Cikk: A kipufogótuning
aktuális téma

Tuning rovatunk új írással bővölt: mai cikkünkben a kipufogórendszer tuningjának alapjait és fontosságát taglaljuk. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Köszi, majd meggondolom

Szeva mindenki! Lehet hogy már volt szó a proex-ről de nem volt türelmem végig olvasni az összes kommentet! Szóval kinek mi a tapasztalata róla?
Bal, nekem a Corsán volt Powerfull, és még mevan, ha kell, csak szólj, mert most akarom eladni fillérér... (ovál végel) !!! Most akarok pár cuccomon túladni, amik maradtak, meg amik kikerültek az autóimből, csak mond mi kell, és megnézem van.-e !!!!!
Kösz a valászt! A Bosal vagy Powerfull kipufogókról tud valaki mondani valamit? Melyiket érdemesebb venni?
Várhatsz tőle teljesítmény javolást, lehet hogy meg is kapod. De tévhit az hogy csak a hátsódob lecserélése 20%-ot dob a gépen.
1%-5% kb....
De itt valaki írta, hogy fordon bejött neki a dolog!
1%-5% kb....
De itt valaki írta, hogy fordon bejött neki a dolog!
Az univerzális dobok azok CSAK lökettérfogatra vannak, teheted azt akármilyen autóra, ezért univerzális.
ezt mondom én is....
A Bosal és a Powerfull kipufogók jók? Melyiket ajánljátok inkább? Nem kell, hogy baromi hangos legyen, csak szépen szóljon. Ezektől az univerzálisoktól lehet teljesítménynövekedést várni? Egyenlőre ennyi
, előre is kössz

persze azt értem, hogy azon elül, h. univerzális is vannak különdöző méretek, de nem konkrétan típusokra vannak tervezve...Vagy?(ez a vagy jó a hozászólásaim végén....ez is jelzi, mennyire otthon vagyok kipufftémában
)

