E85-ös üzemanyag

Témakör: Tuning
aktuális téma
E85-ös üzemanyag
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Canga
#115
2009. június 07. 10:46
Mindenkinek egészségére, itt ti hónapokról írtok, majd térjünk erre vissza 2-3 év múlva...
John Deere
#114
2009. június 07. 10:45
Isten adja, egyszer még ha egy picit jobban elterjednek az ilyen benzinkutak, én ráállok erre, aztán majd lesz, ami lesz
Canga
#113
2009. június 07. 10:45
Ne haragudj de ez baromság.... az autóknak ami meg van adva gyárilag hogy "hanyas benzin kell bele" éppen hogy fordítva van mint ahogy gondolod. Totalcaron is volt egy cikk, és teljesen tökéletesen igazuk van, hogy az autónak (vegyük az enyémet) akkor lesz a tökéletes a működése, ha azt a fajta üzemanyagot rakod bele ami gyárilag elő van írva. Nálam ez 98. Namármost ha kisebb oktánut raksz bele, semmi gond, ott a kopogásérzékelő, szépen utánállít, és azzal is elmegy az autó. VISZONT! nagyobbat rakhatsz Te bele, de felfelé nem lesz a nagyobb oktánszámhoz állítani, szóval hiába lesz jobb drágább benzin benne, nálam mondjuk 100as, de csak ugyanúgy fog menni mint 98-al!!!!!
Ja és ha 100 meg 104be több ugye a bioetanol, akkor miért drágább, ha a bioetanol meg olcsóbb mint a benzin???
Azt tudom hogy E85 miért E85, ezt helyesen írtad.
winy
#112
2009. június 07. 10:43
ne felejtsd el,hogy max 50/50 keverési arányban tankold ha még nincsenek saját tapasztalataid a géppel.megéri.
mondjuk asszony is tipikus nő csak azt hiszi el amit a tv-ben lát.hat hónapba telt mire rávettem a suzukiba az etanol/benzin keverékre és már egy hónapja azzal jár.jobb végsebesség és kettes hármasban jobban megindul,plusz jobb gázreakció.
Gabi GTO
#111
2009. június 07. 10:41
winy
#110
2009. június 07. 10:40
nekem 10hónapja megy vele minden átalakítás nélkül és ha vissza olvastok egy kicsit látjátok,hogy a friss zöld kártyám jobb lett mint egy új hibrid autóé
Wagon
#109
2009. június 07. 10:40
nézd.....te nem használod, én igen...... mindenki a saját hülyeségét fújja....ennyi....

ott a lehetőség megvenni a hyperszuper vépáverrécinget 100-as oktánnal 320-ért
winy
#108
2009. június 07. 10:39
üdv.az etanoltól nem nagyobb az alkatrészek igénybe vétele.nekem is volt c20let calim.imádtam

na szóval vissza térva az etanol égéshője kétharmada a benzinének,tehát kissebb hőterhelést kapnak az alkatrészek ezért kissebb az esélye a károsodásnak,fölleg utólagos turbosításnál király. és a 105oktán miatt tisztább az égés és nagyobb a robbanás illetve kissebb a robbanás után maradt szennyeződés(pl nekem a gyertyáim olyanok lettek mint az újak)
Canga
#107
2009. június 07. 10:36
Nekem is kovácsolt cuccok vannak benne gyárilag, de soha nem raknám bele így sem... nem hiába fejlesztette ki a Ford is meg a Volvo stb a bioetanollal is működő modelljeiket, és öltek bele milliárdokat, és ha nem ártana egy sima normál autónak akkor mindegyik szalon nagy betűkkel hirdetné, hogy VÁSÁROLJA MEG NÁLUNK AZ ÚJ ULTRASZUPERKÖRNYEZETBARÁT BIOSZARRAL MŰKÖDŐ AUTÓJAINKAT, blablablabla.....
Hányat láttatok ilyet??? Mert ha csak egy benzinszűrő cserén múlna az egész, vagy hozzá sem kellene nyúlni már rég ez folyna a csapból is.
Úgyhogy szerintem csak óvatosan vele!
winy
#106
2009. június 07. 10:36
Félreértés ne essék,nem arról van szó,hogy tiszta etanol használat mert ahoz tényleg szegény a keverék egy normál autóban.
Hogy értsd:
-maga az e85 nevéből adódóan csak 85% bioetanol és 15%benzin
-az unios törvény szerint tavaly óta minden üzemanyagnak minimum 5%-ban kell tartalmaznia bioetanolt
-az autókat nem 95-ös benzinre gyártják hanem vagy dízel(tehát öngyuladás) vagy "benzin"(tehát nem öngyulladásos )üzemanyagra.

