Autoextrák, autovillamosság

Témakör: Tuning
aktuális téma
Autoextrák, autovillamosság

[http://www.106power.extra.hu]

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
q765
#863
2008. október 29. 15:16
állandógerjesztésűnél nem csak a diodák vannak.. az az állandó mágneses.. ott még akkor ottvan a vezérlő áramkör is, ami a gerjesztőtekercseket működteti... ugy veszi el a feszültséget a redszerről, hogy érzi, hogy mekkora a fesz, és lenntebbgerjeszi a tekercset, igy nemtud annyi áramot termelni.. ugy emeli fel a feszt, hogy megemeli a gerjesztést, nagyobb mágneses tér, és nagyobb áram jön le.. a diodákk csak egyenirányitanak.. ha mondjuk egy dioda kampó, akkor egy hullámot nem irányitott át.. szoval marad mondjuk 2 volt váltakozóba.. ilyen nincs a fizikában, de általában a műszer mutatja
no szoval, csak igy simán mérj rá, egyenfeszültséget.. akkor 13 volt lesz.. ahogy mondtad.. kapcsolj át váltakozóra, és nézd meg mutat e valamit.. aztán ha diodákat mérsz, ottmeg csak azt tudod, hogy az egyik irányba vezet, a másikba nem.. ha minden irányba vezető, akkor rossz.
Pixi
#862
2008. október 29. 15:11

Akkor szétkapom és megnézem a diódákat! Mást én sem tudok!
Valószínű egyik le van szállva vagy ilyenkor mit kell nézni?
q765
#861
2008. október 29. 15:08
hát ha ki tudod mérni, akkor először azzal kellett volna kezdened, és ha jók, akkor tedd fel a kérdést
Pixi
#860
2008. október 29. 14:58
Ez csakis öngerjesztős generátor! Nincs benne mágnes!
A diódákat sztm én is ki tudom mérni!
Én még a feszszabályzóra tipelek, mert a régi ami töltött 14.4-et annál a fesszabályzó csere után lett 14.4! Csak nem merek venni másikat míg nem tudom pontosan, hogy az a rossz!
q765
#859
2008. október 29. 14:56
dioda lehet, szerintem.. ha az akku is a régi.. vagy a generátor a rossz.. lehet már viseltesebb.. ez uj generátor volt amit beleraktál?. lehet nem állandogerjesztésű a generátorod, ez azt jeleni, hogy van allandó mágneses része.. és ha használt még az is elképzelhető, hogy lemágneseződött picit.. autovillamosságishoz vidd el, hogy nézze meg, ő rá tud mérni. a diodát meg egyből kiszurja
Pixi
#858
2008. október 29. 14:50
Az akksi alig múlt egy éves Exide X-treme, és indítózás után van benne 12.2 volt! Az elöző generátor ami meghalt az akár mit csináltam, ezalatt értem azt hogy világítás refi rákapcsolása stb, tartotta a 14.2-14.3 voltot, amit egy Maxwell multiméterrel mértem akár csak most!
q765
#857
2008. október 29. 14:46
szkoppal, azt, hogy megvan e mind a három fázis.

6 dioda? az érdekes.. én néggyel csinálnám de ha csak most simán rámérsz, akkor még azt is meglátod, hogy egyenirányit e teljesen a greatz... egy egyenes vonalnak kell lennie a szkopon.. ha van hullám, ami szembetűnik, akkor a diodahid, ha sok kis hullám, akkor minden jó, max nincs ami kisimitsa(kondi) ..de ez már mindegy... én ott kezdeném, hogy megnézném, hogy teljesen fel van e töltve az akksi, mert akkor nemtölt 14,4 el.
q765
#856
2008. október 29. 14:43
vagy! akku milyen? lehet fel van töltve az akksid.........rakj be egy használtat, és akkor nézd meg.. egyébként vizbontási határfeszültségen tölt, 14,4 volton. viszont.. milyen műszerrel méred? egy műszer amivel ezt ki lehet mérni az olyan 50ezernél kezdődik.. mivel ennél olcsobbak nagy %os eltéréssel mérnek.. az azt jeleni, hogy egy 20 ezer forintos 5% os pontossággal dolgozik, ami ennél a fesznél 6 vol.... az akku ha 10,4 alá esik, akkor kuka, feltéve ha savas.. olyan kicsik a mérőszámok egy jo és egy rossz akku közt, hogy nemlehet olyan egyszerűen megállapitani hogy rossz.. ezt csak azért mondom, hogy biztos hogy annyit mértél ennél a generátornál is?
Pixi
#855
2008. október 29. 14:40
Aúgy ha minden igaz ebben 6 nagy dióda van!
Pixi
#854
2008. október 29. 14:40
Erről annyit tudok, hogy ugyan oylan mint a fiat unoé, a Trabant/wartburgé stb.
Sajna a feszszab. beépített így nemtudok mit levenni róla!
Mivel egybe van a szénkefékkel!
Szkóppal mit lehetne megnézni, ami sajna nincs!
q765
#853
2008. október 29. 14:38
ha felmegy a fesz, mikor lehuztad a fesszabályzót, akkor "jo" a generátor. a fesszabályzó álltalában egy greatz hid, 4 dioda szembeötve egymással. szerintem azzal nemtudsz mit csinálni, csak cserélni kompletten, vagy otthon barkácsolni egyet, de szerintem az nem éri meg
q765
#852
2008. október 29. 14:37
ha mindenképp a fesszabályzó rossz, akkor magas a fesz..huzd le a feszszabályzot, inditsd be, mérj rá.. akkor nem lehet semmi baj.. kicsit lépj rá a gázra, ha 15 volt fölé megy, akkor nincs baj a generátorral.. ha marad 13 volton, akkora fesszabályzó kilőve, az is jó. utána oszcilloszkóp. miylen generátor? csillag? delta? 3 fázisu? nemismerem hogy abba milyen van
Pixi
#851
2008. október 29. 14:32
Hali!

Az lenne a problémám, hogy van egy skoda 120 generátorom, ami csak 13 voltot tölt!
Ez lehet attól, hogy rossz a fesszabályzója, vagy netán diódahiba, vagy mi okozza, mert jólenne ha töltene 14 volt felett ahogy azt kell!
Ilyenkor a feszszabályzón kívül máson is múlik, hogy hány voltot tölt?
Aki tud segítsen, mert már unalmas hogy minden generátorom 13 volt körül tölt, és ami tökéletesen 14.4-el töltött az meghalt és 14e lenne hozzá az alaktrész!
fReak
#850
2007. október 25. 19:37
nekem is az volt a baj... motor visszarakás után kihagyták a fő testkábelt... néha indítózás közben megakadt és mindent lenullázott, órát, rádiót, stb... bowdeneken keresztül, vagy ahol éppen tudott, ott kapott testet...
golfjoci01
#849
2007. október 25. 19:32
köszönöm a segítséget remélem kapok!!!
máshol is tudnék még vásárolni mert sajnos tőlem ezek nagyon messze vannak!
IRoby
#848
2007. október 25. 19:31
Szerintem a kaszni és a motor közötti földelést nézd meg!
golfjoci01
#846
2007. október 25. 19:25
Sziasztok!!!
Nem tudtok valahol üzletet Pesten ahol tudnék venni elektromos ablakemelőt?
lehella
#845
2007. október 25. 19:24
terhelés alatt több mint 9 v???
lehella
#844
2007. október 25. 19:22
rengeteg ladában hátulra kerül az akksi minden gond nélkül, kb 1 centis keresztmetszetü kábelekkel megoldva a villamosság
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 963 találat 49 oldalon