Cikk: Az intercooler
aktuális téma
Tuning rovatunk mai irásában egy ismertetést találtok a benzines turbómotorok töltőlevegő-hűtő rendszerének, vagy elterjedtebb nevükön az intercoolerek szerepéről, fajtáiról, tuningolási lehetőségeiről. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Saját elgondolásom alapján, én is a szelep nélküli megoldásra szavaznék!
"szerintem simán tetess bele cooler-t ne szelep nélkül. "
bocsi elírtam, szóval szelep nélkül, nem kell az bele.
bocsi elírtam, szóval szelep nélkül, nem kell az bele.
ne nagyon számíts válaszra, én is csak egy saját elgondolással tudok szolgálni. SZERINTEM!
nem látom értelmét a hideg motor esetén lévő cooler megkerülésnek. a beszívott levegő hűtése azért kell, hogy jobb legyen az égés. hideg levegőben több az oxigén, ami az égés egyik alapfeltétele. ergó ha már hideg motornál is jobb az égés, jobban is melegszik. meg az a bypass szelep egy plusz meghibásodási pont.
szerintem simán tetess bele cooler-t ne szelep nélkül.
mondjuk nekem fura, hogy az 1.4hdi-nek nincs IC-je. hisz már szinte minden turbós autóba tesznek elég régóta. a 90-es években nem volt megszokott kisebb turbós dízelek esetén. de azokat is mint cooler-ezték annak idején, aki megtehette és volt egy kis esze.
a tévedés jogát fenntartom.
nem látom értelmét a hideg motor esetén lévő cooler megkerülésnek. a beszívott levegő hűtése azért kell, hogy jobb legyen az égés. hideg levegőben több az oxigén, ami az égés egyik alapfeltétele. ergó ha már hideg motornál is jobb az égés, jobban is melegszik. meg az a bypass szelep egy plusz meghibásodási pont.
szerintem simán tetess bele cooler-t ne szelep nélkül.
mondjuk nekem fura, hogy az 1.4hdi-nek nincs IC-je. hisz már szinte minden turbós autóba tesznek elég régóta. a 90-es években nem volt megszokott kisebb turbós dízelek esetén. de azokat is mint cooler-ezték annak idején, aki megtehette és volt egy kis esze.
a tévedés jogát fenntartom.
Sziasztok! Tekintve hogy két igen jártas szakembertől két totál ellenkező véleményt hallottam, kíváncsi lettem a népítéletre is.
Szóval a téma kevéssé izgalmas, nem valami sportszörny gepárd építésében vagyok, hanem egy szürke egér Peugeot 207 1.4 hdi fürge cickánnyá varázsolásán töprengek. Ennek az első lépése egy chiptuning volt az Autokorbel jóvoltából - rohadtul ajánlom őket, nagyon profik, a kocsi két nagyságrenddel kellemesebb vezetési élményt nyújt azóta.
Ők említették, hogy ez egy intercooler nélküli motor, és a 140 fok körüli levegő (a teljesítménymérésnél le lett mérve ez is) a hatékonyság további növelésének a korlátja, és érdemes lenne intercoolert berakni, ha megoldható.
A problémafelvetés: ha az 1.6 hdi gyári intercoolerét behekkeltetném oda valami megbízható tuningos műhellyel, akkor - az 1.6 hdi-vel ellentétben - mindig a cooleren keresztül menne a levegő. (Az 1.6-nak van egy bypass szelepe, amivel bizonyos esetekben, pl. gondolom hideg motornál, egyenesen, hűtés nélkül küldi tovább a levegőt...)
Na most ez az Autokorbel szerint nem lenne gond, mert a coolert amúgy se szokás bypassolni, a Peugeot szerelőm szerint akihez hordom, és szintén elég profi, meg azért legalábbis aggályos.
Szóval jó kérdés, vajon a bypass nélküli intercooler egy cooler nélkül tervezett dízelmotorhoz adva előny lenne, vagy hátrány... Vagy szimplán csak nem érné meg a pénzbeni befektetést.
Szóval a téma kevéssé izgalmas, nem valami sportszörny gepárd építésében vagyok, hanem egy szürke egér Peugeot 207 1.4 hdi fürge cickánnyá varázsolásán töprengek. Ennek az első lépése egy chiptuning volt az Autokorbel jóvoltából - rohadtul ajánlom őket, nagyon profik, a kocsi két nagyságrenddel kellemesebb vezetési élményt nyújt azóta.
Ők említették, hogy ez egy intercooler nélküli motor, és a 140 fok körüli levegő (a teljesítménymérésnél le lett mérve ez is) a hatékonyság további növelésének a korlátja, és érdemes lenne intercoolert berakni, ha megoldható.
A problémafelvetés: ha az 1.6 hdi gyári intercoolerét behekkeltetném oda valami megbízható tuningos műhellyel, akkor - az 1.6 hdi-vel ellentétben - mindig a cooleren keresztül menne a levegő. (Az 1.6-nak van egy bypass szelepe, amivel bizonyos esetekben, pl. gondolom hideg motornál, egyenesen, hűtés nélkül küldi tovább a levegőt...)
Na most ez az Autokorbel szerint nem lenne gond, mert a coolert amúgy se szokás bypassolni, a Peugeot szerelőm szerint akihez hordom, és szintén elég profi, meg azért legalábbis aggályos.
Szóval jó kérdés, vajon a bypass nélküli intercooler egy cooler nélkül tervezett dízelmotorhoz adva előny lenne, vagy hátrány... Vagy szimplán csak nem érné meg a pénzbeni befektetést.
