Én úgy gondolom hogy a forgalomban lévő sportdoboknak a 90%-ban optikai, és akusztikai jelentőségük van.
Már sokszor az akusztikai élmény miatt "jobban" megy a verda.
Kivételt képeznek persze az olyan gyártók akik kifelyezetten tipus specifikus dobokat árulnak.
Mondjatok olyan magyar gyártót, - aki a térfogathoz és a kipufogó szelepátmérőhöz, és a szelepnyitáshoz viszonyítva gázlengést számol, és ehhez tervez rendszert.
Az hogy van akinek bejön, van akinek nem, az gondolom azért van mert ezek ált. univerzál dobok, és a mi fasza egy 1,6-os Golfon, az nem biztos hogy jó egy 2.0-es mondjuk japán vasra is....
.....
nekem is épp emiatt fő a fejem, foggalmam sincs mit tegyek fel
Kb. 1 hete vettem a Magnumtól egy sport hátsó dobot 1. hanggal (nem szeretem a zajongást). Sok véleményt hallottam hogy csak rendszert érdemes, meg hatás nincs csak a hang miatt azt hiszi az ember... Na most én ismerem az autómat, tisztában vagyok a képességeivel. A vélemények után nem vártam sokat a dobtól, gondoltam jobban fog kinézni a kocsi bulája. Tesztelgetés után a köv. tapasztalatok lettek:
-alcsony fordulatról könnyebben kigyorsít
-az én autóm (Escort) 1,6 16v motorja úgy lett megcsinálva hogy viszonylag alacsony fordulaton kiadja a legnagyobb nyomatékot ami azt eredményezi hogy 4800-5000 felett csak bőg de már semmi erő benne, ahogy mondani szokták "igényli a felváltást". Na most 6200-as fordulatig húz az autó! Gyorsul, pedig eddig ilyet nem csinált! Aztán 6500-nál jön a tiltás.
Szóval én nagyon kellemeset csalódtam és maximálisan meg vagyok elégedve az eredménnyel! Fogyasztást még nem tudom de mindegy...
Lehet hogy véletlen, hallottam olyat is hogy némely autónál bejön néhol nem.
Vagy pont ezt a dobot eltalálták?
Bocs ha hosszú voltam, de nekem ez élmény nem is kicsi így leírtam. Tényleg nem a hangja miatt hiszem hogy jobban megy hiszen főleg magas fordulaton szinte nincs is neki (utastérben legalábbis).
Azért a rendszer átmérőjénél nem árt odafigyelni! Ügye a csőátmérő sugarának négyzetével és pi-vel szorozva nő a cső áteresztőképessége. Ez minél nagyobb, annál lassabban távozik a gáz a csőből, kvázi leromlik az öblítés. Egy gyárilag 36mm-es csőből ha 45-öset csinálunk, azzal majdnem 30%-as növeljük az átmérőt. Namost ha az autón nincs komoly tuning (nitro, turbo, kompresszor, vagy magas benzinnyomás), akkor teljesen felesleges felbővíteni (1-2 mm-t lehet, de azért sokan nem adnának ki annyi pénzt).
Nem mondod komolyan! Tényleg lendkerekes a verda? Nekem inkább Challenger-nek tûnik. Csak nem robban fel, mint az elődje! De a sárgaság tényleg nem csúnya rajta, a felni is szépen kiemeli!
A rendszerbe egy jol elkészített leömlő dob a legtöbbet.
Az a lényeg,hogy egy megbizhato ember készitse el mert amennyit javit annyit is ronthat ha nem megfelelően készitik el.
A Swift GTi is 5000 felett kezd éledezni, de azért 3500 után már az autók 95%-t fél utcahosszra lehagyta. Persze jó sofőrrel Önfényezésben (is) király vagyok
Az alap GTi csak 7500-ig forog, Stage 1 chippel kb. 8000-ig. De minek, én 7000 előtt mindíg elváltok, de leggyakrabban 3000 körül Különben mi marad az autóból az utókornak?
Már sokszor az akusztikai élmény miatt "jobban" megy a verda.
Kivételt képeznek persze az olyan gyártók akik kifelyezetten tipus specifikus dobokat árulnak.
Mondjatok olyan magyar gyártót, - aki a térfogathoz és a kipufogó szelepátmérőhöz, és a szelepnyitáshoz viszonyítva gázlengést számol, és ehhez tervez rendszert.