Lefújószelep (popoff, blowoff)
aktuális téma

Minden popoffal-blowoffal kaocsolatos kérdés, válasz, teória, felvetés...
----------------------------------------------------------------------
jöhetnek tapasztalatok, hibák is vagy bármi ami a témával kapcsolatos...
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Ismersz a klubbról embereket?
Ricckonak meg Viktornak és Yahoonak akinek fenn van a gépe övé donor lefújó.
Van msned?mert akkor azon átküldöm
Ricckonak meg Viktornak és Yahoonak akinek fenn van a gépe övé donor lefújó.
Van msned?mert akkor azon átküldöm
zorro the hogy fizetsz ebay-en (Sorry for OFFtopic)
zorro the hogy fizetsz ebay-en (Sorry for OFFtopic)
Most vettem a német ebay-en cimbinek egy Stage 3 lefújót a Calibra Turbo-jához és kb. 90 eur (22.000 ft) volt az ára postaköltséggel együtt. A Stage1-esek a gyári nyomásig vannak beállítva, ez 2 bar-ig bírja és ránézésre is masszívabb. Még nincs beépítve, ha meglesz, írok a tapasztalatokról! 

Előre is köszi minden anyagot. Ha szabad tudni ki az a két ember aki ezt használja???
Az enyében sajna nincs, pedig tervbe volt véve csak másra kellett a zsé:(((
szóval ez a lefújó az ebayról lett rendelve és ennek a pontos adataival van lesztergálva.
Ezt két ember használj a klubbon belül már nyár eleje óta és szuperál nekik.
Én is ezt akrom majdan belerakni a verdába ha lesz pénzem.
Küldök neked mailba egy képet és csak annyi lesza különbség hogy nempiros lesz hanem szürke... ha megtalálom meg van egy videom is amint berakjuk és az új tulaj kicst örül a a lefújó hangjának:)))
szóval ez a lefújó az ebayról lett rendelve és ennek a pontos adataival van lesztergálva.
Ezt két ember használj a klubbon belül már nyár eleje óta és szuperál nekik.
Én is ezt akrom majdan belerakni a verdába ha lesz pénzem.
Küldök neked mailba egy képet és csak annyi lesza különbség hogy nempiros lesz hanem szürke... ha megtalálom meg van egy videom is amint berakjuk és az új tulaj kicst örül a a lefújó hangjának:)))

Nos legjobb tudomásom szerint: A turbokban gyárilag van egy szelep ami gázelvételnél TELJESEN elengedi a nyomást (asszem ez a waste gate, de nem biztos). Mikor berakják a pukkandúr-t akkor ezt a gyári szelepet kiiktatják. Működése példákkal. Tegyük fel hogy 1 bar-on tölt a turbód terhelés alatt, leszállsz a gázról, a pillangószelep elzár, de a turbod még tovább pörög a tehetetlenség miatt. A turbocsövedben ezért nagyon megnő a nyomás, és ha újra gázt adnál akkor egy idő után lerúgná a hengerfejet. Tehát 1 baron dolgozik, leszállsz a gázról a pukkandúr be van állítva 1,2 bar-ra. 1,2 fölött kinyit elengedi a nyomást, de miután visszaesik a nyomás 1,2 alá elzár. Így meg is tartja a nyomást így újboli gázadásra ott vigyorog a nyomás a turbócsőben és nem kell várni míg újra tölt a turbó. (persze nem korlátlan ideig tartja) Dízel autóknál az a probléma hogy ninsc pillangószelep (adagoló van) ezért ott úgy oldják meg hogy a turbocsö végére beszerelnek egy pillangószelep házat amit a gázbowden működtet.
Talán te is használsz a kocsidban ilyet? 16-ért nem lenne sok, de biztos jó??? Tudod nem szeretnék zsákbamacskát venni, ezért is nyitottam ezt a fórumot. Kivesézzük a témát, aztán eldöntöm mi is legyen

Elviekben arra jó hogy a turbonyomást nem engedi annyira leesni, mert akármilyen gyorsan váltasz vmilyen szinten visszaesik....
16000ért tudok hozni aminek jó hangaj van de még olyan lefújót nem láttam ami nem enged leesni a nyomástű.
16000ért tudok hozni aminek jó hangaj van de még olyan lefújót nem láttam ami nem enged leesni a nyomástű.
Még mindíg ezt kérdezem én is. Azt is hallottam, hogy van egy dugattyús, két dugattyús.
Persze ha v.hol veszek és beszereltetem, biztos mondom, hogy mi az elképzelésem és ha nem olyan lesz, akkor meg szedhetik le
Persze ha v.hol veszek és beszereltetem, biztos mondom, hogy mi az elképzelésem és ha nem olyan lesz, akkor meg szedhetik le

Én is kíváncsi lennék, hogy melyiket érdemes megvenni és van-e igazi különbség köztük. Egyszer mondták, hogy a 15e ft-os az csak annyit ér, hogy sziszeg, meg mutogatnilehet, de nem tudja azt, mint, amit a 40-60e ft-os. Mi a frász különbség van közte vaj'h?
Nekem minnél hanngosabbbb kell.
tcüüü tcjüüüü tctcüjüüü
És utána egy nagy durr a kipufogóbol.
Jajj de jó is az.
tcüüü tcjüüüü tctcüjüüü
És utána egy nagy durr a kipufogóbol.
Jajj de jó is az.

