Cikk: Elsősegély gyorsulóknak
aktuális téma

A közelgő gyorsulási szezon alkalmából szeretnénk egy kis segítséget nyújtani azoknak a versenyzőknek, akiket mostanában ragadott el a gyorsulási láz. Legfőképp az autó könnyítéséről és a megfelelő gumi kiválasztásáról olvashattok, amelyekre verseny előtt mindenképp érdemes odafigyelni. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Jetnél a dízel is brutál 

Srácok mostanában a molnak a benzine egyre szarabb, egyre harmatgyengébb és vizesebb.Télen úgy megfagyott mint a picsa.Az Evo-juk is egy szar.Csakis az OMW benzinei aminél érezni az erőt, meg az esso.No meg a jet jiffy sem elhanyagolandó.
pl. benzinkutak? esetleg? hm?
hi! Hol lehet ilyen okosságot veni? előre is köszi. bye.
- A SPURI üzemanyagba adagolva az ellátó rendszert tisztítja.
- A nagytakarítást a robbanótérben is folytatja, egészen a kipufogórendszeren át, folyamatosan.
- Második technikai jellemzője, hogy folyamatosan keni az üzemanyaggal érintkező felületeket, kopáscsökkentő hatást kifejtve.
- Hosszantartó használat mellett a mozgó fémalkatrészeket fényesre edzi.
- Harmadik alapvető előnye, hogy egységnyi üzemanyagból a tisztítás után minimum 10%-kal több energia, illetve teljesítmény nyerhető, mert javítja az égéshez szükséges oxigén affinitását, növelve a katalizátorok éllettartamát és hatékonyságát.
- Hígítja az üzemanyag téli konzisztenciáját, így dermedésgátlóként is használható!
Eltávolítja az üzemanyagtankban lévő koszos kiválásokat, leülepedéseket, sőt kis mennyiségben a kondenzvizet is. Feloldja, diszpergálja az üzemanyagba bevitt vizet folyamatos használat esetén.
- Gazdaságos a használata, hiszen 5-12%-os megtakarítást eredményez a hatalmas energia koncentrátum üzemanyagba helyezésével.
- A tökéletesebb égés miatt salakanyagmentes lesz a kipufogógáz, így csökken a környezetszennyezés. Javulnak a károsanyag kibocsátás paraméterei (zöldkártya előtt különösen javasolt), csökken a füstölés. Kitûnő eredmény érhető el kétütemû motoroknál. Jó kenő hatás, füstölésmentesen, halk járással. Ólompótló hatása van az ólommentes üzemanyagoknál, nehézfém és halogén elemek felhasználása nélkül.
- Dinamikusabbá válik a motor, könnyebb a hidegindítás, kiegyensúlyozott alapjárat, jobb gyorsulási paraméterek. "Kopogás" nélkül nagyobb előgyújtás alkalmazható, a gyújtás utánállítását a SPURI alkalmazása után 1-2 tank elhasználásával rá kell állítani, így attraktívabb lesz az erőtöbblet, vagy a megtakarítás.
- Új jármûvek és erőgépek üzemanyag felőli kompressziógyûrûjét a hengerfallal együtt folyamatosan keni és nem hagyja elkopni. (Kísérleti tesztautón állandó SPURI adagolás mellett - VW T4 2,4D - 1993-tól 1996-ig 310 ezer km után csaknem gyári kompressziót mértek a márkaszervizben.)
- Nő a robbanási energia, de a nagy hőfokon és nyomáson kialakult cseppkenés és polírozó hatás miatt a kipufogó gáz és a motor hőmérséklete csökken. Főleg munkává és nem hőenergiává alakul az üzemanyag.
- Az alapvető tökéletes égésen felül a kipufogó gázokban lebegtetve tartja a szilárd részeket, így a koromlerakódás teljesen megszûnik, valamint a vízgőzt hamarabb és intenzívebben eltávolítja a kipufogó rendszerből, kizárva a korróziós folyamatot. A kipufogó katalizátorait jelentősen kíméli!
