HellaFlush Style
aktuális téma
OFFSET IS EVERYTHING
Mint annyi minden más ebben a világban, eredetileg a HellaFlush is csak poénnak indult, melynek létrejöttéhez több személy is kötődik.
Az egész azzal kezdődött, hogy Amerika csodás szigetén Hawaiin pár gyerek, – köztük a kis Rod Chong – elkezdte átalakítani a játékautóját. A Maisto 1:18-as modelljükből kivették a rugókat, amitől az már gurulni sem tudott. A látvány magáért beszélt. Teltek az évek, azóta a gyerekek felnőttek, de az autók szeretete és a barátság megmaradt.
Maga a kifejezés azonban váratott magára egészen 2003-ig. Miközben Chongék a pályán drift autóiknak határait keresgélték, egyikük (Jerry) az átalakítás utáni látványra csak egy mondattal reagált: Dude…that #&@’s Hellaflush!. Így ez a találó kifejezés, ami a lélegzetelállító, vagány látványra utalt, megmaradt. Mint mondták, ez nem hatott az újdonság erejével akkoriban, ugyanis láttak hasonló autókat egyes Európából és Japánból rendelt tuning- és, driftmagazinokban, de a kifejezést mégis úgy érezték, hogy az általuk akkor épített autókra pontosan illett.
Többféle, – szám szerint négy – „Flush” típust csináltak, mégpedig: Flush, Mexi, Tucked és Hella – időközben megjelent a Hella radikálisabb változata, a Hellafail. Ismerték a negatív dőlésszöget, az ültetést, mint mindenki más. Akkor azonban megszületett valami új életérzés, és végre volt 1 kifejezés, 1 név ami mindezt megtestesíti, és ezeket az autókat 1 közös gyűjtőnév alatt egyesíti.
_______________________________________________________________________________
Eléggé sok vason fellelhető a gazdag matricázás, és újabban a japán drift ágazatból átvették a törött lökhárító kötözését is, úgyhogy nincs javítás, csupán jön a jó öreg fúró és a gyorskötegelő. A tévhitek elkerülése végett a robbantott gumikat nem a németek találták ki. A ’70-es években azt sem tudták mi az. Mint annyi minden, ez is a sokak által – főleg itthon – igénytelennek tartott japán bosozoku style szüleménye.
_______________________________________________________________________________
A HellaFlush népszerűségéről csak annyit, hogy a belgáknál nincs is olyan autós oldal, ahol ne lenne szó róla, németeknél szintén. Nyugattól Keletig minden országban megtalálható. Igen rövid idő alatt kinőtte magát.
A Hellaflush, lényegében japán Drift gépek átalakításával indult, azonban nincs márka kikötés, így gyakorlatilag bármilyen márkájú autó készülhet ebben a stílusban.
A hellaflush elsősorban a kerék és a kasztni egymáshoz való viszonyára koncentrál, valamint a különböző hellaflushon belüli stílusirányzatoknál ebből adódóan a hasmagasság is fontos.
Konkrétan a kifejezés, hogy offset is everything nagyjából annyit tesz, hogy "offset a minden", de mondhatnánk úgy is, hogy "et mindenek felett". Azt hiszem ezzel el is mondtunk mindent!
A hellaflusht egyébként gyakorta összekeverik a jdm stílussal, ami nem is annyira meglepő, mivel sokszor a 2 stílus fedi egymást, így leginkább amint már mondtam a kerekek helyzetéről jelenthetjük ki egyértelműen, h mi a tényállás. Persze nyílván vannak gépek amik, mind a két stílusba beleillenek, de ez már csak ilyen játék.
Végül akiknek volt türelme mindezt végigolvasni, azoknak még 1 képpel foglalnám össze a leírtakat bízva abban, hogy ez világossá teszi a lényeget.
http://i284.photobucket.com/albums/
ll30/captainsperry/user1706_pic1356_1272695982-copy.jpg
Remélem sikerült 1 egész korrekt leírást összehoznom, összeszednem, és így már mindenki érti amit kell!Legalábbis nagyjábólJó szórakozást!