Ők úgyis a sajátjukat akarják eladni. Ha komolyan tuningolsz, érdemes drágábbat venni, köztes megoldás egy TurboXS.
Viszont itthon garit is adnak rá, tehát ha beszarik, leveszed és kicserélik.
Viszont itthon garit is adnak rá, tehát ha beszarik, leveszed és kicserélik.
Az OK, de igazából azt szeretném megtudni, hogy érdemes e a drágábbat megvenni. Talán felhívom őket.
Felmegyek az INDEX-re is.

Felmegyek az INDEX-re is.

Beszerelés? Bárhová pillangószelep előtt és vákuumot kötsz rá. Rögzítéshez hegesztést ajánlok.
Olcsóbb fajtát sokan forgalmaznak pl.:Tunershop vagy Autó Turbó BT..
Drágábbat (Greddy, Turbonetics etc.)INDEX Tuning fórumán vki tud szerezni, már nem emlékszem ki.
Drágábbat (Greddy, Turbonetics etc.)INDEX Tuning fórumán vki tud szerezni, már nem emlékszem ki.
Én újat akarok venni és ott szeretném beszereltetni ahol veszem, mert ha akármilyen gond van, akkor vissza tudok menni és rájuk borítani az asztalt

, remélem erre nem kerül sor.




A minőség. De olcsó is lehet jó! Én pl. 15USD-ért vettem egy használtat ebayről, ami Talon TSI-ben volt előtte (műanyag). Tökéletesen működik és halk (nálam ez is szempont volt). Érdemes viszont utánanézned, hogy mekkora rugó van benne, nehogy eresszen magas nyomáson.
Köszi az eddigi kommenteket, de konkrétan tud valaki címet vagy tel.számot mondani ahol ezzel foglalkoznak???
Van egy hely ahol 18.000-ért van, de máshol 40.000-et kértek volna érte. Igazából az a baj, hogy nem tudom mibe különbözik. Nem tudom melyik jó gyártmány, mint pl. K&N, BMC stb. Nem tudom kik gyártják. Lehet, hogy 40-ért u.a adják, mint 18-ért

Van egy hely ahol 18.000-ért van, de máshol 40.000-et kértek volna érte. Igazából az a baj, hogy nem tudom mibe különbözik. Nem tudom melyik jó gyártmány, mint pl. K&N, BMC stb. Nem tudom kik gyártják. Lehet, hogy 40-ért u.a adják, mint 18-ért

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Én igazán utánna néztem a dolognak mielőtt feltettem. Hogy miért teszik fel és mit kéne csinálniuk már kismilliószor le lett írva nem kéne ismételgetni, de páran mondak itt nagy zöldségeket.
A lefújószelep valójában egy segédvezérlésű biztonsági szelep. Kicsit leegyszerűsítve.
A segédvezérlést a pillangószelep "mögött" kialakult vákum adja. Ha nem lenne vezérlése akkor működne úgy ahogy Sytex69 leírta.
De van így már kis nyomásokat is elenged. pl nekem már egy kövérebb gázadás után is sziszeg 3000/percnél pedig olyankor még alig van 0,1-0,3 bar nyomás. De azt a kicsit is elengedi.
A wastegate szelepnek meg aztán annyi köze nincs az egészhez mint nekem a baletthoz. Megint más káposzta hogy valakinek le van kötve váljon egészségére!
Hogy mire kell figyelni vásárláskor? A legfontosabb hogy mekkora nyomásra van tervezve. Kissebbe nyomáson használható de nagyobbon nem. Növelhető a max nyomás rugócserével de nem árt utánnanézni előtte.
2. tulajdonsága hogy mennyi levegőt tud elengedni. Egy kis lefújószelep nem fog elég levegőt kiengedni magán, mondjuk egy 3000 es töltöt mocin. De ez álltalában hozzá van lővea nyomáshoz.
Nagyobb nyomású állt. nagyobb mennyiségű levegőt fingik ki....
+ a pénz dönti el a használt anyagok minőségét, tartósságát stb.
Ja és ott a márka, azt is meg kell fizetni.
Én egy olcsó darabot használok és nagyon meg vagyok vele elégedve. Ha gond lesz vele kiba..om a szemétbe és veszek nagyobbat.
Kössza figyelmet