- A SPURI előnyösen használható még valamennyi benzin vagy dízelolajjal mûködő erőgép, mezőgazdasági-gép, szivattyúk, stb. esetében is.
- A SPURI csökkenti a porlasztócsúcsok beégését, az üzemanyagszivattyú és adagolórendszer kopását is. Az Otto motorok gyújtógyertyáinak optimális tisztaságát biztosítja, valamint a beömlő- és kipufogószelepet és a hengerfej koromlerakódását letakarítja és folyamatosan tisztán tartja, alacsonyabb hőmérsékleti üzem mellett.
- A SPURI az üzemanyagban lévő kisebb mennyiségû kondenzvizet feloldja és az égéstérbe viszi, ezzel megszünteti a jégdugókat, elfagyásokat, a víz okozta korróziót.
- A SPURI 50-100 szoros koncentrátum, fagypont alatt tárolva kiválás tapasztalható. Ezzel nem károsodott az adalék. 20-30 °C-ra helyezve, felrázva újra oldódik.
- Csak eredeti csomagolásban tárolja, mert a hatóanyag egyéb csomagolásban elpárolog!
- Többletadagolás nem káros, de felesleges.
- Nagy hidegben -10 °C körül dupla mennyiség javasolt a jobb hidegindítás érdekében!
- Egyes jármûveknél, valamint erőgépeknél az alapjárat emelkedése tapasztalható, ami az egységnyi üzemanyagba rejtett többletenergia miatt van egyrészt, másrészt pedig a surlódó alkatrészek fokozottabb kenése miatt.
- A fokozott kenés miatt a motor kevesebb surlódási hőt termel, így nyári hőtermelése csökken, nem melegszik túl a motor, mint SPURI nélkül.
- Az üzemanyaghoz történő adagolásnál vigyázni kell, hogy a testrészekre ne fröccsenjen, szembe ne kerüljön!
- Az adalék gőzeinek belégzése egészségkárosodást nem okoz, de a tartós belégzést kerülni kell!
- A SPURI tárolásánál, szállításánál a tûzveszélyes anyagokra vonatkozó BM.TOP rendelet és előírásait be kell tartani "B" tûzveszélyességi osztályon (fokozottan tûzveszélyes kategória)
- A SPURI szabadalommal védett termék!
- A termék hatásvizsgálatát, minősítését és a beméréseket a SZIMF. TRAFFCO KFT. a Széchenyi István Mûszaki Főiskola Közúti és Vasúti Jármûvek Tanszék motorvizsgálati laboratóriumában végezte 1995. április 15-én.
- A nagytakarítást a robbanótérben is folytatja, egészen a kipufogórendszeren át, folyamatosan.
- Második technikai jellemzője, hogy folyamatosan keni az üzemanyaggal érintkező felületeket, kopáscsökkentő hatást kifejtve.
- Hosszantartó használat mellett a mozgó fémalkatrészeket fényesre edzi.
- Harmadik alapvető előnye, hogy egységnyi üzemanyagból a tisztítás után minimum 10%-kal több energia, illetve teljesítmény nyerhető, mert javítja az égéshez szükséges oxigén affinitását, növelve a katalizátorok éllettartamát és hatékonyságát.
- Hígítja az üzemanyag téli konzisztenciáját, így dermedésgátlóként is használható!
Eltávolítja az üzemanyagtankban lévő koszos kiválásokat, leülepedéseket, sőt kis mennyiségben a kondenzvizet is. Feloldja, diszpergálja az üzemanyagba bevitt vizet folyamatos használat esetén.
- Gazdaságos a használata, hiszen 5-12%-os megtakarítást eredményez a hatalmas energia koncentrátum üzemanyagba helyezésével.
- A tökéletesebb égés miatt salakanyagmentes lesz a kipufogógáz, így csökken a környezetszennyezés. Javulnak a károsanyag kibocsátás paraméterei (zöldkártya előtt különösen javasolt), csökken a füstölés. Kitûnő eredmény érhető el kétütemû motoroknál. Jó kenő hatás, füstölésmentesen, halk járással. Ólompótló hatása van az ólommentes üzemanyagoknál, nehézfém és halogén elemek felhasználása nélkül.
