Cikk: Karosszéria fóliázás

Témakör: Tuning
aktuális téma
Karosszéria fóliázás

Átlagos autó két nap alatt 300 000 Ft költséggel fóliázható. Olcsóbb és gyorsabb a fényezésnél, előnye, hogy a kocsi bármikor visszaalakítható, a használat alatt pedig a fényezés állaga nem romlik! Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3
vércsiga
#56
2012. október 07. 13:53
Sziasztok! tudtok mondani nekem olyan netes oldalt ahova ha küldök egy képet,hogy nekem olyan színű fólia kell,akkor tudnak olyat küldeni nekem ? thx
Gaben
#55
2012. szeptember 18. 10:09
Ez mind igaz amit leírsz. De ha valaki szeretné megtanulni a fóliázást, akár ismerőstől, akár internet segítségével az úgy is megtanulja, mivel te nem ezzel a tudással születtél, gondolom. Te is szívtál a dolgokkal meg rosszul csináltál valamit amikor elkezdted. És én inkább szívok amíg megtanulom a dolgokat, mint sem ki adjak az ablakon 2-300 Ftot azért hogy lefóliázzák a kocsit. Tudom az igényes munkának ára van, de mi van ha azt egy idő után én is megtudom csinálni? Főleg, ha olyan kedvem van vagy ötletem támad, hogy másik színt akarok akkor ismét nyúljak a zsebembe, ahelyett, hogy első alkalommal elköltsem a tanuló pénzt és utánna már magamnak olyanra fóliázom a kocsit amilyenre akarom. Mert pl minőségi 3M fóliát meglehet venni 100.000. Forintért (nem magyarországon!) postával együtt, ami például az én kocsimra elég, és akkor ennek a dupláját meg még adjam ki munkadíjra, amit költhetnék másra is, meg nem kicsit irreális a dolog annak tudatában, hogy tudja az ember mennyibe kerül a fólia.
Nem kötekedésből írtam amit írtam(!!!), csak nekem az jött le az írásodból, hogy ne fóliázzon otthon senki se mert nem ért hozzá akkor meg se próbálja.
PetDekor
#54
2012. szeptember 16. 00:06
Szerintem meg nem túlzás...dekor suli van, létezik, persze azt, hogy wrappolj, azt nem fogják megtanítani, persze meg lehet tanulni, de ha van tehetséged, jól fogsz csomagolni, ha nem akkor nem és ez igaz a fényezésre is...megtanultad, mert van tehetséged hozzá, érted...de azért ne fogalmazzunk úgy, hogy bárki meg tudja tanulni, mert nem, alap szinten sem hiszem, hogy mindenki, de talán, de "művészi" szinten...tuti nem...tudom mit beszélek...7 éve csinálom és láttam pár dolgot!
De adja isten, hogy mindenki elsajátítsa és mindenki prfi legyen aki csinálja, mert akkor minőségi lesz minden munka!
DJ.Szicso
#53
2012. szeptember 16. 00:02
És persze köszönöm a segítséged!
(ebből konkrétan tanultam azért dolgokat)!
DJ.Szicso
#52
2012. szeptember 16. 00:00
Valamilyen mértékben igazad van... de azért az hogy ez egy szakma? az kicsit túlzás!

Az ember egy ilyen dolgot kb 1-1,5óra alatt betanul attól aki ért is hozzá!(ehhez nem kell külön iskola,sem érettségi)

mondjuk olyan mint a fényezés (sok ember otthon a porban,félig leápolt felületen neki áll fényezni,és azt hiszi jót csinált,közben adott a sz@rnak egy pofont)!
Viszont vannak emberek akiknek nem kellett iskola hozzá (én konkrét nem végeztem iskolát,de tudok fényezni,mert az erre szakosodott embertől megtanultam)!
PetDekor
#51
2012. szeptember 15. 23:57
Vagyis azt akartam írni, hogy manapság sokkal kivállóbbak az anyagok és a techika is kifinomultabb!!!!!!!!!!!!!!!!4
PetDekor
#50
2012. szeptember 15. 23:51
...vannak azért itt tévhitek, ahogy látom!

