Cikk: A futómű tuningja

Témakör: Tuning
aktuális téma
A futómű tuningja

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
175 176 177 178 179 180
Yasec
#11
2004. április 07. 06:45
Hali!
Én az enyémet egy német cégtől vettem, úgy hívják, hogy Dickhaut (www.dickhaut-specials.de)
Valahol Magyarországon is van ilyesmi, itt a Goodridge-t árulják valahol, XJS-Tomi tudja biztos, hogy hol is!
Az tényleg egy érdemes "upgrade", még az ABS is jobban (pontosabban) működik tőle, márakinek van.
monsters
#10
2004. április 06. 11:07
Tehát a kérdés az lenne, hogy minőséget, jó áron...hol?? Na érted??
monsters
#9
2004. április 06. 11:06
mester, én már cseréltem olajat. Mennyibe fáj, és hol az acélsodrony borítású fékcső, mert gondolom azt is érdemes nézni hol veszed.
ob
#8
2004. április 06. 10:02
Mázlim van nálad, pont ma cserélik egy Subaru szervízben. A lyuggatott tárcsa téma viszont érdekelne, mert most tervezem megcsináltatni, de ha nem érdemes...
Yasec
#7
2004. április 06. 08:23
Hali!
Csatlakozva az előttem szólókhoz, nem jól lett megközelítve a téma!
Tudom, mindenki ezt várta, hogy valaki rámondja az áment a nagy kerekekre, hogy az mennyire jó, stb.
Sajnos ez nem így van!
Rengeteg hátrányt tartogat a nem jól megválasztott felniméret, legtöbb esetben a rugózatlan tömeg megnövelését, a futómű geometriájának teljes elfuserálását, amit azért a legtöbb gyárban nem olyan kompromisszumok határoznak meg, hogy szar legyen tőle.
Sokkal nagyobb szerepet kéne hogy kapjon a gumi, hiszen az legtöbbször ugyan nem látványos tuningcucc, de hatása annál nagyobb!
A peres gumik már sokakat megtréfáltak, mivel a tapadás és a csúszás közötti tartomány elég keskeny ezeknél a kombinációknál, és ezt sokak nem fogják.
Érdekes, hogy ide kerültek a fékek is, pedig szerintem külön téma lenne.
A lyuggatott féktárcsa nem jelent akkora előnyt, mint azt sokszor ráírják!
Attól nagyobb eredményt érünk el, ha normálisan lelégtelenítjük a féket, mindig cseréljük (legkésőbb 2 év után) a fékolajat, amit természetesen friss csomagolású dobozból pótolunk, minden alkatrészt, aminek a fékhez köze van, megtisztítunk, ellenőrizzük, hogy a pofák tényleg teljesen párhuzamosan felfekszenek a rendszerben, a féktárcsa is teljesen pontos geometriával bír, minden rugalmas tényező ki van iktatva a rendszerből (esetleg mi iktatjuk ki acélsodrony borítású fékcsövekkel), esetleges vibráció megszüntetése (sokszor ez sem kis feladat).
Szóval lehet, hogy az író abból indult ki, hogy ez az állapot evidens, de nekem az a tapasztalatom, hogy sok autóban a rendszer messze nem tudja a gyári értékeket, addig meg nem érdemes bármilyen tuningnak nekiesni. A fék semmiképp se legyen az optikai tuning áldozata! Annak működni kell, nem csicsásnak lenni!

És ha már itt tartunk: ki mikor cserélte le teljesen a rendszerből a fékolajat?
Mr.Spock
#6
2004. április 06. 07:30
....ja, lehet hogy én vagyok a hülye, de ez az "effekt" engem a 6-os útra emlékeztet, és ott a "jó" út terelgeti így a kocsim a 225/45-ős pacskerokkal :-)
Mr.Spock
#5
2004. április 06. 07:26
Hi, érdeklődnék tud-e valaki olyan kontaktot, ahol foglalkoznak rugógyártással......merthogy szegény autókámhoz nem lehet kapni hiszen.
Szóval ha valaki ismer megbízható arcot akkor please dobja fel, vagy: [email protected]öszi
Lymphater
#4
2004. február 26. 14:22
Figyelem, lágy rugózású autóra széles peres gumit rakni veszélyes lehet. Kanyarban pici terhetésváltásra (már gázelvételre is) "ellenghet" a kaszni a jól tapadó kerekek felől (aztán elrántja valamerre a kasznit). Mindenképpen keményíteni kell a rugózást.
XJS
#3
2004. február 26. 10:24
Tschangow
#2
2004. február 25. 02:08
"Merci gyarban magprobaltak felirni egy(!!) kerekre a mozgasegyenletet."

Na ezt vajon melyik elmebeteg mesélhette neked? :)
hozzátartozik, hogy azért felirták :)
XJS
#1
2004. február 11. 19:04
Egy kis temaindito, joindulatu kotozkodes...:-)
Asszem ez a tema tenyleg megerne egy sorozatot. Azert igy egyszeruen kijelenteni, hogy "nagyobb" felni es szelesebb peresebb gumi, kicsit keves. Az "ultetesrol" sem artana kicsit pontosabban irni, mert sokan nem gondoljak at az egyes valtoztatasokat, es lehet ugyan, hogy alacsonyabban lesz az a "sulypont", de hogy ezzel jobb lett-e vagy rosszabb... Ugyanigy emlitenem a toronymerevitoket, amik nem minden futomutipusnal szuksegesek... Ugyanakkor egy szo sem esik a kanyarstabilizatorokrol, a szilentek megfelelo megvalasztasarol.. Sem a karosszeriamerevites egyeb modjairol.
Egy baratom meselte, hogy valaki meselt valakirol, aki latott olyat, hogy asszem a Merci gyarban magprobaltak felirni egy(!!) kerekre a mozgasegyenletet. Es hat az bizony betoltott egy A0-s lapot, apro betukkel teleirva... Szoval nem egyszeru a tema, nem artana tenyleg reszletekbe menoen atragni a dolgot. Remelem nem bantottam meg a cikk irojat, epito jellegunek szanom a hozzaszolast...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
175 176 177 178 179 180
Összesen 3591 találat 180 oldalon