Dávid_
Mint annyi minden más ebben a világban, eredetileg a HellaFlush is csak poénnak indult, melynek létrejöttéhez több személy is kötődik.
Az egész azzal kezdődött, hogy Amerika csodás szigetén Hawaiin pár gyerek, – köztük a kis Rod Chong – elkezdte átalakítani a játékautóját. A Maisto 1:18-as modelljükből kivették a rugókat, amitől az már gurulni sem tudott. A látvány magáért beszélt. Teltek az évek, azóta a gyerekek felnőttek, de az autók szeretete és a barátság megmaradt.
Maga a kifejezés azonban váratott magára egészen 2003-ig. Miközben Chongék a pályán drift autóiknak határait keresgélték, egyikük (Jerry) az átalakítás utáni látványra csak egy mondattal reagált: Dude…that #&@’s Hellaflush!. Így ez a találó kifejezés, ami a lélegzetelállító, vagány látványra utalt, megmaradt. Mint mondták, ez nem hatott az újdonság erejével akkoriban, ugyanis láttak hasonló autókat egyes Európából és Japánból rendelt tuning- és, driftmagazinokban, de a kifejezést mégis úgy érezték, hogy az általuk akkor épített autókra pontosan illett.
Többféle, – szám szerint négy – „Flush” típust csináltak, mégpedig: Flush, Mexi, Tucked és Hella – időközben megjelent a Hella radikálisabb változata, a Hellafail. Ismerték a negatív dőlésszöget, az ültetést, mint mindenki más. Akkor azonban megszületett valami új életérzés, és végre volt 1 kifejezés, 1 név ami mindezt megtestesíti, és ezeket az autókat 1 közös gyűjtőnév alatt egyesíti.
_______________________________________________________________________________
Eléggé sok vason fellelhető a gazdag matricázás, és újabban a japán drift ágazatból átvették a törött lökhárító kötözését is, úgyhogy nincs javítás, csupán jön a jó öreg fúró és a gyorskötegelő. A tévhitek elkerülése végett a robbantott gumikat nem a németek találták ki. A ’70-es években azt sem tudták mi az. Mint annyi minden, ez is a sokak által – főleg itthon – igénytelennek tartott japán bosozoku style szüleménye.
_______________________________________________________________________________
A HellaFlush népszerűségéről csak annyit, hogy a belgáknál nincs is olyan autós oldal, ahol ne lenne szó róla, németeknél szintén. Nyugattól Keletig minden országban megtalálható. Igen rövid idő alatt kinőtte magát.
A Hellaflush, lényegében japán Drift gépek átalakításával indult, azonban nincs márka kikötés, így gyakorlatilag bármilyen márkájú autó készülhet ebben a stílusban.
A hellaflush elsősorban a kerék és a kasztni egymáshoz való viszonyára koncentrál, valamint a különböző hellaflushon belüli stílusirányzatoknál ebből adódóan a hasmagasság is fontos.
Konkrétan a kifejezés, hogy offset is everything nagyjából annyit tesz, hogy "offset a minden", de mondhatnánk úgy is, hogy "et mindenek felett". Azt hiszem ezzel el is mondtunk mindent!
A hellaflusht egyébként gyakorta összekeverik a jdm stílussal, ami nem is annyira meglepő, mivel sokszor a 2 stílus fedi egymást, így leginkább amint már mondtam a kerekek helyzetéről jelenthetjük ki egyértelműen, h mi a tényállás. Persze nyílván vannak gépek amik, mind a két stílusba beleillenek, de ez már csak ilyen játék.
Most pedig a FLUSH irányzatokról bővebben!
Végül akiknek volt türelme mindezt végigolvasni, azoknak még 1 képpel foglalnám össze a leírtakat bízva abban, hogy ez világossá teszi a lényeget.
http://i284.photobucket.com/albums/
ll30/captainsperry/user1706_pic1356_1272695982-copy.jpg
Remélem sikerült 1 egész korrekt leírást összehoznom, összeszednem, és így már mindenki érti amit kell!Legalábbis nagyjábólJó szórakozást!