Sem a technika, sem a használt anyagok nem olyan minőségűek és kivállóak, mint "régen"!
A komoly és kapacitással rendelkező gyártók, had ne mondjam, 3M, Ritrama, Avery mind mind készítenek külön becsomagolásra alkalmas fóliákat és persze ehhez a kivitelezéshez kiegészítőket és segéd anyagokat pl.: 3M Primer - mely felkenésével a falcokban, összetett konvex és konkáv felületeken is tökéletes és évekre szóló tartósságot lehet elérni). Nyílván a szakértelmet semmi sem pórolja, gyakorlás, referenciák, anyag ismeret, "hogyan bánjunk jól a hőpisztollyal? c. kérdés ...stb...szóval ne dőljünk be a vaterás üzeneteknek, hogy: "felrakásához nem kell szakember"...ember... nálunk lehet nem, mert szegény a nép, de azért ez egy szakma és közel sem könnyű!
Hogyan kezeled le a felületed, hogyan zsírtalanítasz, mivel, milyen mértékben (clean ablaktisztító, 'oszt jóva alapon, vagy konkrét szesz, vagy valami pro szilikon lemosó...tudnék mesélni mindegyikről...), ezen kívül, melegíted, mennyire, hogyan, honnan, hová és melyik anyagot, mennyire, mit jelent a tartós bemelegítés és ez hogyan kivitelezhető....stb. stb....informálódjon az aki, ilyet szeretne csináltatni, és aki készíti, pedig informáljon, aki mellébeszél, az szart se tud!
Anyagok, hát erről is lehetne írni, mivel, öntött anyag kell, jó ha vékony, általában vékony egy wrapping fólia, kezdő azt hiszi, az a jó ha 200 mikron, persze, elsőnél rájön, hogy ha a vékony (80 micron) anyag nem marad az íven, a dupla akkora miért, vagy mitől maradna...érdemes kiváló anyagokkal dolgozni, mert arra lehet garanciát vállalni és az első 45 fokos déli napsütés nem okoz meglepetést, ha szűk a tárca, akkor lejjebb lehet adni, de érdemes elmondani...pl.: elöregedés, ami szóba került itt is...ilyen nincs, vagyis van, de nem egy wrap fóliánál, ha nem azt telepítem, akkor elmondom, hogy" dzsoni, ekkor és ekkor le kell szedni" stb.
Egy wrap fólia (pl: avery supreme wrapping film) nehezen karcolódik, de nem karcálló...ez fontos, és igaz a matt fóliákra is...

Legnagyobb tévhit, a fólia dekor, design, specifikum, lehetőség stb. és nem helyettesíti a fényezést és ezt mindenki tartsa szem előtt és ezen felül mint ilyen nem olcsó, nyilván és a jó, az igazán minőségi telepítés és anyag nem két forint, sajnos!

Dióhéjban enniy jutott eszembe...bocs az okoskodásért, de én szeretem tájékoztatni az embereket, mert mindenkinek pénz a pénz!
DJ.Szicso
#49
2012. szeptember 15. 23:05
Erről valakinek valami tapasztalata?? (Van a leírásban egy videó is)! Vatera/Karbon Fólia helyett,újdonság!
Gaben
#48
2012. szeptember 12. 10:11
Én amondó vagyok, ha valaki ragaszkodik a fóliázáshoz, akkor 2 évente nem árt újrafóliázni. Legalábbis ha abból indulok ki hogy elöregedik és darabokban lehet megkezdeni a leszedését, nálam ez volt, bár ez a fólia még nagyon az autófóliák gyerekcipőjében járt annó, most már tuti jobb minőségűek vannak.
Gaben
#47
2012. szeptember 12. 10:08
Végül acetonnal töröltem le a régi fólia ragasztó maradványait a fényezésről és semmi kárt nem csinált benne. Most hétvégén meg jöhet az új fólia rá.
Gaben
#46
2012. szeptember 12. 10:07
Én pont a hétvégén szabadítottam meg a motorháztetőmet egy 3-4 éves fóliától, nem volt egyszerű leszedni de lejött mindenféle gond nélkül. A fólia nyilván nem véd meg a nagyobb kőfelverődéstől, de a kisebbektől igen. Nekem speciel 2 kőfelverődés maradt meg úgy hogy a fólia is benne maradt, 1mm-es lyukacska a fényezésbe. De még mindig jobb mint hogy a zetorról leszóródó takarmány hajszálkarcokat csináljon a fényezésben.
DJ.Szicso
#45
2012. augusztus 10. 15:05
Üdvözletem!

