Cikk: Turbósítsunk?! A tapasztalatok
aktuális téma

Tuning rovatunk egy korábbi cikkünkben már olvashattatok a turbófeltöltőkről és elméleti működésükről. Mai írásunkban - amely a debreceni X-Turbo tuning-team egyik tagja, Roly tollából származik - a turbó gyakorlati alkalmazásáról és az utólagos beépítésről olvashattok részletesen. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
De azért egy motorcserében csak nincs annyi buktató nem? Most ezalatt azt értem hogy nem csak motor hanem egy komplett pl 1.6-os Golf IV ből minden motyót átrakni ebbe, a féktől kezdve mindent.
Nem az olcsó megoldás a jó. Sajnos ebben a sportban ez az igazság.
Engem az emberek nagy része ugye akkor keres, ha már baja van, vagy szétesett a turbó... A tapasztalatok azt mutatják, hogy az olcsó dolgokból előbb utóbb szívás van. Lehet ez egy nap múlva, de egy év múlva is. egy biztos, hogy drága lesz akkor.
Engem az emberek nagy része ugye akkor keres, ha már baja van, vagy szétesett a turbó... A tapasztalatok azt mutatják, hogy az olcsó dolgokból előbb utóbb szívás van. Lehet ez egy nap múlva, de egy év múlva is. egy biztos, hogy drága lesz akkor.
Amiket eddíg tapasztaltam TYUNINGTÚRBÓSÍTÁS ÜGYBEN ügyfelek részéről:
Turbó szétrobbant, pedig csak 0,4 nyomás volt. Hiba oka: gyári olajzás kevés volt. A vízhűtés nem volt megfelelő gyári volt!. Ebből kifojólag szétrobbant. Eredmény: motor kuka, mert berántott mindent.
Elfolytak a dugattyúk. turbónyomás mennyiség nem volt arányban az üzemanyag mennyiséggel. eredmény motor kuka.
Hajtókar nyekk... volt erő és nyomás.
stb.
Sorolhatnám a buktatókat.
Amikor pedig a gondod van, akkor mindenhol azt fogod hallani, hogy erre nincs garancia... aztán szívtál nagyot.
Turbó szétrobbant, pedig csak 0,4 nyomás volt. Hiba oka: gyári olajzás kevés volt. A vízhűtés nem volt megfelelő gyári volt!. Ebből kifojólag szétrobbant. Eredmény: motor kuka, mert berántott mindent.
Elfolytak a dugattyúk. turbónyomás mennyiség nem volt arányban az üzemanyag mennyiséggel. eredmény motor kuka.
Hajtókar nyekk... volt erő és nyomás.
stb.
Sorolhatnám a buktatókat.
Amikor pedig a gondod van, akkor mindenhol azt fogod hallani, hogy erre nincs garancia... aztán szívtál nagyot.
Akkor ennyi
De nem is számítottam semmi jóra. Azért kösz a fejtágítást. Sajna ez van.



... a nagyobb teljesítményhez, meg fék és futómű is kell ... és sorolhatnám.
akkor 1.8 , 2.0...
Ezt eladod, és amit tuningra költenél hozzáteszed és veszel egy erősebb autót.
Most magam ellen beszélek, mert lehet, hogy jobb ha turbósítasz és veszel nálam turbót
... de nem egy ember gondolta már így. Elvitte, aztán a kocsi esett szét.
Most magam ellen beszélek, mert lehet, hogy jobb ha turbósítasz és veszel nálam turbót

... de nem egy ember gondolta már így. Elvitte, aztán a kocsi esett szét.
Nem értesz mindíg!
Amit írtam az a minimum költség!!!
Ettől még 100 méter után széteshet az egész!!
Ennyivel csak cisszeg, de nem üzembiztos.
A chipes dologgal is hülyének néztek, már bocs...
Az 1.4 16V-s mocid kicsit megcibálod és darabjaira esik szét.
Azt nem írta még le senki, hogy a "nagy utólagos turbósítása" meddíg bírta, ami "kurvaolcsó" volt.
Nem sokáig!
A másik dolog, hogy m ilyen jó is lesz az, hogy ráköltesz egy raklap pénzt, majd az 1.4 turbó, vagy csipszes géped minimum 10 litert eszik majd ... alapesetben egy 1.8T beéri ennyivel, és még megy is.
Amit írtam az a minimum költség!!!
Ettől még 100 méter után széteshet az egész!!
Ennyivel csak cisszeg, de nem üzembiztos.
A chipes dologgal is hülyének néztek, már bocs...
Az 1.4 16V-s mocid kicsit megcibálod és darabjaira esik szét.
Azt nem írta még le senki, hogy a "nagy utólagos turbósítása" meddíg bírta, ami "kurvaolcsó" volt.
Nem sokáig!
A másik dolog, hogy m ilyen jó is lesz az, hogy ráköltesz egy raklap pénzt, majd az 1.4 turbó, vagy csipszes géped minimum 10 litert eszik majd ... alapesetben egy 1.8T beéri ennyivel, és még megy is.
Utána jártam már a motorcserének is és az is lenne vagy 300-400FT is papírokkal mindennel együtt és akkor még csak 1.6

Köszi a választ tudom hogy nem én voltam az első ezzel a kérdéssel. Az árral meg kb én is ennyire gondoltam. Nekem végülis megérné. ha hosszútávon is kibírja a motor meg nem megy szét benne semmi akkor jöhet.
Lóerőt nem tudom ezzel az alappal mennyit nyernék, de egy másik cég írta nekem azt hogy a chip-eléssel és egy komplett kipuffredszerrel húznák fel a 75LE-t 90re 230-240ezerből. Most a turbó az drágább lenne ennél de szerintem még mindíg jobban megérné.

