Cikk: A futómű tuningja

Témakör: Tuning
aktuális téma
A futómű tuningja

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Bishop
#571
2006. január 07. 17:42
köszi a tippeket..

gumi az van 195/50-es, a hátsó rugóim nagyon puhák... kuka mind a kettő...

ültetni kicsit félek mert így is néha felakadok... (néha azt hiszem terepjáróban ülök) :)
Deev
#570
2006. január 07. 17:39
carlosrcng
#569
2006. január 07. 17:38
Azt hiszem én más elméletet képviselek!
Deev
#568
2006. január 07. 17:38
nincs piize gyerekek
abból iduljunk ki.
meg kellene kérdezni a kollegát hogy nála mennyi pénzből merül ki a futómű átalakitás.
carlosrcng
#567
2006. január 07. 17:36
Navazze, ilyen magyarázatot sem hallottam még!

Na de tessék helyesen írni! Néha én is hibázok, és akkor engem is ki szoktak javítani, így van ez rendjén!
Deev
#566
2006. január 07. 17:35
egy ültetőrugó szett lenne a választásom a helyedben.
ez a legolcsóbb mégis futóműbarátabb a legolcsóbb kivágok 1.5-2 menetet a rugeszokból verziónál. meguszod 20-30 ezerből itt is attól függ mibe kell, illetve használtban vagy ujba gondolkodsz.
na meg ha uttartást akarsz akkor párositsd ezt valami legalámm 185-195-ös szélességű gumikkal.
Ha valaki jobbat tud hallgatjuk.
carlosrcng
#565
2006. január 07. 17:35
A legegyszerűbb akkor jön szóba, ha éppen gumicsere előtt vagy!
Vegyél nagyobb teherbírású gumikat, azoknak több sodrony van az oldalfalban, és máris jobb tartása lesz a gépnek oldalra!

Amúgy a következő tippem a különböző silentek cseréje valami moderáltabb Polyurethán cuccra.

Aztán vehetsz bele jobb telókat.
A rugókat nem bizti hogy basztatni kell, lehet megy azok nélkül is! Ha a választott teló kompressziója állítható, vagy eleve magasabb értéken van, akkor ugyanazok a rugók is tűnhetnek keményebbnek is!
Tázsi
#564
2006. január 07. 17:33
Tázsi
#563
2006. január 07. 17:32
Vazze...-:)) Tom ,hogy ly-al van irva, de igy eccerűbb és gyorsabb leirni...-:)
carlosrcng
#562
2006. január 07. 17:31
Na és akkor most a válaszok:

Nem "kell" leültetni a gépet, de megteheted!
Létezik olyan is, hogy egy nem ültetett gép jobban veszi a kanyart, ha jól be van hangolva a futómű.
Hátra úgy tudsz a legkönnyebben féktárcsát tenni, ha bontasz valahol 1et.
Nem csak a fék a gond, az agy is más (általában), kézifékes cucc kell, más a kézifék bovden, legtöbbször van ott egy fékerő szabályozó a tengelyen, ami terhelés függvényében működik, stb...

Elöl lehet csak gondod a tárcsa átmérővel, ott nem tuningolhatsz az "egekbe", a felni lesz a limit!
Hátul úgyis mindig kisebb kerül be, a balansz miatt!

Valamint igen, pl. egy Ferodo DS2000-es fékbetéttől is várható javulás, néha nem is kicsi!
A gyári rendszerből is sokat ki lehet hozni, ha mindenre odafigyelsz!

Nagyon jó betét még a Pagid, ha olyat találsz valahol!
Bishop
#561
2006. január 07. 17:28
skacok, mi e legelemibb és leghatásosabb tuning a futóművön, ha nem igazán van pénzem de valai uttartást azért szeretnék? keményebb rugó / lengető ?
carlosrcng
#560
2006. január 07. 17:25
"Tiszeletem az uraknak..."

Neked is komám!Bocsi, de ez már sok volt:

" mijen, féltengejek, ojan, ijennel, hangsuj, hej"



Ez mind mind ly!!!!!!!!!!!!!!!
Tázsi
#559
2006. január 06. 20:23
Nehogy eltűnjön a főoldalról a téma...-:)
Tázsi
#558
2006. január 06. 19:19
Tiszeletem az uraknak...adott egy Golf III... az világos, hogy le lehet ultetni a kocsit, rugoval és gátlóval egyutt csakis...de mijen más lehetőségek vannak még a tuningra? pl erősebb alkatrészek, jobb féltengejek stb, stb...van vlhol egy ojan cég ami ijennel foglalkozik? más: hogy lehet átépiteni a hátsó dobféket tárcsára? tom, hogy az első fékeken van a hangsuj, de akkor is...ha nagyobb tárcsafékeket szeretnék akkor elég csak kicserélni a tárcsákat? mi határozza meg a max átmérőt? a hej? az uccso kérdés, hogy a gyári fékbetéteket, ha kicserélem pl ferodora, akkor érezhetően jobban fog lassulni azótó? több kérdésem nincsen...-:)
Side
#557
2005. december 20. 21:36
Nekem meg muszáj ültetni rajta, mert hátul az előző tulaj nagyobb kereket használt, mint kellett volna, és nagyobb rugók is vannak betéve hátra. Nekem meg 4 egyforma kerék van, és kicsit nagyonbután áll a segge. (És ha már hátul kéne cserélni, akkor inkább cserélem mind a 4et, hogy egyforma legyen.)
Golf3_TDI
#556
2005. december 17. 16:56
ha igényesen akarod csinálni ,és a menetstabilitás elöbbrevaló mint az optika akkor semmiképp nem gondolkozol gyári gátlóval.
Dom*
#555
2005. december 17. 16:24
karlo én is ugy olvastam hogy 40mm felett kell sportlengéscsillapító is!
karlo1
#554
2005. december 17. 16:23
Valaki profi válaszoljon nekem!Gyári lengőkkel (vadi újak)Párosíthatnék én 60/50es ültetést?Mert azt hallottam h,40mm felett vagy sport gátló vagy legalább is rövidített.Na valaki segít nekem?
cickaany
#553
2005. december 17. 16:09
Halihó vevő lennék 1 kis ARÉNA help-re
Dom*
#552
2005. december 17. 16:03
meg utánna nem akarok vele gyorsulgatni ugyhogy az a lényeg hogy guruljon!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 3591 találat 180 oldalon