Nah... Sziasztok...
Ha már a hűtésnél tartunk akkor a következő kérdésre keresem a választ:
Van egy merci olajhűtőm... be szeretném szerelni egy 1z-s motorhoz... kell-e plusz olajszivattyú?
Ha már a hűtésnél tartunk akkor a következő kérdésre keresem a választ:
Van egy merci olajhűtőm... be szeretném szerelni egy 1z-s motorhoz... kell-e plusz olajszivattyú?
a főtengelyszimering meg kiugrik!!
dobj egy mélt vagy egy pu-t
Éljen a google
helloztok
Van egy 1.5 dci renaultom tud valaki ajánlani szervizt ahol cooler épitéssel foglalkoznak.???????
Van egy 1.5 dci renaultom tud valaki ajánlani szervizt ahol cooler épitéssel foglalkoznak.???????
Bp kornyeken tud valaki valami szervizt ahol korrekt aron coolereznek?
Szevasztok hozzáértők!
Technikai segítségre lenne szükségem:
havercsávó turbósít és elvileg minden rendben ,viszont a coller teteje könnyezik.. egyhe olajszivárgás észlelhető... gondolom akkor valamennyi vesztesége lehet.. sajnos bevallom, én nem tudtam megválaszolni neki,hogy ez mennyire probléma.. és mi a következménye.. kösz!
Technikai segítségre lenne szükségem:
havercsávó turbósít és elvileg minden rendben ,viszont a coller teteje könnyezik.. egyhe olajszivárgás észlelhető... gondolom akkor valamennyi vesztesége lehet.. sajnos bevallom, én nem tudtam megválaszolni neki,hogy ez mennyire probléma.. és mi a következménye.. kösz!
F1-ben is használták.. nem kell hozzá semmi pumpa, meg injektor sem...
marhaegyszerű a rendszer.. kb egy tartály, 2 cső, meg egy egyirányúsító szelep...
a turbo ELÉ volt bevezetve a víz, és a töltőnyomás vezértelte.. konkrétan azzal lett kinyomva a tartályból, a visszacsapószelep pedig arra kellett hogy töltőnyomás nélkül, vákuumban ne szívja vissza a vizet...
marhaegyszerű a rendszer.. kb egy tartály, 2 cső, meg egy egyirányúsító szelep...
a turbo ELÉ volt bevezetve a víz, és a töltőnyomás vezértelte.. konkrétan azzal lett kinyomva a tartályból, a visszacsapószelep pedig arra kellett hogy töltőnyomás nélkül, vákuumban ne szívja vissza a vizet...
Sziasztok!
Hűtőhöz és coolerhez szoktak használni kék színű csövet. Nem tudtok vmi oldalt, ahol lehet ilyen csináltatni? Előre is kössz!
Hűtőhöz és coolerhez szoktak használni kék színű csövet. Nem tudtok vmi oldalt, ahol lehet ilyen csináltatni? Előre is kössz!
olajhűtőre ventillátor megoldható, intercooleren érdekes. annak a hűtésére ott vannak a co2 rendszerek.
a motorod túlmelegedése ellen komolyabb olaj, és vízhűtő rendszer a javasolt.
a motorod túlmelegedése ellen komolyabb olaj, és vízhűtő rendszer a javasolt.
Még feljebb tolod a motorhőmérsékletet, túlterheled a hengerfejet, elégeted a szelepeket meg a dugókat, stb egyéb nyalánkságok. Tényleg inkább kérdezz szakembert, de a további nyomásnövelés a motor fizikai átalakítása nélkül biztos hogy motorgyilkossághoz vezet. Már az 1.3 is sok.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Az IC forumban az első ami biztositèkverő az 1.4 HDI problèma.
Nem èrtem a kedves tulajt, hogy mit vàr egy ilyen kicsi dízeltől.... de nem is ebbe akarok belemenni..
A High Diesel Injektion rendszer alapelve az emisszios osztaly megtartàsa! Ezèrt különböző hardveres ès szoftveres megoldàsokat alkalmaztak a mèrnökök. A legelsőbbrendű ès legrosszabb megoldàs az a kipufogògâz visszavezetèsi rendszer. Tehàt hiàba hűtjük a levegőt ha a több szàz fokos gàz elrontja ezt a folyamatot. Tehetsz te akàrmekkora hőcserèlőt ha utànna bemegy a meleg ès ràadàsul olyan gàz ami az ègèsben màr nem segìt! SŐTTT.!
Inkàbb a rendszer kiiktatàsàval foglalkozz... Sokkal több erőt nyersz. De etikai oldalon (amit èn is vallok) ne kormoljuk el a levegőt feleslegesen. Gondoljunk a sajàt egèszsègünkre ès az utókorra is... Igy marad az hogy ne piszkàld a gyàri beàllitàst.... Főleg dízelnèl.
Ott fogadd el ami van.... Ha erő kell arra ott a benzin... Vègy egy turbobenzines autot ès nem kell nyaggatni a vezèrlőt töblet pacièrt. Persze vannak telhetetlen emberek na meg a dízelpàrtiak akiket nem lehet kibillenteni a berögződèsükből. De nem is akarom!
Amugy ha van egy hasznalt dizeled amit szeretnèl hogy jobban menjen. Elősször àllisd vissza az újkori àllapotot( koromlerakodas....st és màr ott meglepödsz mennyivel jobb lett a motor. Persz ez egy agyonhasznalt motor esetén nem segít, mintahogy az ECU àlligatàsa sem. Akinek mèg ezutà sem felel meg.... hàt az vegyen nagyobb motorú kocsit.....