Dávid_
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
hát szerintem hülyeségeket beszélsz... láttál te már komoly japán építést? mert mondjuk ez olyan, mintha azt mondanád a cultra, hogy belgian style... csak felvilágosítanálak, hogy a japánoknál is létezik az a fajta irányzat, ami szinte tökéletesen passzol a cult-hoz, csak éppen nem bbs felnire hugyozik mindenki íveset (mint itthon), hanem régi peremes rays vagy club linea felnikre. az, amit a halálos iramban láttal, hogy érjen a műanyag a földig, az 80%-ban amerikai stílus, az ottani japán gépeket kezdték el úgymond "bojlerezni". Hozzáteszem a legtöbb japán autónak ez IS jól áll. Az európaiaknak is, csak az nekünk fura. És egy saját vélemény: szerintem a cult és a jdm (amennyiben itt most a japán cult stílust értelmezzük) kb egyszerre, de mégis egymástól függetlenül alakult ki. de ebben nem vagyok biztos...
Sorry elnézést kérek mindenkitől a topik rossz indítása miatt bevallom ezt én csak úgy néztem hogy tetszik és nagyon jól néz ki maga az egész stílusvilág és valóban utána nézés nélkül nyitottam
Szerintem azért 1kicsit pontosítani kéne, mert a Hellaflusht összekötni Jdm-el épp olyan nagy ökörség mint a germánnal vagy a culttal /ha valaki nyit neki 1 topicot legalább azzal legyen tisztába hogy mi az az irányzat/
ezt az amerikaiak találták ki a futómű-felni-gumi kombóra
ezt az amerikaiak találták ki a futómű-felni-gumi kombóra
Mutass nekem a 80-as évekből robbantott gumis német autót. Mert japánból van elég a netten is.
A hella flush nem azt jelenti, hogy japó tuning! Azokat a felniket hívják így amiknek nagyon kicsi az ET száma és feszül rajtuk a gumi. Ezeknek az autóknak rendeznek külön találkozókat, de mindegy, hogy milyen autón van.
ez a magyar sztereotípia:)
különben meg, nem leszarós ki csinálta először? ami jó azt úgyis majmolni fogják...
különben meg, nem leszarós ki csinálta először? ami jó azt úgyis majmolni fogják...
Kedves Symon nemmintha a te kocsid valami fergeteges nagy mutatvány lennede egyet had jegyezzek meg!Méghozzá én azt írtam "lemásolják a VW-ket" nem pedig a VW-met...tudom hogy számodra és sokmás ember számára semmi nagyszám nincs a kocsimban de ez két dolog miatt lehet 1.nemrég vettem ésmég nemsikerült vennem gewindét+gumikat 2.nekünk Volkswagen-eseknek az az öröm ha egy pöpec gyári állapotú autóval cirkálhatunk (ami mellesleg huszon x évesen is hibátlanul működik kopp-kopp)mi megelékszünk a magunk kis ültetésévelazért hogy minél inkább mindenféle sallang és mókkerolás mentes VW-t tudjunk fenntartani a jövő nemzedékének mivel ezek az autók (ha szabad így fogalmaznom) "örök klasszikusok"na RISZPEKT
A tiéd is vw, de még sem lehet betenni egy katba az itten japó gépekkel mivel a tiéd fel sem ér hozzájuk.... akkor mi itt a vw majmolás???
Pedig sajnos ez a szomorú valóságnemtudom melyik márkánál láthattunk előbb széles ill. peremes felnit porigültetést...hadnekelljen előadást tartanoma japán autók mindígis arról voltak híresek hogy hatalmas kájhacsövek különböző "tikülők" és egyéb nyalánkságok tarkították őketde ezzel nincs is semmibaj szerintem mert ezekhez az autókhoz az passzol(nem fikázás!)de azért az hogy lemásolják a VW-ket és azt állítják hogy semmi ilyenről nincs szó..háttt akkor morcos vagyoknamindegy remélem nembántottammeg senkit..
A robbantott gumit nem a Németek találták ki, 70-es években azt sem tudták az európai tunerek, hogy mi az. Ez bizony az itthon igénytelen tuningnak tartott bosozoku style szüleménye.
Nem hiszem, hogy egy Skyline, vagy egy Cressida tulaj golfot majmolna pont Japánban.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!