különböző országokban különböző üzemanyagok vannak és a gépek mégis mennek.A régi lada még 89-es benzinel ment de most a nagypapa 95ös benzinel használja,és mégis megy.ráadásul jobban

amit megveszel teszkóba,autós boltokba oktánszám növelő meg tuning adalékok azok szintén etanol/petroleum adalékok...
maga az üzemanyag oktán számát is ezzel növelik a gyárak és ezért kerül olyan sokba a 100oktános vagy a 104oktános verseny benzin.
a bioetanolnak hála,előállításából adódóan jóval olcsóbb és jobb minőségű.

szóval vissza térve a kérdésedre minden autó elmegy több fajta üzemanyagal ahol többnyire a legrosszabb bele tankolható van megszaba és nem a legjobb.De fele-fele keverési arányban még mindíg csak olyan mintha 100oktános benzinel rohangálnál csak vannak más előnyei is.(pl:a kissebb égéshő ami motor terhelés szempontjából kirány illetve a károsanyag kibocsájtás meg a motorban a kevesebb melléktermék vagy lerakódás)
John Deere
#105
2009. június 07. 10:35
nem tudom, nálam a 105ezer km is jónak számít, ahogy a vasat hajtom...most adjak benzint a tűzre azzal, hogy etanolt tankolok?

bár a tapasztalatok pozitívak itt...
Canga
#104
2009. június 07. 10:30
Tesco kút.
Rendben van hogy megy az autó....egy ideig.
Wagon
#103
2009. június 07. 10:30
én tudom hogy bírja....főtengely-hajtókar megegyezik a c20let (2000 16v turbo) motor cuccaival....az meg 204paca.....szóval ha kicsit nagyobb az alkatrészek igénybevétele az üzemanyag miatt, még akkor is belefér
John Deere
#102
2009. június 07. 10:28
Biztos saját tapasztalatból monnyák...ééén nem tudom, jól hangzik+minden, de én Debrecen környékén nem tudok bioetanol kútról vagy ilyesmiről
Canga
#101
2009. június 07. 10:22
Hali!
Kérdem én, miből gondoljátok hogy minden átalakítás nélkül simán lehet használni az etanolt egy nem arra kifejlesztett motorba???
TweetyGirl
#100
2009. június 07. 10:18
az én suzim is azzal megy!
John Deere
#99
2009. június 07. 10:18
Én még csak most olvastam a topicot.
Tehát ha mondjuk benyával keverem kb. 70-30 arányban akkor simán bírja a gép? Ki hitte volna...
winy
#98
2009. június 07. 10:07
hűű az drága(mondjuk mihez képest)

én megelőzésből cseréltem a szűrőt.paráztam,hogy eldugúl de nem volt gáz.amit cseréltem 93ban került bele szóval a mostanit majd cserélem egy pár ezer km múlva és ellenőrzöm mennyire gáz.
Wagon
#97
2009. június 07. 10:03
nekem 6-700km e85 után eldugult teljesen a benyaszűrőm....gyors csere, azóta semmi gáz...
itt 198Ft ért árulják...
winy
#96
2009. június 07. 09:43
az friss zöldkártya adatok.
A gép.26éves, 275,000km-es bontatlan block,sérült kipufogócső,katalizátor nélkül,sport dobal.

Alapjáraton mért adatok:

Alapjárat gyári adat 600-900[f/p]
mért adat:870

CO (%):gyári adat:0,0-1,5 mért adat 0,19

CH[ppm] gyári:400 mért:135

EMELT ÜRESJÁRATI MÉRÉS

Gyári adat:2500-3000[f/p] mért:2822

CO[%]0,00-1,5 MÉRT 0,22

50%95-50%E85 KEVERÉKEL
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 8815 találat 441 oldalon