- Dinamikusabbá válik a motor, könnyebb a hidegindítás, kiegyensúlyozott alapjárat, jobb gyorsulási paraméterek. "Kopogás" nélkül nagyobb előgyújtás alkalmazható, a gyújtás utánállítását a SPURI alkalmazása után 1-2 tank elhasználásával rá kell állítani, így attraktívabb lesz az erőtöbblet, vagy a megtakarítás.
- Új jármûvek és erőgépek üzemanyag felőli kompressziógyûrûjét a hengerfallal együtt folyamatosan keni és nem hagyja elkopni. (Kísérleti tesztautón állandó SPURI adagolás mellett - VW T4 2,4D - 1993-tól 1996-ig 310 ezer km után csaknem gyári kompressziót mértek a márkaszervizben.)
- Nő a robbanási energia, de a nagy hőfokon és nyomáson kialakult cseppkenés és polírozó hatás miatt a kipufogó gáz és a motor hőmérséklete csökken. Főleg munkává és nem hőenergiává alakul az üzemanyag.
- Az alapvető tökéletes égésen felül a kipufogó gázokban lebegtetve tartja a szilárd részeket, így a koromlerakódás teljesen megszûnik, valamint a vízgőzt hamarabb és intenzívebben eltávolítja a kipufogó rendszerből, kizárva a korróziós folyamatot. A kipufogó katalizátorait jelentősen kíméli!
- A SPURI előnyösen használható még valamennyi benzin vagy dízelolajjal mûködő erőgép, mezőgazdasági-gép, szivattyúk, stb. esetében is.
- A SPURI csökkenti a porlasztócsúcsok beégését, az üzemanyagszivattyú és adagolórendszer kopását is. Az Otto motorok gyújtógyertyáinak optimális tisztaságát biztosítja, valamint a beömlő- és kipufogószelepet és a hengerfej koromlerakódását letakarítja és folyamatosan tisztán tartja, alacsonyabb hőmérsékleti üzem mellett.
- A SPURI az üzemanyagban lévő kisebb mennyiségû kondenzvizet feloldja és az égéstérbe viszi, ezzel megszünteti a jégdugókat, elfagyásokat, a víz okozta korróziót.
- A SPURI 50-100 szoros koncentrátum, fagypont alatt tárolva kiválás tapasztalható. Ezzel nem károsodott az adalék. 20-30 °C-ra helyezve, felrázva újra oldódik.
- Csak eredeti csomagolásban tárolja, mert a hatóanyag egyéb csomagolásban elpárolog!
- Többletadagolás nem káros, de felesleges.
- Nagy hidegben -10 °C körül dupla mennyiség javasolt a jobb hidegindítás érdekében!
- Egyes jármûveknél, valamint erőgépeknél az alapjárat emelkedése tapasztalható, ami az egységnyi üzemanyagba rejtett többletenergia miatt van egyrészt, másrészt pedig a surlódó alkatrészek fokozottabb kenése miatt.
- A fokozott kenés miatt a motor kevesebb surlódási hőt termel, így nyári hőtermelése csökken, nem melegszik túl a motor, mint SPURI nélkül.
- Az üzemanyaghoz történő adagolásnál vigyázni kell, hogy a testrészekre ne fröccsenjen, szembe ne kerüljön!
- Az adalék gőzeinek belégzése egészségkárosodást nem okoz, de a tartós belégzést kerülni kell!
- A SPURI tárolásánál, szállításánál a tûzveszélyes anyagokra vonatkozó BM.TOP rendelet és előírásait be kell tartani "B" tûzveszélyességi osztályon (fokozottan tûzveszélyes kategória)
- A SPURI szabadalommal védett termék!
- A termék hatásvizsgálatát, minősítését és a beméréseket a SZIMF. TRAFFCO KFT. a Széchenyi István Mûszaki Főiskola Közúti és Vasúti Jármûvek Tanszék motorvizsgálati laboratóriumában végezte 1995. április 15-én.
Vegyetek spurit, ez vagy 2000Ft és elég 250 liter benzinbe. érezhető a változás!

