1.9 PDTDI motorok!

Témakör: Tuning
aktuális téma
1.9 PDTDI motorok!

Minden ami 1.9 pdtdi motorral kapcsolatos, technikai kérdések, hibák, tuning!



Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Witya 320d
#6257
2015. december 30. 17:49
Rakjátok gépre először is. Vészprogramba rakja mikor kigyullad a lámpa, de törlődik minden indításkor. Lehetséges,hogy az EGR szeleped problémázik. Akár lehet vezeték törés is, de Superb-nél nem találkoztam még vele. Elsőnek rakd gépre, a hibát úgy is eltárolja.
Mark07
#6256
2015. december 30. 14:54
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Van egy 2009 -es Skoda Superb 1.9 PDTDI DPF-es motor BLS kóddal. 277 ezer km-el vettem, májusban, szervizkönyves, rögtön cseréltem az olajat, szűrőket. Azóta 20 ezer km ment bele, eddig semmi gondja nem volt, közben ismét volt olajcsere. Kb. egy hónapja egyszer autópályán elkezdett villogni az előizzító lámpa, a motor nyomatéka elment. Ezt követően leálltam egy pihenőben vártam egy kicsit, majd újra elindultm és kb 2 hétig megint semmi gond nem volt, utána megint eljátszotta ezt, gondoltam csak kontakt vagy egyéb kis hülyeség, közben persze napi szintem használtam városban, ritkábban autópályán. Most viszont újból előjött a probléma ugyanúgy pihentettem a motort egy kis ideig, viszont miután elindultam pár perc múlva ismét villogott és kigyulladt a kipufogógáz-ellenőrző lámpa is. Diagnosztikára kicsit később tudom elvinni. Szerintetek mi lehet a gond? Akinek van tapasztalata a későbbiekbe még mire számítsak?
Előre is köszi!
Márk
Zsolt78
#6255
2015. december 21. 15:35
Prémiumot tankolok.Próbáltam több kutat is. "Jó" értéket mutatott( vagy legalábbis ennyinek kellene lennie a fogyasztásnak), de a valóságban (tankolástól tankolásig egy kattanással), nem stimmelt a mutatott fogyasztás a valóságos fogyasztással. +1,5 liter
lenko
#6254
2015. december 21. 15:18
Tehát amikor megvetted jó volt a fogyasztás? Miután hazaérkezett itt romlott el, és ha pedig jó minden, akkor max az üzemanya lehet rossz. Mit tankolsz? Tankolj 100ast, úgy mit mutat.
Zsolt78
#6253
2015. december 21. 14:17
Sziasztok!
Segítségetek kérném!
Adott egy 2005-ös Seat Altea 1,9pdtdi 105 ló, BKC motorkóddal. Pár hónapja vettem, Németből érkezett. Szervízkönyves, 240.000 km.
Az első két tankolásnál kiderült, hogy nem annyit fogyaszt mint amennyit a comp. ír. Kb. 1,5 literrel több mint amennyit ír. Már három diagnosztánál jártam, mind a három azt, mondta, hogy minden érték tökéletes, a turbó, a befecskendezők, stb. A harmadik állított a kijelzőn, most már jól mutat. Viszont elkeserítő a fogyasztás: autópálya 140 tempomat 8,3 liter, hosszú út 90-el 6 liter, átlag 7,5 liter. Mikor megvettem 5,8 liter volt a nagyátlag.
Voltam szoftver frissítésen, az sem használt. Jól megy, szépen jár, nem füstöl, pöcre indul hidegen-melegen.
Volt egy elméletem, hogy esetleg nem az eredeti, hanem nagyobb befecskendező van benne. Levettem a szelepfedelet, és a gyári van benne. Szép, újszerű a vezérműtengely, nem láttam semmi kopást.
Mi okozhatja a magas fogyasztást?
Miért mutatott rosszul, illetve jól, és miért fogyaszt többet?
Volt már valakinek ilyen?
Várom válaszotokat!
Előre is köszönöm!
Zsolt
Witya 320d
#6252
2015. november 24. 18:35
Nézd végig a vezetékeket. Lehet,hogy letetestel valahol, vagy szakadás van. Érdekes, szakadásnál általában nem is engedi törölni a hibát. Rengeteg VW-vel jártam már így. Követsd végig a vezetékét, főleg a gégecsövekben. Az meg szokta rákni őket.
