Balesetek, DURVA !!!!!!
aktuális téma

Őszi vezetési jótanács!
VIDEO, aquaplanning, azaz amikor felúszik az autó nagy esőben és irányíthatatlanná válik
Aquaplanning- nak hívja az angol. Arról van szó, hogy a gumik úgy vannak készítve (mintázva), hogy esőzésben gurulásnál a tapadó felület által kinyomott vizet elvezetik, kilökik a gumi alól. Azonban mindegyiknek van elvezetési képesség határa. Amennyiben az adott sebesség magasabb egy bizonyos értéknél, úgy a gumi bemarásai már nem képesek elvezetni a vizet, létrejön az aszfalt és a gumi tapadó felülete között egy vízréteg, amelynek következtében a jármű "felúszik", és irányíthatatlanná válik.
Vizes, síkos úton vezessetek óvatosan, autópályán is mérsékeljétek a sebességet!
videó
Ne vezess:
-ittasan, kábítószerrel
videó
videó
videó
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/02/icbc-counterattack.html
-biztonsági öv nélkül (az utasokkal is köttesd be)
-túl fáradtan
-túl gyorsan
ne basztasd a telefonod
A HALÁL FIGYEL: a halál pillanata
Ne előzz felelőtlenül!
Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod követni tud... senki sem szent, a legtöbben 90 helyett 100-110-el mennek ott, ahol az útviszonyok megfelelőek, és a jármű is az.. a bajok nem itt kezdődnek. Az esztelenség ennél többről szól.
"Gondold csak el, milyen is lenne egy emberélet és a világ a baleset esélye nélkül? Milyen pökhendin magabiztos lenne, milyen szemérmetlenül gőgös és fennhéjázó! Nem, a baleset lehetősége ott lappang minden pillanatodban, a tárgyak, a helyzetek, az emberek, a vegyi anyagok, a statikus és fizikai képletek: mindez ellened is van. Tehát vigyázz. Ne aggályosan vigyázz, hanem emberi rangodhoz illően, komolyan és tárgyilagosan, nagyon figyelmesen. S mindig tudjad, hogy nem a világ ármánya tört önkényesen ellened, mikor a baleset bekövetkezik, hanem te voltál gyönge, lusta és kicsinyes. Nincs autóbaleset. Csak te vagy, s az autó és a világrend."
langlovagok.hu
VIDEO, aquaplanning, azaz amikor felúszik az autó nagy esőben és irányíthatatlanná válik
Aquaplanning- nak hívja az angol. Arról van szó, hogy a gumik úgy vannak készítve (mintázva), hogy esőzésben gurulásnál a tapadó felület által kinyomott vizet elvezetik, kilökik a gumi alól. Azonban mindegyiknek van elvezetési képesség határa. Amennyiben az adott sebesség magasabb egy bizonyos értéknél, úgy a gumi bemarásai már nem képesek elvezetni a vizet, létrejön az aszfalt és a gumi tapadó felülete között egy vízréteg, amelynek következtében a jármű "felúszik", és irányíthatatlanná válik.
Vizes, síkos úton vezessetek óvatosan, autópályán is mérsékeljétek a sebességet!
videó
Ne vezess:
-ittasan, kábítószerrel
videó
videó
videó
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/02/icbc-counterattack.html
-biztonsági öv nélkül (az utasokkal is köttesd be)
-túl fáradtan
-túl gyorsan
ne basztasd a telefonod
A HALÁL FIGYEL: a halál pillanata
Ne előzz felelőtlenül!
Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod követni tud... senki sem szent, a legtöbben 90 helyett 100-110-el mennek ott, ahol az útviszonyok megfelelőek, és a jármű is az.. a bajok nem itt kezdődnek. Az esztelenség ennél többről szól.
"Gondold csak el, milyen is lenne egy emberélet és a világ a baleset esélye nélkül? Milyen pökhendin magabiztos lenne, milyen szemérmetlenül gőgös és fennhéjázó! Nem, a baleset lehetősége ott lappang minden pillanatodban, a tárgyak, a helyzetek, az emberek, a vegyi anyagok, a statikus és fizikai képletek: mindez ellened is van. Tehát vigyázz. Ne aggályosan vigyázz, hanem emberi rangodhoz illően, komolyan és tárgyilagosan, nagyon figyelmesen. S mindig tudjad, hogy nem a világ ármánya tört önkényesen ellened, mikor a baleset bekövetkezik, hanem te voltál gyönge, lusta és kicsinyes. Nincs autóbaleset. Csak te vagy, s az autó és a világrend."
langlovagok.hu
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
dur defektek a legrosszabbak, velem is volt már ilyen elöttem de sofőr vissza tudta fogni, bal első kerék elszállt autopályán mégsem kacsázott



