Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Ja a rugó sport, de a márkát nem tudom, egy F Astrában voltak! Nem otthon vagdosott móka! Köszi!
Hali sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni!
Adott a verdám! Le van ültetve kb. 4cm-t. Újak a szilentek elöl, 4 új lengéscsillapító, elöl valami Gabriel, hátul AL-KO hidro.A gumik viszont eléggé kopottak! NAmost az a problema, hogy nagy sebességnél(130 felett) kicsit rosszabb úton nem érzem stabilnak a gépet! Folyamatosan mászkál jobbra-balra. Mintha nem lenne az úton a kerék, hanem egyfolytában pattogna.
Esetleg valami ötletetek? PLEASE HELP?
Adott a verdám! Le van ültetve kb. 4cm-t. Újak a szilentek elöl, 4 új lengéscsillapító, elöl valami Gabriel, hátul AL-KO hidro.A gumik viszont eléggé kopottak! NAmost az a problema, hogy nagy sebességnél(130 felett) kicsit rosszabb úton nem érzem stabilnak a gépet! Folyamatosan mászkál jobbra-balra. Mintha nem lenne az úton a kerék, hanem egyfolytában pattogna.
Esetleg valami ötletetek? PLEASE HELP?
Nincs valakinek GOLF 1 ültetőrugója?????????????????
[email protected]
[email protected]
sziasztok.
valaki tudna segíteni,hogy az FK sportrugó milyen minőségü.azt hallottam nagyon pattog.39000FT.- ajánlották.
valaki tudna segíteni,hogy az FK sportrugó milyen minőségü.azt hallottam nagyon pattog.39000FT.- ajánlották.
Persze, de nem találtam

google-n próbáltad már?
Az jó is lesz, tank futómű talán bírja majd a hazai utakat
Na de most komolyan nehogymá senki ne tudjon adni egy telefonszámot vagy valami.


Na de most komolyan nehogymá senki ne tudjon adni egy telefonszámot vagy valami.

tankokra....

Az engem is érdekelne.A katona féle futómü.Csak hallottam róla.Áll magasságut csinálnak, vagy csak keményitenek

Hello
Katona gátlókkal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Vagy esetleg vmi elérhetőségüket megtudja adni valaki?
Előre is köszi
Katona gátlókkal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Vagy esetleg vmi elérhetőségüket megtudja adni valaki?

Előre is köszi

Bocsi, ezt egy srácnak írtam, csak gondoltam hátha segít másnak is, becopyzom ide is.
(ha már annyit gépeltem!
)
(ha már annyit gépeltem!

Hali!
A KW-ket nem ismerem, mármint hallottam róluk, de az kevés. Sokkal inkább olyanokat kéne megkérdezned, akik használják azt! Nem is a beállításokra gondoltam, mert pl. nem arra kell kíváncsinak lenned, hogy pl. milyen kemény, mert ha jó termék, úgyis olyanra állítható, amilyenre akarod!
Sokkal inkább olyanok mérvadóak, mint az utólagos költségek, szervíz árak, stb...
Mennyibe kerül egy nagyszervíz ezeken a telókon, vagy van-e rá egyáltalán lehetőség, hogy valahová elküldjed olajcserére, netán házilag is elvégezhető ez a művelet? A gyári teló ilyen szinten nem szétszerelhető, de ezeknél a finomabb cuccoknál ez már előfordulhat!
Vagy hogy állnak hozzá a garanciális kérdésekhez? Ez mind nagyon fontos az ára mellett, amibe kerül a cucc!
Nekem úgy került 10mm-el lejjebb a gép orra, hogy a teló bázisát vittem feljebb 12mm-el. Ezt szerintem te a te gépeden nem tudod megcsinálni. Továbbá a kerékdőlést is utána állítottam, lehet nálad ezt sem lehet. (Nem ismerem a többi autót annyira)
Minden esetre ha az ember belematat a geometriába, akkor érdemes utána kompenzálni a dolgokat. Sokszor nem is a gyári dőlést kell visszaállítani, hanem egy másikat, amit esetleg más már tapasztalat szerint már kitalált.
Az ültetésnek legtöbbször az a kellemetlen mellékhatása, hogy a dinamikus kerékdőlés elkezd változni. (szaknyelv ezt hívja bumpsteer-nek) Ezt úgy lehet elképzelni, hogy normál állapotban a lengőkar közel vízszintesen áll, és a kormányösszekötő is. Ha a telóval ültetsz, akkor az autón elhelyezkedő forgáspontokhoz képest jobban felfelé fog állni a lengőkar, azaz ugyanolyan függőleges mozgáshoz képest már nagyobb vízszintes mozgás tartozik, ami a kerekeket befelé mozgatja. Ez a kerék felfüggesztésnél nem jelent akkora problémát, a gumi fog jobban kopni, mert a kerekek bemerülés mellett még befelé is radíroznak az aszfalton. Jön még ezzel egy negatív effektus, hogy a kormányösszekötő is elkezdi rángatni a kerekeket befelé vagy kifelé, attól függően, hogy hol helyezkedik el a kormánymű a kerékagyhoz képest. Ez okozhat instabilitást is. Elvileg létezik minden futóműhöz egy bumpsteer diagram, ahol lehet látni a dolog tűréshatárát. Azon belül kéne maradni, azt pedig úgy lehet elérni, ha az ember a kormányművet átpozícionálja (ez legtöbbször lehetetlen), vagy a kormányösszekötő kerékagy felé eső részét máshová pozícionálja.
Az ideális ültetés úgy működne, hogy az agyban a kerékcsapágy pozícióját módosítjuk. Így nem lesz dinamikus kerékösszetartás problémánk, és a gumi sem fog felesleges "radírozás" végett hamarább elkopni!
A KW-ket nem ismerem, mármint hallottam róluk, de az kevés. Sokkal inkább olyanokat kéne megkérdezned, akik használják azt! Nem is a beállításokra gondoltam, mert pl. nem arra kell kíváncsinak lenned, hogy pl. milyen kemény, mert ha jó termék, úgyis olyanra állítható, amilyenre akarod!
Sokkal inkább olyanok mérvadóak, mint az utólagos költségek, szervíz árak, stb...
Mennyibe kerül egy nagyszervíz ezeken a telókon, vagy van-e rá egyáltalán lehetőség, hogy valahová elküldjed olajcserére, netán házilag is elvégezhető ez a művelet? A gyári teló ilyen szinten nem szétszerelhető, de ezeknél a finomabb cuccoknál ez már előfordulhat!
Vagy hogy állnak hozzá a garanciális kérdésekhez? Ez mind nagyon fontos az ára mellett, amibe kerül a cucc!
Nekem úgy került 10mm-el lejjebb a gép orra, hogy a teló bázisát vittem feljebb 12mm-el. Ezt szerintem te a te gépeden nem tudod megcsinálni. Továbbá a kerékdőlést is utána állítottam, lehet nálad ezt sem lehet. (Nem ismerem a többi autót annyira)
Minden esetre ha az ember belematat a geometriába, akkor érdemes utána kompenzálni a dolgokat. Sokszor nem is a gyári dőlést kell visszaállítani, hanem egy másikat, amit esetleg más már tapasztalat szerint már kitalált.
Az ültetésnek legtöbbször az a kellemetlen mellékhatása, hogy a dinamikus kerékdőlés elkezd változni. (szaknyelv ezt hívja bumpsteer-nek) Ezt úgy lehet elképzelni, hogy normál állapotban a lengőkar közel vízszintesen áll, és a kormányösszekötő is. Ha a telóval ültetsz, akkor az autón elhelyezkedő forgáspontokhoz képest jobban felfelé fog állni a lengőkar, azaz ugyanolyan függőleges mozgáshoz képest már nagyobb vízszintes mozgás tartozik, ami a kerekeket befelé mozgatja. Ez a kerék felfüggesztésnél nem jelent akkora problémát, a gumi fog jobban kopni, mert a kerekek bemerülés mellett még befelé is radíroznak az aszfalton. Jön még ezzel egy negatív effektus, hogy a kormányösszekötő is elkezdi rángatni a kerekeket befelé vagy kifelé, attól függően, hogy hol helyezkedik el a kormánymű a kerékagyhoz képest. Ez okozhat instabilitást is. Elvileg létezik minden futóműhöz egy bumpsteer diagram, ahol lehet látni a dolog tűréshatárát. Azon belül kéne maradni, azt pedig úgy lehet elérni, ha az ember a kormányművet átpozícionálja (ez legtöbbször lehetetlen), vagy a kormányösszekötő kerékagy felé eső részét máshová pozícionálja.
Az ideális ültetés úgy működne, hogy az agyban a kerékcsapágy pozícióját módosítjuk. Így nem lesz dinamikus kerékösszetartás problémánk, és a gumi sem fog felesleges "radírozás" végett hamarább elkopni!