Gyeni89
#6251
2015. november 24. 13:10
Sziasztok
130lovas pd passat ha dombnak fölfele áll nehezen indul! Esetleg nyomástartó szelep?
Köszi
SpeedCsery
#6250
2015. október 31. 18:55
Sziasztok!
Bennetek van az utolsó reményen.
2006-os Seat Toledo 1,9 PD TDI motor BXE kóddal a következőt produkálja 3 hónapja már.
Motorkód hibát írt ki, MAP szenzor(töltönyomás szabályzó) hiba/szakadás. Cserélve lett már 3x. Ennek ellenére álló motor mellett! 2,1bart érzékel minden alkalommal, a hibát ahányszor cseréltük a szenzort annyiszor ki lett ütve a gépből... kb 100km után újra visszajött és leszabályozza a turbót. Turbónyomás szabályzót is cseréltem bontott gyárira, az sem segített . Diagnoszta szerint minden rendben van a turbóval. Kérlek segítsetek.
Aki tudja a megoldást rá, és helyes lesz vendégem egy üveg pálinkára. ^^
Előre is köszi
osada
#6249
2015. október 06. 19:53
2.0 pdtdi motor hidegen nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem indul csak hidegindítóval. Van ötletetek? Ez a gond fokozatosan jelentkezett, de most olyan mérvű lett, hogy lépni kellene valamerre.
taszilow
#6248
2015. szeptember 07. 12:33
taszilow
#6247
2015. szeptember 07. 11:22
Ahogyan gondoltam a videód alapján, hőm jeladó szenzor a diagnosztika szerint! Hab a tortán h ma félúton a fessz szabályozó beszart a generátoron
elod82
#6246
2015. szeptember 06. 21:58
Szerintem nem tudja a motor hogy hány fokos és "dúsabb" a keveréked dízelnél meg az emeli a fordulatszámot. A gázolaj hőmérséklet csak az anyag sűrűsége miatt érdekes hogy meddig tartsa nyitva a szelepeket a porlasztóknál. Meleg motornál esetleg vagcom? Az meg szokta mondani hogy hány fokot érzékelnek a jeladók.
taszilow
#6245
2015. szeptember 06. 21:20
taszilow
#6244
2015. szeptember 06. 21:18
ha a tüzelő anyaghőmérséklet jel kiesik, akkor a vez egység a hűtőfolyadék jelet veszi figyelembe....ezért lehet h hidegen még 907 az rpm, üzem melegen meg már 987? lehet h az elején kb egyforma a hőmérséklete a gázolajnak meg hűtőfolyadéknak, így első 2-3-4 percbe jó az alapjárat, vagy nemtom már...
spongazoli
#6243
2015. szeptember 06. 20:44
Szia! Csak most láttam a kérdésed, mert új belépő vagyok. Szóval a kérdésedre a válasz, a főtengely végében a kis golyós csapágy, amibe bele fut a nyelestengely. Azt kell kicserélni. Kivételesen nem csak találgatok, hanem ez a tuti. Remélem tudtam segíteni. Üdv.
elod82
#6241
2015. szeptember 06. 20:19
Annyi biztos hogy az apáménak a meleg motornál magas alapjáratot helyrehozta, a vízhőfokot nézi az is biztos. Nekem a 2.5 audinál még az előtöltésvezérlésbe is beleszólhat mert volt egy hibás benne és nem ment az autó rendesen meg össze vissza járt a hőfokmérő is.
taszilow
#6240
2015. szeptember 06. 19:46
esetleg a hengerfejben valahol még egy jeladó vagy ilyesmi nem lehet?
taszilow
#6239
2015. szeptember 06. 19:45
ez nem csak a műszarfalon lévő kijelzőnek adja a jelet, hanem másnak is? csak mert ezt cseréltem fél éve, mert a hibatárolóban is írta a hibát meg falsch értéket mutatott, de azóta a vag hoz jellemzően fixen mutatja a hőfokot, semmit nem ingadozik. Ez a a jeldó ami a vízcsőcsonk elosztóban van nem?
elod82
#6238
2015. szeptember 06. 13:39
Ugyan ezek voltak apám 5-ös golfjának is a tünetei.
ez megoldotta a problémát: kovács
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 6317 találat 316 oldalon