Cikk: A kipufogótuning
aktuális téma

Tuning rovatunk új írással bővölt: mai cikkünkben a kipufogórendszer tuningjának alapjait és fontosságát taglaljuk. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
??????????
Én a Magnumnál csináltattam a kocsira a teljes sport-rendszert. A hangja sem volt gyenge (dobhártyaszaggató versenyautó feeling), de a teljesítmény is iszonyatos lett (2.0-s Mitsubishi Lancer 2 kocsihossz hátránnyal végzett 1/8 mérföldön). De a fejemet hosszú távon majd szétttépte a hang. Szóval visszavittem és két nap alatt a fiúk kicserélték a hátsó dobot. Most a kocsinak diszkréten morgó hangja van és a teljesítmény - igaz észrevehetően - de alig csökkent. Hát valamit, valamiért...

Ja és lehet éppen hanggal csináltatni? Ezt úgy értem, hogy ne üvöltsön, mert már a tököm tele van a mostanitól. 4 éve hallgatom és most telt be a pohár. Szóval valami szolid kellene alacsony áron. Ez jó

Mennyiért csináltatod és milyen véggel?
És mi a helyzet egy hátsó dobbal?
4000-6000-ig húz?
Ezt nem adod be...
Akkor már csak nyig szegény...
Ezt nem adod be...
Akkor már csak nyig szegény...
Hi mindenkinek !
Nekem 2 hete van fent a hátsó sport dob. Elégedett vagyok vele, kellemes morgó hagja lett a verdának és egy kicsit kevesebbet is kajál.
A nyomaték az kicsit gyengébb lett, viszont fordulaton (4000-6000) jól húz..
(fabia 1.2 12V)
Nekem 2 hete van fent a hátsó sport dob. Elégedett vagyok vele, kellemes morgó hagja lett a verdának és egy kicsit kevesebbet is kajál.
A nyomaték az kicsit gyengébb lett, viszont fordulaton (4000-6000) jól húz..

Hali Bishop.
Nekem injektoros a verdám. Ha kibaszom belőle a katalizátort akkor ki fogja nekem beállitani és hogyan, hogy jobb legyen minden. ill., hogy egyáltalán jó legyen?
Nekem injektoros a verdám. Ha kibaszom belőle a katalizátort akkor ki fogja nekem beállitani és hogyan, hogy jobb legyen minden. ill., hogy egyáltalán jó legyen?
Valakinek van Ladán Remus dob? Azt akarok venni 08as Ladára, csak félek, hogy vissza fog hörögni, vagy esetleg vmi tanács amivel ki lehet ezt küszöbölni?
hi all!
én még az omegámat okosítottam anno.
elösször sportdobot rakattam rá..késöbb kikapattam a katalizátort(a várt különbséget nem éreztem)...aztán jött a 60as rencer és csak egy hátsódob(ami azé nem volt kóser,mert egy kicsit kevesebbnek éreztem a nymatékom,de a hangja brutális volt)...kocc után meg belekerült még egy középdob és úgy volt a tutti.mindenkinek ezt javasolom(60as rencer-kdob,shdob).
én ezt janóéknál csináltattam,mert nekem beválltak és több éve hozzájuk viszem a kocsikat.jó gyerekek és vészesetben is segítenek!
üdv all!
én még az omegámat okosítottam anno.
elösször sportdobot rakattam rá..késöbb kikapattam a katalizátort(a várt különbséget nem éreztem)...aztán jött a 60as rencer és csak egy hátsódob(ami azé nem volt kóser,mert egy kicsit kevesebbnek éreztem a nymatékom,de a hangja brutális volt)...kocc után meg belekerült még egy középdob és úgy volt a tutti.mindenkinek ezt javasolom(60as rencer-kdob,shdob).
én ezt janóéknál csináltattam,mert nekem beválltak és több éve hozzájuk viszem a kocsikat.jó gyerekek és vészesetben is segítenek!
üdv all!
Szerintem inkább Proax-et vegyél. 

milyen tapasztalatok vannak komplett magnum rendszerekkel? szeretnék egyet, vagy inkább, ne? elsősorban a teljesítménynövekedés motivál. nem értek hozzá, de ez gondolom már ki is derült...