Havernak le volt véve a tiltás a Magnumról, 160-at simán ment pótkocsival.

de jobban is gyorsul

A Mercedesé sem rossz... Egyébként kötelezővé tenném (a sávtartóval együtt), rengeteg baleset megelőzhető lenne, vagy nem volna olyan súlyos kimenetelű.
főleg az új volvo vészféke nagyon penge!

hatul elöbb ebred a fek
Persze, mert, ha elöl kezdene fékezni, akkor kanyarban el is tolná a traktort.
De azért az is elég durva, hogy egy nyerges féktávolsága annyi mint egy egyterűé....
Persze, mert, ha elöl kezdene fékezni, akkor kanyarban el is tolná a traktort.
De azért az is elég durva, hogy egy nyerges féktávolsága annyi mint egy egyterűé....

én se, csak jár a pofám


Eleg kifinomult rendszer vezerli.
Altalaban 0,2Bar az elöfutasa egy szerelvenynel.
Ez azt jelenti, hogy amikor elkezdi nyomni a feket akkor a felpot ennyivel több fekeröt kap, (hatul elöbb ebred a fek) ezzel ugymond stabilizalja a szerelvenyt, majd, amennyiben jol emlekszem 3 Bar körül "utolerik" egymast a vontato es a felpot feknyomasa.
Amugy a legtöbb 2005 utan gyartott felpot nem szimplan ABS-es, hanem menetstabilizalo rendszerrel is rendelkezik. Altalanosan a WABCO D illetve most mar inkabb a WABCO T-EBS rendszereket szerelik.
Altalaban 0,2Bar az elöfutasa egy szerelvenynel.
Ez azt jelenti, hogy amikor elkezdi nyomni a feket akkor a felpot ennyivel több fekeröt kap, (hatul elöbb ebred a fek) ezzel ugymond stabilizalja a szerelvenyt, majd, amennyiben jol emlekszem 3 Bar körül "utolerik" egymast a vontato es a felpot feknyomasa.
Amugy a legtöbb 2005 utan gyartott felpot nem szimplan ABS-es, hanem menetstabilizalo rendszerrel is rendelkezik. Altalanosan a WABCO D illetve most mar inkabb a WABCO T-EBS rendszereket szerelik.
Hegyről lefelé elég könnyen "elfogyhat" a fék, ez köztudott, de az általában vezetési hiba, nem műszaki. Mondjuk annyira hiba, hogy ez sokszor előfordul rutinos sofőrökkel is.
Bár okoskodni nemszeretnék.....nemértek ehhez!
van olyan....kérdezz öreg kamionos arcokat...
nekem egy nagyon jó vén cimbim mesélte hogy neki Olaszországban fosta el magát a fék, pont mikor leért a hegyről...mák...
nekem egy nagyon jó vén cimbim mesélte hogy neki Olaszországban fosta el magát a fék, pont mikor leért a hegyről...mák...
Gondolom ott is 2 körön megy a rendszer, szerintem ez alap.
amennyiben légfékes, már amennyire tudom a pótosok azok (lehet tévedek) akkor lehetséges

Az összes, egyszerre?

én csak megjegyeztem hogy szemre gyorsabban megy mint a másik, az okait nem firtattam

lehet elfosta magát a fék....
információ nélkül miért ítélkeztek?
információ nélkül miért ítélkeztek?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!