srácok!
valakinek van tapasztalata a VOGTLAND rugókkal kapcsolatban? Érdemes ilyet venni?
üdv:Zanu
valakinek van tapasztalata a VOGTLAND rugókkal kapcsolatban? Érdemes ilyet venni?
üdv:Zanu
hellotok
a két rúd bekötése oldalanként szimetrikus, vagy más más?
, merv hátsóhid, mert akkor lehet, hogy a torziós rúd a hidtengelyben van beleintegrálva, és csak a hid bontása árán tudsz ültetni rajta, nem emlékszem külső állitó csavarra bár ritkán javitunk peugeotottoott.)
lehet, hogy ki kell huzni a torziót a hidtengely ből arrébb tenni, vissza tenni, de ha van a tengelyre merőleges állású menetes orsó annak állításával is próbálkizhatsz.
sok sikert, de holnap rákárdezek a pezsos haveromnál, hogy csinálták ők.)
a két rúd bekötése oldalanként szimetrikus, vagy más más?
, merv hátsóhid, mert akkor lehet, hogy a torziós rúd a hidtengelyben van beleintegrálva, és csak a hid bontása árán tudsz ültetni rajta, nem emlékszem külső állitó csavarra bár ritkán javitunk peugeotottoott.)

lehet, hogy ki kell huzni a torziót a hidtengely ből arrébb tenni, vissza tenni, de ha van a tengelyre merőleges állású menetes orsó annak állításával is próbálkizhatsz.
sok sikert, de holnap rákárdezek a pezsos haveromnál, hogy csinálták ők.)
akkor én meg szerintem elgurulok vele valami pug szerelőhöz!!!na lépek megyek a tescós buliba!!!!
azért köszi a segítséget!!!
hali

azért köszi a segítséget!!!
hali
áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
azt hittem hiluxolunkű
piccssss
bocs ne hari
a peugeot -nál lehetséges
azt hittem hiluxolunkű
piccssss
bocs ne hari
a peugeot -nál lehetséges
szerintem azok a csövek stabilizátorkénz vagy valamiféle billenést gátolhat.?
nem hiszem hogy ott még lenne + torziós rugó is?
a laprugó mega lengéscsillapitók mellett.
olyasmi lehet mint a Panhard-rúd.
szerintem csak stabilizátor szerebe lehet.
szerintem
nem hiszem hogy ott még lenne + torziós rugó is?
a laprugó mega lengéscsillapitók mellett.
olyasmi lehet mint a Panhard-rúd.
szerintem csak stabilizátor szerebe lehet.
szerintem
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!