Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
uttartást akar nem megállni.



Azt hiszem én más elméletet képviselek!







nincs piize gyerekek
abból iduljunk ki.
meg kellene kérdezni a kollegát hogy nála mennyi pénzből merül ki a futómű átalakitás.

abból iduljunk ki.
meg kellene kérdezni a kollegát hogy nála mennyi pénzből merül ki a futómű átalakitás.

Navazze, ilyen magyarázatot sem hallottam még!

Na de tessék helyesen írni!
Néha én is hibázok, és akkor engem is ki szoktak javítani, így van ez rendjén!



Na de tessék helyesen írni!


egy ültetőrugó szett lenne a választásom a helyedben.
ez a legolcsóbb mégis futóműbarátabb a legolcsóbb kivágok 1.5-2 menetet a rugeszokból
verziónál. meguszod 20-30 ezerből itt is attól függ mibe kell, illetve használtban vagy ujba gondolkodsz.
na meg ha uttartást akarsz akkor párositsd ezt valami legalámm 185-195-ös szélességű gumikkal.
Ha valaki jobbat tud hallgatjuk.

ez a legolcsóbb mégis futóműbarátabb a legolcsóbb kivágok 1.5-2 menetet a rugeszokból

na meg ha uttartást akarsz akkor párositsd ezt valami legalámm 185-195-ös szélességű gumikkal.
Ha valaki jobbat tud hallgatjuk.

A legegyszerűbb akkor jön szóba, ha éppen gumicsere előtt vagy!
Vegyél nagyobb teherbírású gumikat, azoknak több sodrony van az oldalfalban, és máris jobb tartása lesz a gépnek oldalra!
Amúgy a következő tippem a különböző silentek cseréje valami moderáltabb Polyurethán cuccra.
Aztán vehetsz bele jobb telókat.
A rugókat nem bizti hogy basztatni kell, lehet megy azok nélkül is! Ha a választott teló kompressziója állítható, vagy eleve magasabb értéken van, akkor ugyanazok a rugók is tűnhetnek keményebbnek is!
Vegyél nagyobb teherbírású gumikat, azoknak több sodrony van az oldalfalban, és máris jobb tartása lesz a gépnek oldalra!

Amúgy a következő tippem a különböző silentek cseréje valami moderáltabb Polyurethán cuccra.
Aztán vehetsz bele jobb telókat.
A rugókat nem bizti hogy basztatni kell, lehet megy azok nélkül is! Ha a választott teló kompressziója állítható, vagy eleve magasabb értéken van, akkor ugyanazok a rugók is tűnhetnek keményebbnek is!

köszi a tippeket! -:)
Vazze...-:)) Tom ,hogy ly-al van irva, de igy eccerűbb és gyorsabb leirni...-:)
Na és akkor most a válaszok:
Nem "kell" leültetni a gépet, de megteheted!
Létezik olyan is, hogy egy nem ültetett gép jobban veszi a kanyart, ha jól be van hangolva a futómű.
Hátra úgy tudsz a legkönnyebben féktárcsát tenni, ha bontasz valahol 1et.
Nem csak a fék a gond, az agy is más (általában), kézifékes cucc kell, más a kézifék bovden, legtöbbször van ott egy fékerő szabályozó a tengelyen, ami terhelés függvényében működik, stb...
Elöl lehet csak gondod a tárcsa átmérővel, ott nem tuningolhatsz az "egekbe", a felni lesz a limit!
Hátul úgyis mindig kisebb kerül be, a balansz miatt!
Valamint igen, pl. egy Ferodo DS2000-es fékbetéttől is várható javulás, néha nem is kicsi!
A gyári rendszerből is sokat ki lehet hozni, ha mindenre odafigyelsz!
Nagyon jó betét még a Pagid, ha olyat találsz valahol!
Nem "kell" leültetni a gépet, de megteheted!
Létezik olyan is, hogy egy nem ültetett gép jobban veszi a kanyart, ha jól be van hangolva a futómű.
Hátra úgy tudsz a legkönnyebben féktárcsát tenni, ha bontasz valahol 1et.
Nem csak a fék a gond, az agy is más (általában), kézifékes cucc kell, más a kézifék bovden, legtöbbször van ott egy fékerő szabályozó a tengelyen, ami terhelés függvényében működik, stb...
Elöl lehet csak gondod a tárcsa átmérővel, ott nem tuningolhatsz az "egekbe", a felni lesz a limit!
Hátul úgyis mindig kisebb kerül be, a balansz miatt!

Valamint igen, pl. egy Ferodo DS2000-es fékbetéttől is várható javulás, néha nem is kicsi!
A gyári rendszerből is sokat ki lehet hozni, ha mindenre odafigyelsz!

Nagyon jó betét még a Pagid, ha olyat találsz valahol!

skacok, mi e legelemibb és leghatásosabb tuning a futóművön, ha nem igazán van pénzem de valai uttartást azért szeretnék? keményebb rugó / lengető ?
"Tiszeletem az uraknak..."
Neked is komám!
Bocsi, de ez már sok volt:
" mijen, féltengejek, ojan, ijennel, hangsuj, hej"
Ez mind mind ly!!!!!!!!!!!!!!!

Neked is komám!

" mijen, féltengejek, ojan, ijennel, hangsuj, hej"

Ez mind mind ly!!!!!!!!!!!!!!!


Tiszeletem az uraknak...adott egy Golf III... az világos, hogy le lehet ultetni a kocsit, rugoval és gátlóval egyutt csakis...de mijen más lehetőségek vannak még a tuningra? pl erősebb alkatrészek, jobb féltengejek stb, stb...van vlhol egy ojan cég ami ijennel foglalkozik? más: hogy lehet átépiteni a hátsó dobféket tárcsára? tom, hogy az első fékeken van a hangsuj, de akkor is...ha nagyobb tárcsafékeket szeretnék akkor elég csak kicserélni a tárcsákat? mi határozza meg a max átmérőt? a hej? az uccso kérdés, hogy a gyári fékbetéteket, ha kicserélem pl ferodora, akkor érezhetően jobban fog lassulni azótó? több kérdésem nincsen...-:)
Nekem meg muszáj ültetni rajta, mert hátul az előző tulaj nagyobb kereket használt, mint kellett volna, és nagyobb rugók is vannak betéve hátra. Nekem meg 4 egyforma kerék van, és kicsit nagyonbután áll a segge. (És ha már hátul kéne cserélni, akkor inkább cserélem mind a 4et, hogy egyforma legyen.)
ha igényesen akarod csinálni ,és a menetstabilitás elöbbrevaló mint az optika akkor semmiképp nem gondolkozol gyári gátlóval.
karlo én is ugy olvastam hogy 40mm felett kell sportlengéscsillapító is!
Valaki profi válaszoljon nekem!Gyári lengőkkel (vadi újak)Párosíthatnék én 60/50es ültetést?Mert azt hallottam h,40mm felett vagy sport gátló vagy legalább is rövidített.Na valaki segít nekem?
meg utánna nem akarok vele gyorsulgatni ugyhogy az a lényeg hogy guruljon!

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
gumi az van 195/50-es, a hátsó rugóim nagyon puhák... kuka mind a kettő...
ültetni kicsit félek mert így is néha felakadok... (néha azt hiszem terepjáróban ülök) :)