Hali!
Javasolt a típusdob.
Mivel nekem ez majd 40 ropiba fog kerülni én olcsósági szempontok alapján okosítottam a hátsó dobot és röptettem a katalizátort.
Ennek és a gyújtás igenhangyányi méretű állításának köszönhetően, kegyetlenül reagál a verda a gázra. Ahogy érinted a pedált rögtön pörög a moci, nem vár egy kicsit, meg ilyenek, mint fater mareáján...
Ha leszállsz a gázról akkor meg zuhan a fordulat. A nyomatékvesztés érezhető az alacsonyabb tartományban, de menet közben nagyobb fordulaton jobb a hatás és nem mellékesen a hang is!
A hátsó dobot csak egy véggel és a gyári csőnyílás szélesítésével oldottam meg. Átmenetileg....
Javasolt a típusdob.
Mivel nekem ez majd 40 ropiba fog kerülni én olcsósági szempontok alapján okosítottam a hátsó dobot és röptettem a katalizátort.
Ennek és a gyújtás igenhangyányi méretű állításának köszönhetően, kegyetlenül reagál a verda a gázra. Ahogy érinted a pedált rögtön pörög a moci, nem vár egy kicsit, meg ilyenek, mint fater mareáján...
Ha leszállsz a gázról akkor meg zuhan a fordulat. A nyomatékvesztés érezhető az alacsonyabb tartományban, de menet közben nagyobb fordulaton jobb a hatás és nem mellékesen a hang is!
A hátsó dobot csak egy véggel és a gyári csőnyílás szélesítésével oldottam meg. Átmenetileg....
na hát ezért csináltatok a saját autómra tervezett kipuffogó dobot. ami nem ilyen univerzális 1000-1500ccm3 -ig meg társai.
ja és nem is kerül rögtön 40ezerbe
mégis 3 év gari van rá.
ja és nem is kerül rögtön 40ezerbe

Előnyök: kicsivel talán nagyobb teljesítmény a gyorsabb öblítés miatt, nagyobb hang, hátrányok: nagyobb hang (:-) valamivel kisebb nyomaték alacsony fordulaton. Ha nincs középdobod a kipufogógáz nagyobb sebességgel áramlik a végdob felé, így a "huzat" kiszívja az éppen nyitott hengerből a maradék kipufogógázt, ami ront egy picit a motor hatásfokán, viszont nagy fordulaton elősegíti, hogy a nafta minél előbb a szabadba távozzon és ne okozzon nagy ellennyomást. Szakik szerint igazi fojtást a hátsó dob jelent, a középdob csak 5-10%-ban felelős, úgyhogy a hangot leszámítva sztem sokat nem nyersz vele.
Segitsetek, mert hülye vagyok...
Mi értelme van annak ha kidobom a középső dobot és csak egy sima cső lesz a helyén?
Mik az előnyök és mik a hátrányok?
Aki tudja segitsen.
Köszönöm.

Mi értelme van annak ha kidobom a középső dobot és csak egy sima cső lesz a helyén?
Mik az előnyök és mik a hátrányok?
Aki tudja segitsen.
Köszönöm.

én annyit vettem észre hogy alacsony fordulaton kicsivel nyomatékszegényebb lett a kocsim, így még jobban kell neki hogy egy bizonyos fordulat alá ne essen. Én egyébként a hangja miatt tettem rá.
Talán minimális javulás van a szabályozás környékén..... talán.
Talán minimális javulás van a szabályozás környékén..... talán.
Nem azt mondom, hogy hanyatt kell esni, de aki ismeri, hogy mit tud az autója, az észre fogja venni!
Amikor a CRX-emre felkerült a Sebring dob, én észrevettem, hogy rugalmasabban reagál a hirtelen gázra!
Nekem az a véleményem, hogy megéri az árát a sportdob!
Nekem az a véleményem, hogy megéri az árát a sportdob!

"Persze vak tyúk is talál szemet"
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!