És ha így kérem, hogy konkrétan xsara 1.6-ra, azt milyen márkában mennyiért lehet kapni? Mert azt mondod ,bosal powerf stb csak univerzális van.Vagy?
ha egy cső vagyis sportdob van a végén, lehet értelme, csak a dob belső átmérőjét kell jól meghatározni ahhoz hogy a gázgyorsító jól működjön. széria hátsódobbal nem fog semmit se csinálni, mert a "felgyorsított" gáz akadályokba ütközik.
Ez a gázgyorsító dob ez okos dolog csak az az érdekes, hogy a középdobot nem véletlenül teszik bele a gépbe...
Pont az a lényege, hogy fojtson, és lángot fogjon.... (no kat)
A gázgyorsítás tulajdon képpen egy jó kipufogó rendszer alapkövetelménye.
Tudod, hogy jól kiszippantsa a gázt a motorból...
Namost a középdob az okés hogy tekert meg lyukacsos, meg gyorsítja a gáztot, de akkor a hátsó dobnak is olyannak kellene lennie hogy ne fogja le a rendszert...
Ez az én véleményezésem, nekem már sokan mondták, hogy a kipufogó rendszerrel ártani is lehet, tehát csak okosan és óvatosan.
Vigyázz a sok reklámterméktől, vidd, vedd rakjad fel, csak fizess nekünk sokat és jó hangja lesz, közben meg beég a kipuff szeleped... És az drágább móka, mint egy jó rendszer...
Pont az a lényege, hogy fojtson, és lángot fogjon.... (no kat)
A gázgyorsítás tulajdon képpen egy jó kipufogó rendszer alapkövetelménye.
Tudod, hogy jól kiszippantsa a gázt a motorból...
Namost a középdob az okés hogy tekert meg lyukacsos, meg gyorsítja a gáztot, de akkor a hátsó dobnak is olyannak kellene lennie hogy ne fogja le a rendszert...
Ez az én véleményezésem, nekem már sokan mondták, hogy a kipufogó rendszerrel ártani is lehet, tehát csak okosan és óvatosan.
Vigyázz a sok reklámterméktől, vidd, vedd rakjad fel, csak fizess nekünk sokat és jó hangja lesz, közben meg beég a kipuff szeleped... És az drágább móka, mint egy jó rendszer...
univerzális (powerfull,bosal,mongoose, stb, ) is vannak különböző méretek, hosszúság szélesség magasság, hengeres vagy lapított esetleg kocka stb. az univerzális én úgy tudom főként a köbcentire vonatkozik pl 1000-1600ccm ig ugyanazt a dobot lehet használni stb.
ha ferde a vég, vásárolhatsz úgy is hogy veszel egy dobot (ehhez aszondod hogy xarára kéne sportdob vég nélkül) erre ők majd szépen adnak egy akkora és olyan alakút ami ráfér a masinádra, és utána kérsz egy neked tetsző véget. mindezek után elmész a szerelőjükhöz, bemutatod a számlád és ő szépen ha kell ferdén levágja méretre a véget akár ferdén is és hozzá heggeszi.
ha ferde a vég, vásárolhatsz úgy is hogy veszel egy dobot (ehhez aszondod hogy xarára kéne sportdob vég nélkül) erre ők majd szépen adnak egy akkora és olyan alakút ami ráfér a masinádra, és utána kérsz egy neked tetsző véget. mindezek után elmész a szerelőjükhöz, bemutatod a számlád és ő szépen ha kell ferdén levágja méretre a véget akár ferdén is és hozzá heggeszi.
Kössz az infót, nemtom mitévő legyek(várom még a további javaslatokat!!) Típusra való melyik márkákban van? És az mennyi. csődarab kötéstől a dobig? az 1 max 2 centi ahogy néztem sajnos. Pont itt a gáz. Persze ezt az 50 centi hosszú gyáridobra kell érteni, a vég rajta pedig 25 centi. Ráadásul ferde is. (gondolom pont a lökös miatt, így jön ki jól) Pl. ha azt mondom, powerful? az jó? vagy Bosal? Vagy mittomén, csak be lehessen tenni, és persze a többi feltétel is megmarad.....
ha kivesszem a katalizátort és a középdobot, érdemes felrakni a gázgyorsító dobot, vagy csak népetetés és pénzkidobás az egész?
Hello! Nekem olyan kérésem lenn ha vki tud sportdob készitéshez vmi szakirodalmat a neten az linkelje be nekem.
Előre is köszi!
Előre is köszi!
Én a típus dobot javallom, bár ára az van viszont a többi kikötésednek megfelelő.
De univerzálist is feltehetsz, az olcsóbb ugyan 20-25K de akkor meg kell csináltatnod úgy hogy a régit lecsavarozod, és az újat is csavarozni tudjad, kell ez a kis csödarab ami a kötéstől a dobig van....
Nem ügy meg tudják csinálni ha korrekt a heggeszőmester.
Nekem így volt a mazdámon, amikor meguntam a sportdobot (eladtam az autót) akkor vissztettem a gyárit.
A hangerőt meg a mongúzéknál lehet választani, kicsi, közepes, és ipari votató hangzással....
De univerzálist is feltehetsz, az olcsóbb ugyan 20-25K de akkor meg kell csináltatnod úgy hogy a régit lecsavarozod, és az újat is csavarozni tudjad, kell ez a kis csödarab ami a kötéstől a dobig van....
Nem ügy meg tudják csinálni ha korrekt a heggeszőmester.
Nekem így volt a mazdámon, amikor meguntam a sportdobot (eladtam az autót) akkor vissztettem a gyárit.
A hangerőt meg a mongúzéknál lehet választani, kicsi, közepes, és ipari votató hangzással....
Hello! Szerintetek xsara2 1.6 16V-re milyen sportdobot kellene tenni, ha a következő kikötéseim vannak:
-Ne ordítson, csak legyen kellemes mély,sportos hangja(persze a mostaninál kicsit hangosabb)
-ne legyen kib..ott drága(bár azt se tudom, hog körülbelül milyen árban vannak a sportdobok....)
-ne kelljen barkácsolni, csak simán a bilinccsel feltenni és kész- stimmelnie kell sajnos a lökhárító "kivágott" részéhez
-ne legyen nagtív hatása, és legyen tartós
Előre is köszi a segítséget.
-Ne ordítson, csak legyen kellemes mély,sportos hangja(persze a mostaninál kicsit hangosabb)
-ne legyen kib..ott drága(bár azt se tudom, hog körülbelül milyen árban vannak a sportdobok....)
-ne kelljen barkácsolni, csak simán a bilinccsel feltenni és kész- stimmelnie kell sajnos a lökhárító "kivágott" részéhez
-ne legyen nagtív hatása, és legyen tartós
Előre is köszi a segítséget.
Úgy tudom azért sportkatalizátor a sportkatalizátor mert több kipufgázt enged át.(Kevesebb folytás)De sajna ennek az eredménye hogy nagyobb lessz a károsanyag kibocsátás, de az értéken belül marad jóval.(Igaz én szövegelek itt a károsanyag kibocsátásról amikor én kivettem a katalizátort
)

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!