Balesetek, DURVA !!!!!!
aktuális téma

Őszi vezetési jótanács!
VIDEO, aquaplanning, azaz amikor felúszik az autó nagy esőben és irányíthatatlanná válik
Aquaplanning- nak hívja az angol. Arról van szó, hogy a gumik úgy vannak készítve (mintázva), hogy esőzésben gurulásnál a tapadó felület által kinyomott vizet elvezetik, kilökik a gumi alól. Azonban mindegyiknek van elvezetési képesség határa. Amennyiben az adott sebesség magasabb egy bizonyos értéknél, úgy a gumi bemarásai már nem képesek elvezetni a vizet, létrejön az aszfalt és a gumi tapadó felülete között egy vízréteg, amelynek következtében a jármű "felúszik", és irányíthatatlanná válik.
Vizes, síkos úton vezessetek óvatosan, autópályán is mérsékeljétek a sebességet!
videó
Ne vezess:
-ittasan, kábítószerrel
videó
videó
videó
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/02/icbc-counterattack.html
-biztonsági öv nélkül (az utasokkal is köttesd be)
-túl fáradtan
-túl gyorsan
ne basztasd a telefonod
A HALÁL FIGYEL: a halál pillanata
Ne előzz felelőtlenül!
Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod követni tud... senki sem szent, a legtöbben 90 helyett 100-110-el mennek ott, ahol az útviszonyok megfelelőek, és a jármű is az.. a bajok nem itt kezdődnek. Az esztelenség ennél többről szól.
"Gondold csak el, milyen is lenne egy emberélet és a világ a baleset esélye nélkül? Milyen pökhendin magabiztos lenne, milyen szemérmetlenül gőgös és fennhéjázó! Nem, a baleset lehetősége ott lappang minden pillanatodban, a tárgyak, a helyzetek, az emberek, a vegyi anyagok, a statikus és fizikai képletek: mindez ellened is van. Tehát vigyázz. Ne aggályosan vigyázz, hanem emberi rangodhoz illően, komolyan és tárgyilagosan, nagyon figyelmesen. S mindig tudjad, hogy nem a világ ármánya tört önkényesen ellened, mikor a baleset bekövetkezik, hanem te voltál gyönge, lusta és kicsinyes. Nincs autóbaleset. Csak te vagy, s az autó és a világrend."
langlovagok.hu
VIDEO, aquaplanning, azaz amikor felúszik az autó nagy esőben és irányíthatatlanná válik
Aquaplanning- nak hívja az angol. Arról van szó, hogy a gumik úgy vannak készítve (mintázva), hogy esőzésben gurulásnál a tapadó felület által kinyomott vizet elvezetik, kilökik a gumi alól. Azonban mindegyiknek van elvezetési képesség határa. Amennyiben az adott sebesség magasabb egy bizonyos értéknél, úgy a gumi bemarásai már nem képesek elvezetni a vizet, létrejön az aszfalt és a gumi tapadó felülete között egy vízréteg, amelynek következtében a jármű "felúszik", és irányíthatatlanná válik.
Vizes, síkos úton vezessetek óvatosan, autópályán is mérsékeljétek a sebességet!
videó
Ne vezess:
-ittasan, kábítószerrel
videó
videó
videó
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/02/icbc-counterattack.html
-biztonsági öv nélkül (az utasokkal is köttesd be)
-túl fáradtan
-túl gyorsan
ne basztasd a telefonod
A HALÁL FIGYEL: a halál pillanata
Ne előzz felelőtlenül!
Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod követni tud... senki sem szent, a legtöbben 90 helyett 100-110-el mennek ott, ahol az útviszonyok megfelelőek, és a jármű is az.. a bajok nem itt kezdődnek. Az esztelenség ennél többről szól.
"Gondold csak el, milyen is lenne egy emberélet és a világ a baleset esélye nélkül? Milyen pökhendin magabiztos lenne, milyen szemérmetlenül gőgös és fennhéjázó! Nem, a baleset lehetősége ott lappang minden pillanatodban, a tárgyak, a helyzetek, az emberek, a vegyi anyagok, a statikus és fizikai képletek: mindez ellened is van. Tehát vigyázz. Ne aggályosan vigyázz, hanem emberi rangodhoz illően, komolyan és tárgyilagosan, nagyon figyelmesen. S mindig tudjad, hogy nem a világ ármánya tört önkényesen ellened, mikor a baleset bekövetkezik, hanem te voltál gyönge, lusta és kicsinyes. Nincs autóbaleset. Csak te vagy, s az autó és a világrend."
langlovagok.hu
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
nem értek a lovakhoz, ne is foglalkozz velem, már magam sem tudom minek vauvau

