Cikk: A rugókról általában
aktuális téma

A tuning lehetőségek egyik legáltalánosabb fajtája a gyári rugók cseréje. A rugók elsősorban az autó terhelhetőségében játszanak nagy szerepet, viszont ami számunkra a legfontosabb, a megfelelő úttartásért, stabilitásért és a komfortos utazásért is felelősek. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Igen jól tudod, a 30-40mm-es rugókat az eredeti lengéscsillapítókhoz ajánlják. (persze azért még lehet cserélni azokat)
válaszoltam az ültetésben. 

Nekem FK rugóim vannak. Semmi különös, az olcsó kategóriában nem tud többet-kevesebbet, mint a többi. Az általad említett árfekvés viszont már nem ez a kategória. Csak a rugó 100-ért elég durva, nem tudom mit tudhat.

Csakis kizárólag egy toronymerevítővel mit érhetek el az optikán kívül?
Jobb elsz a kanyarfekvés, vagy az csak gátlókkal/rugókkal kombinálva ér valamit?

Jobb elsz a kanyarfekvés, vagy az csak gátlókkal/rugókkal kombinálva ér valamit?

FK rugók milyenek? Ismeri valaki?
Lenne egy FK High Tech set 100e-ért eladó. De nem ismerem :(
Lenne egy FK High Tech set 100e-ért eladó. De nem ismerem :(
Én is így voltam vele.Nekem azt mondták, hogy legalább 40-50 mm lesz a ültetés.Viszont lett belőle 10 max 20 mm.Végülis nem baj mert így lefér a gírázsba
Viszont én már gátló is raktam bele és úgy gondoltam akkor már legyen merevítve, így meg lett a torony merevítés.
Szerintem mindenképpen megérte mert teljesen más lett a kocsi viselkedése mint azelött.Én csak ajánlani tudom.
Sajnos nem értek hozzá csak tapasztaltam.

Viszont én már gátló is raktam bele és úgy gondoltam akkor már legyen merevítve, így meg lett a torony merevítés.
Szerintem mindenképpen megérte mert teljesen más lett a kocsi viselkedése mint azelött.Én csak ajánlani tudom.
Sajnos nem értek hozzá csak tapasztaltam.
De nem örültem, mert úgy nézett ki, mintha semmi sem változott volna

Örülj neki! Az én EIBACH cuccom papíron 2-3cm, gyakorlatilag 6cm! 

A régi 1.4 Civicem alá ENZO rugókat tettem. A papír szerinti 4 cm helyett csak1-2 cm ült lejjebb.
2 és fél éve van nálam az autóm, már ültetőrugókkal vettem. A futóműben minden más eredeti. Nem mondom, nagyobb bukkanókon fel tud ütni a hátsó futómű, de ezzel szerintem gyári autók is így vannak (ld. pl. Audi A3 teszt). Amúgy pedig érdemes rendes rugókat venni (Eibach), mert láttam már leült seggű ültetett verdákat, és az optika úgy haza is van vágva rendesen. Szerintem aki nem akar kőkemény és méregdrága futóművet, viszont nem vet meg egy kis plusz kanyarsebességet és optikát (-3 / 4 cm), annak ideális választás lehet egy jó rugógarnitúra.

Nekem lassan már egy éve normál rúgó(-4cm) és eddig semmi bajom nem volt vele! Ültetés után a futóművet újra be kell állítani, mert a kocsi hasmagassága csökken és a kerekek terpeszteni fogja, amitől a gumi belső fele gyorsan fog kopni! A normál rúgóról annyit, hogy Calibra és más hasonló autók nem mertek utánnam jönni a kanyarban, viszont nagyon figyelni kell a gödröket, mert könnyen tönkretehetjük a lengéscsillapitót!
Ez a szint 30-40mm ha jól tudom.
válaszoltam

Bizonyos szintű ültetés már jót tehet az úttartásnak és de még nem igényli a lengéscsillapító cserét.
Ha egy autó futóműve jól van megtervezve, pl gyárilag erősebb motor van benne, sportosabb az autó, akkor szvsz a rúgócsere, esetleg a lengéscsillapító csere és max lengókarszilent csere már teljes mértékben elégséges. Nem kell a futóművet "áttervezni".
Tibi
Ha egy autó futóműve jól van megtervezve, pl gyárilag erősebb motor van benne, sportosabb az autó, akkor szvsz a rúgócsere, esetleg a lengéscsillapító csere és max lengókarszilent csere már teljes mértékben elégséges. Nem kell a futóművet "áttervezni".
Tibi
Vagy ezer helyen irjak hogy 20-30 mm-es ultetesnel nem szukseges a gatlo csereje. Akkor ez most hogy van?
Köszi, Mike!
Nem ám. De nem geometria miatt fekszik ki a futómű. Az egyik ok, hogy az alacsonyabb útfekvést biztosító rugó magával vonja a gátlók munkapontjának más helyre kerülését is. Így kis szerencsével elérhetjük, hogy a gátló az életben nem fog optimálisan működni. A másik dolog, hogy ha nem cserélünk gátlót, az alacsonyabb fekvéshez az eredeti csillapítószár hossz megmarad így légyegesen hamarabb fog koppani a gátló ami a benne található szelepeket szépen hazavágja. A futómű többi alkatrészét inkább a nagy felni-széles gumi kombó nyírja ki. Ha jobban belegondolsz a rugótól teljesen független, hogy mit kap a futómű, mert az ígyis-úgyis rugózatlan marad. Az egyetlen alaktrész a gátlón kívül ami alaposabban kapja meg a magáét az a toronycsapágy vagy hátul a toronyszilent. Lényeges paraméter még a tornyok bedőlése. A felkeményített futómű tulajdonságaiból egyenesen következik a tornyokra mért erősebb terhelés ami elősegíti a kasztni idő elötti elöregedését, a tornyok bedőlését esetleg repedését. Kiválló védelmet nyújt a toronymerevítő erre a problémára.
m.
m.
Ez így igaz ahogy mondod, de ez most csak a rugókról szól



Szerintem első a jó gátló (ezzel is sokat lehet "ültetni") és csak utánna jöhet a rugó... 

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!