), hogy MAP szenzor hibát hoz a gép (alacsony feszültség talán, illetve valószínűtlen érték). Cseréltem de semmi. Utána kapott egy átírt vezérlést, mert módosítani kellett a meleg indítást is, mert közben az is elszállt. Utána jó volt egy darabig, most megint előjött ez a hiba. Előzőleg és most is 4-5 napot állt az autó. Ha mindenapos használatban volt semmi baj. Leszámítva, hogy az új programmal ha bemelegedett 4. és 5. fokozatban nagyobb gázadásra rángatott 1500-1800-as fordulat között, de ezt betudtam a légtömegmérőnek és a módosított szoftvernek...
Lehet itt is probléma a kábel? De akkor miért mind a 2 esetben hosszabb állás után van probléma? Aki felrakta az átírt programot ő is mondta, hogy nézessem át nem az bohóckodik-e, legrosszabb esetben a computer van behalva, vagy lesz. Első esetnél egyébként néha gyújtotta a check engine lámpát néha elaludt, de menni bírt. Most világít a lámpa, ha kiütjük a hibát akkor a 2. indításnál újra felkapcsol viszont se akkor ha nem világít, se akkor ha igen, nincs turbónyomás és nem bír menni. Eleinte ha reggel indultam munkába és éreztem, hogy nincs turbó, akkor akár gurulás közben, akár félreállva levettem a gyújtást, majd újra indítottam egyből jó lett... aztán már ez sem segített. Gyenge volt az akksi, kicseréltem újra hátha, mert valahol olvastam, hogy ez is lehet gond, de semmi javulás.
Tippje van valakinek?
Egyébként Octavia II 2006 BKC kód 380.000 km
dobgya
#6258
2016. január 02. 19:25
Sziasztok!

El kellene egy kis segítség. Nemrégen vettem egy 2006 os 1,9 pdtdi Caddyit. Olyan hibát produkál, hogy 2000 fordulatnál 1-es vagy 2-es ben, megtorpan, és csak keheg meg kopog a motor. Hiába nyomom padlóra a gázt nem történik semmi, illetve csak füstöl és nem gyorsul sehova. Ha leveszem a gázról a lábam és újra gyorsítani kezdek akkor megjavul. A hiba nem mindíg jelentkezik, teljesen rendszertelenül. Hiba nincsen benne sehol. Ha valakinek van valami ötlete azt örömmel meghallgatom.

Előre is köszönöm!
Zsolt
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 6317 találat 316 oldalon