Na itt láttam akkor amit írtam. Asszem ebben bizonyították hogy az 50-50-el szemben ütközők ugyanúgy sérülnek mint az 50-el falba csapódók és nem úgy mint a 100-al falba csapódók.
Első kép:
piros autó: 50mph beton falnak
sárga autó: 100mph beton falnak
Második kép:
piros és sárga autó 50mph egymásnak
piros autó: 50mph beton falnak
sárga autó: 100mph beton falnak
Második kép:
piros és sárga autó 50mph egymásnak
oksi, így értettem, csak mivel nem értek hozzá, így félreírtam.
de köszönöm a kijavítást
de köszönöm a kijavítást

ez így nem jó. nem adódik össze a sebesség, mert ellentétes irányú. energiáról kell beszélni. erőhatás. hatás ellen hatás.
a sebesség csak összehasonlítás miatt jó, annyiban, hogy azonos energia eléréséhez ha az egyik test áll, dupla akkora sebeség kell, mintha azok fele akkora tempóval mennek egymással szemben. sajnos jobban nem tudom leírni, mint az előbb.
a sebesség csak összehasonlítás miatt jó, annyiban, hogy azonos energia eléréséhez ha az egyik test áll, dupla akkora sebeség kell, mintha azok fele akkora tempóval mennek egymással szemben. sajnos jobban nem tudom leírni, mint az előbb.

van mozgási energiája, csak sokkal kisebb, gyakorlatilag szinte 0...



bár ebbe az ittas vezetők nem gondolnak bele...
általános iskola fizika. nem voltam egy rossz tanuló belőle, és finoman fogalamaztam, nem véletlen ebből érettségiztem, majdnem, hogy 5-ösre (1qrva pont
)
szóval ne számoljunk azzal, hogy gyűrődő zóna. vegyünk két ugyanolyan tömegű testet. mondjuk két egyforma kockát. ha azokat egymással szemben 100km/h val ütközteted, az ütközés pillanatában fellépő energia összeadódik, ami ugyan akkora lesz, mint ha az egyik test állna, és a másikat dupla akkora sebességgel, azaz 200km/h-val üköztetnéd neki az állónak.
nyílván különböző autóknak más a tömege, más a gyűrődő zónája, ezért az összehasonlítások nem egyenlősíthetőek. de zek már részletkérdések. az egyszerűség kedvéért, ami noname írt szokták úgy mondani, hogy a hülye is megércse.

szóval ne számoljunk azzal, hogy gyűrődő zóna. vegyünk két ugyanolyan tömegű testet. mondjuk két egyforma kockát. ha azokat egymással szemben 100km/h val ütközteted, az ütközés pillanatában fellépő energia összeadódik, ami ugyan akkora lesz, mint ha az egyik test állna, és a másikat dupla akkora sebességgel, azaz 200km/h-val üköztetnéd neki az állónak.
nyílván különböző autóknak más a tömege, más a gyűrődő zónája, ezért az összehasonlítások nem egyenlősíthetőek. de zek már részletkérdések. az egyszerűség kedvéért, ami noname írt szokták úgy mondani, hogy a hülye is megércse.

nem tudom miről beszélsz
vagy mire célzol, vagy mi...

és akkor az hol van, hogy átadják egymásnak a mozgási energiájukat, míg a betonfalnak nincs mozgási energiája ?

Azért nem mindegy, hogy a 100 km/h 1 mp, vagy 5 mp alatt redukálódik nullára.
kb majdnem ugyanaz. a különbség annyi, hogy két autó esetén mindkét autó emészt fel energiát, azaz elnyel, míg a betonfal jóval kevesebbet.
ez úgy igaz, 200-zal álló autóba rohanni, ugyanaz, mintha 100-zal menne mindkettő egymásnak frontálisan.
ez úgy igaz, 200-zal álló autóba rohanni, ugyanaz, mintha 100-zal menne mindkettő egymásnak frontálisan.
Rosszul tudod. A 200-al falnak menni nem ugyanaz mint két 100-al menő autó frontális ütközése.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Mi van akkor, ha a piros autó 50-nel, a sárga meg 100-zal megy egymásnak?
Ugyanazt éli át mind a kettő vagy egyik kevésbé törik össze?