Cikk: A nitro

Témakör: Tuning
aktuális téma
A nitro

A teljesítménynövelés leghírhedtebb és talán legtöbbet vitatott formáját a nitro rendszerek beépítése terén találjuk meg. Az Egyesült Államokban már évtizedek óta az utcai gyorsulási versenyek nélkülözhetetlen kellékének számító rendszerek immáron itthon is nagy népszerűségnek örvendenek az adrenalinra éhes fiatalok körében. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
NST
#384
2005. július 28. 20:37
ki van szamolva minden autotipusra a benzin nyomasatol fuggoen,koszi szepen, de nincs semmi gondunk, eddig, superul mukodik a dolog
vegastar
#383
2005. július 24. 17:46
mekkora fúvókák vannak ,benzin,ill. a nitros oldalon?
Hova spriccel? hogyan áll a keverőfúvóka?
Ha kell segítség szólj !!
[Nord]
#382
2005. július 22. 10:02
Még ha elméletben működne is a dolog (de még úgysem) akkor is irreálisan drága megoldás lenne, gondolj bele egy Inline 4-re ahol alig van hely a motortérben (ahogy Lordie is utalt rá) plusz a nagy hőt el is kéne vezetni vhogyan.
de ahol bukik az ötlet az az ANYAGI oldala.
Egy korrekten méretezett turbo, rozsdamentes leömlőn, rozsdamentes IC csövekkel minimálisra csökkenti a veeszteségeket, és ez a legköltséghatékonyabb megoldás.
A te verziót már ott sántit hogy egy normális supercharger egy VAGYONBA kerül ráadásul a fordulatszámtartomány nagy részében VESZTESÉGES.
Nem véletlen választja mindenki a jól bevált kitaposott utat.
--> Bazi nagy turbo (méretezve) + IC + multiport injektoros rendszer + Cor csövek ahova csak lehet, lefúvószelepből akár 2 is (nagyobb hatásfokú)
Programozható ECU (konfigolva+kalibrálva), üz.anyagpumpa nagy teljesítményhez + fuel pressure reg.
És ebben az esetben a drágább részről nem is beszéltünk, eddig még nem kell a turbos motorhoz hozzá sem nyúlni (ha birja a gyűrődést)
És ezek sem kétfilléres megoldások amiket leirtam, gondolj bele ennek árban többszöröse az a rendszer amit te elméletben elgondoltál
Amúgy is a puding próbája....
B E 31
#381
2005. július 22. 08:45
Meg a kb 900 kg-hoz Elég jól mozgatta
Fopi
#380
2005. július 22. 08:36
csá all
TunedS2
#379
2005. július 22. 07:52

Asszem a Delta S4-ben volt már ilyen volumex töltővel kombinált t04-es megoldás...1 barig alapról a kompreszor nyomott,1 bar felett meg a t04 adott levegőt 2 barig...jó is volt 565 lóhoz...
NST
#378
2005. július 22. 03:11
Elkeszult az elso nitro szettunk :)
1.1 es befecskendezeses yugon van ami gyarilag 62 loero, tettunk ra sportszurot, levettuk a katalizatort, meg kidobtunk par felesleges vakumcsovet stb, most legyen mondjuk 65 paci plafon. Megy ra +25-30 nitro, a duzni kezi furasa miatt nem konkret az adat, de visszuk dinora nemsokara, hogy meglegyen a pontos adat, legyorsult nitroval egy 1.5 os li ladat ket yugo hosszal, ami kicsit tuning, meg melle van rajta remus rendszer, nem melegszik, semmi valtozas a motor viselkedeseben, ha valaki erdekel a szett, irjon a [email protected] cimre
istwanne
#376
2005. június 25. 17:00
ezért mondtam, hogy elvi lehetöség.
Lordie
#375
2005. június 25. 16:42
Lefújószelep (Blow Off Valve): pillangószelep záródása után vezeti el a bennrekedt nyomást a turbó megkímélése érdekében, nem vezérel. Amire Te gondolsz az a wastegate. A kompresszor csigájának is van ugyanúgy tehetetlensége, mint a turbónak, nem tölt egyből és a főtengely fordszámától függően forgatja meg. Jól kell megválasztani a turbót, turbina és kompresszorméretet, megfelelő hatásfokkal és nincs gond. Vagy ha ennél is ideálisabb kell, két turbó (egy kicsi és egy nagy).

Viszont ahol az elméleted már rossz: két abszolút külön úton vezeted el a motorhoz a levegőt és bypass szeleppel kapcsolgatod Értelme nulla, mert akkora helyigénye van, mint egy IFÁnak, veszteség túl nagy (turbó folyt míg kompresszor töltene, de fordítva is igaz). Egyszerre nem tudod üzemeltetni, hiszen már eleve melegített, nagyobb nyomású levegőt (turbó) tovább töltesz kompresszorral és szvsz már majdnem alapjáraton detonál majd a melegtől meg egy csomó apróság.
Tiv
#374
2005. június 25. 16:30
ua. Nézz már be lécci, én úgy tudom, hogy akárhány pólusú egy gyertí mindig egy ívet húz csak.... sportlégszűrők topik.. erről megy az eszmecsere
istwanne
#373
2005. június 25. 16:28
Lordie
#372
2005. június 25. 16:28
Én oda most néztem be. Nem okítok, csak nem szeretem, ha mást esetleg félrevezetnek
istwanne
#371
2005. június 25. 16:27
a kompresszor állandoan müködik, ha alapjáraton forg a motor akkor is. a turbo is forog már alapjárattol kezdve, de annak a nyomása csak egy bizonyos fordulattol kezdve jön meg (hogy a terhelés miatt ne fulladjon meg a motor, illetve hogy elég nagy legyen a kipuffogógáz nyomása, és hogy hamarabb pörögjön fel alsó fordulatszámtartományrol). ezt szabályozza ugye a lefujoszelep. de. a kompresszor már a fötengelyröl hajtott, tehát nem kell neki, hogy magas legyen a kipuffogógáz nyomása. viszont a kompresszornak megvan az a tulajdonsága, hogy magas fordulaton nem tölt olyan hatásfokkal, mint a turbo. ezért lenne lehetséges az, hogy alacsony fordulaton a kompresszor müködjön, magason pedig a turbo.
Tiv
#370
2005. június 25. 16:22
fel akarod fújni azt a szegény motort?
Lordie
#369
2005. június 25. 16:22
Most ezt komolyan kérded? Van fogalmad róla az egyik és másik mit-hogyan csinál?
Lordie
#367
2005. június 25. 16:20
Jaaaaaaaaj ne! Szerintem olvass utána mi hogy működik!
Tiv
#366
2005. június 25. 16:19
szegény látom te itt okítasz, én meg a direktszűrő topikban
istwanne
#365
2005. június 25. 16:16
mé? a kompresszor miatt alulrol is huzna a turbos motor..
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Összesen 704 találat 36 oldalon