vpower95 asszem csak valami plusz adalékot tartalmaz, okánszám "normál"95ösé... racing az más...99meg100 hőhőhőőő



nagyobb oktánszámú benzintől csak akkor megy jobban az autó, ha a gyújtás, befecskendezés, légbeszívás is be van hozzá állítva. régebbi karbis autókon ez egyszerű volt, nagy részéhez még leírást is adtak mekkora előgyujtás stb kell bizonyos oktánszámokhoz. a mostani autókat nem vágom hogy állítják, gondolom valami chippes mizéria...
én 7400Ftból hoztam 60 lityi 95ös benyát múlt hét hétfőn!


Ukrajna Rulez!





De magyarországon a 98-asban van kb 93 oktán.... Ezért van értelme venni!
hi!
Kezdö vagyok és azután érdeklödnék hogy a Peugeot 206-os mennyire érdemes tuningolni?
Ugyanis ez a kedvenc autóm! :)
egy kis chip, turbo tuning?
Nem fog a motor tul gyorsan szét porögni?
Bocs ha hülyeségeket irok de sajnos apszolut nem értek hozzá éd ezért szeretnék fejlödni is.
? Kösz!

Kezdö vagyok és azután érdeklödnék hogy a Peugeot 206-os mennyire érdemes tuningolni?
Ugyanis ez a kedvenc autóm! :)
egy kis chip, turbo tuning?
Nem fog a motor tul gyorsan szét porögni?
Bocs ha hülyeségeket irok de sajnos apszolut nem értek hozzá éd ezért szeretnék fejlödni is.
? Kösz!

Ez engem is érdekelne, ha van ilyen !!
Azt meg mondja mar el valaki lecci hogy ilyen Roman meg hasonlo benzint itt pesten hogy lehet szerezni?:):)))
DE teljesen felesleges mondjuk egy 92est kivano autoba tolteni 98 ast beznint...Tiszta hulyeseg...Az oktanszam ugye azt jelzi hogy minnel nagyobb az oktanszam annal kesobb robban be(paraszti esszel:))Na most ha egy auto 95 os benzinre van beallitva akkor hiaba toltesz bele 98 ast nem fog jobban menni mert a surites csak 95os benzinig megy es igy semmi ertelme az egesznek...Ahhoz hogy teljesitmeny novekedest erjunk el ahhoz a gyujtast kesobbre kell idoziteni hogy ki legyen hasznalva a benzin....Szoval ugy kell tankolni szerintem h azt kapja meg az auto ami a konyvebe van...Most az mar mas kerdes hogy 95ost kell ahhoz tankolni hogy 93ast kapjak...
Szerintem sincs nagy kulonbseg a benzinek kozott...Ez a V-poweres dolog is csak reklamfogas inkabb mint egy hasznos dolog...Nekem pl szemelyes tapasztalat hogy a shell kutnal vizezik a benzint...Tobbszaz liternel belenyomnak 1 keveset...+profit...Az meg tenyleg felhaborito hogy az autosok fizetik meg a nyugdijtol kezdve mindent mert arra megy el az ado a benzinbol...Mert utat semmit nem epitenek belole!
Az oktan szam problemakkal is gondd van...Mondjuk a mi hondankra 92 es benzin van irva de mi 91es tankolunk...Es azer megy vele az auto...Es altalaban a molnal tankolunk.Ha 95os van beleteve akkor halkabb meg jobban megy egy kicsivel...Egyebkent minden autoba az a benzin kell amit irnak a konyveben.Persze ugy ertem ezt az oktanszamot hogyha mondjuk 1 autoba 95os benzin valo es annak megfelelo kerul bele akkor a legoptimalisabb...De nalunk osszevisszasag van teljesen az egyik benzon oktanszama jobb a masike rosszabb...
Az oktan szam problemakkal is gondd van...Mondjuk a mi hondankra 92 es benzin van irva de mi 91es tankolunk...Es azer megy vele az auto...Es altalaban a molnal tankolunk.Ha 95os van beleteve akkor halkabb meg jobban megy egy kicsivel...Egyebkent minden autoba az a benzin kell amit irnak a konyveben.Persze ugy ertem ezt az oktanszamot hogyha mondjuk 1 autoba 95os benzin valo es annak megfelelo kerul bele akkor a legoptimalisabb...De nalunk osszevisszasag van teljesen az egyik benzon oktanszama jobb a masike rosszabb...
na én meg eddig még nem mertem bele rakni egyik kocsinkba sem az ukrán vagy román benzint ,pedig nekem is lenne 160/l áron 95?-ös ukrán benzin....
Ami Magyarországon zajlik az több ,mint vicc.
Ha legalább tele lennénk autópályával , gyorsforgalmi úttal talán nem háborodnék fel a benzin árába beépített
adó mértékén.
Más : a civicem ugyanúgy pirított a jó kis ROMÁN benzinnel aminek literje 170 Ft.
Ha legalább tele lennénk autópályával , gyorsforgalmi úttal talán nem háborodnék fel a benzin árába beépített
adó mértékén.
Más : a civicem ugyanúgy pirított a jó kis ROMÁN benzinnel aminek literje 170 Ft.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!