Érdeklődnék hogy hol lehet kapni jó áron KRÓM FÓLIÁT?? (NEM Ezüst)!!

És ,hogy ha 1-2 kasztni elemet le króm fóliáztatok azért a rendőr büntet??
vansrowley
#44
2012. augusztus 08. 22:02
Sziasztok!

Karosszériafóliázást, dekort, matricázást, karosszériavédelmet, lámpafóliázást és minden fóliával kapcsolatos dolgot vállalok!

Természetesen professzionális anyagokból, profi minőségben!

Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok!

Aktuális színválasztékról és az árról érdeklődjetek az alábbi e-mail címen:

[email protected]
taszilow
#43
2012. augusztus 03. 07:48
Az én véleményem, mint egy teljesen laikus ember: nekem is nagyon tetszik a fóliázás, gondolkodtam is, vagy gondolkodok is a motortető vagy a kocsi tető fóliázásán. Láttam már nagyon sok fóliázott (matt és nem matt) kocsit. Nagyon tezsenek, de mikor volt időm körbejárogatni őket, kb 3/4 részöknél volt észlelhető már töb helyen 5 Ft os nagyságú rész ahol levegő, kosz vagy valami a folia alá került, vagy akár már jött is fel. Nagyon profinak kell lenni sztem ahhoz, hogy tartós és hibátlan legyen a dolog (főleg élek, hajlatok stb esetében) Az meg, hogy 7 évig bírja és, hogy alatta megmarad a fényezés hibátlanul a fólia eltávolítását követően?! Térjünk vissza erre 7 év múlva, mikor lesz már olyan kocsi amiről leszedték. Azt elképzelhetőnek tartom, hogy szalonautót fóliázva így lesz, de ami már használva volt kocsi, o tt tuti vannak karcok kavicsfelverődések stb, ahol szerintem azért a fólia nem mondja meg a festéknek lehúzáskor, hogy fennmaradsz. De ez csak az én véleményem, ettől függetlenül lehet, hogy én is fóliáztatok
Gaben
#42
2012. augusztus 03. 07:27
még sajnos semmivel mert nem készült el a lökös, és azzal fogom kezdeni, de jövő hétvégén kezdem.
extra
#41
2012. augusztus 01. 13:41
végül mivel oldottad meg?
Gaben
#40
2012. július 23. 15:52
ez jó kérdés pont mert hétvégén fóliázok isopropanol nem véletlen higító?én inkább ezek közül választanék, és AM terméket :))
juventusgy
#39
2012. július 22. 10:39
szerintetek melyik a leghatasosabb, legjobb karosszeria tisztito anyag? Isopropanol alkoholt olvasom a legtobb helyen egyeb otletek?
Hotroad
#38
2012. július 17. 07:54
Van is fent egy olyan kép az oldalamon amikor már fényezéshez szedik szét. Ott le van húzva egy kicsit a fólia. Látszik, h alatta rozsdamentes a lemez.
Hotroad
#37
2012. július 17. 07:51
Én amikor új géptetőt tetem fel akkor fémig csiszoltam miután a gyári alapozó kezdett eltűnni és előjött a rozsda. Utána minden alapozás nélkül lefóliáztam. rajta volt legalább egy évig amíg a fényezőhöz került, de semmi maja nem lett a fémnek alatta. Biztos akkor sem lett volna baja ha tovább marad rajta...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3
Összesen 56 találat 3 oldalon