Lóerőt nem tudom ezzel az alappal mennyit nyernék, de egy másik cég írta nekem azt hogy a chip-eléssel és egy komplett kipuffredszerrel húznák fel a 75LE-t 90re 230-240ezerből. Most a turbó az drágább lenne ennél de szerintem még mindíg jobban megérné.
...és egyéb járulékos költségek nincsenek is belevéve, mint a kuplung, az esetleges szopások, egy esetleges motorfelújítás; könnyen rúghat akár a kétszeresére is...
1.6tól lefelé minden motor kicsi:)
Azért beszélnek le róla, mert arányaiban sokkal olcsóbb megoldás egy nagyobb motort az autóba építeni, mint a hurka motorokra csigát rakni. (De ezt is elmondták már jó páran előttem:)
Azért beszélnek le róla, mert arányaiban sokkal olcsóbb megoldás egy nagyobb motort az autóba építeni, mint a hurka motorokra csigát rakni. (De ezt is elmondták már jó páran előttem:)
Ami egy turbósításhoz alapból kell és számolni lehet vele (többször leírtam már, de még 1x):
- turbó 100e Ft
- leömlő és kipufogórendszer 50e Ft
- Coolerezés, csövezés 50e Ft
- programozás és egyéb 100e Ft
Csak ezek az alapvető dolgok minimum 300e FT-ba kerülnek!!!
+ munkadíj!!!
Ennél csak drágább lehet. Az olcsóbb megoldás pedig a vicc kategóriája.
A fentebb felsoroltaknak pedig nem meghatározója "csak egy kicsit cisszegjen dolog" - ez a minimum, ami ehhez is kell.
- turbó 100e Ft
- leömlő és kipufogórendszer 50e Ft
- Coolerezés, csövezés 50e Ft
- programozás és egyéb 100e Ft
Csak ezek az alapvető dolgok minimum 300e FT-ba kerülnek!!!
+ munkadíj!!!
Ennél csak drágább lehet. Az olcsóbb megoldás pedig a vicc kategóriája.
A fentebb felsoroltaknak pedig nem meghatározója "csak egy kicsit cisszegjen dolog" - ez a minimum, ami ehhez is kell.
Üdv mindenkinek. Láttam itt már páran érdeklődtek kis motoros autó turbósításáról, és a nagytöbség le is beszélte róla leginkább az ár miatt. De viszont a fenti X-turbós cikkben meg épp azt írják hogy egy alap turbónál alig kell hozzányulni a motorhoz és nem b**sza szét ha ésszel van használva. Sőt még kiemelték azt is hogy egyáltalán nem drága (jó kinek mi a drága).
Jó azt nem írják mekkora motorokat turbósítanak, vagy mekkorát éri meg turbósítani.
Természetesen engem is érdekelne a turbó és természetesen engem is mindenki lebeszélt róla, de a fenti cikket olvasva azért elgondolkoztat. Csak most nem tudom kinek mennyire van igaza. Kicsit hülyeségből de írtam ezeknek az X-turbósonak, mondjanak egy árat meg véleményt aztán kiváncsi vagyok mit mondanak. Bár szerintem ők is le fognak beszélni róla.
Csak ez volt itt az észrevételem, hogy van egy cikk amiben nagyon is csalogatnak de mindenki más meg lebeszél róla.
Ha valami hülyeséget írtam volna előre is sorry

Jó azt nem írják mekkora motorokat turbósítanak, vagy mekkorát éri meg turbósítani.
Természetesen engem is érdekelne a turbó és természetesen engem is mindenki lebeszélt róla, de a fenti cikket olvasva azért elgondolkoztat. Csak most nem tudom kinek mennyire van igaza. Kicsit hülyeségből de írtam ezeknek az X-turbósonak, mondjanak egy árat meg véleményt aztán kiváncsi vagyok mit mondanak. Bár szerintem ők is le fognak beszélni róla.
Csak ez volt itt az észrevételem, hogy van egy cikk amiben nagyon is csalogatnak de mindenki más meg lebeszél róla.
Ha valami hülyeséget írtam volna előre is sorry


Ha csak szimplán feltennéd a kérdésed előbb kapnál választ az biztos

hülye kérdésre hülye válasz :)
nem nincs
nem nincs
Szia!
Nagyon sokmindent szereltek K24-el. A diesel k24-ek általában 1.6TD golfokról jön. Nem rossz csigák, jó az 1.9-re is. De figyelni kell, hogy a nagyobb turbo nem minden. Anyag is kell, és ahogy hallottam, az 1.9 75 lovas nem a legjobb alap...
Nagyon sokmindent szereltek K24-el. A diesel k24-ek általában 1.6TD golfokról jön. Nem rossz csigák, jó az 1.9-re is. De figyelni kell, hogy a nagyobb turbo nem minden. Anyag is kell, és ahogy hallottam, az 1.9 75 lovas nem a legjobb alap...

Sziasztok!
Ismerősöm egy 1.9 TD, 75 lovas 3-as golfra szeretne nagyobb turbót tenni. Ki is nézett egy KKK K24es turbót. A kérdésem az lenne, hogy ez minek a gyári turbója, és össze lehet-e hozni vele? Valamint nem túl nagy-e ehhez a blokkhoz?
Ezen kívül, ha valaki tud még vmit erről a turbóról ne tartsa magában

Ismerősöm egy 1.9 TD, 75 lovas 3-as golfra szeretne nagyobb turbót tenni. Ki is nézett egy KKK K24es turbót. A kérdésem az lenne, hogy ez minek a gyári turbója, és össze lehet-e hozni vele? Valamint nem túl nagy-e ehhez a blokkhoz?
Ezen kívül, ha valaki tud még vmit erről a turbóról ne tartsa magában

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!